הגרסה הקצרה.

45degrees

New member
נשיכה ראשונית חזקה משפיעה על

שקיעת המזלג. בכיוון לא נכון של המזלג - לעוצמת הנשיכה הראשונית תהיה השפעה על הכניסה לפניה עקב כמות שקיעת מזלג לא מתאימה. ייתכן שזה גם רכיב בהעדפה של נשיכה ראשונית פחות עוצמתית.
 

MexMex

New member
כשרכבתי על הCRF

שהיה מצויד בבלם מדהים, עם עוצמת בלימה מהממת, לא הפריע כלום שקיעת המזלג. אולי בגלל שהוא היה מקוצר ומוקשח, אולי בגלל שהגלגל האחורי עולה לאויר ממילא עם אצבע אחת... לא יודע, אבל אחרי ההתנסות ההיא, כזה אני רוצה
M.
 

45degrees

New member
אני לא אוהב שהגלגל האחורי עולה

בכל נגיעה בבלם. זה מוריד מעט את קצב הורדת המהירות. פעם רכבתי על סופר עם זרוע אחורית יחסית קצרה. באותה הפעלת עוצמה כמו אצלי באופנוע, הזנב עלה ממש גבוה באויר - נאלצתי לעזוב מעט את הבלם כדי לשמור על הקו ועל שליטה. אם הגלגל האחורי באויר - מרחק הבלימה שלך גדל או קטן? אתה מפיל את האופנוע להטיה מלאה גם כשהאחורי עוד באויר?
 

MexMex

New member
לא רוצה להעלות את האחורי לאויר..

אבל כן רוצה את היכולת לעשות את זה עם 2 אצבעות וללא מאמץ מיותר.... M.
 

שחרלרט

New member
סוף סוף אמרת את מילת הקסם.....

אני. 45 לא יעזור לך,שום תיאוריה ו\או דיאגרמה לא יכולה להחליף ניסיון וטעם אישי. תגיד לי מקס,אנחנו ניתקלנו עם כמה בעיות עם מוטומאסטר.של אי התאמות. אתה יודע אם גם אצלכם יש בעיה מיוחדת?
 

45degrees

New member
אתה צודק.

הניסיון שלי הראה לי דווקא, שכדאי ללכת אחרי התאוריה. יותר מפעם אחת. ובמערכת הברקס מקדימה - גם יותר מפעם אחת. הידע התאורטי אפילו עזר לפתור בעיה מולדת באופנוע כביש מרובע צילינדרים די מודרני. לפי הטבלה, סופקה שם משאבה ראשית קטנה מדי. הוחלפה לגדולה יותר - הבעיה נעלמה. ההבדל היחיד בין דעתי לדעתך אגב, הוא בכך שאתה לא מסכים עם הגבול ה"קשה" (יחס הגברה קטן יותר מ 23). אני אגב, מעדיף להיות באזור ה 23, ואילו רוכבים אחרים עם רקע במרוצים דווקא מעדיפים יחס הגברה באזור ה 27. אתה מעדיף את הצד הקשה יותר ללחיצה (מהלך ידית קצר יותר) - יחס הגברה באזור ה 18. תראה - אם היו זמינים לנו משאבות הגברה לפי רצוננו - היינו יכולים לנסות איזה 5 או 6 משאבות שונות לכל דיסק/קליפר. כמה עשרות בלימות (עם מדידת מרחקי בלימה ומהירות התחלה קבועה) - ואפשר לדעת בוודאות איזה מערכת נותנת מרחק בלימה הכי קצר. כמה עשרות הקפות של מסלול סטייל אשדוד (גם פניות עם בלימה ממהירות איטית, וגם בלימות ארוכות ממהירות גבוהה) - ואפשר לדעת עם איזה מערכת זמני ההקפה יותר קטנים. ולגבי הנסיון - עדיף על התאוריה. גם וגם. למה? התאוריה תביא אותי (מהר ובזול) למשאבה במידה הנכונה. הופתעתי לגלות במדידות כי דווקא משאבה קטנה ורכה עם נשיכה ראשונית חלשה יותר מאפשרת הקפות יותר מהירות. בכל מקרה - אני לא טועה, ואתה עדיין לא ניסית משאבה 16 נכון? אז למה לפסול את המסקנות שלי שאומתו גם במעשה וגם בתאוריה על הסף?
 

MexMex

New member
תיאוריה לחוד ומעשים לחוד...

ככה זה תמיד. ולפי הנסיון שלי, השילוב של ברמבו עם משאבה 16 מ"מ יהייה אחלה. עם הברינגר זה טוב, אבל לא מספיק. עם הברמבו בעל הבוכנות הגדולות יותר זה יהייה פיצוץ. דעתי. M.
 

MexMex

New member
מוטומסטר והתאמות

- הקיט הראשון שפגשתי, לCR500, התלבש ללא בעיות (רק דיסק 4 מ"מ בעצם...את המתאם בניתי לבד ממילא) - הקיט בשני, שהוא כבר קיט מלא (קליפר ודיסק 5 מ"מ) ראיתי על ימהה YZ426 - מולבש ועובד כמו שעון. - ראיתי על עוד ימהה אחת - גם שם, שום בעייה - ראיתי על CRF450, אחלה מן אחלה. בקיצור, תפסיקו להאכיל ת'אופנועים שלכם בחומוס וקפה שחור, אז אולי הם יתאימו לקיט ההולנדי (מה שכן, צ'יפס עם מיונז יכול לעזור...) M.
 

alophind

New member
אין סיבה שלא , אני אמרתי שהם יטפלו

בו. רגע רגע , הנה זה בא.... איך האופנוע לנסיעה יומיומית ?! ככה בקטנה 20 ק"מ לעבודה.
 

שחרלרט

New member
מצויין!

אם הייתי רוצה אופנוע ליום יום.זה האופנוע שהייתי בוחר.ואם היה לי כסף, הייתי קונה את האפריליה SV450,עוד אופנוע ליום יום נהדר
 

alophind

New member
תתארגן 5 חבר'ה , יעשו לך מחיר...

אבל תוודא שיהיו מבכירי הרוכבים...
 

MexMex

New member
מממ...

- קצת יקר...אבל נניח. - זה לדגם 2004. בדגמי 2003 ומטה יש צוואר היגוי ארוך יותר... M.
 

MexMex

New member
זאת התגובה לאחד מהם...

יאללה, יצאתי לתת גאאאאאזים מוטוקרוס. בשביל הנשמה, בשביל הריאות, ובשביל הסיכוי לנצח...
M.
 
למעלה