האם זה הפתרון?

האם זה הפתרון?

בני בן 10. רע לו בבית הספר. עד היום בכל מסגרת שהיה בה הצליח להתחבר עם ילד אחד או שניים. לא יותר. הוא לא מרוכז לחלוטין בלימודים. המורים לא רואים זאת משום מה, הוא הולך לאיבוד במערכת. לא טוב לו שם, לא לימודית ולא חברתית. הילד אומר שהוא מרגיש כמו בבית סוהר. איזה בתי ספר אלטרנטיבים יש? האם חינוך בבית הוא הפתרון? ואם כן, איך פותרים את הבעיה החברתית? מבולבלת.
 
למה לא לחכות בסבלנות? לפעמים לוקח

לאנשים זמן להכנס ולענות. גם השאלה שלך מחייבת תשומת לב רבה יותר משאלות אחרות. אם תדפדפי בפורום אחורה, תמצאי הרבה דיונים דומים כאלו ואחרים. בכל מקרה, מהמקום ממנו אני מסתכלת על הנושא, כשאת אומרת: "לא טוב לו שם, לא לימודית ולא חברתית. הילד אומר שהוא מרגיש כמו בבית סוהר." אז ביה"ס הוא בהחלט לא המקום בשבילו. השאלה מה כן - מורכבת יותר. יש מגוון של פתרונות. הפתרון שאתם בוחרים צריך להתאים לא רק לילד אלא גם למשפחה. יש מי שאומרים שחינוך ביתי מתאים לכל הילדים אבל לא לכל ההורים. מחברים שילדיהם הולכים לבתי הספר החלופיים אני יכולה לספר לך, שגם שם לא כולם מרוצים. אז מה עושים? לכו לבתי הספר השונים וחפשו תשובות מתאימות. לכו = את, הילד ואביו (אם יש) תבדקו את המקום, את התכנית, את האווירה (כדאי לפני הקיץ) תשבו יחד ועשו רשימת צרכים. אולי תגיעו למסקנה שהחינוך הביתי הוא התשובה ולא תצטרכו לחפש בין בתי הספר. שאלה נוספת שכדאי לשאול את עצמכם: נאמר שמצאתם בי"ס שתפור על פי מידותיו אבל... מחייב מעבר דירה - האם זה מתאים לכם כמשפחה? זה כבר מחייב התחשבות במקומות עבודה, מצב כלכלי, וגם באחים (אם יש), ולפעמים בסבא - סבתא וכדומה. את מבינה, לענות לך בצורה אחראית זה יותר מסתם לשרבט משפט או שניים. זה דורש זמן ותשומת לב. לא אתפלא אם יהיו כאן תשובות נוספות שירחיבו ויחדדו את דברי.
 

א ל ו ל י

New member
אמא יקרה../images/Emo24.gif

אכן מצב לא קל. אני לא הייתי משאירה אפילו דקה במקום כזה, שבנך בעצמו אומר שרע לו וזה כמו בית סוהר. ממש עצוב לשמוע. מה הנטייה הטבעית שלכם? מה היכולת שלכם? (במקרה של חינוך ביתי, מישהו צריך להישאר בבית!!). האם יש בתי"ס אלטרנטיבים (למשל דמוקרטיים) באיזורכם? הרבה טועים בחשבם שחינוך ביתי זה ניתוק הילד מכל מסגרת שהיא ובהכרח ניתוק מילדים, וזה לא מדוייק. הוא יוכל ללכת לחוגים או חברים אחה"צ, אולי למפגשי חינוך ביתי (יש בארץ משפחות עם ילדים גדולים בחינוך ביתי). אין סיבה שלא ימשיך קשר עם חברים מבי"ס בשעות אחה"צ, אם נעימה לו חברתם כמובן. אשמח לשמוע ממך מה נטיית הלב ומה היכולת ולנסות להמשיך משם הלאה. אבל ללא ספק נשמע שהוא נמצא כרגע במסגרת מזיקה.
 
ראשית עלייך להבין את הבעיה של הילד.

עלייך להבין למה בית הספר מדכא ומכשיל אותו יותר מאשר את התלמיד הטיפוסי. אולי בנך לקוי למידה או שיש לו אחת מאלפי בעיות אפשריות אחרות. אולי פשוט האופי שלו מתאים פחות לבתי ספר. יש הרבה חולפות אפשריות ורצוי לבחור בחלופה המתאימה לילד.
 
למעלה