האם משתלם לשים מערכת פוטווולטאית על גג בית

snowy11

New member
האם משתלם לשים מערכת פוטווולטאית על גג בית

פרטי כיום? ממה שהבנתי כאן בפורום עדיין לא ממש... אבל יש חברות ודי הרבה מהן בזמן האחרון שמתדפקות על דלתות פה באזור ומנסות למשוך אנשים להתקין כאלה מערכות. בסגנון "הגג שלך שווה לך כסף" אז האם משהו השתנה כשלא שמתי לב??? תודה
 

מרמר מר

New member
בדיוק אני מברר את זה

ככלל זה תלוי במחיר של המערכת. אם היא עולה 120 אלף ש"ח ל 4 קילוואט זה במקרה הטוב מאוזן (ז"א לא משתלם). לעומת זאת אם היא עולה 60 אלף ש"ח (חישוב שעשיתי לפי הזמנה בEBAY + מע"מ + משלוח) - זה מכרה זהב. יש כאן מישהו שדיבר איתי על 80 אלף כולל התקנה , לר חזרתי אליו כי עדיין אין לי גג ( עוד מעט יהיה ) אבל במחיר כזה זה כבר מאוד משתלם. כמובן שככל שהמחיר יורד זה הופך לאטרקטיבי יותר.
 

blueshark09

New member
ההזמנה ב EBAY

אילו פאנלים, והאם זה כולל גם ממיר, כבלים וקונסטרוקציה ? בנוסף נניח כי תתקין את המערכת לבדך - אכן תחסוך הרבה, יש עוד להוסיף אגרות של חברת החשמל 1000 ש"ח למונה ו350 ש"ח לבדיקה. בסוף לא יצא לך הבדל גדול לעומת הצעה של 80 אלף כולל התקנה. יחד עם זאת 80 אלף למערכת נשמע לי זול מדיי כיום, אני מניח מדובר בטכנולוגית TF מיוצרת בסין - איכות נמוכה יחסית. אם זה לא נכון - מדובר בהצעה מפתה למדיי (גם אם זה לא כולל מע"מ).
 

מרמר מר

New member
תסתכל על זה

http://www.ishuk.co.il/itemview/?id=190385421492&ship=850 זה קצת פחות מ4KW וגם קצת פחות מ50K (יש כל מיני הצעות , בערך אותו יחס של מחיר ל KW ). נראית כמו חברה טובה. לא ממש הצלחתי להבין מהמודעה מה זה כולל. אני לא ממש יודע להגיד אם זה משתלם ביחס להצעה של 80K כולל הכל. מה שבטוח זה שגם הצעה של 80K ל4KW היא השקעה משתלמת למדי ( בהנחה שהמערכת מייצרת כ15אלף ש"ח לפחות בשנים הראשונות). תחת אותה הנחה - מחיר של 120K יהפוך את ההשקעה לכישלון.
 

blueshark09

New member
נראה לא רע

כתוב שקונסטרוקציה תעלה לך עוד 800$ (פלוס משלוח בוודאי קרוב ל- 4000 ש"ח), תוסיף עוד 1350 ש"ח עמלות חברת החשמל. שאלה של חוסר ידע - צריך לשלם מס על יבוא אישי מחו"ל ?
 

מרמר מר

New member
קונסטרוקציה זה חובה ?

אם כן למה לא מוסיפים את זה למערכת ? לגבי מס , ככל הידוע לי צריך לשלם מינימום מע"מ , ולפעמים יש גם מיסים נוספים של מכס ( לא יודע מה המצב לגבי מערכות סולריות ). דרך אגב - אין איזה פטור ממע"מ (בארץ) על מערכות סולריות ? כי אם כן אז לא צריך לשלם גם מחו"ל.
 

blueshark09

New member
בוודאי שאתה צריך קונסטרוקציה

אתה לא חייב לקנות אותה מחו"ל, אפשר לחסוך ולקנות בארץ ביותר זול - יש כמה חברות במתעסקות עם זה. אז אם מתחילים עם מחיר 49.5 אלף ש"ח + 3 אלף קונסטרוקציה + 1.5 אלף עלויות חיבור, הרי מע"מ ומיסי יבוא זו הכבדה לא קטנה על המחיר. ככה כבר נגיע לעלות מערכת של 62.4-65 אלף ש"ח. אין שום פטור מע"מ בארץ על מערכות סולאריות. אם נשווה את זה עם הצעה של 80 אלף - הבדל המחיר אינו קיצוני, אבל אתה תצטרך לבנות מערכת לבד. שוב פעם אני חושד שמערכת ב80 אלף היא באיכות נמוכה, וצריך להשוות עם מערכות יותר איכותיות שנמכרות ב 98-102 אלף ש"ח, אז ההבדל במחיר נהיה רציני. אז אתה רוצה לייבא או קודם תבדוק מה רוצים למכור לך ב80 אלף?
 

creth11

New member
אם לא ישלם חיבור לחברת חשמל הרי הפסיד

בטוח כיוון שכל הכדאיות טמונה בסיבסוד החשמל המיוצר וכל התחשיבים בנויים כך ללא סיבסוד קרי חיבור לחברת החשמל אין כדאיות כלל גם בהשקעה של חצי מחיר
 

מרמר מר

New member
ברור

למרות שאם מחיר החשמל יוכפל הכדאיות תתחיל לשחק גם בסביבות המחירים האלה (של 15K לקוט"ש מותקן). באופן כללי הדרך צריכה להיות הטלת "מס זיהום" על כל קוט"ש חשמל קונבנציונלי והשקעתו בסבסוד חשמל ירוק כך שהייצור של חשמל ירוק ישאר אטרקטיבי בלי שלמדינה זה יעלה.
 

blueshark09

New member
אין צורך

בשנת 2009 הפאנלים הוזלו ב 38% בממוצע, והמגמה הזו נמשכת. הממשלה עשתה מעשה נכון עם הסבסוד להקמה של רגולציה וחברות התקנה (כמו גם סיוע למחקר והקמת חברות סטארט אפ סולאריות בעקיפין), ככה שלקראת אמצע העשור כבר לא נצטרך סבסוד. למרות הוזלת הפאנלים יש הרבה תשלומים נלווים, ככה שהמערכות הוזלו בעולם במידה פחותה - רק כ- 15%, ובארץ אף פחות מזה. בשנה שנתיים הקרובות תהיה ירידה במחירי ממירים (קיים כיום מחסור), ותהיה ירידת מחירים נוספת לפאנלים, ואולי ירידה במחירי התקנה עקב עלייה מתמדת בהתקנות ותחרות מתגברת.
 

1roni10

New member
בדוק את הממיר ואחריות

אל תשכח שחברת חשמל צריכה לאשר את החיבור לרשת ואת הממיר. אם הממיר שתקנה דרך EBAY לא אושר על ידי חח"י, תוכל רק לשים אותו בסלון לקישוט.. ולקנות אחד אחר שאושר על ידי חח"י ב13,000 ש"ח (בערך). לדעתי, הבעיה הגדול שלך ברכישת מערכת ב EBAY היא אחריות לפאנלים ולממיר. אם אין להם נציג/יבואן פה בארץ, מה תעשה במקרה ותהיה תקלה? עד שהפאנל יחזור מתוקן מסין (בהנחה שיש אחריות ושהם אכן יתקנו) יכולים לעבור חודשים בהם המערכת לא תייצר חשמל וכסף!. HAVE A SUNNY DAY, רוני
 
למעלה