נעשו שיפורים ועדיין יש מה לשפר
זה לא נכון. השירות בקו מאוד השתפר בשנים
האחרונות.
1. מאז פתיחת מסילת החוף הדרומית התדירות בקו עלתה משמעותית (לפני כן בשעות השפל הייתה רכבת אחת בשעה ובשעות השיא אחת מ-3 הרכבות הגיעה רק עד ת"א מרכז).
2. שעות הפעילות הוארכו עד לשעות הערב המאוחרות.
3. רמת הדיוק עלתה.
4. אתה ציינת בעצמך שמספר הקרונות עלה.
ב-3 השנים הקרובות צפויים להסתיים שני פרויקטים שישפיעו על הקו: 1. סיום בניית מסילת אשקלון-באר שבע שיצדיק את פיצול הקו לקו פרברי וקו בינעירוני. 2. סיום בניית מסילת השרון.
למען האמת, עד שזה יקרה, ולמעט יום ראשון העמוס, אין כיום ממש צורך ב-4 רכבות בשעה. הרכבות בימים ב'-ה' בבוקר לא מאוד עמוסות.
קו ת"א-באר שבע עדיין מחכה לרכבת השלישית המובטחת, אז אפשר לומר שברכבת עדיין לא ממש שמים גם על הקו הזה.
נכון, דברים קורים לאט, לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור.
נעשו שיפורים ועדיין יש מה לשפר
כנראה שינוי ההנהלה ב"רכבת ישראל", הביא לשינוי מסוים בקו הזה. לשם השוואה לפני מספר שנים, היה אירוע בפארק הירקון. מהאירוע היה שירות רכבות ליעדים השונים, למעט כיוון פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא והוד השרון. אולי חשבו, שבערים השונות וביישובים מסביבם, אין חובבי ספורט או חובבי מופעים. דוברת "רכבת ישראל" הקודמת (לא האחרונה, אלא לפניה) כתבה כאן בפורום, שאין ביקוש ולכן אין שירות.
* קו הרכבת הזה עדיין לא מיצה את עצמו מבחינת הביקוש. עדיין אין כרטוס משותף עם האוטובוסים במחיר סביר. לפי כתבות זה צפוי להשתנות. נראה מתי. למרות השיפור בשירות האוטובוסים המזין בתחנות נורדאו וסוקולוב, המצב אינו טוב בתחנות ראש העין ופתח תקווה. גם בתחנות נורדאו וסוקולוב, יש עדיין מה לשפר. אלה צפויים להגדיל את כמות הנוסעים.
יש גם בעיות תשתית סביב התחנות השונות. למשל תחנת נורדאו קרובה מאוד לאזורי מגורים שונים בהוד השרון, כמו למשל מתחם 200. למרות זאת אין שבילי הליכה ואופניים סבירים, אלא כביש צר למכוניות. כך ניתן היה להגיע בהליכה לחלק מאזורי המגורים. גם בתחנת סגולה אין גישה סבירה לכביש 40 הראשי.
אם כמות הנוסעים הייתה עולה, לדעתי זה היה סביר בהחלט שתפעלנה 4 רכבות לשעה, לכל הפחות בשעות העומס. למשל מסביבות 06:00 עד סביבות 09:00 וב 16:00 עד סביבות 19:00.
* הארכת שעות הפעילות - זהו למעשה קו הרכבת האחרון, שקיבל הארכה בשעות הפעילות. אני לא מכניס כאן את הקו לדימונה או הקו לראשונים (שהאחרון הוא יותר שלוחה, מאשר קו בפני עצמו). בכל קווי הרכבת האחרים שעות הפעילות מאוחרות יותר. הארכת שעות הפעילות היא בגלל מעורבות מבורכת של חברי מועצות העיר השונות ולא מתוך יוזמה של "רכבת ישראל" (ע"ע "אין ביקוש" לפי מה, שכתבה אחת הדוברות הקודמות).
* רמת הדיוק עלתה - יש ריפוד זמנים רחב. בפועל זמני הנסיעה לא צריכים להיות ארוכים כל כך. אבל זוהי למעשה בעיה שכיחה ברב קווי הרכבת.
* קו באר שבע - אני מסכים איתך מאוד, שמתבקש שתהיה לכל הפחות רכבת שלישית.
אני כמובן מסכים עם השורה האחרונה ש"דברים קורים לאט מדי, אבל המגמה היא מגמה של שיפור".
אני מוכן מעט לחזור בי ש"לא שמים על הקו הזה". עם ההנהלה הקודמת זה בהחלט היה כך. לרבות עם העיכובים בהכפלת הקו וההשבתות הרבות, שחלקן היו ארוכות מאוד. או הדברים, שמסרה הדוברת הקודמת. גם בכך שלא הוארכו שעות הפעילות של הקו הזה, בעוד שבקווים אחרים זה הוארך, היה טעם לפגם.
אני מקווה, שדברים אכן השתנו מאז.