הארי כנס

טל ר

New member
כבר שמעתי אתכם בעבר

ומה שאני אומר פה זה בעקבות המסקנות שלי. כיום, אני חושד שלא תארגן ערב הסברה קרוב מספיק לבית שלי, ועד ישראל אני לא אטוס בשביל זה.
 

hary_i

New member
ומה המסקנות שלך?

איך אתה יכול לסתור 50 מחקרים? איך אתה יכול לסתור מאות דוגמאות? ולגבי ערבי הסברה, אני לא יודע איפה אתה גר אבל אני בטוח שיש מספיק ערבי הסברה בכל העולם. אחרי הכל מדובר כאן בארגון השלום הגדול ביותר בעולם ולדעתי גם הארגון היחיד עם הוכחות שניתן להביא שלום לעולם. כן, ניתן להביא שלום לעולם על אף ספקנים כמוך!!! כדאי שתגלה קצת יותר פתיחות ותקרא את המחקרים בסוף תגלה שאכן אפשר לעשות שלום. או שאולי אתה לא ממש רוצה לגלות את זה כי אתה נהנה מהמלחמות.
 

טל ר

New member
אינך מכיר אותי כלל

אז אני מציע שתסכור את שטף המרגליות שפיך מפיץ. אינך יודע מה בדקתי ומה לא, מה השכלתי או מה הרקע שלי.
 

hary_i

New member
נכון אני לא מכיר

אבל מהצורה בה אתה מתבטא בפורום מתברר שלא בדקת כלל כי אם היית בודק באמת, היית עונה לעניין. אתה רומז שכנראה יש לך השכלה מדעית אז בוא נראה תגובות ענייניות למחקרים ולא תגובות סתמיות. איך אתה מסביר לדוגמא את המחקר בירושליים שהראה יחס מאד הדוק בין גודל הקבוצה (ואני מדגיש שוב גודל קבוצה שתרגלו יחד) לבין מדד איכות החיים? איך אתה מסביר את זה שכתב עת מכובד כמו jurnal of conflicts resolution הסכים לפרסם את זה? איך אתה מסביר את המחקר בוושינגטון DC בו הייתה ירידה משמעותית בפשיעה בתקופת הקיץ בניגוד להערכות המשטרה המקומית לעלייה בפשיעה? וגם זה, לא זוכר היכן פורסם אבל פורסם בכתב עת רציני. שם לב ששני המחקרים בוצעו עם ועדת ביקורת שהורכבה ממספר רב של מדענים ידועי שם מכל העולם, בשניהם הסבירות לטעות דגימה ולמקריות הייתה בסדר גודל של 1 למיליון! איך אתה מסביר את הדוגמאות: 1. מוזמביק, סיום מלחמת האזרחים ועליה בכלכלה לאחר שנשיא מוזמביק הקים קבוצה של מומחים בתעופה היוגית? אגב הוא עצמו הצהיר לא פעם ולא פעמיים שזה אך ורק בגלל זה וקרא לכל מנהיגי העולם ללכת בעקבותיו. 2. יציאה מלבנון לפני שנתיים, כל גורמי המודיעין ציפו לעלייה בפעילות בדרום לבנון, מה קרה במקום זה? שקט... במקביל ליציאה מלבנון אורגנה קבוצה שמומנה ע"י מליונר אמריקאי שהתכנסה בקיבוץ נאות מרדכי. 3. שנה שעברה ביום העצמאות, לפני יום העצמאות החלו הפגזות של החיזבאללה, ביום הזכרון בדיוק הם פסקו באורח פלא ולא חודשו, בדיוק אותו יום התכנסה קבוצה בכפר בלום (אני הייתי חלק ממנה). יש עוד מאות דוגמאות שאני לא זוכר ולא מכיר, אבל בכולן המכנה המשותף הוא שאין סיבה אחרת והדברים קרו בניגוד להערכת הגורמים המתאימים, בדיוק כמו בדוגמאות שהראתי בישראל שהערכת גורמי המודיעין הייתה של עלייה בפעילות ואת גורמי המודיעין של ישראל, אני לפחות מעריך כמקצועיים ונטולי פניות, איך בכל זאת הם טעו? לא פעם ולא פעמיים ומתי הם טעו, רק כאשר התארגנה קבוצה, במקרים אחרים הם תמיד צדקו. אז באמת איך אתה מסביר זאת? וכדאי שתתייחס מחקר אחר מחקר אם באמת אתה טוען שאין בזה אמת. ואם אתה רוצה עוד ועוד דוגמאות ומחקרים כנס לאתר של ד"ר ג'ון הייגלין http://permanentpeace.org שם גם יש את ההסברים הפיזיקליים למדוע זה עובד. האם אתה גם מזלזל בד"ר ג'ון הייגלין שנחשב לאחד הפיזיקאים המבריקים בדורינו? הוא זה שדוחף את זה הכי חזק בארה"ב.
 

טל ר

New member
משעשע מאוד

ברצוני להודות לך על שהעלת חיוך על שפתי בימים קשים אלו - כבר הוכחה שהעניין הזה עובד. מה ש"שכנע" אותי זה ההסבר הבא: מדוע זה עובד? נכון שקשה להאמין שקבוצה של אנשים שתעצום עניים פעמיים ביום במקום סגור תוכל להשפיע על כל הסביבה אז מה ההסבר? ננסה לתת דוגמה ממקום אחר בטבע: כאשר נקרב מגנט למתכת שאינה מגנטית, יסתדרו כל המולקולות שלה בהתאם לשדה המגנטי. כאשר אדם מתרגל את טכניקת המדיטציה הטרנסנדנטלית והתעופה היוגית, גלי המוח שלו מגיעים להרמוניה מלאה וסדר מושלם. סדר זה מקרין החוצה בדיוק כמו שדה מגנטי, כך יכולה קבוצה קטנה יחסית להשפיע על קבוצה גדולה יותר. (או אם נסכם: איך זה עובד? יודעים איך מגנט עובד? לא? אז בדיוק ככה גם זה עובד. מה, אתם כן יודעים איך מגנט עובד? אז נחפש משהו שאתם לא מכירים).
 

hary_i

New member
זה בכלל לא מצחיק

מדובר כאן בטכניקה הרצינית ביותר שקיימת כיום וגם היחידה שעובדת!!! נכון שזה לא מקובל ושונה ממה שעושים היום אבל זה עובד. הדברים המקובלים כבר הוכח שלא מונעים טרור. הרי ניסו כבר בכל העולם וגם אצלינו לדבר עם טרוריסטים וזה לא עוזר!!! ניסו להלחם בהם ומנסים שוב ושוב וזה לא עוזר!!! אינשטיין אמר פעם שאי שפיות פרושה לחזור על אותו דבר שוב ושוב ולקוות שהפעם זה יהיה אחרת. מה זה מוכיח? שהמנהיגים שלנו ובראשם בוש הם לא שפויים. אז אולי המקום המתאים לכולם בוש בעיקר, וגם סדאם, ערפאת וכן גם שרון הוא בבית המשוגעים שם הם יוכלו להלחם אחד בשני ואנחנו נוכל לחיות בשקט.
 

טל ר

New member
אם כך

או שתציע הסבר חלופי - אמיתי בבקשה, בלי אנלוגיות נטולות תוכן - או שתודה שמדובר במעשה כשפים, בדיוק כמו הקמעות של הרב כדורי.
 

hary_i

New member
הסבר חלופי אמיתי

לצערי רמת הפיזיקה שלי אינה כזו גבוהה. אבל הוכחה אמפירית יש כבר. הוכחה של למעלה מ 50 מחקרים כך שזה מקטין את טעויות הדגימה לאפס. זה לא עוד מחקר שאפשר להסביר את התוצאות שלו בעשרים דרכים שונות זה 50 מחקרים שאולי אחד אפשר להסביר בדרכים אחרות אבל את כולם ביחד שמראים אותה תוצאה? ואגב אני לא חושב שהאנלוגיה שלי הינה נטולת תוכן, היא די מדגימה יפה איך סדר של מולקולות משפיע. האנלוגיה היא שסדר בגלי המוח משפיע על הסביבה.
 

טל ר

New member
לא אומר כלום

50 מחקרים שמראים אותה תוצאה זה יופי טופי, אבל אתה לא יודע כמה מחקרים יש שהראו תוצאה שונה ולא פורסמו (בגלל שהיו בניגוד לאינטרס החוקר). כאשר מדברים על מובהקות בגובה 0.05, זה אומר שאחד מכל 20 מחקרים מגיע לתוצאה שגויה. ראה מיני דברים מביכים שמחקרים מדעיים הראו, כמו היתוך קר ועוד. עכשיו, שוב, או שתיתן הסבר אמיתי, או שתעזוב אותנו לנפשנו המעונה.
 

טל ר

New member
הערונת נוספת

"מדע" זה משהו שיכול להתקיים רק כשלמדען לא איכפת מה תהיה התוצאה (כלומר הוא מסוגל להתמודד עם האמת, והוא אינו מערבב בין האינטרס שלו לבין תוצאת הניסוי).
 

hary_i

New member
האשמות ללא בדיקה

אתה מאשים את המחקרים באינטרנסנטיות מבלי שבדקת אותם!!! ועדות ביקורת של מומחים בעלי שם בדקו את כל תוצאו כל המחקרים וכולם הסכימו שהמחקר נעשה לפי השיטות המחמירות ביותר. אתה מנסה בכח לזלזל בכל דבר שנוגד את השקפותיך כך המדע לא יתקדם לעולם זה מזכיר את הזילזול, בעצם אפילו יותר מזלזול של הכנסיה הקתולית בימי הבניים במדע שהוכיח דברים שהכנסייה התנגדה להם. חמישים מחקרים שכולם הוכיחו את אותו דבר זה דבר שקשה מאד ליסתור אותו אלא ע"י מחקר נגדי אבל לא אחד, צריך בערך אותה כמות וכן, היו כאלו שניסו ולא ממש הצליחו. היה גם מחקר אחד על המ"ט לא בנושא השלום שבעצם התחיל ממחקר נגד השיטה שמטרתו הייתה להוכיח ששיטה אחרת עדיפה בתחום מסויים, במקרה זה טיפול בקשישים ובסופו של דבר פורסם כמחקר על מ"ט כי הוא הוכיח בצורה שלא ניתן לערער עליה את עדיפות השיטה. אז במקום לזלזל, בוא תקרא ולו מחקר אחד ונראה מה תגיד לי בבית יש צילום של אחד המחקרים הגדולים שנערך איך לא, בישראל.
 

טל ר

New member
אתגר

על מנת למנוע כל סוג של השפעה חיצונית (למשל - מספר הרוגים גדל, מספר יוגים קטן בעיקבותיו, אם במתכוון או אם כתוצר לוואי, כשאנשים מפסיקים לעשות יוגה כי היא לא עובדת), ספק לנו את מספר היוגים בישראל בכל יום בשנה הקרובה. עוד שנה ניפגש, נעשה מספר ניתוחים סטטיסטיים, ונראה מי צודק ומי פתי.
 

hary_i

New member
שוב אתגר שמראה על חוסר הבנה

מספר האנשים משנה אם ורק אם הם מתרגלים יחד כל יום באותה שעה באותו מקום. יתכן שמספר האנשים המתרגלים את הטכניקה הוא מספיק אבל הם לא מתרגלים יחד. אין לי נתונים על מספר האנשים ואומר לך מדוע. 1. אני לא חלק מהאגודה למדיטציה שמלמדת את הטכניקה בארץ. 2. גם אם הייתי יודע כמה למדו, אני לא יודע כמה באמת מתרגלים, אף אחד לא מכריח אף אחד לתרגל. בכל מקרה אין לי בעיה להפגש בעוד שנה ואתה תראה שהעולם יראה יותר טוב וכל זאת למה? בגלל מאמציו הבילתי נלאים של מהרישי למרות בורים חסרי פתיחות כמוך וכמו מנהיגינו הידועים לשימצה. מהרישי מארגן ודי בהצלחה למיטב ידיעתי קבוצות גדולות בהודו שמתחילות בימים אלו להתאסף בביניינים מיוחדים שנבנו למטרה זו. לשימחתינו יש מספיק אנשים בעלי אמצעים שנרתמו לעניין והבינו שאם הם לא יתנו את הכסף למטרה זו, לא ישאר להם על מה להוציא את הכסף. חלקם גם בעלי אמצעים יהודים ואחד מהם תרם לא מעט למדינת ישראל בהקימו קבוצה בצפון הארץ שכבר אמרתי שלדעתי זו הסיבה לשקט היחסי בלבנון. גם אני אישית ממעט הכסף שיש לי תרמתי לא מעט למען הדברים האלו כי רק כך יהיה כאן עולם שגם ילדי יוכלו להמשיך לחיות.
 

טל ר

New member
הבור ישאר בבורותו

לאחר שסרבת לאתגר שלי לקיים ניסוי כזה בישראל במהלך השנה הקרובה, אאלץ להישאר בבורותי. בתגובה לדבריך כי אתה בטוח כי השנה הבאה תהיה טובה יותר, אני מתאר לעצמי שהיית אומר גם ב-1999 ש-2000 תהיה שנה טובה יותר, ב-2000 כי 2001 תהיה שנה טובה יותר, ב-2001 ש-2002 תהיה טובה יותר, וכן הלאה. איך אומרים? לא עבד.
 

hary_i

New member
אני לא סרבתי

אתה הוא זה שלא הבין את העניין וכנראה שוב לא מבין כדאי שתקרא שוב את הודעותי מספר האנשים המתרגלים כלל אינו חשוב. החשוב הוא קבוצה של אנשים שתתרגל באותו מקום באותה שעה!!! לגבי השנה הזו תיהיה יותר טובה, לא לא אמרתי את זה בשנים שעברו כי בשנים שעברו עדיין לא הייתה מוכנה התשתית לקבוצה שמתחילה כעת בהודו. ולמה צריך עוד ניסוי בישראל? בוצע אחד גדול בשנת 1983 ובעצם בכל יום ויום ממשיכה קבוצה לתרגל באזור הצפון וזה מה ששומר על גבול הצפון שקט יחסית במשך השנתיים האחרונות אני לא צריך עוד ניסוי ועוד ניסוי כאשר רואים את זה הלכה למעשה מדי יום ביומו. למה צריך עוד ניסוי? 50 מחקרים ועוד מאות דוגמאות לא מספיקות? אני לא מבין עד היכן הספקנות יכולה להגיע
 

טל ר

New member
זה דווקא מעניין...

מכיוון שכאן אתה טוען שהמפתח אינו מספר האנשים, ובאתר שלך אתה מציג גרף הטוען בדיוק ההפך. בינתיים תהנה לך בהררית.
 

hary_i

New member
אתה מסרב להקשיב

ואז מה הפלא שאתה לא מבין? גודל הקבוצה חשוב אבל חשוב שהקבוצה תתרגל פעמיים ביום באותה שעה באותו מקום!!! לכן המספר שמתרגלים בישראל הוא לא מה שעוזר.
 

טל ר

New member
נו, שיהיה

קודם אמרת "מספר האנשים המתרגלים כלל אינו חשוב". עכשיו (אחרי שבדקתי אותך, רחמנא לצלן) אתה אומר "גודל הקבוצה חשוב". כנראה שאני מקשיב טוב מדי, ולכן, כפי שאמרתי, אשאר בור.
 

hary_i

New member
אתה נתפס לקטנות

אתה נתפס לכל מילה שאמרתי מבלי להתייחס לעיקר. כנראה שאין לך ממש תגובה. בכל מקרה הבהרה. למספר האנשים שלמדו בארץ אין חשיבות וזאת למה? מכיוון שהחשיבות היא אך ורק למספר המתרגלים בו זמנית באותו מקום!!! אני חוזר ואומר קבוצה מספיק גדולה שתתרגל בו זמנית באותו מקום!!! מתי כבר תבין את זה?
 
למעלה