האם זה מכובד להביא מתנה ולא כסף...?

michali19

New member
אני לא מסוגלת להביא 100 ש"ח זה....

מבייש... חשבתי לקנות להם איזה משהו יפה לבית.. או כל דבר אחר, אבל זה לא מקובל להביא מתנה לחתונה... לא? אני כל כך לא יודעת מה לעשות.. כאילו ברור שהיא תבין, והיא יודעת שאין לי כסף אבל בכל זאת... אני ירגיש לא נעים...
 
המממ. זה לא חייב להיות לבית../images/Emo70.gif

היו פה הרבה רעיונות של מתנות |העיקר המחשבה"- כמו- קוספה גדולה ללילה של אחרי החתונה, עם דברים שבאמת צריך (כמו אוכל/ממתקים), או ספר, או כל דבר עם פתק החלפה. בקטע של 'לבית' אפשר לקנות להם פריטי נוי ולא סכום/סרוויס וכו', אלא חמסה גדולה ויפה (יש בעבודת יד), אולי למצוא כזאת עם ברכת הכלה עליה.. דברים כאלה
ואל תרגישי רע לגבי זה
באמת, באמת שלנו לא היה אכפת [ואנחנו מימנו את החתונה כמעט בעצמנו]
 

7יעלה

New member
תקשיבי מתוקה

אין לך מה להתבייש , גם אצלי הייתה מישהי שהביאה 100 ש"ח , ושמחתי כמו בכל מתנה אחרת כי ידעתי שזה מה שהיא יכולה לאפשר לעצמה . העיקר שהיא באה ושימחה אותי ברקודים ואכלה סופלה שוקולד !
 
מסכימה

ובקשר לכסף או מתנה אם את יודעת על משהו שבאמת הם יאהבו או צריכים אז בהחלט שווה ללכת על זה - קבלנו אומנם מעט מתנות אבל אחת מהם שממש ראיתי שהושקע בה המון מחשבה והיתה גם שימושית מאוד וגם מיוחדת - נורא שמחתי לקבל) אם אין משהו שאת יודעת שהם ישמחו לקבל גם סכום של 100 שח יהיה עדיף ככסף (כי מתנה שאין לה שימוש זה יותר מבאס...מנסיון) אבל העיקר - אל תשארי בבית בגלל זה...חבל
 
תקני להם משהו יפה לבית!

משהו אישי, ותכתבי ברכה יפה. אני בטוחה בטוחה בטוחה שהיא תבין, וגם לא תצפה ממך ליותר. אם את אומרת שבכל מקרה יהיה לך לא נעים, אז זה לא ממש משנה מה נגיד, לא?
אני יכולה להגיד לך שאם חברתי הסטודנטית הענייה המרודה (וגם החתומה מטה מזדהה לפעמים ככזו..) תביא לנו מתנה יפה ותו לא - אני אעריך את זה מאד. העיקר לבוא בכיף! לא יודעת מה טיב היחסים ביניכם, אבל אולי אם תעשי בשבילה משהו "מעבר", נניח לקשט את האוטו או להכין זר או משהו כזה, תרגישי יותר טוב עם זה?
 
אני אגיד לך משהו נסוף על כל מה שנאמ

כאן.... בעלי בקבע והחיילת שלו הוזמנה לחתונה, היא הביאה משהו כמו 200 ש"ח אם אני לא טועה... ולעפר זה ממש גרם אי-נוחות שהיא הוציאה עליו 2/3 משכורת... הוא הרי יודע כמה זה עבורה. אז אם אני הייתי הכלה שמקבלת ממך סכום כזה, של 100 ש"ח, הייתי ממש מעריכה זאת, ואפילו שמחה שלא "קפצת מעל הפופיק".
 

girafa24

New member
יקירה! לדעתי...

מתנה שמושקעת בה מחשבה שתעלה לפעמים 100 ש"ח או לעיתים פחות, תהיה הרבה יותר שווה מלהביא כסף, להרגיש שזה מעט מדי, לתהות מה הם חשבו כשפתחו את המעטפה, והרי הם יראו באיזהשהוא שלב שלא נח לך עם זה. תהיי את! לגבי מה שמקובל - מקובל ללא לבוא בידיים ריקות. השאר תלוי באורח! יש לי כמה חברים שהביאו מתנות והרגישו עם זה מצויין כי הם השקיעו הרבה עבודת רגליים אבל לא יותר מדי כסף במתנות שלהם - וראו את זה! אני בעד המתנה.
 

ט ו ש ה

New member
אני בטוחה שישמחו במה שתביאי

תראי, מתנות לחתונה זה אחלה - בעיקר מתנות אישיות ומגניבות שמעידות על הכרות עם הזוג, ושבאמת באות מהלב. לא הכל (למרות שזה לפעמים נראה ככה בשוק החתונות) נמדד בסימני ה - $ על הצ'ק, ואני בטוחה שכל החלטה שתעשי - בין אם להביא סכום במזומן שהוא ריאלי מבחינתך ובין אם תקני להם מתנה - יישמח אותם מאד.
 
אם את מכירה את הטעם שלה

וחושבת שתוכלי לקנות מתנה יפה, שהיא תהנה ממנה - אז זה מצוין. אם לא - תחסכי לעצמך את הריצה ותביאי את סכום הכסף שאת יכולה להביא. ואין לך מה להרגיש לא נעים. ברור שהיא יודעת שאם מזמינים חיילת, אז לא מקבלים שיק שמן. אם היא הזמינה אותך סימן שהיא רוצה שתבואי. תרקדי, תבלי, תעשי שם שמח. גם זה חשוב.
 

Yaniv K22

New member
המנה הכי יקרה באולם היא 120 שקלים

באולם הכי מפואר שיש באזור שלי לפחות. לא מכיר מנה יקרה יותר ומי שמוכן לשלם יותר על מנה כנראה פראייר. כל הקטע בחתונה זה שבתור אורחת את מכסה את הוצאת המנה שלך, זה המינימום שבמינימום. הכי מבאס זה שבאים 5 איש ומשאירים 300 שקל ואז הפסידו בגללם כסף על מקומות שלא שולמו בעצם.
 

ט ו ש ה

New member
יניב, אני לא יודעת מאיפה אתה

אבל אני יכולה להבטיח לך שאני עוד לא שמעתי על מנות ב - 120 שקל (בטח שלא במרכז, ובטח לא במקרים של חתונות קטנות). להגיד שכל מי שמלשלם יותר הוא פרייאר זה גם הכללה וגם סוג של הוכחה שלא ממש הסתובבת וראית מחירים של מנות. אני אשמח מאד אם תוכל למצוא מקום שבו מחיר המנה הסטנדרטי הוא 120 שקלים - אני בטוחה שיהיו לא מעט בנות בפורום שישמחו לשמוע על מקום כזה.
 

Yaniv K22

New member
120 ש"ח מנה באולמי הנסיכה

באזור הקריות. הייתי שם בחתונה לא מזמן. היה מדהים!!! אצלכם במרכז הכל יקר פי 2 כנראה. בצפון שומרים על סטנדרט של מחירים נורמלי. אין פה מנות מעל 200 ש"ח. אף אחד לא יהיה מוכן לשלם סכום כזה, בטח לא רוב הציבור.
 

ט ו ש ה

New member
תסלח לי יניב, זה פשוט לא נכון

גם בצפון יש מה שאתה מכנה "מחירים לא נורמלים" ולא רק "אצלנו במרכז" ואני אשמח מאד אם מישהי מהבנות שבדקו את אולמי הנסיכה תציג מחיר. אגב, מחיר כזה יכול להיות ריאלי אם מדובר בחתונה מאד גדולה, שבה לקייטרינג משתלם להוזיל את העלויות כיוון שמתח הרווחים שלו גדל משמעותית לאור הכמות. ושוב יניב, אני מבקשת ממך פעם נוספת לנסות ולא להכליל את כל מתחתני העולם, כי ההכללות שלך לגבי "אף אחד" ו"בטוח לא רוב הציבור" לא ממש משקפות שום דבר, למעט את דעתך האישית. לגבי ההערות שלך בהודעה השניה לגבי החיילת הנכבדת והג'אנק פוד - זה פשוט כל כך נמוך שזה אפילו לא ראוי לתגובה.
 

Yaniv K22

New member
זה שאתם מוכנים לשלם יותר, בעיה שלכם

אני אומר שאפשר לעשות חתונה נהדרת ומדהימה במחיר סביר. כל אדם שבא לחתונה צריך לכסות את המחיר הסביר הזה. לתת מתנה או סכום שהוא נמוך מ-100 ש"ח זה די מעליב. נכון שהעיקר הכוונה והעיקר זה לתת כמה שאפשר, אבל חתונה זה אירוע יקר והכבוד המינימלי הוא לדעת שאם באים לחתונה באולם מסוים, אז יודעים בערך כמה מנה רגילה עולה שם ולכן גם יודעים כמה צריך לתת, כדי שהזוג הטרי לא יכנס לחובות בגלל החתונה שלו. אנשים עושים חתונה הם יודעים בדיוק מי הם המשפחה שלהם. עוד לא הכרתי זוגות שעשו חתונה שעולה פי 5 ממה שהמשפחות שלהם יכלו לשלם. אם יש כזה זוג, כנראה הוא מטורף. עד כאן. והמחירים היום נורמלים מאוד למנה. עד 200 ש"ח למנה. קצת להתווכח ולהתמקח על מחיר ומשיגים בהרבה פחות מזה.
 

ט ו ש ה

New member
ואני אומרת

שאכן, אפשר לעשות חתונות במחיר סביר, והמחירים שאתה מציג הם פשוט לא ריאליים. ואני גם אומרת ששום אורח לא צריך לעשות סקר שווקים כדי לברר כמה עולה מנה באולם בו מתחתן הזוג, אולי פשוט נפשט את התהליך ונכתוב את הסכום הדרוש על ההזמנה?
 

Yaniv K22

New member
אז אל תגלשי חודש באינטרנט

ויהיה לך 100 ש"ח לתת להם. את עושה מזה יותר סיפור ממה שזה. בסך הכל מדובר ב-100 שקל. תחשבי איפה את יכולה לחסוך החודש כדי שתוכלי כן ללכת לחתונה וכן לתת לזוג את הכבוד הראוי לו. זה בסך הכל 100 ש"ח. ואותם את מוכנה לתת. אז על מה מתווכחים פה? על עוד 50 ש"ח? מחיר של פיצה בשוק? מחיר של ארוחה במקדונלדס? מחיר של נסיעה ליום באוטובוס הלוך וחזור? תעשי עם עצמך חושבים. איפה את יכולה לחסוך השבוע. זה באמת לא סיפור כזה גדול. האינטרנט שאת גולשת בו כרגע ומדברת איתנו כבר הרבה זמן עולה הרבה יותר כסף מזה. תחשבי על זה.
 

לימידדי

New member
אסביר לכולם

אני בהחלט לא חושבת שמתנה זה פחות מכובד מכסף , ממש לא ברור שכל אחד צריך להביא לפי יכולתו והנוכחות היא שחשובה הצעתי לדבר איתה לא על מנת להתנצל בפניה אלא כדי שזה יגרום לך להרגיש יותר בנוח להגיע ולהנות
 
כולם אוהבים כסף!!!

אבל לפני שכולן תתנפלנה עלי- נכון שהיום נהוג להביא כסף אם אין ידך משגת ואת רוצה לכבד אותם כי הם כיבדו אותך בהזמנתך לחתונתם כל מתנה שתראה שהקדשת מחשבה וקניה עבורה ושתכבד את בעליה תתקבל בברכה!!! לכן, לכי קני להם משהו אישי לזוג איזה משהו בבודי שופ (לדעתי יעלה לך יותר...) אבל משהו אישי לא איזה סרוויס שיעבור מיד ליד עם השנים כמו אצל הדודות הפולניות שלי...
 

morenolocoloco

New member
לדעתי עדיף לא ללכת לאירוע....

ואז לתת מתנה ב - 100 שקל. כי אם זו רק חברה שעבדת איתה אני מניח שאתן לא כל כך בקשר....אז תודיעי לה שלא תוכלי להגיע (כך היא תוריד אותך מהמצבה של האורחים) ואז תכבדי את זה שהיא הזמינה אותך בכך שתביאי לה מתנה צנועה.
 

nishlup

New member
לא כ"כ אהבתי את ההצעה הזו.../images/Emo4.gif

למה אורחת שהוזמנה, אשמה שמישהו החליט להרים הפקה תקציבית מטורפת, ואין ביכולתה לעמוד בדרישות המאד מעוותות של ימינו?? היא לא מספיק משתלמת כדי שהיא תוכל להגיע ולהנות בארוע כמו מכובדי העם?
 
למעלה