הודעה משמחת לקורא יוסף!

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

kobiz99

New member
זה ידוע ונמצא בתוכנית גם כאן רק שהביצוע

Try Hong Kong


Hong Kong Octopus card - not only used for paying fares on buses, trains, boats, ferry, taxis, but also for meals, at the supermarket, convenience shop, parking....

The company that runs the scheme actually operates a clearing system, crediting each participant with the credit due to them.

Hong Kong has 8m people...
זה ידוע ונמצא בתוכנית גם כאן רק שהביצוע
צולע.
 

Gn434

New member
אז איך זה עובד בחו"ל?

אתה מודע לזה
שלא כולם גרים בערים הגדולות, קרוב לתחנה בה יש קופאי?
אתה מודע לזה שיש אנשים העולים לאוטובוס בתחנות ביניים, לעיתים בלי תכנון מראש?
אתה מודע לזה שכדי לאפשר למי שמחליט מסיבה כלשהי לנסוע מצומת נידחת כלשהי לרכוש כרטיס יש להציב בצומת קופה עם קופאי או אוטומט (ועל האוטומט יש לשמור ולתחזק אותו)?
עד עכשיו נסעתי ברכבת הקלה בירושלים 4 פעמים. מתוכן 3 פעמים הכרטיסומט היה תקול- פעמיים הוא לא קיבל את כרטיס האשראי שלי ופעם אחת הוא לא עבד כלל. למזלי התחנות נמצאות במרחק קצר. עכשיו תאר לעצמך מצב דומה כאשר צריך לקנות כרטיסים לפני העליה לאוטובוס בכל הארץ.
אז איך זה עובד בחו"ל?
כזכור לי בברלין לא ניתן לקנות כרטיסים אצל הנהג
 

kobiz99

New member
בדרך כלל בערי אירופה הגדולות יש חברות

אז איך זה עובד בחו"ל?
כזכור לי בברלין לא ניתן לקנות כרטיסים אצל הנהג
בדרך כלל בערי אירופה הגדולות יש חברות
עירוניות ושם אתה יכול לעבור בין אמצעי התחבורה השונים בתוך העיר, מטרו ,פרברית,אוטובוס.
אבל לא תוכל לנסוע עם חופשי חודשי ברלין במינכן פרנקפורט המבורג וכיוצא בזה.
בברלין מכונות כרטוס מפוזרות ברחבי העיר בעיקר בתחנות גדולות, אבל יש גם מכונות בטראמים ונדמה לי גם בפרבריות.
מכונות בתוך הטראמים אני חושב שראיתי גם בפרייבורג גרמניה וגם בשטראסבורג צרפת.
 

Rubim88

New member
בברלין אפשר לקנות אצל נהגי האוטובוסים

אז איך זה עובד בחו"ל?
כזכור לי בברלין לא ניתן לקנות כרטיסים אצל הנהג
בברלין אפשר לקנות אצל נהגי האוטובוסים
אבל בגלל שרוב הנוסעים בעלי כרטיסי מנוי(שבועי/חודשי/שנתי), או שהם קנו כבר במכונה כלשהיא חלק קטן מהנוסעים צריך לרכוש כרטיס דרכם.(וזה מתבצע במקביל לעליית הנוסעים מכל הדלתות)
 

25306yosef

New member
ומהסיבה הזו בדיוק יש לאפשר רכישת כרטיסים

אתה מודע לזה
שלא כולם גרים בערים הגדולות, קרוב לתחנה בה יש קופאי?
אתה מודע לזה שיש אנשים העולים לאוטובוס בתחנות ביניים, לעיתים בלי תכנון מראש?
אתה מודע לזה שכדי לאפשר למי שמחליט מסיבה כלשהי לנסוע מצומת נידחת כלשהי לרכוש כרטיס יש להציב בצומת קופה עם קופאי או אוטומט (ועל האוטומט יש לשמור ולתחזק אותו)?
עד עכשיו נסעתי ברכבת הקלה בירושלים 4 פעמים. מתוכן 3 פעמים הכרטיסומט היה תקול- פעמיים הוא לא קיבל את כרטיס האשראי שלי ופעם אחת הוא לא עבד כלל. למזלי התחנות נמצאות במרחק קצר. עכשיו תאר לעצמך מצב דומה כאשר צריך לקנות כרטיסים לפני העליה לאוטובוס בכל הארץ.
ומהסיבה הזו בדיוק יש לאפשר רכישת כרטיסים
ברשתות השיווק ובחנויות השונות (כולל אפשרויות הטענה לרב-קו), וכמובן שלהפעיל ערך צבור אחיד בכל הארץ ואצל כל המפעילים.

וכך אני יכול להטעין את כרטיס הרב-קו בערך צבור אחיד שאיתו אני יכול להשתמש בכל קו אוטובוס שארצה בכל הארץ וללא כל הגבלה, ובמקרה של תקלה אוכל לשלם בכרטיס אשראי עבור רכישת כרטיס בודד. כך זה צריך לעבוד ובלי כל הסרבול של הקודים המסובכים והאשכולות שיצרו כל אלה שיושבים במשרדים ונוסעים ברכב הפרטי שאין להם שמץ של מושג בתח"צ.
 
קודם כל שזה יקרה

ומהסיבה הזו בדיוק יש לאפשר רכישת כרטיסים
ברשתות השיווק ובחנויות השונות (כולל אפשרויות הטענה לרב-קו), וכמובן שלהפעיל ערך צבור אחיד בכל הארץ ואצל כל המפעילים.

וכך אני יכול להטעין את כרטיס הרב-קו בערך צבור אחיד שאיתו אני יכול להשתמש בכל קו אוטובוס שארצה בכל הארץ וללא כל הגבלה, ובמקרה של תקלה אוכל לשלם בכרטיס אשראי עבור רכישת כרטיס בודד. כך זה צריך לעבוד ובלי כל הסרבול של הקודים המסובכים והאשכולות שיצרו כל אלה שיושבים במשרדים ונוסעים ברכב הפרטי שאין להם שמץ של מושג בתח"צ.
קודם כל שזה יקרה
ושזה יעבוד חלק בלי תקלות. רק אחרי תקופת הרצה ארוכה אפשר יהיה להפסיק את השימוש בכסף מזומן.
בתור מורה דרך שלעיתים קרובות מאד נאסף בתחנה נידחת או יורד בתחנה נידחת (האוטו שלי לא יודע לחזור הביתה לבד ולכן גם אם הייתי רוצה איני יכול לוותר על תח"צ) מפחיד אותי לחשוב על הכאוס שישתרר פה בתקופת המעבר. הנסיון עם כל הרפורמות בתחבורה הציבורית מראה שישתרר כאוס.
 

25306yosef

New member
לא ביקשתי להפסיק את השימוש בכסף מזומן

קודם כל שזה יקרה
ושזה יעבוד חלק בלי תקלות. רק אחרי תקופת הרצה ארוכה אפשר יהיה להפסיק את השימוש בכסף מזומן.
בתור מורה דרך שלעיתים קרובות מאד נאסף בתחנה נידחת או יורד בתחנה נידחת (האוטו שלי לא יודע לחזור הביתה לבד ולכן גם אם הייתי רוצה איני יכול לוותר על תח"צ) מפחיד אותי לחשוב על הכאוס שישתרר פה בתקופת המעבר. הנסיון עם כל הרפורמות בתחבורה הציבורית מראה שישתרר כאוס.
לא ביקשתי להפסיק את השימוש בכסף מזומן
ביקשתי להפסיק את העיסוק של הנהגים בכסף.

ומי שירצה לנסוע באוטובוס יצטרך לרכוש את כרטיסי הנסיעה מחוץ לאוטובוס וכמובן שתהיה לו גם האפשרות לשלם במזומן. מי שלא ירצה לרכוש כל פעם כרטיס נסיעה בודד, יוכל להטעין את כרטיס הרב-קו שלו בערך צבור אחיד לכל הארץ ולכל המפעילים בארץ שגם אותו הוא יוכל לשלם במזומן אם ירצה, ובמקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו תהיה לו האפשרות לרכוש כרטיס נסיעה בודד לא אצל הנהג.

כלומר, אני דורש להפסיק לאלתר את האינטראקציה בין הנוסעים לנהגים. אבל בתור התחלה ובאופן זמני בלבד, אפשר לאפשר את שתי האפשרויות ביחד, אבל בתנאי שנהגי האוטובוסים לא נכנסים לחייהם של אלה שבחרו "לא" לשלם, ובשביל זה בדיוק יש פקחים שאמורים לתת קנסות למי שבאמת לא שילם. בתקופת הניסיון הזמנית, אני כמובן לא מוכן בשום פנים ואופן להעביר את כרטיס הרב-קו שלי אצל הנהגים מכיוון שבמקרה שכזה לא עשינו כלום והשארנו את המצב אותו הדבר כפי שהיה קודם... אם באמת אני מתפלח שלא שילם על הנסיעה, מתפקידו של הפקח להטיל עלי קנס של 180 ש"ח או כל סכום אחר שיחליט,

אבל לא מתפקידו של נהג האוטובוס להחליט האם שילמתי או לאו, ולהתחיל להתווכח איתי במקום לנסוע ולהיות מרוכז בנהיגה.
 

kobiz99

New member
אתה עקשן

ומהסיבה הזו בדיוק יש לאפשר רכישת כרטיסים
ברשתות השיווק ובחנויות השונות (כולל אפשרויות הטענה לרב-קו), וכמובן שלהפעיל ערך צבור אחיד בכל הארץ ואצל כל המפעילים.

וכך אני יכול להטעין את כרטיס הרב-קו בערך צבור אחיד שאיתו אני יכול להשתמש בכל קו אוטובוס שארצה בכל הארץ וללא כל הגבלה, ובמקרה של תקלה אוכל לשלם בכרטיס אשראי עבור רכישת כרטיס בודד. כך זה צריך לעבוד ובלי כל הסרבול של הקודים המסובכים והאשכולות שיצרו כל אלה שיושבים במשרדים ונוסעים ברכב הפרטי שאין להם שמץ של מושג בתח"צ.
אתה עקשן
אתה טוען הכרטיס שלך במרכול כלשהו יופי שילמת למרכול 200 שקל ערך צבור השארת 200 שקל במרכול.
עכשיו אתה מתחיל במסע נסיעות דימיוני אני מדגיש דמיוני

1 צפת חיפה 20 ש"ח נתיב אקספרס
2 חיפה יוקנעם 14 ש"ח אומני אקספרס
3 יוקנעם תל אביב 35 ש"ח קווים
4 תל אביב עכו 33.70 ש"ח רכבת ישראל
5 עכו צפת 19.3 ש"ח אגד

איך יגיע התשלום מהכרטיס שלך לכל אחת מהחברות ששרתו אותך והסיעוך ליעדך??????????????????????????.
אף חברה בעולם לא תסיע אותך ללא תשלום (חינם)

הבנת את זה?

עד שלא יוקם מרכז סליקה אחד (וזה לא נראה בקרוב) אתה טוחן מים
 

25306yosef

New member
אני אומר שצריך להקים לאלתר את מרכז הסליקה,

אתה עקשן
אתה טוען הכרטיס שלך במרכול כלשהו יופי שילמת למרכול 200 שקל ערך צבור השארת 200 שקל במרכול.
עכשיו אתה מתחיל במסע נסיעות דימיוני אני מדגיש דמיוני

1 צפת חיפה 20 ש"ח נתיב אקספרס
2 חיפה יוקנעם 14 ש"ח אומני אקספרס
3 יוקנעם תל אביב 35 ש"ח קווים
4 תל אביב עכו 33.70 ש"ח רכבת ישראל
5 עכו צפת 19.3 ש"ח אגד

איך יגיע התשלום מהכרטיס שלך לכל אחת מהחברות ששרתו אותך והסיעוך ליעדך??????????????????????????.
אף חברה בעולם לא תסיע אותך ללא תשלום (חינם)

הבנת את זה?

עד שלא יוקם מרכז סליקה אחד (וזה לא נראה בקרוב) אתה טוחן מים
אני אומר שצריך להקים לאלתר את מרכז הסליקה,
ואם קראת היטב את מה שכתבתי, אז זה בדיוק מה שאני טוען. אך יחד עם זאת יש לאפשר רכישת כרטיסי נסיעה בודדים בקופות אוטומטיות ומאוישות, ולבטל לאלתר את העיסוק של הנהגים בכסף.
 

kobiz99

New member
מרכז סליקה ארצי יוקם בעתיד הלא קרוב

אני אומר שצריך להקים לאלתר את מרכז הסליקה,
ואם קראת היטב את מה שכתבתי, אז זה בדיוק מה שאני טוען. אך יחד עם זאת יש לאפשר רכישת כרטיסי נסיעה בודדים בקופות אוטומטיות ומאוישות, ולבטל לאלתר את העיסוק של הנהגים בכסף.
מרכז סליקה ארצי יוקם בעתיד הלא קרוב
קופאים = משכורת
רשתות שיווק = עמלות
זה יחייב ייקור התח"ץ

מכונות כרטוס זה הפתרון האופטימלי לעיר גדולה ופרבריה לא מתאים למדינה שלמה.
לפי מיטב זכרוני/ידיעתי לא קיים בשום מדינה מערבית בעולם ............................, ואל תתחכם עם מדינות עיר כמו ליכטנשטיין לוכסמבורג מונאקו
 
זה כבר מעבר לתחום של התחבורה הציבורית

מרכז סליקה ארצי יוקם בעתיד הלא קרוב
קופאים = משכורת
רשתות שיווק = עמלות
זה יחייב ייקור התח"ץ

מכונות כרטוס זה הפתרון האופטימלי לעיר גדולה ופרבריה לא מתאים למדינה שלמה.
לפי מיטב זכרוני/ידיעתי לא קיים בשום מדינה מערבית בעולם ............................, ואל תתחכם עם מדינות עיר כמו ליכטנשטיין לוכסמבורג מונאקו
זה כבר מעבר לתחום של התחבורה הציבורית
אבל בעבר דובר על "ארנק אלקטרוני", מעין כרטיס אשראי פריפייד שאתה טוען בו סכום כסף ומשלם עבור כל דבר. אם יש לך דבר כזה והוא יכול לתפקד במהירות ובאמינות בכל מקום (כלומר בלי התקשרויות לש.ב.א) אין סיבה לא להתקין את מכונות הכרטוס בכניסה לכל אוטובוס ולהשתמש בארנק האלקטרוני כמו שמשתמשים בכרטיס אשראי. רק שזה יקרה כשיבוא המשיח, ואני מניח שגם באמצעות חברה פרטית שתגזור קופון על כל עיסקה.
 

25306yosef

New member
מה שאתה מכנה זה למעשה ערך צבור בכרטיס הרב-קו

זה כבר מעבר לתחום של התחבורה הציבורית
אבל בעבר דובר על "ארנק אלקטרוני", מעין כרטיס אשראי פריפייד שאתה טוען בו סכום כסף ומשלם עבור כל דבר. אם יש לך דבר כזה והוא יכול לתפקד במהירות ובאמינות בכל מקום (כלומר בלי התקשרויות לש.ב.א) אין סיבה לא להתקין את מכונות הכרטוס בכניסה לכל אוטובוס ולהשתמש בארנק האלקטרוני כמו שמשתמשים בכרטיס אשראי. רק שזה יקרה כשיבוא המשיח, ואני מניח שגם באמצעות חברה פרטית שתגזור קופון על כל עיסקה.
מה שאתה מכנה זה למעשה ערך צבור בכרטיס הרב-קו
אבל כל עוד הנהגים ימשיכו לעסוק בכספים, השימוש בארנק האלקטרוני הזה ייחייב שימוש בכסף מזומן.

אני דווקא הייתי מציע ליישם בתחבורה הציבורית את המודל של פוסט פייד (Postpaid), כלומר, הנוסע בתח"צ נוסע חופשי חופשי "בחינם" וללא כל הגבלה, ופעם בחודש הוא מחוייב בהוראת קבע עבור כלל הנסיעות שהיו בחודש השוטף שלפני, כמו בחשבון הטלפון. זהו פיתרון טוב ביותר למי שיש ברשותו חשבון בנק וכרטיס אשראי, והוא ימנע את האינטראקציה שיש כיום עם נהגי האוטובוס, אך גם יישום רעיון שכזה ייחייב התקנת מכונות תיקוף לצורך תיקוף הכרטיסים בכניסה וגם בירידה מהאוטובוסים.

אפשרות נוספת לתשלום ולגביית כספים היא באמצעות חשבון הטלפון (או הטלפון הסלולרי כפי שיש במכונות אוטומטיות למכירת משקאות וחטיפים).
 
ארנק אלקטרוני הוא תחליף לכסף מזומן

מה שאתה מכנה זה למעשה ערך צבור בכרטיס הרב-קו
אבל כל עוד הנהגים ימשיכו לעסוק בכספים, השימוש בארנק האלקטרוני הזה ייחייב שימוש בכסף מזומן.

אני דווקא הייתי מציע ליישם בתחבורה הציבורית את המודל של פוסט פייד (Postpaid), כלומר, הנוסע בתח"צ נוסע חופשי חופשי "בחינם" וללא כל הגבלה, ופעם בחודש הוא מחוייב בהוראת קבע עבור כלל הנסיעות שהיו בחודש השוטף שלפני, כמו בחשבון הטלפון. זהו פיתרון טוב ביותר למי שיש ברשותו חשבון בנק וכרטיס אשראי, והוא ימנע את האינטראקציה שיש כיום עם נהגי האוטובוס, אך גם יישום רעיון שכזה ייחייב התקנת מכונות תיקוף לצורך תיקוף הכרטיסים בכניסה וגם בירידה מהאוטובוסים.

אפשרות נוספת לתשלום ולגביית כספים היא באמצעות חשבון הטלפון (או הטלפון הסלולרי כפי שיש במכונות אוטומטיות למכירת משקאות וחטיפים).
ארנק אלקטרוני הוא תחליף לכסף מזומן
והטענתו אינה קשורה בכלל לנהג.
 

25306yosef

New member
אתה אמנם צודק בהחלט, אבל...

ארנק אלקטרוני הוא תחליף לכסף מזומן
והטענתו אינה קשורה בכלל לנהג.
אתה אמנם צודק בהחלט, אבל...
בישראל בגלל שנהגי האוטובוסים, ורק הם !!! עוסקים בגביית כספים וגם בתיקופם של כרטיסי הרב-קו / הארנק האלקטרוני באוטובוסים, במקרה של תקלה בכרטיס הרב-קו / הארנק האלקטרוני, הנהג עלול לבקש מהנוסע לשלם עבור הנסיעה ובמזומן בלבד !!!

ומה בדיוק הועילו חכמים בתקנתם כאשר הכניסו לשימוש את הארנק האלקטרוני, אך הנוסע נדרש ומחוייב להמשיך ולשלם בכסף מזומן למרות שכבר הטעין את הארנק האלקטרוני שלו במיטב כספו ?????
 

kobiz99

New member
זה יקרה בקרוב ברכבת אבל רק

מה שאתה מכנה זה למעשה ערך צבור בכרטיס הרב-קו
אבל כל עוד הנהגים ימשיכו לעסוק בכספים, השימוש בארנק האלקטרוני הזה ייחייב שימוש בכסף מזומן.

אני דווקא הייתי מציע ליישם בתחבורה הציבורית את המודל של פוסט פייד (Postpaid), כלומר, הנוסע בתח"צ נוסע חופשי חופשי "בחינם" וללא כל הגבלה, ופעם בחודש הוא מחוייב בהוראת קבע עבור כלל הנסיעות שהיו בחודש השוטף שלפני, כמו בחשבון הטלפון. זהו פיתרון טוב ביותר למי שיש ברשותו חשבון בנק וכרטיס אשראי, והוא ימנע את האינטראקציה שיש כיום עם נהגי האוטובוס, אך גם יישום רעיון שכזה ייחייב התקנת מכונות תיקוף לצורך תיקוף הכרטיסים בכניסה וגם בירידה מהאוטובוסים.

אפשרות נוספת לתשלום ולגביית כספים היא באמצעות חשבון הטלפון (או הטלפון הסלולרי כפי שיש במכונות אוטומטיות למכירת משקאות וחטיפים).
זה יקרה בקרוב ברכבת אבל רק
לבעלי כרטיס חכם מזוהה, והרשאה לחיוב בכרטיס אשראי שהבנק מוציא.
 

25306yosef

New member
מה זה בדיוק בכרטיס אשראי שהבנק מוציא ?

זה יקרה בקרוב ברכבת אבל רק
לבעלי כרטיס חכם מזוהה, והרשאה לחיוב בכרטיס אשראי שהבנק מוציא.
מה זה בדיוק בכרטיס אשראי שהבנק מוציא ?
ואשאל את השאלה הזו שוב בגלל המגבלות הטכניות של תפוז:

מה זה בדיוק בכרטיס אשראי שהבנק מוציא ?

האם הדבר הזה אינו אפשרי בכרטיס אשראי חוץ בנקאי ?
 

kobiz99

New member
התחבורה הציבורית מפסידה כסף

מה זה בדיוק בכרטיס אשראי שהבנק מוציא ?
ואשאל את השאלה הזו שוב בגלל המגבלות הטכניות של תפוז:

מה זה בדיוק בכרטיס אשראי שהבנק מוציא ?

האם הדבר הזה אינו אפשרי בכרטיס אשראי חוץ בנקאי ?
התחבורה הציבורית מפסידה כסף
הבנקים מרוויחים כסף.
לייצר מערכת מסלקה כמו של חברות האשראי עולה מאות מיליונים שלבנקים יש ולחברות הת"חץ אין
זה בדיוק ההבדל
 

25306yosef

New member
ומה בדיוק הקשר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי

התחבורה הציבורית מפסידה כסף
הבנקים מרוויחים כסף.
לייצר מערכת מסלקה כמו של חברות האשראי עולה מאות מיליונים שלבנקים יש ולחברות הת"חץ אין
זה בדיוק ההבדל
ומה בדיוק הקשר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי
או לכרטיס אשראי שהונפק על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש ?

על כרטיסי תייר משלמים אמנם עמלות גבוהות, אך אין כל הבדל בין העמלות על כרטיסים ישראליים שהונפקו על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש, לבין כרטיסים ישראליים חוץ בנקאיים שהונפקו ישירות על ידי חברות האשראי שלא דרך סניף הבנק שבו מתנהל החשבון. תוכנת אשראית גם לא יודעת להבדיל בין כרטיסים שהונפקו על ידי הבנק לבין כרטיסים חוץ בנקאיים, אך לעומת זאת היא כן יודעת להבדיל בין כרטיסים ישראליים לבין כרטיסי תייר.

כרטיס תייר = כרטיס אשראי שהונפק בחו"ל.

ולגבי מה שכתבת על מסלקת התח"צ, המסלקה צריכה להיות מוקמת ומתופעלת על ידי משרד התחבורה בלבד, ולא על ידי מפעילי התח"צ, כך שלא צריכה להיות כל בעיה. מפעילי התח"צ צריכים להיות כפופים למסלקה הממשלתית של משרד התחבורה ולא להפך.
 

kobiz99

New member
זאת התוכנית רק חסר הרבה כסף כדי להקימה

ומה בדיוק הקשר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי
או לכרטיס אשראי שהונפק על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש ?

על כרטיסי תייר משלמים אמנם עמלות גבוהות, אך אין כל הבדל בין העמלות על כרטיסים ישראליים שהונפקו על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש, לבין כרטיסים ישראליים חוץ בנקאיים שהונפקו ישירות על ידי חברות האשראי שלא דרך סניף הבנק שבו מתנהל החשבון. תוכנת אשראית גם לא יודעת להבדיל בין כרטיסים שהונפקו על ידי הבנק לבין כרטיסים חוץ בנקאיים, אך לעומת זאת היא כן יודעת להבדיל בין כרטיסים ישראליים לבין כרטיסי תייר.

כרטיס תייר = כרטיס אשראי שהונפק בחו"ל.

ולגבי מה שכתבת על מסלקת התח"צ, המסלקה צריכה להיות מוקמת ומתופעלת על ידי משרד התחבורה בלבד, ולא על ידי מפעילי התח"צ, כך שלא צריכה להיות כל בעיה. מפעילי התח"צ צריכים להיות כפופים למסלקה הממשלתית של משרד התחבורה ולא להפך.
זאת התוכנית רק חסר הרבה כסף כדי להקימה
 

kobiz99

New member
כדי להקים מסלקה לתח"ץ ולאחד כל המעילים

ומה בדיוק הקשר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי
או לכרטיס אשראי שהונפק על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש ?

על כרטיסי תייר משלמים אמנם עמלות גבוהות, אך אין כל הבדל בין העמלות על כרטיסים ישראליים שהונפקו על ידי הבנק שבו מתנהל חשבון העו"ש, לבין כרטיסים ישראליים חוץ בנקאיים שהונפקו ישירות על ידי חברות האשראי שלא דרך סניף הבנק שבו מתנהל החשבון. תוכנת אשראית גם לא יודעת להבדיל בין כרטיסים שהונפקו על ידי הבנק לבין כרטיסים חוץ בנקאיים, אך לעומת זאת היא כן יודעת להבדיל בין כרטיסים ישראליים לבין כרטיסי תייר.

כרטיס תייר = כרטיס אשראי שהונפק בחו"ל.

ולגבי מה שכתבת על מסלקת התח"צ, המסלקה צריכה להיות מוקמת ומתופעלת על ידי משרד התחבורה בלבד, ולא על ידי מפעילי התח"צ, כך שלא צריכה להיות כל בעיה. מפעילי התח"צ צריכים להיות כפופים למסלקה הממשלתית של משרד התחבורה ולא להפך.
כדי להקים מסלקה לתח"ץ ולאחד כל המעילים
צריך מערכת מתוחכמת ממוגנת שעולה למעלה מ מיליארד בהקמה מה שלא נמצא אצל חברות התח"ץ שמפסידות כסף. זה ההקשר
מערכת שמגלגלת מיליארדים שקלים בשנה חייבת להיות ממוגנת וזה עולה ממון רב.
כמו כן יש להאחיד את המערכות השונות בחברות התח"ץ דבר שגם הוא כרוך בהוצאת הרבה מאוד כסף.
לכן לתקופה הקרובה תצתרך להיעזר גם בכסף מזומן עם ואו בלי נהג
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה