הגירה לגרמניה

yuliae2

New member
הגירה לגרמניה

אני מעוניינת להגר לגרמניה. אחרי גירושין נשארתי לבד בארץ והחלטתי לעבור לגור עם משפחתי. בגרמניה מתגוררת אמא שלי ואחי עם משפחתו, הם קיבלו לפני כחמש שנים אזרחות גרמנית לאחר הגירה חוקית מאוקראינה. אני אזרחית ישראל, בעלת תואר ראשון ובנות לומדות בכיתות ג' -ז'. לגרוש שלי אין בעיה לאשר לבנות לצאת מהארץ. הייתי רוצה לעשות את המעבר צורה מסודרת וחוקית. יש עליי אחראיות לעתיד של הבנות ומאוד לא הייתי רוצה שיחזירו אותנו בעוד חצי שנה לארץ. איזה דרכים קיימות? אודה לכול רעיון, טיפ, הצעה או המלצה.
 

forglemmigej

New member
האם אמא ואח קבלו אזרחות על סמך זכות אבות

או מה? הגרוש צריך לאשר בכתב שהוא מאשר לך להוציא את הבנות מהארץ זה צריך גם לקבל אישור משפטי בבית דין רבני או בית משפט לעניני משפחה מלה שלו באויר לא מספיקה. ואיך את בדיוק מתכונת להסתדר בגרמניה עם שתי בנות ,את חייבת חייבת סכום רציני להתחלה ,ללמוד את השפה וזה לוקח זמן עד ששולטים ומסתדרים. תעשי חשבון לעצמך אם את עומדת בכל האתגרים ותוכלי להתפרנס בכבוד בשבילך ובנותיך. יש היום משבר כלכלי באירופה במקרה ונחת מהירח זה עתה. בכל מקרה בהצלחה.
 

בקר12

New member
אם אמך קבלה אזרחות גרמנית כתוצאה ממגורים

שם (ולא כתוצאה מהשבת אזרחות שרלוונטית לנרדפי הנאצים) אז אין לך זכאות לאזרחות גרמנית והיכולת שלך לעבור לשם הרבה יותר בעייתית. בעקרון תיצטרכי מעסיק שיירצה להעסיק אותך ויוציא לך ויזת עבודה בהתאם. יש לך מקצוע מבוקש? את יודעת גרמנית?
 
כמו שהוסיפו הידענים שמעלי

זה תלוי למה אימך ואחיך קיבלו אזרחות גרמנית: א. המשפחה היא ממוצא גרמני (הסבא או הסבתא היו בעלי אזרחות גרמנית לפי עליית הנאצים לשלטון) - במקרה כזה, סיכוי טוב מאוד שתוכלי לעבור כמעט ללא מגבלות ב. בזמן שאת היגרת לישראל, הם היגרו לגרמניה במסגרת התכנית שהייתה קיימת לקבלת פליטים יהודיים ממדינות בריה"מ לשעבר - היגרה אוטומטית לא תוכלי לקבל, אבל אולי יש דרכים אחרות ג. משהו אחר (אחיך נישא לגרמניה, והחליט - והצליח - להתאזרח) - אותו דבר כמו סעיף ב' ** אם המשפחה שלך שייכת לסעיף ב' או ג', את לא יכולה כאמור להוציא בעצמך אזרחות גרמנית שתסייע לך להגר כמעט על בסיס אוטומטי, אבל קיימות דרכים: א. אחיך/אמך "מסדרים" לך עבודה: את יכולה בתור ישראלית להגיע לגרמניה עם ויזת תייר ושם לשנות את הסטטוס שלך לבעלת אישור שהייה ועבודה, אבל בגלל הילדות (והגרוש), לא הייתי ממליצה על זה. בכל מקרה, אם מעסיק גרמני כותב מכתב למשרד הזרים שבו הוא מסביר מדוע הוא זקוק דווקא לך למשרה מסוימת, את יכולה לקבל אישור עבודה זמני, מוגבל בשנים, שאח"כ יכול להפוך לאישור קבע ותיאורטית תוכלי גם להתאזרח, אם תוותרי על אזרחותך הישראלית. ב. את נרשמת ללימודי תואר שני בגרמניה, או תואר ראשון/הכשרה מקצועית בתחום שהוא אינו הנושא של התואר הראשון. בתור סטודנטית, תקבלי אשרת שהייה בגרמניה, למשך תקופת הלימודים. מכיוון שיש לך משפחה ובסוף הלימודים גם סביר שיהיו לך קשרים עם מעסיקים פוטנציאלים וכו' - תוכלי לחזור לסעיף א'. זה גם טוב, כי גרמניה היא חברה שעדיין מאוד מאוד מסתמכת, מבחינת שוק העבודה, על תעודות מקומיות, ומאוד קשה לזר שלא למד בגרמניה, למצוא בה עבודה כשכיר במקצוע שלו (אלא אם מדובר במשהו מאוד נדרש, כמו מקצועות ההנדסה). ג. כמובן שאם בינתיים, בזמן שאת עובדת על אשרת עבודה זמנית או לומדת באוניברסיטה/עושה הכשרה מקצועית, תפגשי את איש החלומות החדש (והוא בעל אישור שהייה בגרמניה), תוכלי להישאר על בסיס הזוגיות שלכם. ** כפי שכבר ציינו לפני, את צריכה את ההסכמה של בן הזוג לשעבר באופן כתוב, במסמך שתוכלי להציג בפני הרשויות במידה ויעלו שאלות, לא משהו תיאורטי באוויר.
 
למעלה