האם הרכבים החשמליים השפיעו על שוק הרכב יד 2?

תוכן-מקודם

Member
מנהל
smiling-man-unplugging-charger-from-car.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK

כולנו הרגשנו היטב בכיס את העלייה הקיצונית במחירי הדלק. בחודש האחרון, המחירים בישראל חצו את רף ההיסטורי והנטל נעשה כבד מתמיד. ממשבר הקורונה ועד המלחמה באוקראינה, גורמים רבים משפיעים כיום על המגמה הזו ברחבי כל העולם. במציאות כזו, הרכבים החשמליים נעשו אטרקטיביים מתמיד. כבר שנים שמדובר במוצר נחשק הצד את סקרנותם של בעלי רכבים רבים. המודעות הגבוהה לצורך לעבור לפתרונות תחבורה ירוקה, לצד השאיפה לחסוך באופן ניכר בעלויות תדלוק הרכב, מזינות כיום את הביקוש לרכבים חשמליים. האם תנועה זו באה לידי ביטוי גם בשוק רכבי היד השנייה? אלו כמה עובדות שכדאי שנחזיק בראש, כדי לצפות לאן פונות פני השוק הזה.

שיעור המכירות בעלייה חדה​

עוד לפני הזינוק האדיר במחירי הדלק, שיעור המכירות של הרכבים החשמליים היה נתון בעלייה קבועה ומתונה. ברחבי אירופה, נשברו שיאים במהלך שנת 2020 במכירת הרכבים. החוק הצפוי לעבור ברחבי אזור הסחר האירופי האוסר על ייצור מכוניות דיזל ובנזין חדשות, צפוי להעצים את המגמה הזו באופן חד. אין ספק שגם כשמדובר על רכב יד 2, הנתונים הללו עקביים וממשיכים לעלות.
בעוד ששוק המכוניות המשומשות ראה צניחה בשנת 2020, נתח הרכבים החשמליים בשוק זה הפגין עלייה משמעותית בשיעור של מעל 20% בשווקים רבים במערב. מחקרי שוק מראים כי כשלושת רבעיים מרוכשי הרכבים המשומשים, מחפשים אחר רכב חשמלי על מנת ליהנות מהחיסכון הכספי והיתרון הסביבתי.

מדוע הפופולריות של הרכב החשמלי עולה גם בשוק היד השנייה?​

אמנם רכבים חשמליים מהווים אך ורק פתרון חלקי למשבר האנרגיה ולאתגרים הסביבתיים, אך אין ספק שישנם כמה יתרונות משמעותיים לרכישת רכב חשמלי, בעיקר כשמדובר ברכב יד שנייה. מעבר לחיסכון בעלויות והשמירה על איכות הסביבה, ישנם עוד יתרונות רבים אחרים שמניעים כיום את השוק המתחזק הזה.

אורך חיים גבוה מתמיד​

בימינו, אחריות היצרן על רכבים חשמליים ארוכה מתמיד. משמעות הדבר היא שגם אם רכשנו רכב שהיה בשימוש מספר שנים, ישנה סבירות גבוהה שהאחריות עדיין חלה על הרכב. כך מובטחים לנו טיפולים ותיקונים מהיצרן לאורך זמן, מה שיאריך משמעותית את התקופה בה נוכל להפיק את המיטב מהרכב שלנו.

תמורה גבוהה מתמיד עבור המחיר​

רכב ממוצע מאבד כ-20% מערכו ברגע בו הוא עוזב את המגרש. משמעות הדבר היא שגם אם נרכוש רכב שנמצא רק שנה או שנתיים על הכביש, המחיר שלו יהיה נמוך בהרבה מזה שיעלה לנו רכב חדש. בנוסף, אם נבחר לרכוש רכב חשמלי יד שנייה, סביר להניח שנוכל לקבל רכב מאובזר בעלות נמוכה בהרבה מזו שהיינו משלמים על כל התוספות המיוחדות ברכב חדש.

תרומה משמעותית לסביבה​

גם היתרונות הירוקים של מכוניות חשמליות הולכים ומתרבים. למרות שהליכה, רכיבה על אופניים או שימוש בתחבורה ציבורית תמיד טובים יותר לאיכות הסביבה, רבים מאיתנו אינם יכולים לוותר עדיין על הבעלות על הרכב הפרטי. קניית רכב יד שנייה ושימוש בחשמל גם יחד מעניקים ערך מוסף חשוב. זיהום האוויר המופק מרכב חשמלי מהווה שבריר זעום מזה שמופק מרכבי בנזין ודיזל.

העלייה במכירות צפויה להימשך​

לצד העלייה במכירות כלי רכב חשמליים חדשים, אין ספק שאנו צפויים לראות עלייה ניכרת גם בשוק הרכבים המשומשים. ככל שעוד מדינות מפותחות מקדמות מעבר לפתרונות תחבורה ירוקים, מגמה זו רק תעלה. הודות להתקדמות הטכנולוגית, גם המצברים מחזיקים כיום יותר מתמיד ופתרונות ההטענה נעשים נגישים ונוחים מתמיד. ככל שפתרונות אלו יתפתחו, כך תמשיך לעלות הפופולריות לרכבים אלו וכמו תמיד, רכבי היד השנייה אינם מתכוונים להשתרך מאחור.
 
למעלה