האם מחירי התחב"צ יעלו בינואר הקרוב?

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
מה לעשות, יש אינפלציה

6.90 לנסיעה?! ככה לא מעודדים תח"ץ!!
מה לעשות, יש אינפלציה
מה שבאמת קורה זה לא שהמחיר עולה, אלא המשכורות של השכירים נשחקות. אם המחיר מתעדכן לפי המדד זה אומר שריאלית המחיר נותר אותו דבר. משרד התחבורה ו/או חברות התח"צ לא צריכים לספוג את המדדים.
לגבי ההשפעה על שימושי תח"צ. מי שמשתמש בתח"צ ליוממות משלם מחיר כל כך נמוך בהשוואה לעלות שימוש ברכב הפרטי (שעולה עם המדד גם כן) שאין בכלל מה לדאוג בנושא. זאת מכיוון שמעבר לעלות הזולה יחסית של תח"צ מלכתחילה, יש ליוממים גם הנחות של כרטיסיות וחופשי חודשי שמורידים בעשרות אחוזים את עלות הנסיעה.
למשל, עלות חופשי חודשי ליומם שנוסע הלוך ושוב כל יום ברכבת (בממוצע 20 ימי עבודה בחודש) הוא 23 נסיעות בלבד. זה מגלם מעל 40% הנחה ממחיר נסיעה בודדת!
לגבי אנשים שהם לא יוממים, זה כמעט ולא משפיע מכיוון שזה לא ממש משנה להם כמה עולה הנסיעה. הם לא שם בשביל המחיר, אלא בגלל אילוצים אחרים (הרכב במוסך, אסור להם לנהוג זמנית, אין חניה ביעד הנסיעה ועוד).
 

orchilit

New member
ומי שאכן יומם, בד"כ גם עובד, ובעבודה משלמים

מה לעשות, יש אינפלציה
מה שבאמת קורה זה לא שהמחיר עולה, אלא המשכורות של השכירים נשחקות. אם המחיר מתעדכן לפי המדד זה אומר שריאלית המחיר נותר אותו דבר. משרד התחבורה ו/או חברות התח"צ לא צריכים לספוג את המדדים.
לגבי ההשפעה על שימושי תח"צ. מי שמשתמש בתח"צ ליוממות משלם מחיר כל כך נמוך בהשוואה לעלות שימוש ברכב הפרטי (שעולה עם המדד גם כן) שאין בכלל מה לדאוג בנושא. זאת מכיוון שמעבר לעלות הזולה יחסית של תח"צ מלכתחילה, יש ליוממים גם הנחות של כרטיסיות וחופשי חודשי שמורידים בעשרות אחוזים את עלות הנסיעה.
למשל, עלות חופשי חודשי ליומם שנוסע הלוך ושוב כל יום ברכבת (בממוצע 20 ימי עבודה בחודש) הוא 23 נסיעות בלבד. זה מגלם מעל 40% הנחה ממחיר נסיעה בודדת!
לגבי אנשים שהם לא יוממים, זה כמעט ולא משפיע מכיוון שזה לא ממש משנה להם כמה עולה הנסיעה. הם לא שם בשביל המחיר, אלא בגלל אילוצים אחרים (הרכב במוסך, אסור להם לנהוג זמנית, אין חניה ביעד הנסיעה ועוד).
ומי שאכן יומם, בד"כ גם עובד, ובעבודה משלמים
לו על הכרטיס, אז ככה שיוצא שהוא לא משלם (בלי להתחשב בעניין הברוטו-נטו, כמובן, לצערנו).
 

down under

New member
ממש ממש לא, ואסביר

זה נכון, בגדול
ממש ממש לא, ואסביר
להמון אנשים בכירים עד בינוניים בעבודה, המעסיק לא מחזיר להם הוצאות
נסיעה. רוב העובדים בהיי טק הם כאלו.
אומרים להם, ובמידה מסויימת של צדק, שהמשכורת מגלמת גם החזר הוצאות נסיעה.
אדם שהנטו שלו, לא הברוטו אלא הנטו, מעל ל-8,000 ש"ח (שזה גבוה מאשר הברוטו
הממוצע במדינה, כמעט) ושלא לדבר על נטו של 10K ומעלה, לא יקרה לו שום
דבר לעבוד אם יוציא על נסיעות לעבודה בין 500 ל-1,000 ש"ח.

המון עובדים זוטרים וכמעט בינוניים (בדרוג, בדרוג, לא באיכות) משלמים להם
רק את ה-21 ש"ח ומשהו ליום, וברוטו בלבד שהחוק מחייב את המעביד לשלם.
לכל עובד, עפ"י החוק, אם הוצאות הנסיעה שלו הן מעל ל-21 ש"ח ליום (הלוך ושוב
גם יחד) המקסימום שזהה למינימום שאותו המעסיק חייב עפ"י חוק (וברור שגם
עפ"י הגיון והגינות) הוא 21 ש"ח וכמה אגורות, ועל זה יש להשית מסים
(בריאות, בט"ל והכנסה).
ברור שמותר למעסיק לשלם יותר אבל אם הוא רוצה להיות צמוד לחוק אין הוא
חייב לשלם לעובד יותר.

אם הוצאות הנסיעה של העובד קטנות יותר, נניח עובד בהרצליה שגר בכפ"ס ואז
באוטובוס אחד זה מקסימום 7 ש"ח לכל כוון, קרי 14 ש"ח ליממה שבה עובדים,
הרי שהמעסיק אמור עפ"י חוק לשלם לו את אותם 14 ש"ח, אבל שוב, בברוטו.

אם העובד גר בחיפה ועובד בהרצליה ונוסע ברכבת שעולה לו כ-30 ש"ח לכל כוון
(ואם יש לו חופשי-חודשי אזי כ-600 עד 800 ש"ח [לא גגלתי ולא מתחשמק לי
לברר במדוייק כמה זה])
אזי המעסיק לא חייב לשלם לו יותר מאשר 450 ש"ח, ברוטו, לחודש
(21 ש"ח וכמה גרושים * 22 ימי עבודה בממוצע לחודש).

כך שנושא הנסיעות לא בדיוק מתוגמל בחזרה, יותר נכון לאמר שלהערכתי
כשליש מן העובדים או שלא משלמים להם כלל (עובדי היי טק) או שמחזירים
להם חלקי בלבד, בנטו בקושי שליש מההוצאה האמיתית.

אפילו הזוטרים ביותר שגרים באותה עיר ומוציאים במקסימום 13 ש"ח ליום
(אם אין להם כרטיסיה/רב קו/חודשי-חופשי) מקבלים את הסכום הזה אבל בברוטו
ואין עובד שלא משלם מס בריאות ובט"ל.
 

raminec

New member
כמו שאמרתי

ממש ממש לא, ואסביר
להמון אנשים בכירים עד בינוניים בעבודה, המעסיק לא מחזיר להם הוצאות
נסיעה. רוב העובדים בהיי טק הם כאלו.
אומרים להם, ובמידה מסויימת של צדק, שהמשכורת מגלמת גם החזר הוצאות נסיעה.
אדם שהנטו שלו, לא הברוטו אלא הנטו, מעל ל-8,000 ש"ח (שזה גבוה מאשר הברוטו
הממוצע במדינה, כמעט) ושלא לדבר על נטו של 10K ומעלה, לא יקרה לו שום
דבר לעבוד אם יוציא על נסיעות לעבודה בין 500 ל-1,000 ש"ח.

המון עובדים זוטרים וכמעט בינוניים (בדרוג, בדרוג, לא באיכות) משלמים להם
רק את ה-21 ש"ח ומשהו ליום, וברוטו בלבד שהחוק מחייב את המעביד לשלם.
לכל עובד, עפ"י החוק, אם הוצאות הנסיעה שלו הן מעל ל-21 ש"ח ליום (הלוך ושוב
גם יחד) המקסימום שזהה למינימום שאותו המעסיק חייב עפ"י חוק (וברור שגם
עפ"י הגיון והגינות) הוא 21 ש"ח וכמה אגורות, ועל זה יש להשית מסים
(בריאות, בט"ל והכנסה).
ברור שמותר למעסיק לשלם יותר אבל אם הוא רוצה להיות צמוד לחוק אין הוא
חייב לשלם לעובד יותר.

אם הוצאות הנסיעה של העובד קטנות יותר, נניח עובד בהרצליה שגר בכפ"ס ואז
באוטובוס אחד זה מקסימום 7 ש"ח לכל כוון, קרי 14 ש"ח ליממה שבה עובדים,
הרי שהמעסיק אמור עפ"י חוק לשלם לו את אותם 14 ש"ח, אבל שוב, בברוטו.

אם העובד גר בחיפה ועובד בהרצליה ונוסע ברכבת שעולה לו כ-30 ש"ח לכל כוון
(ואם יש לו חופשי-חודשי אזי כ-600 עד 800 ש"ח [לא גגלתי ולא מתחשמק לי
לברר במדוייק כמה זה])
אזי המעסיק לא חייב לשלם לו יותר מאשר 450 ש"ח, ברוטו, לחודש
(21 ש"ח וכמה גרושים * 22 ימי עבודה בממוצע לחודש).

כך שנושא הנסיעות לא בדיוק מתוגמל בחזרה, יותר נכון לאמר שלהערכתי
כשליש מן העובדים או שלא משלמים להם כלל (עובדי היי טק) או שמחזירים
להם חלקי בלבד, בנטו בקושי שליש מההוצאה האמיתית.

אפילו הזוטרים ביותר שגרים באותה עיר ומוציאים במקסימום 13 ש"ח ליום
(אם אין להם כרטיסיה/רב קו/חודשי-חופשי) מקבלים את הסכום הזה אבל בברוטו
ואין עובד שלא משלם מס בריאות ובט"ל.
כמו שאמרתי
זה נכון בגדול שעובדים מקבלים החזרי נסיעה. ככתוב בחוק. ברור שזה לא בהכרח מכסה את כל מה שהם משלמים. חוץ מזה, העובדה שזה לא פטור ממס היא מבזה. אפילו אם מי שנמצא בשכבות הנמוכות כמעט ולא משלם מיסים.
21 ש"ח ליום עם חופשי חודשי מביא אותך למרחק לא מבוטל בכלל ממקום מגוריך. במעט יותר מחצי מזה אתה מקבל חופשי חודשי מרחבי:
http://www.dan.co.il/template/default.asp?textSearch=&catid=15&pageId=202&parentId=48
בסה"כ זה לא כזה בשמיים למישהו שעובד.
 

down under

New member
מסכים עם הכל

כמו שאמרתי
זה נכון בגדול שעובדים מקבלים החזרי נסיעה. ככתוב בחוק. ברור שזה לא בהכרח מכסה את כל מה שהם משלמים. חוץ מזה, העובדה שזה לא פטור ממס היא מבזה. אפילו אם מי שנמצא בשכבות הנמוכות כמעט ולא משלם מיסים.
21 ש"ח ליום עם חופשי חודשי מביא אותך למרחק לא מבוטל בכלל ממקום מגוריך. במעט יותר מחצי מזה אתה מקבל חופשי חודשי מרחבי:
http://www.dan.co.il/template/default.asp?textSearch=&catid=15&pageId=202&parentId=48
בסה"כ זה לא כזה בשמיים למישהו שעובד.
מסכים עם הכל
גם שזו חוצפה בזיונית (או בזיון חצוף) להשית מס על החזרי נסיעה,
גם שהתקרה נמוכה מדי (הייתי מעלה אותה ל-25 ש"ח ליום, ונטו, לא ברוטו)
וגם שברור שזה לא צריך למנוע מאף אחד לצאת לעבוד.

עדיף "להפסיד" על הנסיעות 300 או 400 ש"ח גם כאשר הנטו שלך הוא 4,800
ש"ח מאשר לקבל רק אבטחת הכנסה בסדר גודל של בין 2,000 ל-2,600 ש"ח
לחודש.
אין כאן בכלל שאלה.
 

olli3

New member
מנהל
זה עלה, כבר לא 21 ליום, אם אני לא טועה.

ממש ממש לא, ואסביר
להמון אנשים בכירים עד בינוניים בעבודה, המעסיק לא מחזיר להם הוצאות
נסיעה. רוב העובדים בהיי טק הם כאלו.
אומרים להם, ובמידה מסויימת של צדק, שהמשכורת מגלמת גם החזר הוצאות נסיעה.
אדם שהנטו שלו, לא הברוטו אלא הנטו, מעל ל-8,000 ש"ח (שזה גבוה מאשר הברוטו
הממוצע במדינה, כמעט) ושלא לדבר על נטו של 10K ומעלה, לא יקרה לו שום
דבר לעבוד אם יוציא על נסיעות לעבודה בין 500 ל-1,000 ש"ח.

המון עובדים זוטרים וכמעט בינוניים (בדרוג, בדרוג, לא באיכות) משלמים להם
רק את ה-21 ש"ח ומשהו ליום, וברוטו בלבד שהחוק מחייב את המעביד לשלם.
לכל עובד, עפ"י החוק, אם הוצאות הנסיעה שלו הן מעל ל-21 ש"ח ליום (הלוך ושוב
גם יחד) המקסימום שזהה למינימום שאותו המעסיק חייב עפ"י חוק (וברור שגם
עפ"י הגיון והגינות) הוא 21 ש"ח וכמה אגורות, ועל זה יש להשית מסים
(בריאות, בט"ל והכנסה).
ברור שמותר למעסיק לשלם יותר אבל אם הוא רוצה להיות צמוד לחוק אין הוא
חייב לשלם לעובד יותר.

אם הוצאות הנסיעה של העובד קטנות יותר, נניח עובד בהרצליה שגר בכפ"ס ואז
באוטובוס אחד זה מקסימום 7 ש"ח לכל כוון, קרי 14 ש"ח ליממה שבה עובדים,
הרי שהמעסיק אמור עפ"י חוק לשלם לו את אותם 14 ש"ח, אבל שוב, בברוטו.

אם העובד גר בחיפה ועובד בהרצליה ונוסע ברכבת שעולה לו כ-30 ש"ח לכל כוון
(ואם יש לו חופשי-חודשי אזי כ-600 עד 800 ש"ח [לא גגלתי ולא מתחשמק לי
לברר במדוייק כמה זה])
אזי המעסיק לא חייב לשלם לו יותר מאשר 450 ש"ח, ברוטו, לחודש
(21 ש"ח וכמה גרושים * 22 ימי עבודה בממוצע לחודש).

כך שנושא הנסיעות לא בדיוק מתוגמל בחזרה, יותר נכון לאמר שלהערכתי
כשליש מן העובדים או שלא משלמים להם כלל (עובדי היי טק) או שמחזירים
להם חלקי בלבד, בנטו בקושי שליש מההוצאה האמיתית.

אפילו הזוטרים ביותר שגרים באותה עיר ומוציאים במקסימום 13 ש"ח ליום
(אם אין להם כרטיסיה/רב קו/חודשי-חופשי) מקבלים את הסכום הזה אבל בברוטו
ואין עובד שלא משלם מס בריאות ובט"ל.
זה עלה, כבר לא 21 ליום, אם אני לא טועה.
והחישוב מתבצע על פי עד 14 ימי עבןדה או יותר. עד 14 יום לפי עלותהנסיעות במזומן. מעל 14 יום, עלות של חופשי חודשי או כרטיסיות במידה ואין חופשי חודשי.

כמובן שיש מעסיקים, בעיקר חברות גדולות שמשלמות חופשי חודשי לכל עובד, גם אם הוא עובד רק מספר ימים בחודש.

אי תשלום החזרי נסיעות זו עבירה על החוק ולא משנה מה שכרו של העובד ובאיזה אמצעי הוא מגיע לעבודה. זאת למעט הסעות של המעסיק ורכב שניתן לעובד מהמעסיק.
 

raminec

New member
לאוכלוסיות אלו

צודקים אבל
גם אם לא מתוך עידוד נסיעה. העלייה המתוכננת היא משמעותית לאוכלוסיות החלשות (גם קשישים וצעירים) שמהוות אחוז נכבד מהמשתמשים.
לאוכלוסיות אלו
יש הנחה גבוהה יותר במחירי התחבורה. אזרח ותיק ותלמידים מקבלים 50% על מחיר הנסיעה למיטב ידיעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה