האם "נתיבי איילון" בסוף דרכה ?

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
קו 20 נסע בשעות הלחץ כל 15 דקות

החשבון מראה אחרת
בקו 20, כל משבצת אפשרית = פעם בחצי שעה. כלומר, אם באוטובוס יש 40 נוסעים ו-3/4 נסעו לדיזנגוף, אז בכל שעה נסעו 60 נוסעים לדיזנגוף.

בקווים החדשים, כל משבצת אפשרית = פעם ב-10 ד'. האוטובוסים די מלאים, כלומר, 6 כפול 40 נוסעים = 240 נוסעים בשעה. כלומר, הם מסיעים פי 4 נוסעים ממספר הנוסעים שהיו מגיעים לדיזנגוף בקו 20.

את קו 20 לא יכלו למלא 6 פעמים בשעה. אם היו מפעילים אותו בתדירות כזו, גם אם הוא היה מתמלא עד הרכבת, הוא היה נוסע עם 10 נוסעים לדיזנגוף, ופשוט מדובר בבזבוז משאבים.

במקום זה, אפשר להמשיך עם 189 לחולון (כולל החלפה בצומת חולון לראשל"צ לדוגמא) או להמשיך עם 142 לדרום ת"א, יפו ובת ים.

בלי שום בעיה אפשר להחליף בצפון אבן גבירול, בככר רבין או בשאול המלך ולהגיע לדיזנגוף.

לא יפתיע אותי אם יש יותר חולונים ובת ימים שעובדים בעתידים מאשר תושבים של נווה שרת שנוסעים לדיזנגוף.
קו 20 נסע בשעות הלחץ כל 15 דקות
ובשעות הלא לחוצות כל 20 דקות, והוא היה מפוצץ. אבל 189 ו 142 בשעות הלחץ גם כן כל 12 עד 15 דקות, וגם הם מפוצצים. והרבה מהנוסעים של 189 ממשיכים לתוך תל אביב, ויורדים לאורך אבן גבירול.
ועוזרים להם גם עקרון ההחלפה, כי אפשר היום לעלות עד הבורסה והרכבת גם על 75 ו 76 ולהחליף שם, ואפשר לעלות על 52 ו 366 עד גשר מבצע קדש, ושם מצטרפים עוד קווים.
ו 189 נוסע ממש מהר לאיזור ארלוזורוב, ושם אפשר להחליף להמון קווים אחרים. ויש גם 89 שסוגר עוד כמה פינות בתוך תל אביב.

אם יחזירו את קו 20, לא יצטרכו אותו בתדירות של 15 דקות.
 

droriko

New member
הרבה מאד מהנוסעים של 189

קו 20 נסע בשעות הלחץ כל 15 דקות
ובשעות הלא לחוצות כל 20 דקות, והוא היה מפוצץ. אבל 189 ו 142 בשעות הלחץ גם כן כל 12 עד 15 דקות, וגם הם מפוצצים. והרבה מהנוסעים של 189 ממשיכים לתוך תל אביב, ויורדים לאורך אבן גבירול.
ועוזרים להם גם עקרון ההחלפה, כי אפשר היום לעלות עד הבורסה והרכבת גם על 75 ו 76 ולהחליף שם, ואפשר לעלות על 52 ו 366 עד גשר מבצע קדש, ושם מצטרפים עוד קווים.
ו 189 נוסע ממש מהר לאיזור ארלוזורוב, ושם אפשר להחליף להמון קווים אחרים. ויש גם 89 שסוגר עוד כמה פינות בתוך תל אביב.

אם יחזירו את קו 20, לא יצטרכו אותו בתדירות של 15 דקות.
הרבה מאד מהנוסעים של 189
זה בכלל לא תושבי תל אביב, אלא כאלה שמגיעים מהצפון ברכבת. לדעתי צריך להחזיר את קו 20 ולבטל את 189 ובמקומו להפוך את קו 12 לקו תדיר, ושיחזור לצאת מהרכבת.
 

cwen

New member
זה בפירוש לא נכון

הרבה מאד מהנוסעים של 189
זה בכלל לא תושבי תל אביב, אלא כאלה שמגיעים מהצפון ברכבת. לדעתי צריך להחזיר את קו 20 ולבטל את 189 ובמקומו להפוך את קו 12 לקו תדיר, ושיחזור לצאת מהרכבת.
זה בפירוש לא נכון
יוצא לי לא מעט לנסוע ב 189 בחזרה מהעבודה לכיוון תל אביב. באמת בתקופה הראשונה אחרי הרפורמה כמעט כולם ירדו ברכבת. היום רק קבוצה קטנה יורדת שם, והרוב ממשיכים לאבן גבירול, ואז הוא מתחיל להתרוקן ככה עד אמצע הרחוב, ומשם אולי מתחיל שוב להתמלא.
 

droriko

New member
יוצא לי לעבור בבוקר

זה בפירוש לא נכון
יוצא לי לא מעט לנסוע ב 189 בחזרה מהעבודה לכיוון תל אביב. באמת בתקופה הראשונה אחרי הרפורמה כמעט כולם ירדו ברכבת. היום רק קבוצה קטנה יורדת שם, והרוב ממשיכים לאבן גבירול, ואז הוא מתחיל להתרוקן ככה עד אמצע הרחוב, ומשם אולי מתחיל שוב להתמלא.
יוצא לי לעבור בבוקר
ליד התחנה של 189 ברכבת האוניברסיטה. היא עמוסה מאד
 

cwen

New member
ברור, אבל יש גם ביקוש גדול מאבן גבירול

יוצא לי לעבור בבוקר
ליד התחנה של 189 ברכבת האוניברסיטה. היא עמוסה מאד
ברור, אבל יש גם ביקוש גדול מאבן גבירול
למה קמה המחאה של האנשים בתחנת הרכבת? כי האוטובוסים הגיעו מפוצצים מאבן גבירול ולא היה עליהם מקום.
 

droriko

New member
הרבה מאלה שעולים באבן גבירול

ברור, אבל יש גם ביקוש גדול מאבן גבירול
למה קמה המחאה של האנשים בתחנת הרכבת? כי האוטובוסים הגיעו מפוצצים מאבן גבירול ולא היה עליהם מקום.
הרבה מאלה שעולים באבן גבירול
זה כאלה שהיו נוסעים לפני זה בקו 20 והיום מחליפים ל-189 באבן גבירול
 

cwen

New member
וסביר שעדיף להם כך מבחינת זמן הנסיעה

הרבה מאלה שעולים באבן גבירול
זה כאלה שהיו נוסעים לפני זה בקו 20 והיום מחליפים ל-189 באבן גבירול
וסביר שעדיף להם כך מבחינת זמן הנסיעה
תשמע, אתה אולי עושה ספירות, אבל אני נוסעת לרמת החייל כבר לא מעט זמן באוטובוסים על בסיס יומיומי ועושה כל מיני מסלולים שונים ומשונים. ואני אומרת לך שאין טיפת הגיון בנסיעה מאיזור אלנבי וקינג' ג'ורג' לרמת החייל דרך רמת גן ואבא הלל.

המסלול הכי מהיר לי היום זה 45+89+189/12 (אם אני רואה שאני תופסת את ה 89 ביהודה המכבי). אתה יודע למה? כי הוא לא עובר בקניון איילון וגשר מבצע קדש.

אבל אם מישהו ממש ממש רוצה לנסוע משם, הוא יכול בכיף לעלות על 61 ולהחליף ל 142 ברכבת. זה יוסיף לו דקות ספורות לנסיעה לעומת 20.
 

droriko

New member
זה לא מוסיף שום דבר

וסביר שעדיף להם כך מבחינת זמן הנסיעה
תשמע, אתה אולי עושה ספירות, אבל אני נוסעת לרמת החייל כבר לא מעט זמן באוטובוסים על בסיס יומיומי ועושה כל מיני מסלולים שונים ומשונים. ואני אומרת לך שאין טיפת הגיון בנסיעה מאיזור אלנבי וקינג' ג'ורג' לרמת החייל דרך רמת גן ואבא הלל.

המסלול הכי מהיר לי היום זה 45+89+189/12 (אם אני רואה שאני תופסת את ה 89 ביהודה המכבי). אתה יודע למה? כי הוא לא עובר בקניון איילון וגשר מבצע קדש.

אבל אם מישהו ממש ממש רוצה לנסוע משם, הוא יכול בכיף לעלות על 61 ולהחליף ל 142 ברכבת. זה יוסיף לו דקות ספורות לנסיעה לעומת 20.
זה לא מוסיף שום דבר
המסלול הוא אותו מסלול(למעט הסיבוב של 20 במוגרבי) וזמן ההמתנה הוא יותר ארוך. מה גם שקו 142 מגיע מםוצץ לרכבת אז אם בכלל הצלחת להיכנס איכשהוא אתה דחוס כמו סרדין.
 

droriko

New member
מםוצץ=מפוצץ

זה לא מוסיף שום דבר
המסלול הוא אותו מסלול(למעט הסיבוב של 20 במוגרבי) וזמן ההמתנה הוא יותר ארוך. מה גם שקו 142 מגיע מםוצץ לרכבת אז אם בכלל הצלחת להיכנס איכשהוא אתה דחוס כמו סרדין.
מםוצץ=מפוצץ
 

cwen

New member
יש שם גם 42 שאפשר להתקדם איתו

זה לא מוסיף שום דבר
המסלול הוא אותו מסלול(למעט הסיבוב של 20 במוגרבי) וזמן ההמתנה הוא יותר ארוך. מה גם שקו 142 מגיע מםוצץ לרכבת אז אם בכלל הצלחת להיכנס איכשהוא אתה דחוס כמו סרדין.
יש שם גם 42 שאפשר להתקדם איתו
ויש גם 75 ו 76 שתמיד יש בהם מקום ישיבה, כי הם כבר מתחילים להתרוקן. וגם 142 לא תמיד מגיע מפוצץ. אם הוא מגיע מפוצץ, אז בדרך כלל זמן קצר אחרי זה מגיע אחד יחסית ריק. (גם עם 20 היה דבר דומה).

אם אתה אומר שנפגעו כמה אנשים מהביטול של קו 20, זה בטוח, אבל הרבה אחרים הרוויחו. ועכשיו נוסעים *יותר אנשים* מ ואל רחוב וולנברג.
 

droriko

New member
אבל אבל אבל

יש שם גם 42 שאפשר להתקדם איתו
ויש גם 75 ו 76 שתמיד יש בהם מקום ישיבה, כי הם כבר מתחילים להתרוקן. וגם 142 לא תמיד מגיע מפוצץ. אם הוא מגיע מפוצץ, אז בדרך כלל זמן קצר אחרי זה מגיע אחד יחסית ריק. (גם עם 20 היה דבר דומה).

אם אתה אומר שנפגעו כמה אנשים מהביטול של קו 20, זה בטוח, אבל הרבה אחרים הרוויחו. ועכשיו נוסעים *יותר אנשים* מ ואל רחוב וולנברג.
אבל אבל אבל
ביטול 20 לא נועד בשביל שאנשים יסעו ב-3 אוטובוסים לעתידים , אלא בשניים , כשהם לא ירגישו בכלל את ההחלפה ברכבת. אין ספק שהיה כאן כישלון. ו-75/76 אלה קוים עם תדירות נמוכה .
 

alantan

New member
אבל אם יחזירו את 20, יאלצו להוריד בתדירות של

קו 20 נסע בשעות הלחץ כל 15 דקות
ובשעות הלא לחוצות כל 20 דקות, והוא היה מפוצץ. אבל 189 ו 142 בשעות הלחץ גם כן כל 12 עד 15 דקות, וגם הם מפוצצים. והרבה מהנוסעים של 189 ממשיכים לתוך תל אביב, ויורדים לאורך אבן גבירול.
ועוזרים להם גם עקרון ההחלפה, כי אפשר היום לעלות עד הבורסה והרכבת גם על 75 ו 76 ולהחליף שם, ואפשר לעלות על 52 ו 366 עד גשר מבצע קדש, ושם מצטרפים עוד קווים.
ו 189 נוסע ממש מהר לאיזור ארלוזורוב, ושם אפשר להחליף להמון קווים אחרים. ויש גם 89 שסוגר עוד כמה פינות בתוך תל אביב.

אם יחזירו את קו 20, לא יצטרכו אותו בתדירות של 15 דקות.
אבל אם יחזירו את 20, יאלצו להוריד בתדירות של
189...
 

cwen

New member
ואז לא היתה שום דרך אחרת להגיע לשם

זה קישקוש מוחלט מה שאת אומרת
בתוך אחד שבמשך 10 שנים עשה אינספור ספירות בקו הזה, בכל משבצת אפשרית אני אומר עובדית שרוב הנוסעים של הקו היו תושבי מרכז תל אביב שנסעו לאיזור תעשייה רמת החייל.

זה שיותר אנשים נוסעים ב189/142 לא אומר שהשירות יותר טוב, זה אומר פשוט שליותר אנשים יש עכשיו גישה לעתידים, אבל זה לא סותר את זה שלמרביתם השירות נפגע.
ואז לא היתה שום דרך אחרת להגיע לשם
זה היה הקו היחיד. אתה לא יודע כמה אנשים היו צריכים ללכת כדי להגיע אליו. ועדיין, כשהוא היה מגיע לרכבת, הרבה מאוד היו יורדים ממנו. (ראיתי, הייתי נוסעת משם לפעמים). אותם אנשים יכולים לנסוע גם ב X61, 10 או 55 כדי להגיע לרכבת. ואלה שהיו צריכים עד רמת החייל, היו עולים להם במרכז תל אביב, ועושים טיול שלם דרך רכבת מרכז ואבא הלל.
היום אלה שגרים באיזור אבן גבירול עולים על 189. אלה שבאיזור וויצמן עולים על 89. אלה שיותר בפנים יכולים לקחת שלל קווים ולהחליף ל 189 או 22. ואלה שנוח להם יכולים גם לנסוע לרכבת ולעלות שם על 142.

לדעתי לרוב האנשים הנסיעה היום יותר נוחה ויותר מהירה. תמיד יש את המיעוט שקו 20 היה בדיוק מה שהוא זקוק לו. האם שווה להפעיל לכבודם קו אוטובוס? צריך לעשות סקר רציני ולראות בדיוק בכמה אנשים מדובר.
אבל מה שבטוח, אתה לא יכול להסיק מכמות הנוסעים של קו 20 הישן, על כמות הנוסעים שתהיה לקו 20 חדש. כי חלקם נסעו בו בלית ברירה.
 

droriko

New member
אז אלה שגרים באבן גבירול הרוויחו

ואז לא היתה שום דרך אחרת להגיע לשם
זה היה הקו היחיד. אתה לא יודע כמה אנשים היו צריכים ללכת כדי להגיע אליו. ועדיין, כשהוא היה מגיע לרכבת, הרבה מאוד היו יורדים ממנו. (ראיתי, הייתי נוסעת משם לפעמים). אותם אנשים יכולים לנסוע גם ב X61, 10 או 55 כדי להגיע לרכבת. ואלה שהיו צריכים עד רמת החייל, היו עולים להם במרכז תל אביב, ועושים טיול שלם דרך רכבת מרכז ואבא הלל.
היום אלה שגרים באיזור אבן גבירול עולים על 189. אלה שבאיזור וויצמן עולים על 89. אלה שיותר בפנים יכולים לקחת שלל קווים ולהחליף ל 189 או 22. ואלה שנוח להם יכולים גם לנסוע לרכבת ולעלות שם על 142.

לדעתי לרוב האנשים הנסיעה היום יותר נוחה ויותר מהירה. תמיד יש את המיעוט שקו 20 היה בדיוק מה שהוא זקוק לו. האם שווה להפעיל לכבודם קו אוטובוס? צריך לעשות סקר רציני ולראות בדיוק בכמה אנשים מדובר.
אבל מה שבטוח, אתה לא יכול להסיק מכמות הנוסעים של קו 20 הישן, על כמות הנוסעים שתהיה לקו 20 חדש. כי חלקם נסעו בו בלית ברירה.
אז אלה שגרים באבן גבירול הרוויחו
אבל מה עם אלה שגרים בדיזינגוף? ארלוזורוב?אלנבי?קינג ג'ורג'? נווה צדק? בן יהודה? לקרוא להם "מיעוט" זה מגוחך. האם שווה להפעיל "לכבודם" קו אוטובוס? לא יודע, כשהקו יוצא כל 12-15 דקות והוא לא קולט נוסעים בדרך אז אפשר להגיד שהוא קו נחוץ.
 

אורי404

New member
אולי יש פשרה בגלל מסוף עתידים

אז אלה שגרים באבן גבירול הרוויחו
אבל מה עם אלה שגרים בדיזינגוף? ארלוזורוב?אלנבי?קינג ג'ורג'? נווה צדק? בן יהודה? לקרוא להם "מיעוט" זה מגוחך. האם שווה להפעיל "לכבודם" קו אוטובוס? לא יודע, כשהקו יוצא כל 12-15 דקות והוא לא קולט נוסעים בדרך אז אפשר להגיד שהוא קו נחוץ.
אולי יש פשרה בגלל מסוף עתידים
מסוף עתידים (ולמעשה גם מסופים אחרים ברחבי גוש דן, אבל לא רק שם) הוא צפוף למדי.
סביר להניח, שלו הייתה האפשרות להרחבת המסוף או לפתיחת מסוף נוסף באזור, היה ניתן להפעיל קווי שירות נוספים.
 

droriko

New member
זה לא שייך

אולי יש פשרה בגלל מסוף עתידים
מסוף עתידים (ולמעשה גם מסופים אחרים ברחבי גוש דן, אבל לא רק שם) הוא צפוף למדי.
סביר להניח, שלו הייתה האפשרות להרחבת המסוף או לפתיחת מסוף נוסף באזור, היה ניתן להפעיל קווי שירות נוספים.
זה לא שייך
ברגע שתבטל את 189 ותעביר את כל האוטובוסים שלו לקו 12 יהיה לך בדיוק את אותה כמות אוטובוסים שמגיעים לעתידים, מה גם שבגלל שקו 12 הוא קצר אז גם ההפסקה שלו בעתידים תיהיה קצרה יותר , מה שיאפשר להוסיף עוד אוטובוסים מבלי שהעומס בעתידים יגדל על מה שהוא היום.
 

droriko

New member
אה בעצם יהיה גם את קו 20

זה לא שייך
ברגע שתבטל את 189 ותעביר את כל האוטובוסים שלו לקו 12 יהיה לך בדיוק את אותה כמות אוטובוסים שמגיעים לעתידים, מה גם שבגלל שקו 12 הוא קצר אז גם ההפסקה שלו בעתידים תיהיה קצרה יותר , מה שיאפשר להוסיף עוד אוטובוסים מבלי שהעומס בעתידים יגדל על מה שהוא היום.
אה בעצם יהיה גם את קו 20
טוב אז אין מנוס מלהרחיב את המסוף. או שקו 20 פשוט יחנה בדבורה הנביאה
 

cwen

New member
זה אפשר לפתור על ידי הקמת מרכז תחנה חדש

אולי יש פשרה בגלל מסוף עתידים
מסוף עתידים (ולמעשה גם מסופים אחרים ברחבי גוש דן, אבל לא רק שם) הוא צפוף למדי.
סביר להניח, שלו הייתה האפשרות להרחבת המסוף או לפתיחת מסוף נוסף באזור, היה ניתן להפעיל קווי שירות נוספים.
זה אפשר לפתור על ידי הקמת מרכז תחנה חדש
אני בטוחה שבאיזשהו מקום יש איזשהו שטח שניתן להפוך לתחנה סופית.
תגידו, אי אפשר להשתמש בחניון שיכון בשביל זה? נניח מחזירים את קו 20 עושים לו את אותו מסלול שהיה לו פעם עד עתידים, ומשם הוא נכנס לשכונה כמו פעם ובמקום להסתובב סביב עצמו ולחזור למסוף עתידים, הוא נוסע עד משמר הירדן ונכנס לחניון שיכון (בלי נוסעים, תחנת ההורדה האחרונה היא מחוץ לחניון).
ואז גם יוצא משם לדרך, כשתחנת האיסוף הראשונה היא מחוץ לחניון. לא יכול לעבוד?
 

droriko

New member
לא אי אפשר

זה אפשר לפתור על ידי הקמת מרכז תחנה חדש
אני בטוחה שבאיזשהו מקום יש איזשהו שטח שניתן להפוך לתחנה סופית.
תגידו, אי אפשר להשתמש בחניון שיכון בשביל זה? נניח מחזירים את קו 20 עושים לו את אותו מסלול שהיה לו פעם עד עתידים, ומשם הוא נכנס לשכונה כמו פעם ובמקום להסתובב סביב עצמו ולחזור למסוף עתידים, הוא נוסע עד משמר הירדן ונכנס לחניון שיכון (בלי נוסעים, תחנת ההורדה האחרונה היא מחוץ לחניון).
ואז גם יוצא משם לדרך, כשתחנת האיסוף הראשונה היא מחוץ לחניון. לא יכול לעבוד?
לא אי אפשר
חניון השיכון עמוס מאד בשעת ארוחת בוקר. אין שם מקום לחניה לקו 20
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה