האם הרכבת בקו קריות-חיפה הופכת ללא רלוונטית?
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)
בעבר דיברתי בפורום על משך זמן הנסיעה הארוך מאוד באופן יחסי של קו מוצקין - חוף הכרמל (יותר מ 35 דקות, בעוד שחוף הכרמל - ת"א בקו ישיר הוא בערך 40 דקות), ריבוי התחנות, מהירות הנסיעה הנמוכה כל אלה גורמים לקו להיות מאוד לא אטרקטיבי למרות שככלל באם הייתה תחבורה ציבורית הולמת מכל רחבי הקריות לתחנות הרכבת בקריות סביר להניח שהקו היה מאוד פופולרי בתקופה זו עקב העומסים והפקקים בכבישים באיזור מפרץ חיפה. בעתיד הלא רחוק מנהרות הכרמל הולכות להפתח, סביר להניח שאגד תפעיל קו ישיר בין חוף הכרמל למרכזית המפרץ דרך מנהרות הכרמל (להזכירכם זמן הנסיעה בין הכניסה ליציאה הינו 6 דקות), באם אני לוקח בחשבון את פתיחת מסלול המטרונית המלא בין מרכזית המפרץ לקריות הרי שהנסיעה ב BRT ובמנהרת הכרמל מהירה יותר מהנסיעה ברכבת! עכשיו נשאלת השאלה, מה הסיפור של רכבת ישראל? אם תשאלו אותי זה פשוט טמטום שהרכבות לב"ש עוצרות בכל תחנה אפשרית עד חוף הכרמל. לדעתי התחנות צריכות להיות: נהריה, עכו, ק. מוצקין, חוף הכרמל, ת"א ומשם להמשיך לב"ש.. הרכבות למודיעין צריכות להשאר באותה מתכונת של עצירה בכל התחנות ואם ניקח בחשבון גם את הפרברית שעובדת באיזור הרי יש שירות שהוא יחסית טוב, ולדעתי אפשר גם לתגבר את הפרברית (ובלי סיפורים על כך שאין אפשרות, קחו 3 קרונות גרורי קטר עם קטר שעושה משימות עיתוק וזהו. לא צריך יותר מזה.)