האם אפשר להתחבר לאינטרנט לא דרך הספקים?

האם אפשר להתחבר לאינטרנט לא דרך הספקים?

מצאתי בYNET טוקבק שמסביר :צלחת לווין - לא עולה הרבה. זה כל מה שאתם צריכים ואתם ברשת העולמית - שום בית משפט לא יוכל להגיד לכם מה להוריד ומה להעלות. אמנם תצטרכו לשלם לחברה המפעילה את הלווין - אבל זאת ממילא, לא חברה ישראלית. אף אחד לא יוכל לחסום אתכם. http://computer.howstuffworks.com/question606.htm דרך אגב, כל הרעיון של לעבור דרך "ספקים" הוא סטירה מצלצלת בפנים של האנשים שמקור תכננו את האינטרנט. זה היה אמור להיות "שוק" של מחשבים המחוברים זה לזה - לא היו אמורים להיות בכלל ספקים. כל הרעיון היה שכל אחד, עם צלחת לווין, יוכל להתחבר בחינם, מכל מקום בעולם. הצרה היא שנכנסו "ספקים" ומהרגע הזה - גם חברות הלווין התחילו להריח כסף. וכסף = צרות.. מכל מקום, אין שום סיבה לשלם ל"ספקים".
 

melancholy man

New member
וצריך להתחבר לספק בחו"ל

ולשלם לו כסף, זה קצת כמו להציע להשתמש בטלפון לווני בשביל לא להתמש בשרותים של בזק, אגב, מבחינת מהירות ואיכות גלישה, אין בכלל מה להשוות, החיבור הקווי טוב בהרבה. חייבם ספק בחיבור לאינטרנט, ולא בשל העובדה שספק מספק לך DNS (השרת שמתרגם כתובות URL לכתובות IP) בכל העולם משתמשים בספקים זה לא נגד הרעיון של האינטרנט, מה שהולך נגד הרעיון של האינטרנט, זה הדרישה מהספקים לשלוט על מה שיש ברשת, זה קצת כמו שיבקשו מספקי הטלפונים הסלולרים להפעיל מסננים על הודעות SMS או שיחות טלפון.
 
הספק מספק IP יותר משהוא מספק DNS

עד שלא נעבור לIPv6 (ולא נעבור בקרוב, בין השאר בגלל חוסר תכנון מובנה) עדיין נזדקק לספקים שיתנו לנו כתובות "אמיתיות" אחרת מחשבים לא יוכלו לתקשר זה עם זה. DNS אפשר גם לקבל ממקורות שאינם הספק שלך, ובפועל רבים עושים זאת.
 

melancholy man

New member
נכון...איזה פאדיחה?

אגב העניין של ה IP גולשים שמחוברים לכבלים בלי חייגן (ובשביל להתחבר לאינטרנט עם כבלים ונתב זה כמעט חובה) פיזית לא עוברים בכלל דרך הספק ומקבלים IP מחברת הכבלים ורק משתמשים ב DNS (או שרת הדואר אם הם בוחרים בזה) של הספק, כיצד אמורות הספקיות לסנן לקוחות כאלה? האם המדינה תפצה גולשים שהנתב שלהם כבר לא עובד כי בשביל לסנן אותם העבירו אותם מחיבור קבוע לחייגן? האם גם חברת הכבלים תאולץ לספק סינון? האם מישהו בכלל בדק משהו טכני לפני שחוקקו את החוק הזה?
 

sniper 7

New member
תגיד משהו, אתה גזור?

מה הבעיה להתקשר לחברת האינטרנט ולבקש שיסירו לך את החסימה?! האנטישמיות סתמה לך את המח?
 

ItsikH

Member
שוב ראשית - אף אחד לא אמר "מה הבעיה" - זה לא כתוב במפורש באיזה אופן זה יתבצע (כבוד השר יחליט - האם הוא אחראי דיו?). שנית - אתה תראה אתרים עם צנזור עצמי, למשל ויקיפדיה יסירו "מידע שאינו הולם" מחשש צנזורה. למשל - פורומים בתפוז יוגדרו כבלתי הולמים (אביזרי סקס! חרמנא לצלן!) ויוסרו על מנת לאפשר "גלישה חופשית". "זה לא יקרה" - אתה אומר. על סמך מה אתה מבטיח לי את זה? אני רוצה שטר ערבות, זה כל הרעיון בחוק - אתה לא נותן מזומנים בידי מי שמקובל וידוע שיכול להיות גנב, רק מתוך אמון עיוור.
 

sniper 7

New member
אבל חלק מהחוק

אומר שהחסימה תושם רק על מי שלא יבקש להסירה. זה הקטע כאן, זה בכלל לא יכול להקרא "צנזורה" כשמי שרוצה יכול פשוט להסיר אותה.
 

ailag

New member
נכון, ועם זאת:

א. לא ברור כמה קל יהיה להסיר אותה. זה סעיף שהשר יקבע על פי החוק. (יכול להיות שיותר קל כבר לוויין, לך תדע. יכול להיות שאחרי שתסיר תצטרך כל פעם להקיש סיסמה כשאתה מוריד משהו שהמסנן סינן) ב. זה לא הנושא פה, אבל חייבים לזכור שגם למי שביקש בלי סינון וגם למי שגולש בלוויין האינטרנט הישראלי יהיה מצונזר. החוק יגרום לאתרים לצנזר את עצמם - לא רק מ"פורנוגרפיה ואלימות קשה" (בכמה מהאתרים הישראלים בהם אתה גולש אתה נתקל בדברים האלו?) אלא מחומר שרובוט עלול להתבלבל בינו ובין פורנוגרפיה או אלימות קשה.
 
זה מה שקורה שיש שר תקשורת שלא מבין כלום

זה מה שקורה שממנים שר תקשורת חסר השכלה בסיסית של 12 שנות לימוד כלליות , שלא מבין כלום בתקשורת טכנולוגיה מחשבים ואינטרנט , זה ממש כמו המינוי של עמיר פרץ במשרד הביטחון ושל השר הערבי הזה מגאדלה במשרד המדע חח
 

ItsikH

Member
חזרנו לשם? החוק לא מגדיר זאת, לא מגדיר את אופן יישומו - לא במבחינת התכנים, לא מבחינת שיטת הזיהוי ולא מבחינת יישום הסינון או הבקשה לביטולו. החוק נותן סמכויות מוחלטות לאדם יחיד בכל הנושאים האלו. ללא קשר לנושא החוק ולדיון - בעיני זה בלתי נסבל ואני לא מבין איך אפשר לחשוב אחרת, לא אם אתה דוגל בדמוקרטיה כמובן.
 

One Echoe

New member
לא רק זה,

החוק אפילו משאיר באוויר את ההגדרה ל"אדם בגיר". לך תדע איך שר התקשורת ומפלגתו יגדירו "אדם בגיר". אולי אדם בגיר הוא אדם שלמד מספיק תורה? אולי אדם\בת אדם בגיר חייב להיות סטרייט, ולא הומו או לסבית רחמנא לצלן? יש כ"כ הרבה מקומות חשוכים שהחוק הזה יכול לקחת אותנו אליהם שזה מפחיד אפילו לחשוב על זה.
 
חפש בגוגל

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות תשכ"ב - 1962 3. קטינות ובגירות אדם שלא מלאו לו 18 שנה הוא קטין; אדם שמלאו לו 18 שנה הוא בגיר. ויקיטקסט http://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%AA_%D7%95%D7%94%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%AA
 

One Echoe

New member
אוי התבלבלתי!

חשבתי שהוא התכוון שבחוק סינון אתרים יש הגדרה... (ולא בחוק הישראלי באופן כללי) לא משנה...
 

ItsikH

Member
לא כל כך התבלבלת כיוון שהחוק לא מחייב את השר לאפשר ביטול סינון לבגיר, או לפחות נותן לו סמכות מוחלטת לגבי אופן השחרור מהסינון על כל המשתמע מכך.
 

ItsikH

Member
דוגמא להגבלה אפשרית בגיר עם ילדים (ואין צורך בהצהרה - האח הגדול יקבל דיווח ממשרד הפנים) לא יזכה בשחרור מסינון. הכל למען הילדים כמובן. החוק, עד כמה שהבנתי, לא מחייב את השר לספק את האישור הזה לכל מי שמבקש אותו, וגם - לא מגדיר באילו תנאים (בפרט ניתן להצר את צעדי אותו בגיר, ועוד יותר בפרט - לגבות ממנו תשלום, מה שמתבקש, "קנס סטיה").
 

One Echoe

New member
ובמיוחד

אם יש בבית רק מחשב אחד. מה אז? האם ינתן האישור לשחרור מהסינון? מבחינה טכנולוגית זה בטח לא אפשרי לסנן את האינטרנט רק לחלק מתושבי הבית (ואם זה אפשרי, זה מסובך מאוד לרוב אזרחי ואזרחות ישראל), אז לפי הצעת החוק יש לסנן את האינטרנט בכלל באותו הבית. ובכלל, אם נראה לנו כאן, מתנגדי החוק, שבמידה והחוק הזה יעבור זה יהיה הסוף, אנחנו טועים מאוד. חוקי צנזורה ומשטרים טוטליטריים בדר"כ מתחילים מהצעות חוק כאלה, שנועדו לדכא את האזרחים, ולגרום להם להיות צייתנים למורת רוחה של הממשלה. זה ימשיך אחרי זה גם לטלווזיה, לשלטי חוצות, לעיתונים, והשד יודע לאן.
 

OriIdan

New member
אני אגיד לך מה הבעיה

לא תמיד גולשים מהבית. אם אני נמצא מחוץ לבית עם המחשב הנייד אז מה? מעבר לזה, הבעיה הכי גדולה היא התקדים. ברגע שיש תקדים כזה, ההמשך יהיה תיקון לחוק שאי אפשר יהיה לבקש הסרה של החסימה. לאחר מכן או לפני כן, חסימה של אתרים בעלי תוכן אנטי דתי, צנזורה על מיילים ועוד ועוד. בסופו של דבר יגיע גם חוק סגירת האינטרנט בכלל. כי הרי לדעתם אינטרנט = פורנוגרפיה ולכן בכלל עדיף בלי אינטרנט.
 
למעלה