לא אוקסימורון (סתירה)
אתה מערבב דברים עם דברים. אני מתייחסת רק לתורה. התורה לא קבעה כי נשים צריכות להאנס על ידי גברים. התורה לא קבעה כי בני אדם שצבע עורם שחום צריכים להיות נחותים. ההלכה אכן מפרידה בישיבה בין גברים לנשים וזו ההלכה. אם אינך מסכים לכך, אז גם "עזרת נשים" שהיא מאחורי "עזרת הגברים" צריכה להיות מבוטלת. ע"פ השקפת עולמי, עולם כמנהגו נוהג ואין חדש תחת השמש. לדעתי אין הבדל בין העולם הישן לזה החדש מלבד הטכנולוגיה המשופרת שהגדילו לעשות בני האדם בעזרת השם. בני אדם היו ועדיין בני אדם עם הטוב והרע. האנושות לא השתנתה. רע היה, רע קיים ורע יהיה עד לבואו של משיח בן דוד. אכן הדיון כאן הוא לא רק על מעמד האישה וליברליות אינה פירושה "לספוג סממנים מתרבות זרה" ליברליות זה חופש המחשבה שיוויון בין המינים ושיוויון בכלל. כאשר גבר יהודי מתפלל ואומר: "ברוך שלא עשני אישה" זה כבר מעיד על כך שאין שוויון בין המינים. גברים ונשים נולדו אחרת והם שונים במהותם ובייעודם. לגברים יש את היכולות שלהם ולנשים יש את היכולות שלהן. התורה כפי שהיא מצטיירת לאלה שרואים אותה באופן שטחי, נראית כאילו היא נוטה לטובתו של הגבר והאישה מקופחת. אני לא חושבת כך. אני חושבת שההלכה היהודית כל כך חכמה וכל כך מדוייקת שעשתה בדיוק את המתאים הן לגבר והן לאישה. אולם כאשר לא מקיימים את ההלכה כראוי (גם גברים וגם נשים) זה נראה כאילו האישה מקופחת. האישה בתורה אינה מקופחת על ידי האלוקים. היא מקופחת על ידי בני אדם. אם בני אדם היו נוהגים על פי חוקי תורה האישה לא היתה מקופחת ולא רק היא. בני אדם בכלל לא היו מקופחים. חברה ליברלית היא חברה חופשית שאינה מטילה על עצמה איסורים. האיסורים היחידים שהיא מטילה על עצמה הם איסורי החוק של אותה מדינה בה אותם אנשים חיים. יהודי שמקיים מצוות ופועל על פי הלכה אינו יכול להיות ליברלי, משום שליהודי שמקיים מצוות אין חופש מחשבה ופעולה היות והוא מציית לחוקי תורה. יהודי שמקיים מצוות אינו יכול להיות ליברלי, משום שהוא פשוט שמרני. הוא שומר על התורה. חז"ל פירשו את התורה למציאות של ימינו וישנם עדיין פוסקים שמתאימים את ההלכה למציאות של ימינו. על פיהם ננהג ורק על פיהם ולא על פי חופש מחשבתינו, כי לנו כיהודים שמקיימים מצוות אין חופש מחשבה בכל מה שנוגע להלכה היהודית וזה אמור גם לגבי החמרה באיסורים כמו גם בהקלה. אנחנו צריכים לנהוג על פי ההלכה, לא להתיר לעצמנו ולא להחמיר לעצמנו. כמובן כל אחד על פי מדרגתו הרוחנית ועל פי השתדלותו. ולי אין אידיאולוגיה, יש לי תורה. זו לא האידיאולוגיה שלי, לא אני כתבתי אותה.