האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה

מצב
הנושא נעול.

יעל של 4

New member
האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
 
לדעתי כדאי

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
לדעתי כדאי
תקדימי תרופה למכה. למה שהילד יסבול סתם עד שתגיעו להסדר? עדיף להגיע עוד קודם.
 

Forum User

New member
מנסיון זה מיותר, לעומת זאת

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
מנסיון זה מיותר, לעומת זאת
חשוב לדבר עם המחנכת, שהיא הקשר המשמעותי של המוסד החינוכי לילד. היועצת כ"כ עסוקה בילדים ה"בעייתיים" שאין לה הקצאת זמן למחוננים. גם בביה"ס אין מן הסתם "טיפול" במחוננים לפני כיתה ג' או ד'. בבית הספר של בני ערכו ממש בתחילת השנה אבחוני קריאה/כתיבה ומתמטיקה אישיים לכל מי שהוריו הצהירו ששולט בחומר, ולפי התוצאות התאימו לכל ילד תכנית לימודים. כמובן שהכל קם ונופל על נכונות המחנכת, שהיא גם המורה לחשבון ושפה, להשקיע. חשוב לתת לילד את ההרגשה שכיתה א' זה לא רק סדנא ללימודי קריאה וכתיבה או לפעולות חשבוניות פשוטות בעשרת הראשונה והשניה! בכיתה א' מקנים הרגלים, עוסקים בחגי ישראל, במורשת, ביום-יום, קושרים חברויות, חוגגים ימי הולדת ואירועים אישיים וקהילתיים. יש לילדים המון חופש בכיתה א' ואפשר לנצל את המסגרת להתפתח בכיוונים שונים ומגוונים. בני, למשל, כמעט שלא "התקדם" בחוברות "שלו", כי היה (ועדיין) עסוק בעזרה לחבריו, שרובם רצים קדימה בחוברות שלהם, אבל תמיד באים להתייעץ איתו... במקום לרוץ קדימה, למדו את הילדים שלכם לה-ע-מ-י-ק: פנימה, לצדדים, באלכסון. זו מתנה לכל החיים, לדעת להנות ולהחכים, ולהיות יצירתיים גם כאשר, לכאורה, עומדים במקום; לדעת להעניק ולשתף אחרים בידע וביכולת שלך גם אם לא "יוצא" לך מזה דבר; להשתלב ולא רק להתבלט כחריג (גם אם חריג חיובי).
 
לא הייתי פוסלת את היועצת בכזאת

מנסיון זה מיותר, לעומת זאת
חשוב לדבר עם המחנכת, שהיא הקשר המשמעותי של המוסד החינוכי לילד. היועצת כ"כ עסוקה בילדים ה"בעייתיים" שאין לה הקצאת זמן למחוננים. גם בביה"ס אין מן הסתם "טיפול" במחוננים לפני כיתה ג' או ד'. בבית הספר של בני ערכו ממש בתחילת השנה אבחוני קריאה/כתיבה ומתמטיקה אישיים לכל מי שהוריו הצהירו ששולט בחומר, ולפי התוצאות התאימו לכל ילד תכנית לימודים. כמובן שהכל קם ונופל על נכונות המחנכת, שהיא גם המורה לחשבון ושפה, להשקיע. חשוב לתת לילד את ההרגשה שכיתה א' זה לא רק סדנא ללימודי קריאה וכתיבה או לפעולות חשבוניות פשוטות בעשרת הראשונה והשניה! בכיתה א' מקנים הרגלים, עוסקים בחגי ישראל, במורשת, ביום-יום, קושרים חברויות, חוגגים ימי הולדת ואירועים אישיים וקהילתיים. יש לילדים המון חופש בכיתה א' ואפשר לנצל את המסגרת להתפתח בכיוונים שונים ומגוונים. בני, למשל, כמעט שלא "התקדם" בחוברות "שלו", כי היה (ועדיין) עסוק בעזרה לחבריו, שרובם רצים קדימה בחוברות שלהם, אבל תמיד באים להתייעץ איתו... במקום לרוץ קדימה, למדו את הילדים שלכם לה-ע-מ-י-ק: פנימה, לצדדים, באלכסון. זו מתנה לכל החיים, לדעת להנות ולהחכים, ולהיות יצירתיים גם כאשר, לכאורה, עומדים במקום; לדעת להעניק ולשתף אחרים בידע וביכולת שלך גם אם לא "יוצא" לך מזה דבר; להשתלב ולא רק להתבלט כחריג (גם אם חריג חיובי).
לא הייתי פוסלת את היועצת בכזאת
מהירות. קח בחשבון שהיא פסיכולוגית ושיש לה יותר רקע ומודעות מלמחנכת, ובהחלט כדאי שמראש היא תהיה בצד שלכם. מובן שהמהותי הוא "לקנות" את המחנכת, אבל היועצת בהחלט יכולה לעזור בכך.
 

Forum User

New member
היועצת היא לא פסיכולוגית

לא הייתי פוסלת את היועצת בכזאת
מהירות. קח בחשבון שהיא פסיכולוגית ושיש לה יותר רקע ומודעות מלמחנכת, ובהחלט כדאי שמראש היא תהיה בצד שלכם. מובן שהמהותי הוא "לקנות" את המחנכת, אבל היועצת בהחלט יכולה לעזור בכך.
היועצת היא לא פסיכולוגית
היא יועצת חינוכית. ויש לה רקע ומודעות בעיקר לבעיות ופחות למצויינות. זה נאמר מהיכרות עם תחום היעוץ החינוכי ומנסיון שלנו ושל הורים אחרים עם המערכת בכיתות הנמוכות של ביה"ס היסודי. בכיתה א' הכתובת הכמעט בלעדית היא המחנכת, ואליה צריך למצוא את נתיב התקשורת ולשמור עליו.
 
עד היום טרם החלטתי

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
עד היום טרם החלטתי
מה עדיף. לשתוק או לתת למורים לגלות בעצמם. יותר ויותר אני נוטה לשתף את צוות ההוראה מראש.
 

מגנטה1

New member
כיתה א

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
כיתה א
אנחנו דיברנו עם המנהלת ועם מרכזת מקצוע חשבון בערך סביב פסח בשנה לפני. בני עלה לכיתה א קורא וכותב וכן עושה חשבון ברמה של כיתה ד בערך. למזלו היו עוד 3 ילדים קוראים בכיתה שלו כך שעשו מהם קבוצה נפרדת והם התקדמו בקצב שלהם. בחשבון זה היה מעט יותר סבוך, אחרי אבחונים בתחילת השנה, הוא עשה בעצם את כיתות ב, ג, וד מבחינת חומר הלימוד כדי לודא שאין לו חורים, בהתחלה דרך מורת הכיתה ובהמשך עם עזרה של מורה מקצועית פעם בשבוע. זו היתה הצלחה בינונית כי בסופו של דבר את רוב החשבון הוא עושה לבד ללא תמיכה. בשנה הבאה כבר נכנסת מורה מקצועית ללימוד חשבון כך שהוא יוכל להשאר בכיתה לעבוד על חומר ברמתו. כאשר מניחים שהוא יסיים את כיתות ה ו עד סוף כיתה ב. אם כי יתכן ונתבדה. אנחנו מתחילים לברר ולחשוב מה יהיה בכיתה ג. כמו שנאמר כאן כיתה א זה הרבה מעבר לקריאה וכתיבה וחשבון. אני כן הייתי מידעת את הצוות, מביאה את הילד להכיר את מרכזת מקצוע החשבון שתתרשם ממנו ןתוכל לספק פתרונות. הקריאה היא הרבה פחות בעייתית כי כמעט תמיד יש עוד ילדים שמגיעים קוראים, ואם לא, אז תוך מספר חודשים יש מסה גדולה של ילדים קוראים. ניתן להעמיק ולהעשיר קריאה בלי הרבה בעיות. חשבון לעומת זאת, מרבית הילדים הם ברמה של כיתה א ומיעוט הוא מעבר, וגם אז הם ברמה של אולי כיתה ב. לילד ברמה של כיתה ג-ד אין בעצם מה לעשות בכיתה א מבחינת חשבון, יש גבול לכמות ההעמקה וההעשרה שניתן לספק במסגרת החומר של א. לכן כדאי לדעתי לידע מראש כדי שיוכלו להתכונן. שיהיה בהצלחה, אנחנו עכשיו עובדים על הכנסת תוכנית מצויינים לבית הספר במסגרת שעות הלימוד ובמימון של ההורים, ומקוים שזה ירוץ כבר בשנה הבאה
 
השאלה שתמיד שנאלת היא

כיתה א
אנחנו דיברנו עם המנהלת ועם מרכזת מקצוע חשבון בערך סביב פסח בשנה לפני. בני עלה לכיתה א קורא וכותב וכן עושה חשבון ברמה של כיתה ד בערך. למזלו היו עוד 3 ילדים קוראים בכיתה שלו כך שעשו מהם קבוצה נפרדת והם התקדמו בקצב שלהם. בחשבון זה היה מעט יותר סבוך, אחרי אבחונים בתחילת השנה, הוא עשה בעצם את כיתות ב, ג, וד מבחינת חומר הלימוד כדי לודא שאין לו חורים, בהתחלה דרך מורת הכיתה ובהמשך עם עזרה של מורה מקצועית פעם בשבוע. זו היתה הצלחה בינונית כי בסופו של דבר את רוב החשבון הוא עושה לבד ללא תמיכה. בשנה הבאה כבר נכנסת מורה מקצועית ללימוד חשבון כך שהוא יוכל להשאר בכיתה לעבוד על חומר ברמתו. כאשר מניחים שהוא יסיים את כיתות ה ו עד סוף כיתה ב. אם כי יתכן ונתבדה. אנחנו מתחילים לברר ולחשוב מה יהיה בכיתה ג. כמו שנאמר כאן כיתה א זה הרבה מעבר לקריאה וכתיבה וחשבון. אני כן הייתי מידעת את הצוות, מביאה את הילד להכיר את מרכזת מקצוע החשבון שתתרשם ממנו ןתוכל לספק פתרונות. הקריאה היא הרבה פחות בעייתית כי כמעט תמיד יש עוד ילדים שמגיעים קוראים, ואם לא, אז תוך מספר חודשים יש מסה גדולה של ילדים קוראים. ניתן להעמיק ולהעשיר קריאה בלי הרבה בעיות. חשבון לעומת זאת, מרבית הילדים הם ברמה של כיתה א ומיעוט הוא מעבר, וגם אז הם ברמה של אולי כיתה ב. לילד ברמה של כיתה ג-ד אין בעצם מה לעשות בכיתה א מבחינת חשבון, יש גבול לכמות ההעמקה וההעשרה שניתן לספק במסגרת החומר של א. לכן כדאי לדעתי לידע מראש כדי שיוכלו להתכונן. שיהיה בהצלחה, אנחנו עכשיו עובדים על הכנסת תוכנית מצויינים לבית הספר במסגרת שעות הלימוד ובמימון של ההורים, ומקוים שזה ירוץ כבר בשנה הבאה
השאלה שתמיד שנאלת היא
עד לאן. ואם הילד יעשה בגרות בכיתה ז' מה יעשה אז? אין לי תשובה לכך. אבל גם אני מצאתי שבענינים ספציפים כדאי מאוד לגשת למורה מראש ולהתריע על אפשרות של פערים בכיתה, אחרת המורה לא תבין על מה ולמה הילד כל כך חסר שקט.
 
יתחיל את התואר הראשון בכיתה ח'

השאלה שתמיד שנאלת היא
עד לאן. ואם הילד יעשה בגרות בכיתה ז' מה יעשה אז? אין לי תשובה לכך. אבל גם אני מצאתי שבענינים ספציפים כדאי מאוד לגשת למורה מראש ולהתריע על אפשרות של פערים בכיתה, אחרת המורה לא תבין על מה ולמה הילד כל כך חסר שקט.
יתחיל את התואר הראשון בכיתה ח'
מה רע? (למרות שבשביל זה לא צריך לעשות בגרות בכיתה ז', או בגרות בכלל)
 

Forum User

New member
במתמטיקה דווקא יש תשובה

השאלה שתמיד שנאלת היא
עד לאן. ואם הילד יעשה בגרות בכיתה ז' מה יעשה אז? אין לי תשובה לכך. אבל גם אני מצאתי שבענינים ספציפים כדאי מאוד לגשת למורה מראש ולהתריע על אפשרות של פערים בכיתה, אחרת המורה לא תבין על מה ולמה הילד כל כך חסר שקט.
במתמטיקה דווקא יש תשובה
כמובן שגם בשפה יש המון תשובות, בדמות המון ספרים שאפשר לקרוא ולהרחיב באמצעותם בכל מיני נושאים. שפה נוספת אף היא יכולה להוות אתגר מהנה, מעניין ומועיל. במתמטיקה בננו הופנה (בתחילת כיתה א') לאתר "גלים" שם הוא יכול להתקדם בקצב שלו, ולא, לא מדובר על בגרות בכיתה ז' או תואר ראשון בכיתה ח' אלא על העמקה בנושאים שבבית הספר לא מכסים. כמו כן, כשהוא מבקש, אנחנו עובדים איתו בבית על נושאים מתמטיים, שידוע לנו שאינם כלולים בתוכנית הלימודים, כמו למשל בסיסים, אומדנים, והנדסת מרחב. הדיסק "חושבים בגדול" של קומפדיה מכיל אתגרי חשיבה בתחום הלוגיקה והמתמטיקה (מגדלי קוביות וכו'). לשמחתנו, מצאנו שלבננו אין כל בעייה להשתלב בלימודים ה"רגילים" בכיתה ואף למצוא בהם עניין, ובמקביל לעבוד ברמה גבוהה הרבה יותר בבית. מובן שלא לכל ילד זה מתאים.
 

drorgi

New member
מעניין מאוד - ושאלות ל forum user

במתמטיקה דווקא יש תשובה
כמובן שגם בשפה יש המון תשובות, בדמות המון ספרים שאפשר לקרוא ולהרחיב באמצעותם בכל מיני נושאים. שפה נוספת אף היא יכולה להוות אתגר מהנה, מעניין ומועיל. במתמטיקה בננו הופנה (בתחילת כיתה א') לאתר "גלים" שם הוא יכול להתקדם בקצב שלו, ולא, לא מדובר על בגרות בכיתה ז' או תואר ראשון בכיתה ח' אלא על העמקה בנושאים שבבית הספר לא מכסים. כמו כן, כשהוא מבקש, אנחנו עובדים איתו בבית על נושאים מתמטיים, שידוע לנו שאינם כלולים בתוכנית הלימודים, כמו למשל בסיסים, אומדנים, והנדסת מרחב. הדיסק "חושבים בגדול" של קומפדיה מכיל אתגרי חשיבה בתחום הלוגיקה והמתמטיקה (מגדלי קוביות וכו'). לשמחתנו, מצאנו שלבננו אין כל בעייה להשתלב בלימודים ה"רגילים" בכיתה ואף למצוא בהם עניין, ובמקביל לעבוד ברמה גבוהה הרבה יותר בבית. מובן שלא לכל ילד זה מתאים.
מעניין מאוד - ושאלות ל forum user
בן כמה הוא היום? האם הוא מתקדם באתר 'גלים'והאם אתם ממליצים עליו? איך זה מתבצע טכנית בבית הספר? האם הוא משתחרר משיעורים מסוימים והולך לעבוד בכיתת המחשבים/מחשב בכיתה, או שהעבודה דרך האתר מתבצעת מהבית? האם יש לכם תכנית עבודה או שהוא נכנס לאתר מיוזמתו, "מתי שבא לו"? אגב זה נפלא שהוא מצליח להשתלב בשיעורים הרגילים כי בדרך כלל זה מקור להרבה קשיים. למשל אצלנו שיעורי טבע הם בעייתיים, כשבכיתה מלמדים על ההבדל בין שיחים לעצים (סליחה אם אינני מדייק), כאשר בבית אנו מדברים על גנטיקה, דנ"א, כרומוסומים וכו'.
 

סנדרין

New member
אמממ. ../images/Emo142.gif

כיתה א
אנחנו דיברנו עם המנהלת ועם מרכזת מקצוע חשבון בערך סביב פסח בשנה לפני. בני עלה לכיתה א קורא וכותב וכן עושה חשבון ברמה של כיתה ד בערך. למזלו היו עוד 3 ילדים קוראים בכיתה שלו כך שעשו מהם קבוצה נפרדת והם התקדמו בקצב שלהם. בחשבון זה היה מעט יותר סבוך, אחרי אבחונים בתחילת השנה, הוא עשה בעצם את כיתות ב, ג, וד מבחינת חומר הלימוד כדי לודא שאין לו חורים, בהתחלה דרך מורת הכיתה ובהמשך עם עזרה של מורה מקצועית פעם בשבוע. זו היתה הצלחה בינונית כי בסופו של דבר את רוב החשבון הוא עושה לבד ללא תמיכה. בשנה הבאה כבר נכנסת מורה מקצועית ללימוד חשבון כך שהוא יוכל להשאר בכיתה לעבוד על חומר ברמתו. כאשר מניחים שהוא יסיים את כיתות ה ו עד סוף כיתה ב. אם כי יתכן ונתבדה. אנחנו מתחילים לברר ולחשוב מה יהיה בכיתה ג. כמו שנאמר כאן כיתה א זה הרבה מעבר לקריאה וכתיבה וחשבון. אני כן הייתי מידעת את הצוות, מביאה את הילד להכיר את מרכזת מקצוע החשבון שתתרשם ממנו ןתוכל לספק פתרונות. הקריאה היא הרבה פחות בעייתית כי כמעט תמיד יש עוד ילדים שמגיעים קוראים, ואם לא, אז תוך מספר חודשים יש מסה גדולה של ילדים קוראים. ניתן להעמיק ולהעשיר קריאה בלי הרבה בעיות. חשבון לעומת זאת, מרבית הילדים הם ברמה של כיתה א ומיעוט הוא מעבר, וגם אז הם ברמה של אולי כיתה ב. לילד ברמה של כיתה ג-ד אין בעצם מה לעשות בכיתה א מבחינת חשבון, יש גבול לכמות ההעמקה וההעשרה שניתן לספק במסגרת החומר של א. לכן כדאי לדעתי לידע מראש כדי שיוכלו להתכונן. שיהיה בהצלחה, אנחנו עכשיו עובדים על הכנסת תוכנית מצויינים לבית הספר במסגרת שעות הלימוד ובמימון של ההורים, ומקוים שזה ירוץ כבר בשנה הבאה
אמממ.

אני לא יודעת אם לומר שאני לא מקנאה בו
. גם אני התקדמתי מהר מאוד בכיתות א'-ב'. ניסו לא ללמד אותי חומר של בית ספר, אבל מפה ומשם כבר ידעתי שברים ופירוק לגורמים. מה עשיתי בשנים אחרי? השתעממתי. נקודה. והשאלה היא מה עושים עם זה. ב-ג' הייתה לנו קבוצה מתקדמת, אבל הרמה לא הייתה גבוהה הרבה יותר. לא זוכרת איך הסתדרתי. והחל מ-ד': סיוט. לא רק בחשבון - הכל היה לי כל כך קל שזה תיסכל. 6 שעות ביום ישבתי בלי ללמוד שום דבר חדש (חוץ מפיתוח כישורי הציור שלי). רק השנה (ח') עברתי לכיתת מחוננים, ואני בהחלט מצטערת שלא עשיתי את זהקודם. למה 'ריצה' בחומר מובילה? שעמום, שמוביל להתנשאות. עדיין, אני לא מתחרטת על מה שלמדתי בא'-ב'. הייתי מאוד מרוצה אז. אם רק הבן שלך ילמד עם מורה שתשתף פעולה, ותיתן לו לפתור חידות\לכתוב עבודת חקר\לקרוא\ללמוד אלגברה בשיעורים שלה, זכיתם. אגב, אם הוא מתקדם כל כך *רק* בחשבון, המצב לא נורא. רק תיזהרו שלא יזלזל בספרות-תנ"ך-לשון למיניהם.
 

לי Li

New member
אם את חושבת

האם לשוחח עם היועצת לפני תחילת שנה
בני בן 6 וחצי. עולה בספטמבר לכתה א. הוגדר כבר בשנה שעברה כמחונן כשעשו לו איבחון. הוא כבר קורא היטב, בחשבון יודע כבר את לוח הכפל. רציתי לדעת אם כדאי להקדים ולהפגש עם היועצת בטרם פתיחת השנה או לאפשר למחנכת להכיר את הילד מבלי לספר כלום . מה אתם חושבים ? יעל
אם את חושבת
שהיועצת תוכל לעזור אז סבבה. אם היועצת תעזור לכם ותתן לכם לקדם את הילד בחומר ולא תעצור אותו עם החומר של הכתה זה יוכל רק לעזור. אני רק ממליצה לעתיד, לא להקפיץ את הילד כתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה