מה לעשות, יש אינפלציה
מה שבאמת קורה זה לא שהמחיר עולה, אלא המשכורות של השכירים נשחקות. אם המחיר מתעדכן לפי המדד זה אומר שריאלית המחיר נותר אותו דבר. משרד התחבורה ו/או חברות התח"צ לא צריכים לספוג את המדדים.
לגבי ההשפעה על שימושי תח"צ. מי שמשתמש בתח"צ ליוממות משלם מחיר כל כך נמוך בהשוואה לעלות שימוש ברכב הפרטי (שעולה עם המדד גם כן) שאין בכלל מה לדאוג בנושא. זאת מכיוון שמעבר לעלות הזולה יחסית של תח"צ מלכתחילה, יש ליוממים גם הנחות של כרטיסיות וחופשי חודשי שמורידים בעשרות אחוזים את עלות הנסיעה.
למשל, עלות חופשי חודשי ליומם שנוסע הלוך ושוב כל יום ברכבת (בממוצע 20 ימי עבודה בחודש) הוא 23 נסיעות בלבד. זה מגלם מעל 40% הנחה ממחיר נסיעה בודדת!
לגבי אנשים שהם לא יוממים, זה כמעט ולא משפיע מכיוון שזה לא ממש משנה להם כמה עולה הנסיעה. הם לא שם בשביל המחיר, אלא בגלל אילוצים אחרים (הרכב במוסך, אסור להם לנהוג זמנית, אין חניה ביעד הנסיעה ועוד).
מה לעשות, יש אינפלציה6.90 לנסיעה?! ככה לא מעודדים תח"ץ!!
מה שבאמת קורה זה לא שהמחיר עולה, אלא המשכורות של השכירים נשחקות. אם המחיר מתעדכן לפי המדד זה אומר שריאלית המחיר נותר אותו דבר. משרד התחבורה ו/או חברות התח"צ לא צריכים לספוג את המדדים.
לגבי ההשפעה על שימושי תח"צ. מי שמשתמש בתח"צ ליוממות משלם מחיר כל כך נמוך בהשוואה לעלות שימוש ברכב הפרטי (שעולה עם המדד גם כן) שאין בכלל מה לדאוג בנושא. זאת מכיוון שמעבר לעלות הזולה יחסית של תח"צ מלכתחילה, יש ליוממים גם הנחות של כרטיסיות וחופשי חודשי שמורידים בעשרות אחוזים את עלות הנסיעה.
למשל, עלות חופשי חודשי ליומם שנוסע הלוך ושוב כל יום ברכבת (בממוצע 20 ימי עבודה בחודש) הוא 23 נסיעות בלבד. זה מגלם מעל 40% הנחה ממחיר נסיעה בודדת!
לגבי אנשים שהם לא יוממים, זה כמעט ולא משפיע מכיוון שזה לא ממש משנה להם כמה עולה הנסיעה. הם לא שם בשביל המחיר, אלא בגלל אילוצים אחרים (הרכב במוסך, אסור להם לנהוג זמנית, אין חניה ביעד הנסיעה ועוד).