down under
New member
האם באירופה אכן יש תח"ץ טוב (יותר)?
האם באירופה אכן יש תח"ץ טוב (יותר)?
זה נבלע בשלהי שרשור אחר על כמות הנוסעים השנתית ברכבת. הטענה שלי היא שבאירופה יש תח"ץ טוב יותר מאשר בארץ היא ברובה אגדה אורבנית. נכון, במטרופולינים הגדולים יש אכן תח"ץ יותר טוב מבארץ. רשת של רכבות קלות או תחתיות או גם וגם (נניח אמסטרדם, פראג, בודפשט). יש הרבה יותר תחנות רכבת בערים קטנות ולעתים אפילו בחלק מן הכפרים. אבל, ממרבית הפרברים של אותם מטרופולינים חוץ מאשר ללב המטרופולין אין תח"ץ טוב לפרבר מרכזי אחר שהוא לא צמוד לו. בהמשלה לישראל, אין תח"ץ טוב באירפה מחולון לפתח תקווה או מהרצליה לראש העין. גם התדירות של רכבות בינעירוניות לערים הקטנות או התדירות של האוטומובילים-אומניבוסים לערים הקטנות היא די עלובה. לא יותר טוב מאשר בארץ. למרבית שמורות הטבע באירופה אי אפשר להגיע בתח"ץ או מקסימום באוטובוס שיש אותו פעמיים ביום, כך שבכל מקרה צריך טרמפ/מונית_ספיישל/רכב_שכור. מדוע אנו חושבים שבאירופה יש תח"ץ טוב יותר? משום שבד"כ אנו נוסעים לעיר ענקית, נניח לונדון, פאריס, אמסטרדם, פראג או בודפשט ואנו נמצאים בלב העיר, או מקסימום במה שנקרא בלונדון zone2. ואכן ב-zone1 וגם ב-zone2 של המטרופולינים האירופאיים יש אחלה תח"ץ, באמת, בלי סרקאזם/ציניות. כמו כן התח"ץ עובד שם 7 ימים בשבוע וחלק מן הקווים אפילו 24 שעות ביממה. אבל, אם מתרחקים קצת לפרברים היותר מרוחקים או לעיירות הקטנות ולכפרים שבלב הארצות של אירופה, מגלים לפתע פתאום שהתח"ץ הוא או כמו בארץ או אפילו פחות טוב ורק בחלק מן המקרים הוא יותר טוב מאשר בארץ. אשמח אם אלו שגרים באירופה ו/או כאלו שנוסעים לשם המון ומסתובבים לא רק בפאריס/לונדון אלא גם בפרברים ומחוצה למטרופולינים יבואו ויגידו האם טעיתי או שמא צודק צדקתי. תודה ולילה טוב.
האם באירופה אכן יש תח"ץ טוב (יותר)?
זה נבלע בשלהי שרשור אחר על כמות הנוסעים השנתית ברכבת. הטענה שלי היא שבאירופה יש תח"ץ טוב יותר מאשר בארץ היא ברובה אגדה אורבנית. נכון, במטרופולינים הגדולים יש אכן תח"ץ יותר טוב מבארץ. רשת של רכבות קלות או תחתיות או גם וגם (נניח אמסטרדם, פראג, בודפשט). יש הרבה יותר תחנות רכבת בערים קטנות ולעתים אפילו בחלק מן הכפרים. אבל, ממרבית הפרברים של אותם מטרופולינים חוץ מאשר ללב המטרופולין אין תח"ץ טוב לפרבר מרכזי אחר שהוא לא צמוד לו. בהמשלה לישראל, אין תח"ץ טוב באירפה מחולון לפתח תקווה או מהרצליה לראש העין. גם התדירות של רכבות בינעירוניות לערים הקטנות או התדירות של האוטומובילים-אומניבוסים לערים הקטנות היא די עלובה. לא יותר טוב מאשר בארץ. למרבית שמורות הטבע באירופה אי אפשר להגיע בתח"ץ או מקסימום באוטובוס שיש אותו פעמיים ביום, כך שבכל מקרה צריך טרמפ/מונית_ספיישל/רכב_שכור. מדוע אנו חושבים שבאירופה יש תח"ץ טוב יותר? משום שבד"כ אנו נוסעים לעיר ענקית, נניח לונדון, פאריס, אמסטרדם, פראג או בודפשט ואנו נמצאים בלב העיר, או מקסימום במה שנקרא בלונדון zone2. ואכן ב-zone1 וגם ב-zone2 של המטרופולינים האירופאיים יש אחלה תח"ץ, באמת, בלי סרקאזם/ציניות. כמו כן התח"ץ עובד שם 7 ימים בשבוע וחלק מן הקווים אפילו 24 שעות ביממה. אבל, אם מתרחקים קצת לפרברים היותר מרוחקים או לעיירות הקטנות ולכפרים שבלב הארצות של אירופה, מגלים לפתע פתאום שהתח"ץ הוא או כמו בארץ או אפילו פחות טוב ורק בחלק מן המקרים הוא יותר טוב מאשר בארץ. אשמח אם אלו שגרים באירופה ו/או כאלו שנוסעים לשם המון ומסתובבים לא רק בפאריס/לונדון אלא גם בפרברים ומחוצה למטרופולינים יבואו ויגידו האם טעיתי או שמא צודק צדקתי. תודה ולילה טוב.