הודעה רשמית של ר"י על לוז חדש

נמתין ללוז הבא..ממש לא לוז מהפכה

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
נמתין ללוז הבא..ממש לא לוז מהפכה
נקווה לשיפורים בבש- ת״א ות״א הוד השרון
 
שוב דפקו את התזמון עם האוטובוסים בנורדאו

נמתין ללוז הבא..ממש לא לוז מהפכה
נקווה לשיפורים בבש- ת״א ות״א הוד השרון
שוב דפקו את התזמון עם האוטובוסים בנורדאו
קווים 3 ו 17 שיוצאים מתחנת הרכבת כפר סבא נורדאו יוצאים בשעה עגולה. בלו"ז הקודם רכבות הגיעו 3 דקות לפני בתזמון מצויין. כעת זה שוב 13 דקות.
 
אבל סביר שיתאימו את זמני האוטובוסים לזמני

שוב דפקו את התזמון עם האוטובוסים בנורדאו
קווים 3 ו 17 שיוצאים מתחנת הרכבת כפר סבא נורדאו יוצאים בשעה עגולה. בלו"ז הקודם רכבות הגיעו 3 דקות לפני בתזמון מצויין. כעת זה שוב 13 דקות.
אבל סביר שיתאימו את זמני האוטובוסים לזמני
הרכבות. אתה מסיק את המסקנה מוקדם מדי.
 
יש באתר מטרופולין את ההודעה הבאה:

לא מוקדם ולא מדי
מטרופולין יוצאים בשעה עגולה, לא מעניין אותם התזמון של הרכבת, בכל שאלה הם מפנים למשרד התחבורה
יש באתר מטרופולין את ההודעה הבאה:
"
התאמת לוחות הזמנים בקווים 7,8,9 לזמני יציאת הרכבות

החל מיום ראשון, 15.6.14, יחולו שינויים בלוחות הזמנים בקווים: 7- מתחנת הרכבת סוקולוב בהוד השרון, 8- מתחנת הרכבת בהרצליה, 9- בין מסוף רעננה לתחנת הרכבת בהרצליה (בשני הכיוונים) וזאת על מנת להתאים את זמני הנסיעות לשינויים שיחולו בזמני יציאת הרכבות. לנוחיותכם, מצורף קובץ לוחות הזמנים המעודכנים לקווים. מודיעין האתר יעודכן בסמוך למועד השינוי.
"

אז כנראה תזמון רכבות כן מעניין אותם.
למה אין התייחסות לקווים מ/ל תחנת נורדאו צריך לשאול את מטרופולין.
 

טנק2

New member
קו 9 מותאם אולי לזמני הרכבת

יש באתר מטרופולין את ההודעה הבאה:
"
התאמת לוחות הזמנים בקווים 7,8,9 לזמני יציאת הרכבות

החל מיום ראשון, 15.6.14, יחולו שינויים בלוחות הזמנים בקווים: 7- מתחנת הרכבת סוקולוב בהוד השרון, 8- מתחנת הרכבת בהרצליה, 9- בין מסוף רעננה לתחנת הרכבת בהרצליה (בשני הכיוונים) וזאת על מנת להתאים את זמני הנסיעות לשינויים שיחולו בזמני יציאת הרכבות. לנוחיותכם, מצורף קובץ לוחות הזמנים המעודכנים לקווים. מודיעין האתר יעודכן בסמוך למועד השינוי.
"

אז כנראה תזמון רכבות כן מעניין אותם.
למה אין התייחסות לקווים מ/ל תחנת נורדאו צריך לשאול את מטרופולין.
קו 9 מותאם אולי לזמני הרכבת
אבל התדירות המזעזעת נותרה בעינה ואין תוספת נסיעות לשום כיוון, רק הזזה.
 

אורי404

New member
האם בכלל הוסיפו רכבות בקו הזה?

שוב דפקו את התזמון עם האוטובוסים בנורדאו
קווים 3 ו 17 שיוצאים מתחנת הרכבת כפר סבא נורדאו יוצאים בשעה עגולה. בלו"ז הקודם רכבות הגיעו 3 דקות לפני בתזמון מצויין. כעת זה שוב 13 דקות.
האם בכלל הוסיפו רכבות בקו הזה?
התכנון היה 4 רכבות בשעה, אחרי שההכפלה תסתיים. כנראה מעכבים את זה אחרי השלמת המסילה דרך רעננה.
בקובץ של הרכבת לא ראיתי בכלל התייחסות לקו הקיים, אלא אם פספסתי את זה.
יש לציין, שכיום ברכבות בקו הזה יש יותר קרונות מבעבר. אם אני לא טועה, רכבות עם 7 קרונות קומתיים, בהשוואה ל-5, שהיו בעבר. אך עדיין התדירות המובטחת טרם קוימה.
 
לא הוסיפו רכבות, רק הזמנים משתנים

האם בכלל הוסיפו רכבות בקו הזה?
התכנון היה 4 רכבות בשעה, אחרי שההכפלה תסתיים. כנראה מעכבים את זה אחרי השלמת המסילה דרך רעננה.
בקובץ של הרכבת לא ראיתי בכלל התייחסות לקו הקיים, אלא אם פספסתי את זה.
יש לציין, שכיום ברכבות בקו הזה יש יותר קרונות מבעבר. אם אני לא טועה, רכבות עם 7 קרונות קומתיים, בהשוואה ל-5, שהיו בעבר. אך עדיין התדירות המובטחת טרם קוימה.
לא הוסיפו רכבות, רק הזמנים משתנים
 
זה לא נכון. השירות בקו מאוד השתפר בשנים

ב"רי" עדיין לא ממש שמים על הקו הזה
זה לא נכון. השירות בקו מאוד השתפר בשנים
האחרונות.
1. מאז פתיחת מסילת החוף הדרומית התדירות בקו עלתה משמעותית (לפני כן בשעות השפל הייתה רכבת אחת בשעה ובשעות השיא אחת מ-3 הרכבות הגיעה רק עד ת"א מרכז).
2. שעות הפעילות הוארכו עד לשעות הערב המאוחרות.
3. רמת הדיוק עלתה.
4. אתה ציינת בעצמך שמספר הקרונות עלה.

ב-3 השנים הקרובות צפויים להסתיים שני פרויקטים שישפיעו על הקו: 1. סיום בניית מסילת אשקלון-באר שבע שיצדיק את פיצול הקו לקו פרברי וקו בינעירוני. 2. סיום בניית מסילת השרון.
למען האמת, עד שזה יקרה, ולמעט יום ראשון העמוס, אין כיום ממש צורך ב-4 רכבות בשעה. הרכבות בימים ב'-ה' בבוקר לא מאוד עמוסות.

קו ת"א-באר שבע עדיין מחכה לרכבת השלישית המובטחת, אז אפשר לומר שברכבת עדיין לא ממש שמים גם על הקו הזה.
נכון, דברים קורים לאט, לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור.
 

אורי404

New member
נעשו שיפורים ועדיין יש מה לשפר

זה לא נכון. השירות בקו מאוד השתפר בשנים
האחרונות.
1. מאז פתיחת מסילת החוף הדרומית התדירות בקו עלתה משמעותית (לפני כן בשעות השפל הייתה רכבת אחת בשעה ובשעות השיא אחת מ-3 הרכבות הגיעה רק עד ת"א מרכז).
2. שעות הפעילות הוארכו עד לשעות הערב המאוחרות.
3. רמת הדיוק עלתה.
4. אתה ציינת בעצמך שמספר הקרונות עלה.

ב-3 השנים הקרובות צפויים להסתיים שני פרויקטים שישפיעו על הקו: 1. סיום בניית מסילת אשקלון-באר שבע שיצדיק את פיצול הקו לקו פרברי וקו בינעירוני. 2. סיום בניית מסילת השרון.
למען האמת, עד שזה יקרה, ולמעט יום ראשון העמוס, אין כיום ממש צורך ב-4 רכבות בשעה. הרכבות בימים ב'-ה' בבוקר לא מאוד עמוסות.

קו ת"א-באר שבע עדיין מחכה לרכבת השלישית המובטחת, אז אפשר לומר שברכבת עדיין לא ממש שמים גם על הקו הזה.
נכון, דברים קורים לאט, לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור.
נעשו שיפורים ועדיין יש מה לשפר
כנראה שינוי ההנהלה ב"רכבת ישראל", הביא לשינוי מסוים בקו הזה. לשם השוואה לפני מספר שנים, היה אירוע בפארק הירקון. מהאירוע היה שירות רכבות ליעדים השונים, למעט כיוון פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון. אולי חשבו, שבערים השונות וביישובים מסביבם, אין חובבי ספורט או חובבי מופעים. דוברת "רכבת ישראל" הקודמת (לא האחרונה, אלא לפניה) כתבה כאן בפורום, שאין ביקוש ולכן אין שירות.

* קו הרכבת הזה עדיין לא מיצה את עצמו מבחינת הביקוש. עדיין אין כרטוס משותף עם האוטובוסים במחיר סביר. לפי כתבות זה צפוי להשתנות. נראה מתי. למרות השיפור בשירות האוטובוסים המזין בתחנות נורדאו וסוקולוב, המצב אינו טוב בתחנות ראש העין ופתח תקווה. גם בתחנות נורדאו וסוקולוב, יש עדיין מה לשפר. אלה צפויים להגדיל את כמות הנוסעים.
יש גם בעיות תשתית סביב התחנות השונות. למשל תחנת נורדאו קרובה מאוד לאזורי מגורים שונים בהוד השרון, כמו למשל מתחם 200. למרות זאת אין שבילי הליכה ואופניים סבירים, אלא כביש צר למכוניות. כך ניתן היה להגיע בהליכה לחלק מאזורי המגורים. גם בתחנת סגולה אין גישה סבירה לכביש 40 הראשי.
אם כמות הנוסעים הייתה עולה, לדעתי זה היה סביר בהחלט שתפעלנה 4 רכבות לשעה, לכל הפחות בשעות העומס. למשל מסביבות 06:00 עד סביבות 09:00 וב 16:00 עד סביבות 19:00.

* הארכת שעות הפעילות - זהו למעשה קו הרכבת האחרון, שקיבל הארכה בשעות הפעילות. אני לא מכניס כאן את הקו לדימונה או הקו לראשונים (שהאחרון הוא יותר שלוחה, מאשר קו בפני עצמו). בכל קווי הרכבת האחרים שעות הפעילות מאוחרות יותר. הארכת שעות הפעילות היא בגלל מעורבות מבורכת של חברי מועצות העיר השונות ולא מתוך יוזמה של "רכבת ישראל" (ע"ע "אין ביקוש" לפי מה, שכתבה אחת הדוברות הקודמות).

* רמת הדיוק עלתה - יש ריפוד זמנים רחב. בפועל זמני הנסיעה לא צריכים להיות ארוכים כל כך. אבל זוהי למעשה בעיה שכיחה ברב קווי הרכבת.

* קו באר שבע - אני מסכים איתך מאוד, שמתבקש שתהיה לכל הפחות רכבת שלישית.

אני כמובן מסכים עם השורה האחרונה ש"דברים קורים לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור".
אני מוכן מעט לחזור בי ש"לא שמים על הקו הזה". עם ההנהלה הקודמת זה בהחלט היה כך. לרבות עם העיכובים בהכפלת הקו וההשבתות הרבות, שחלקן היו ארוכות מאוד. או הדברים, שמסרה הדוברת הקודמת. גם בכך שלא הוארכו שעות הפעילות של הקו הזה, בעוד שבקווים אחרים זה הוארך, היה טעם לפגם.
אני מקווה, שדברים אכן השתנו מאז.
 
לגבי "בכל הקווים האחרים שעות הפעילות מאוחרות

נעשו שיפורים ועדיין יש מה לשפר
כנראה שינוי ההנהלה ב"רכבת ישראל", הביא לשינוי מסוים בקו הזה. לשם השוואה לפני מספר שנים, היה אירוע בפארק הירקון. מהאירוע היה שירות רכבות ליעדים השונים, למעט כיוון פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון. אולי חשבו, שבערים השונות וביישובים מסביבם, אין חובבי ספורט או חובבי מופעים. דוברת "רכבת ישראל" הקודמת (לא האחרונה, אלא לפניה) כתבה כאן בפורום, שאין ביקוש ולכן אין שירות.

* קו הרכבת הזה עדיין לא מיצה את עצמו מבחינת הביקוש. עדיין אין כרטוס משותף עם האוטובוסים במחיר סביר. לפי כתבות זה צפוי להשתנות. נראה מתי. למרות השיפור בשירות האוטובוסים המזין בתחנות נורדאו וסוקולוב, המצב אינו טוב בתחנות ראש העין ופתח תקווה. גם בתחנות נורדאו וסוקולוב, יש עדיין מה לשפר. אלה צפויים להגדיל את כמות הנוסעים.
יש גם בעיות תשתית סביב התחנות השונות. למשל תחנת נורדאו קרובה מאוד לאזורי מגורים שונים בהוד השרון, כמו למשל מתחם 200. למרות זאת אין שבילי הליכה ואופניים סבירים, אלא כביש צר למכוניות. כך ניתן היה להגיע בהליכה לחלק מאזורי המגורים. גם בתחנת סגולה אין גישה סבירה לכביש 40 הראשי.
אם כמות הנוסעים הייתה עולה, לדעתי זה היה סביר בהחלט שתפעלנה 4 רכבות לשעה, לכל הפחות בשעות העומס. למשל מסביבות 06:00 עד סביבות 09:00 וב 16:00 עד סביבות 19:00.

* הארכת שעות הפעילות - זהו למעשה קו הרכבת האחרון, שקיבל הארכה בשעות הפעילות. אני לא מכניס כאן את הקו לדימונה או הקו לראשונים (שהאחרון הוא יותר שלוחה, מאשר קו בפני עצמו). בכל קווי הרכבת האחרים שעות הפעילות מאוחרות יותר. הארכת שעות הפעילות היא בגלל מעורבות מבורכת של חברי מועצות העיר השונות ולא מתוך יוזמה של "רכבת ישראל" (ע"ע "אין ביקוש" לפי מה, שכתבה אחת הדוברות הקודמות).

* רמת הדיוק עלתה - יש ריפוד זמנים רחב. בפועל זמני הנסיעה לא צריכים להיות ארוכים כל כך. אבל זוהי למעשה בעיה שכיחה ברב קווי הרכבת.

* קו באר שבע - אני מסכים איתך מאוד, שמתבקש שתהיה לכל הפחות רכבת שלישית.

אני כמובן מסכים עם השורה האחרונה ש"דברים קורים לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור".
אני מוכן מעט לחזור בי ש"לא שמים על הקו הזה". עם ההנהלה הקודמת זה בהחלט היה כך. לרבות עם העיכובים בהכפלת הקו וההשבתות הרבות, שחלקן היו ארוכות מאוד. או הדברים, שמסרה הדוברת הקודמת. גם בכך שלא הוארכו שעות הפעילות של הקו הזה, בעוד שבקווים אחרים זה הוארך, היה טעם לפגם.
אני מקווה, שדברים אכן השתנו מאז.
לגבי "בכל הקווים האחרים שעות הפעילות מאוחרות
יותר"
שים לב לשעת הרכבת האחרונה מרחובות לתל אביב, הן בלו"ז הקיים והן בחדש - לפני עשר בלילה.
ותחנת רחובות היא תחנה מבוקשת מאוד.
בקו הוד השרון - שדרות יש רכבת גם לאחר 11 בלילה.

בכל קווי הרכבת יש מה לשפר. אין אף קו שמנצל את מלוא הפוטנציאל שלו,
לתחנות חולון ובת-ים יש בשעות השיא 2 רכבות, אפילו לא שלוש.
קטע נתניה-תל אביב הפופולרי מקבל רק בלו"ז החדש את הרכבת הרביעית.
רמלה מקבלת את הרכבת השניה רק בלו"ז החדש.
באר שבע עדיין מחכה לרכבת השלישית.
נהריה ועכו מצטרפות לקו הפרברי הצפוני באופן סדיר רק בלו"ז החדש
אי אפשר לשפר הכל בלו"ז אחד והשיפורים שנעשים נעשים לפי סדרי עדיפויות וחומרת הבעיות ובהתאמה להתקדמות התשתית ומצבת הציוד.
בא נאמר, שיש בקווי הרכבת בעיות יותר קשות מהחוסר ברכבת הרביעית בין הוד השרון לתל אביב.
הבעיה הקשה ביותר שלא נפתרת בלו"ז החדש היא בעיית תחנות בת-ים וחולון.
 

אורי404

New member
כנראה זה השתנה

לגבי "בכל הקווים האחרים שעות הפעילות מאוחרות
יותר"
שים לב לשעת הרכבת האחרונה מרחובות לתל אביב, הן בלו"ז הקיים והן בחדש - לפני עשר בלילה.
ותחנת רחובות היא תחנה מבוקשת מאוד.
בקו הוד השרון - שדרות יש רכבת גם לאחר 11 בלילה.

בכל קווי הרכבת יש מה לשפר. אין אף קו שמנצל את מלוא הפוטנציאל שלו,
לתחנות חולון ובת-ים יש בשעות השיא 2 רכבות, אפילו לא שלוש.
קטע נתניה-תל אביב הפופולרי מקבל רק בלו"ז החדש את הרכבת הרביעית.
רמלה מקבלת את הרכבת השניה רק בלו"ז החדש.
באר שבע עדיין מחכה לרכבת השלישית.
נהריה ועכו מצטרפות לקו הפרברי הצפוני באופן סדיר רק בלו"ז החדש
אי אפשר לשפר הכל בלו"ז אחד והשיפורים שנעשים נעשים לפי סדרי עדיפויות וחומרת הבעיות ובהתאמה להתקדמות התשתית ומצבת הציוד.
בא נאמר, שיש בקווי הרכבת בעיות יותר קשות מהחוסר ברכבת הרביעית בין הוד השרון לתל אביב.
הבעיה הקשה ביותר שלא נפתרת בלו"ז החדש היא בעיית תחנות בת-ים וחולון.
כנראה זה השתנה
בעבר גם לרחובות היו רכבות מאוחרות יותר. אז הרכבות המאוחרות לאשדוד ולאשקלון היו דרך רחובות ולכן רחובות זכתה (במירכאות או ללא מירכאות) לרכבות מאוחרות. כיום הרכבות המאוחרות הן דרך קו החוף הדרומי.

לתחנות חולון ובת-ים יש בשעות השיא 2 רכבות; כאשר תהיינה 4 רכבות בשעות השיא לפתח תקווה/ראש העין/הוד השרון, יהיה כנראה ניתן להפעיל 3 רכבות בשעות השיא לחולון ולבת-ים.

מעבר לזה, אני מסכים איתך מאוד, שיש בעיות אחרות, שפירטת ושגם הן צריכות מענה לכך.
 

Ofekalef1

New member
ועכשיו גם בחוברת בוטלו רכבות הלילה לב"ש...

ר"י - הלו"ז החדש, שרשור מיוחד
חברים, לרגל השקת הלו"ז החדש, אני פותח שרשור דיונים מיוחד ומחבר אליו את יתר השרשורים בנושא.

אתם מוזמנים לדון בנושא הלו"ז ואף יותר מכך: שאלות ובעיות קונקרטיות ונקודתיות בעניין הלו"ז החדש שינוסחו בצורה קצרה, ברורה ותמציתית יועברו ע"י צוות הנהלת הפורום לבכירי רכבת ישראל הרלוונטיים לצורך מתן הבהרות והסברים. ברכבת ישראל הקדישו מאמץ וחשיבה רבים בתכנון לוח הזמנים החדש. הערות והארות בונות ומנומקות ימצאו את דרכן אל הגורמים ברכבת אשר הביעו פתיחות רבה להערות מקצועיות העולות כאן.

רצ"ב ההודעה הרשמית.
לתשומת לבכם, מנוע החיפוש באתר הרכבת יתעדכן במהלך הלילה.
ועכשיו גם בחוברת בוטלו רכבות הלילה לב"ש...
 

olli3

New member
מנהל
מסכים איתך, אבל במידה ויהיה קו תח"צ מוגדר

אבל למה האוטובוס צריך להיות בחינם?
אני מבין שמפעילים שאטל אוטובוסי במקום רכבת למחזיקי כרטיס רכבת שלא נוסעת, אבל כאן מדובר על שאטל אוטובוסי קבוע שמאפשר לכל מי שרוצה מבלי לרכוש כרטיס ליסוע בו בחינם.
זה לא תקין.
הסידור הקבוע צריך להיות קו אוטובוס סדיר עם מספר קו, לו"ז קבוע, תחנות קבועות ומחירון מסודר.
אם אוטובוסים מחליפים רכבות כפתרון קבע - כך זה צריך להתנהל.
מסכים איתך, אבל במידה ויהיה קו תח"צ מוגדר
שיקשר בין באר שבע לנתב"ג רק בלילות, אז תגיע השאלה למה הוא לא עובד גם בבקרים? לחילופין, פשוט יוסיפו נסיעות לקו 354 שנוסע גם דרך קרית גת וגם דרך לוד לנתב"ג.

תושבי להבים, יאלצו להגיע לצומת להבים על מנת להשתמש בו.

בכל מרה, אם הפתרון הוא הפעלת 354, הרי שזה פתרון שייקח המון זמן, גם בשעות הלילה.
 

אורי404

New member
לדעתי הביקוש צפוי לעלות

איך אתה יודע שיש 15 נוסעים?
גולש בפורום פה אמר שיש פעמים שיורדים בב"ש 80 נוסעים. (חלק בב"ש מרכז וחלק בב"ש צפון.) ודיברו על ממוצע של כארבעים לנסיעה.
לדעתי הביקוש צפוי לעלות
במידה ורכבות הלילה לבאר שבע, היו פועלות לאורך זמן, הביקוש היה צפוי לעלות. אלה דברים, שקורים עם הזמן.
גם ברכבות הלילה לכיוון חיפה ונהריה, הביקוש עלה עם הזמן. אולי הביקוש לבאר שבע, לא יהיה כמו לחיפה, בגלל כמות אוכלוסייה שונה, אך עדיין צפוי הביקוש לעלות. במידה ואני טועה ויהיה ביקוש עוד יותר גדול, אז יש כאן 'טעות טובה'.
 

Ofekalef1

New member


לדעתי הביקוש צפוי לעלות
במידה ורכבות הלילה לבאר שבע, היו פועלות לאורך זמן, הביקוש היה צפוי לעלות. אלה דברים, שקורים עם הזמן.
גם ברכבות הלילה לכיוון חיפה ונהריה, הביקוש עלה עם הזמן. אולי הביקוש לבאר שבע, לא יהיה כמו לחיפה, בגלל כמות אוכלוסייה שונה, אך עדיין צפוי הביקוש לעלות. במידה ואני טועה ויהיה ביקוש עוד יותר גדול, אז יש כאן 'טעות טובה'.
 
למעלה