הגרסה הקצרה.

MexMex

New member
הגרסה הקצרה.

בהנחה (מבוססת, יתבצע בחודש הבא) שאני מעביר את המתלים, קדמי ואחורי, מסאג' ע"י חנות של רייס-טק, שתכלול קיצור מהלך של 50 מ"מ, והתאמת קפיצים/שסתומים לפי סגנון הרכיבה והמשקל (הזעום) שלי אישית... האם שינוי של המשולשים המקורייים (אופסט 20 מ"מ) למשולשים אחרים (קטמ SXS או אפטר מרקט) בעלי אופסט של 18 או 16 מ"מ (יש גם 14 מ"מ), יניח יותר משקל על הקדמי, תוך כדי חידוד ההיגוי? האם נראה לכם שזה שווה את ההשקעה הלא קטנה בסט שכזה? מחירם כחדשים נע בין 330 דולר ל400 דולר, תלוי באיזה חברה מדובר. מחירם כמשומשים הוא 150-200 דולר, אך אני לא מצליח עדיין למצוא סט שכזה... מה דעתכם? האם מישהו ניסה ממש מעבר לתיאוריה? בוקר, המון
ואנחנו בדרך למסלול....
 

MexMex

New member
הגרסה הארוכה, למי שיש כוח....

אחרי הנסיון שלי עם אופנועים אחרים, אחד CRF עם מתלים משופרים (מקוצרים מעט, קפיצים שונים, שסתום שונה) ומערכת בלימה של מוטומסטר, ואחד הסקי NOX עם כל הציוד המקורי של NOX עליו (למעט פלסטיקה), ראיתי את האור. האור התגלה בדמות אופנוע מכוון SM ולא סתם איזה מוטוקרוס גדול עם גלגלים לסופרמוטו.... ההבדל, למי שלא חווה את העניין לפני כן, הוא כל כך תהומי, כל כך משרה ביטחון הסט-אפ האמיתי, עד שהדרך חזרה, לאופנוע "חצי SM" ממש קשה. זה כמו שכל חייכם רכבתם עם קסדת LEM מצ'וקמקת, ואז נתנו לכם לחצי שעה לשים על הראש ARAI...אין דרך חזרה. אז התיישבתי לשיחה מעמיקה בעניין עם מאוריציו קרמינטי, יקיר המערכת. מצד אחד, להחליף את האופנוע ל525SMR. ההבדל הוא במתלי סופרמוטו ולא מוטוקרוס, בגיר 6 הילוכים ו...זהו פחות או יותר. מערכת הבלימה שונה מעט גם כן, אבל המנוע אותו מנוע... העלות המשוערת של ההחלפה - כ3,500 דולר (החלפה מדגם 2003SMC לדגם 2005 SMR). לעומת זאת, ישנה האופציה של שיפור הדרגתי לאופנוע שלי. שלב א' - מתלים. קיצור, הח' קפיצים ושיסתום מחדש, כל זה ע"י איש רייס טק. עלות של כ800 דולר. אם נחליף גם את המושלשים, אז ישנה תוספת של 300 דולר לערך. שלב ב' - מערכת בלימה. החלפת הדיסק והקליפר למוטומסטר רייס קיט, והחלפת המשאבה למגורה או ברינגר 13 מ"מ. עלות כוללת של 900 דולר. שלב ג' - מנוע. החלפת הצלינדר ל540 סמ"ק (מ510 מעשיים), והחלפת הקרנק ל"סטרוקר", מה שיביא את המנוע ל572 סמ"ק. עד כאן, 1500 דולר. מכיוון שהמנוע כבר נפתח, אז יתווספו הילוכים חמישי ושישי ככה על הדרך (עוד 250 דולר), וראש המנוע יעבור מסאג' קטן עם FLOW BENCH (עוד 200 דולר). מה קיבלתי? אופנוע עם מתלים שמיועדים לי אישית בכיוון ע"י מומחה, מערכת בלימה הרבה יותר טובה מהציוד המקורי של ק.ט.מ., ומנוע שיוציא ביום יפה, כ65 כ"ס, לעומת כ53 סוסים של ה525 המקורי. העלות הכוללת מסתכמת ב3,650 דולר....וזה בתשלומים, לפי הקצב שאותו אני קובע... אז החלטתי ללכת על אופציה ב'. אומנם ישאר 2003, ובמכירה לא אקבל את מלוא ההשקעה בחזרה, אבל אקבל את האופנוע הטוב ביותר בשבילי באותה העלות פחות או יותר. אז שלב א' נכנס לפעולה, ונשאלת השאלה לגבי המשולשים, כן או לא... יאללה, יצאתי לתת גאזים. M.
 

45degrees

New member
תשובות:

1. מנוע - אל תעשה כלום לפני שתדבר קודם עם פראונשו. האיש הוא ממש אנציקלופדיה של KTM. 1.א. ייתכן שמה שאתה באמת צריך הוא פקטורי רפליקה - קליל אבל עם מנוע 660 (LC4). 2. תתחיל עם המיתלים ללא משולשים כלל. עצם הקשיחות הטבעית שלהם, והתאמתם למרוצים יאפשר לך לרכב אחרת. אז תוכל להחליט יותר טוב לגבי המשולשים. 3. מערכת בלימה - לך על סט ברינג'ר קומפלט - כולל משאבה הידראולית. 4. אני חושב שיהיה לך אפשרי ויחסית קל לשים אוהלינס מקדימה (מסתובבים ב EBAY כאלה של קנונדייל בשפע). ואז, אוהלינס מאחורה וזהו. לאוהלינס יש מיתלי סופרמוטו יעודיים.כך שגם אתה תוכל להתאים את הרכיבים הפנימיים לסופרמוטו יעודי. 5. לא בטוח שצריך REVALVING הכולל גם את ה GOLS VALVE של RACE TECH. ייתכן שבניה מדוקדקת של השימסים בקרטריג' תעשה את העבודה. 6. קבוע הקפיצים הוא החלק המעניין ביותר בהסבת המיתלים לדעתי - נשמח לשמוע עדכונים.
 

MexMex

New member
תשובות על התשובות...

1. המנוע הוא השלב האחרון בכלל בעסק. חוץ מדברים בסיסיים של העלאת הנפח ממילא אינני מתכוון לפשפש שם יותר מדי, כי אין לי שום כוונות לעבור מדלק רגיל לדלק מירוצים יקר. ישנם כמה וכמה שכבר המליצו על הקיט המשולב (קרנק, צלינדר, בוכנה) כמוסיף 10 כ"ס ללא שום מאמץ וללא שום טיונינג מיוחד. מספיק לי... 1א. לא אוהב LC4. כבד מדי מצד אחד, הרבה יותר מעצבן לטיפול מצד שני. 1ב. מאיפה הבאת את היציאה הזאת בכלל???? אני מדבר על 3,500 דולר, ואתה יורה לי אופנוע שעולה 18,000 יורו !!! 2. מסכים עם הנקודה הזאת באופן עקרוני... 3. יש לי סט ברינגר קומפלט. וניסיתי סט מוטומסטר קומפלט. המוטומסטר משפיל את הברינגר בכל מה שקשור לעוצמת בלימה בלי הנד עפעף. אני רוצה מוטומסטר...(מישהו רוצה לקנות דיסק ברינגר 310 מ"מ / קליפר ברינגר 4 בוכנות / משאבת ברמבו רדיאלית
) 4. גם אני חשבתי ככה, עד שבדקתי לעומק לאחר שראיתי סט אוהלינס, מכוון כבר לסופרמוטו, ב450 דולר. בדיקה מול אוהלינס ארה"ב העלתה שהסט הוא גם מדור ישן שלהם מצד אחד, ובכלל לא מתאים לקטומים (אלא לCR/YZ) מצד שני... 5. אכן הגולד-וולב שלהם לא נחוץ ב100%, אבל מאפשר כיוונים הרבה יותר נרחבים מהמקור, ככה שאוכל להתאים את המתלים לכל מסלול ללא שום בעייה. 6. נראה מה רייס-טק יגידו.... M.
 

TShavit

New member
כמה שאלות:

1. לא אמרת שהוזמן NOX? 2. לא השתתפתם באיזה מירוץ לא מזמן? 3. לא מגיע לנו לדעת מה היה שם, לפני שיחול על זה חוק התיישנות? 4. או שפספסתי את הדיווח משום מה? טל
 

MexMex

New member
כמה תשובות.

1. אמרתי שאני רוצה NOX. אבל הבן כלב מכר אותו תוך יומיים..
2. דווקא כן. 3. מגיע, בטח מגיע. את שלי כתבתי והעברתי לכRוב/ארגוס יומיים אח"כ. למה הם מחכים? או למשיח או לחקלו של R929 בכתבה. אבל כדי שלא תהייה במתח, אני אגיד לך שהיה בן זונה של אירוע!
4. לא. ראה 3.
? M.
 

TShavit

New member
אז אפשר לפרסם את גרסת מקסמקס,

ולהוסיף במסגרת: "עד ירידת הכתבה לדפוס לא התקבלה תגובתו של R929 לדברים הנאמרים בה. פניות חוזרות ונשנות של מערכת פולגז לא נענו".
טל
 

כRובי

New member
"...בפנייה לפרקליטו של R929 אמר לנו

הלה כי מרשו לא ידע כי התובעת מתחת לגיל 18 ולמרות ששאלת אותה (בלחישה, כשהגב מופנה אליה, תוך כדי שיעול עם יד על הפה, כנדרש), היא ענתה לו "לפני שבוע". לא היה לו מושג שהיא חשבה שהוא שואל אותה "מתי קיבלת מחזור בפעם הראשונה"..."
 

r929

New member
למרות שמרשי, יעץ לי

לא להגיב, החלטתי להגיב באין תגובה לגבי האשמות.
 

45degrees

New member
18000 יורו הא? וואלה לא ידעתי.

עכשיו הכל מובן - איך האופנוע שוקל רק 105 קילו איך יש לו איזה 70 סוסים במקור
 

שחרלרט

New member
בוקר טוב MEX

1.אני רוצה את הסט.דבר איתי במסרים. 2.לגבי המשולשים,ראיתי סט משולשים הניתן לכיוון,באתר WWW.DIRTTRICKS.COM 3.תראה מה יש בSMR החדש,הוא מגיע עם מיתלים מכויילים לסופרמוטו. 4.וחוץ מזה משנים את המשולשים לפי המסלול(החבר'ה המיקצועיים). בהצלחה.
 

45degrees

New member
מה עם לינק למשולשים המתכווננים?

איך זה נעשה? דרך ציר ההיגוי כמו בדוקאטי? הבעיה היא שכל שינוי במשולש העליון - משנה את ההיסט של החורים במשולש התחתון. לכן בד"כ הם זזים במקביל והדבר שמשתנה הוא ציר ההיגוי.
 

45degrees

New member
מצאתי../images/Emo70.gif (אאוריקה ../images/Emo13.gif)

רק 2 בעיות אני מזהה: 1. יקר לשני הסטים. 2. לא מותאם עדיין ל LC4
3. המשולש התחתון דק מדי - רק 2 ברגים להידוק. אם היה מעט יותר גבוה ועם 3 ברגים היה מושלם. מה שכן הפטנט מעולה - לא צריך להסתבך עם ראש ההיגוי כמו בשיטה של דוקאטי.
 

שחרלרט

New member
דרך אגב ההבדל בין שתי מערכות

הבלימה נעוץ בעיקר בדיסק. מקס שים לב,למוטומסטר באתר יש מערכת בלימה עם דיסק "מלא"(ללא חורי איוורור).הם מיעדים קיט זה למירוצים רטובים או במקומות עם אחיזה נחותה(מסלולי קארטינג סגורים).לטענתם בגלל שאין חורי איורור,עוצמת הבלימה יורדת ועולה רמת הרגש.לפי דעתי זו הסיבה לעוצמת בלימה נחותה בברינגר, שאישית גם אני לא כלכך מתלהב ממנו.זהו סתם לידע כללי
 

45degrees

New member
שחר - אתה אומר שדיסק ברזל

יצוק עובד פחות טוב מדיסק מחורר רגיל (אם נניח שכל שאר המרכיבים במערכת זהים)? אני מבין שאתה מודד לפי הברינג'ר היחיד בארץ?
 

שחרלרט

New member
לא עובד פחות טוב אלא עובד שונה

זה לפי האתר של מוטומאסטר.שיש להם שני קיטים אחד מחורר והשני לא!
 

MexMex

New member
אולי שחר לא אומר, אבל אני כן אומר..

מנסיון עם כמה ברינגר-ים עם כמה סוגי רפידות, מול 2 מערכות מוטומסטר (מחוררות כמובן) ומול ברמבו של הNOX, אני חושב שאני יכול לקבוע די בהכנעה כי הברינגר הוא מצוין...
אבל הברמבו מעולה...
והמוטומסטר תותח
ואני רוצה
. נקודה.
M. נ.ב. כבר פגשתי כמה רוכבים שדווקא כן מעדיפים את הנשיכה הפחות אכזרית של הרינגר...
 
למעלה