"האיטלקים ילמדו אותנו בטיחות ברכבת"

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
הנה מצאתי את הכתבה
הוא הגזים עם ה-66 אחוז , האמת שיש 23 אחוז נפגעים מהערבים , ו-33 אחוז הרוגים מהם. אבל לאור האחוז שלהם באוכלוסיה זה חמור מאד http://www.inn.co.il/News/News.aspx/219852 אגב הכתבה פורסמה בערוץ 7 , לא בדיוק התקשורת הסמולנית שאני מדבר עליה
החלק השני של הפסקה יכול להסביר את הראשון...
ציטוט: עוד דווח כי 26% מהנפגעים בתאונות דרכים (35% מההרוגים) היו ערבים (המהווים 21% מאוכלוסיית ישראל). 57% מההרוגים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות, שמהוות רק 26% מכלל התאונות.
 

nitsansh

New member
החלק השני של הפסקה יכול להסביר את הראשון...
ציטוט: עוד דווח כי 26% מהנפגעים בתאונות דרכים (35% מההרוגים) היו ערבים (המהווים 21% מאוכלוסיית ישראל). 57% מההרוגים נפגעו בתאונות שאירעו בדרכים לא-עירוניות, שמהוות רק 26% מכלל התאונות.
למי שמתקשה בהבנה...
על פי פיזור מקומות המגורים והתעסוקה של המגזר הערבי ניתן להניח שחלקם היחסי בנסיעות הבין-עירוניות גדול מחלקם באוכלוסיה, ודרכים בין-עירוניות כאמור "מייצרות" יותר נפגעים קשים.
 

amithi1

New member
למי שמתקשה בהבנה...
על פי פיזור מקומות המגורים והתעסוקה של המגזר הערבי ניתן להניח שחלקם היחסי בנסיעות הבין-עירוניות גדול מחלקם באוכלוסיה, ודרכים בין-עירוניות כאמור "מייצרות" יותר נפגעים קשים.
אני לא בטוח שהלוגיקה שלך נכונה
ממה שאני מבין מהמשך המשפט ("57% מההרוגים..."), הוא כלל לא מתייחס לחלק שנוגע להרוגים הערבים, אלא מדבר על אחוז ההרוגים בתאונות דרכים בכבישים בין עירוניים לעומת אחוז תאונות הדרכים שמתרחשות בכבישים בינעירוניים. ההסבר לכך גם פשוט - בשל עומס הנוסעים והולכי הרגל בעיר, כאשר מתרחשת בה תאונה, מהירות הנסיעה נמוכה יחסית ולרוב נהרגים בה הולכי רגל או הנהג (בתאונה עצמית). בכביש בינעירוני לעומת זאת מדובר על נסיעה במהירות גבוהה, וכאשר כבר מתרחשת תאונה היא הופכת בסבירות גבוהה יותר לקשה או קטלנית, ולעתים קרובות ישנם הרוגים (לא חסרות דוגמאות של תאונה בינעירונית עם 4-5 הרוגים ואף יותר).
 

nitsansh

New member
אני לא בטוח שהלוגיקה שלך נכונה
ממה שאני מבין מהמשך המשפט ("57% מההרוגים..."), הוא כלל לא מתייחס לחלק שנוגע להרוגים הערבים, אלא מדבר על אחוז ההרוגים בתאונות דרכים בכבישים בין עירוניים לעומת אחוז תאונות הדרכים שמתרחשות בכבישים בינעירוניים. ההסבר לכך גם פשוט - בשל עומס הנוסעים והולכי הרגל בעיר, כאשר מתרחשת בה תאונה, מהירות הנסיעה נמוכה יחסית ולרוב נהרגים בה הולכי רגל או הנהג (בתאונה עצמית). בכביש בינעירוני לעומת זאת מדובר על נסיעה במהירות גבוהה, וכאשר כבר מתרחשת תאונה היא הופכת בסבירות גבוהה יותר לקשה או קטלנית, ולעתים קרובות ישנם הרוגים (לא חסרות דוגמאות של תאונה בינעירונית עם 4-5 הרוגים ואף יותר).
המשפט מתיחס כמובן לכלל התאונות
אבל אם נניח שלמגזר מסויים יש חלק יחסי גדול בנסיעות בין עירוניות אז התוצאה תהיה שאותו מגזר נפגע גם בשיעורים גבוהים יותר.
 

nitsansh

New member
המשפט מתיחס כמובן לכלל התאונות
אבל אם נניח שלמגזר מסויים יש חלק יחסי גדול בנסיעות בין עירוניות אז התוצאה תהיה שאותו מגזר נפגע גם בשיעורים גבוהים יותר.
בנוסף לכך, יש לי יסוד להניח שחלקם של הנוסעים
הערבים בכבישים המכונים "אדומים" הוא גדול מחלקם היחסי באוכלוסיה, וגם זה גורם לאחוזי נפגעים גבוהים.
 

amithi1

New member
בנוסף לכך, יש לי יסוד להניח שחלקם של הנוסעים
הערבים בכבישים המכונים "אדומים" הוא גדול מחלקם היחסי באוכלוסיה, וגם זה גורם לאחוזי נפגעים גבוהים.
אני לא טוען שהטענה שלך לא נכונה
אלא פשוט לצורך הסקת המסקנה הוספת די הרבה השערות משלך שמבוססות על הרגשה ולא על נתונים. אגב, גם הטענה שרשמת פה, מאפשרת שתי השערות: 1. הכביש הוא אדום ומסוכן בגלל שנוסעים בו הרבה ערבים בפרעות. 2. הרבה ערבים נהרגים בכביש בגלל שהוא אדום ומסוכן והם נוסעים בו באחוז גבוה.
 

nitsansh

New member
אני לא טוען שהטענה שלך לא נכונה
אלא פשוט לצורך הסקת המסקנה הוספת די הרבה השערות משלך שמבוססות על הרגשה ולא על נתונים. אגב, גם הטענה שרשמת פה, מאפשרת שתי השערות: 1. הכביש הוא אדום ומסוכן בגלל שנוסעים בו הרבה ערבים בפרעות. 2. הרבה ערבים נהרגים בכביש בגלל שהוא אדום ומסוכן והם נוסעים בו באחוז גבוה.
מבחינה לוגית שתי ההשערות ייתכנו...
וללא נתונים קשה לדעת איזה מהן נכונה, אם בכלל...
 

amithi1

New member
מבחינה לוגית שתי ההשערות ייתכנו...
וללא נתונים קשה לדעת איזה מהן נכונה, אם בכלל...
 

טשאפק

New member
מבחינה לוגית שתי ההשערות ייתכנו...
וללא נתונים קשה לדעת איזה מהן נכונה, אם בכלל...
יש כמה וכמה גורמים
אלה שתי אוכלוסיות שונות מאד. שיעור הנהגים המקצועיים (בפרט, נהגי משאיות) שונה. שיעור המשתמשים בדרכים בין עירוניות שונה. שיעור המינוע שונה, הרכב הגילים שונה, אורח החיים שונה (למשל תרבות הבילוי), וכן - גם תרבות הנהיגה שונה. צריך מחקר רציני כדי לבודד את המשתנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה