דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
מה שלא רואים בו, הוא שהגבעה ממש סמוכה לתחנה..
כך שלא בטוח שניתן להתגבר עליה עם שיפוע שלא יעלה על 27 אלפיות (זה בערך המקסימום הנהוג ברכבת ישראל במקרה של סמיכות כזאת לרציף התחנה). אבל מודה שאין לי זמן לחשב את זה בדיוק.
השיפוע של ה20 מתחיל ב118.521
התחנה היא ב117.494 בין התחנה לשיפוע הזה יש שיפועים של 1 ו8 פרומיל. ה27 הוא אילוץ של תכנון לרכבת דיזל, אם היו מתכננים את כקו לחשמלי מהתחלה בהחלט היה ניתן לחסוך את חפיר גם מבחינת שיפועים וגם מבחינת רעשים(שלפי מה שבועז רשם זו הסיבה האמיתית לחפיר)
 

easylivin

New member
השיפוע של ה20 מתחיל ב118.521
התחנה היא ב117.494 בין התחנה לשיפוע הזה יש שיפועים של 1 ו8 פרומיל. ה27 הוא אילוץ של תכנון לרכבת דיזל, אם היו מתכננים את כקו לחשמלי מהתחלה בהחלט היה ניתן לחסוך את חפיר גם מבחינת שיפועים וגם מבחינת רעשים(שלפי מה שבועז רשם זו הסיבה האמיתית לחפיר)
ככל שזכור לי, הקו לראשון דווקא תוכנן
עם שיפועים כאלה בגלל הכוונה לחשמל אותו מראש... עם קטרי דיזל זה גבולי מאוד (ברכבת יודעים רק על סמך סימולציות שהכל אמור להיות בסדר, ועדיין לא בכדי הם רוכשים עכשיו קטרי קו-קו). בכל אופן, מסתבר שהסיבה האמיתית לקירוי (אבל לא לעצם החפירה) היא דרישה של התושבים ולא שיקול מקצועי כשלהו.
 

Rubim88

New member
ככל שזכור לי, הקו לראשון דווקא תוכנן
עם שיפועים כאלה בגלל הכוונה לחשמל אותו מראש... עם קטרי דיזל זה גבולי מאוד (ברכבת יודעים רק על סמך סימולציות שהכל אמור להיות בסדר, ועדיין לא בכדי הם רוכשים עכשיו קטרי קו-קו). בכל אופן, מסתבר שהסיבה האמיתית לקירוי (אבל לא לעצם החפירה) היא דרישה של התושבים ולא שיקול מקצועי כשלהו.
דווקא לפי מה שבועז רשם
המקור היה קירות בצד המסילה, התושבים דרשו חפיר(למרות שאין להם ממה לפחד) וקיבלו את זה בעזרת בית המשפט(החלטה לא מקצועית). וזה עונה לי על השאלה ששאלתי בהתחלה..והסיבה לקירוי היא סיבה הנדסית. אגב לגבי הקו-קו, לדעתי ההזמנה נועדה בראש ובראשונה להחליף את קטרי המשא הישנים של הרכבת, מה גם שהם התאימו מבחינת לו"ז אספקה, היתרון בשיפוע הוא רק בונוס זמני.
 

easylivin

New member
דווקא לפי מה שבועז רשם
המקור היה קירות בצד המסילה, התושבים דרשו חפיר(למרות שאין להם ממה לפחד) וקיבלו את זה בעזרת בית המשפט(החלטה לא מקצועית). וזה עונה לי על השאלה ששאלתי בהתחלה..והסיבה לקירוי היא סיבה הנדסית. אגב לגבי הקו-קו, לדעתי ההזמנה נועדה בראש ובראשונה להחליף את קטרי המשא הישנים של הרכבת, מה גם שהם התאימו מבחינת לו"ז אספקה, היתרון בשיפוע הוא רק בונוס זמני.
לא. בועז דווקא רשם משהו אחר לחלוטין:
הוא רשם שהתכנון במקור היה לחפיר *כמו בקטע הצפוני* (כלומר, באיילון. התוואי שם משוקע ביחס לכביש בעומק משמעותי, ובדיוק מאותה הסיבה - שיפועים). וזה בהחלט עונה על השאלה. מה שהתושבים דרשו וקיבלו, זה קירוי לאותו חפיר שהפך למנהרה.
 

Rubim88

New member
לא. בועז דווקא רשם משהו אחר לחלוטין:
הוא רשם שהתכנון במקור היה לחפיר *כמו בקטע הצפוני* (כלומר, באיילון. התוואי שם משוקע ביחס לכביש בעומק משמעותי, ובדיוק מאותה הסיבה - שיפועים). וזה בהחלט עונה על השאלה. מה שהתושבים דרשו וקיבלו, זה קירוי לאותו חפיר שהפך למנהרה.
אני הבנתי משהו אחר
"במקור, לא נדרש ביצוע חפיר ביבנה כלל וקו הרכבת ממחלף יבנה דרומה אמור היה להיבנות בדומה לאופן בו נבנה באיילון - עם שני קירות ניצבים מצדדיו." - כלומר, לא נדרש חפיר אלא התכנון היה רק קירות מסביב למסילה כמו שקיים גם בקטע הצפוני, הרי המסילה באיילון לא כולה משוקעת משמעותי ביחס לכביש(למיטב זכרוני זה כך רק בקטע חולון-וולפסון). "לפני מספר שנים עתרו תושבי יבנה לביהמ"ש וביקשו להעביר את תוואי המסילה בחפיר. זאת, עקב חשש התושבים ממטרדי רעש בסביבת מגוריהם. עתירתם נתקבלה והוחלט על בניית חפיר בקירוי חלקי. " - כלומר התושבים רצו שהמסילה תשוקע מתחת לפני הקרקע וקיבלו זאת בעזרת בית המשפט. "ר"י ביצעה בדיקה הנדסית לנושא, ומצאה כי העברת החפיר בקירוי חלקי היא בעייתית. גילוי זה שהוביל לאימוץ הפתרון הנוכחי." הקירוי של החפיר מבוצע עקב סיבה הנדסית.
 

easylivin

New member
אני הבנתי משהו אחר
"במקור, לא נדרש ביצוע חפיר ביבנה כלל וקו הרכבת ממחלף יבנה דרומה אמור היה להיבנות בדומה לאופן בו נבנה באיילון - עם שני קירות ניצבים מצדדיו." - כלומר, לא נדרש חפיר אלא התכנון היה רק קירות מסביב למסילה כמו שקיים גם בקטע הצפוני, הרי המסילה באיילון לא כולה משוקעת משמעותי ביחס לכביש(למיטב זכרוני זה כך רק בקטע חולון-וולפסון). "לפני מספר שנים עתרו תושבי יבנה לביהמ"ש וביקשו להעביר את תוואי המסילה בחפיר. זאת, עקב חשש התושבים ממטרדי רעש בסביבת מגוריהם. עתירתם נתקבלה והוחלט על בניית חפיר בקירוי חלקי. " - כלומר התושבים רצו שהמסילה תשוקע מתחת לפני הקרקע וקיבלו זאת בעזרת בית המשפט. "ר"י ביצעה בדיקה הנדסית לנושא, ומצאה כי העברת החפיר בקירוי חלקי היא בעייתית. גילוי זה שהוביל לאימוץ הפתרון הנוכחי." הקירוי של החפיר מבוצע עקב סיבה הנדסית.
מילות המפתח הן: "בדומה לאופן בו נבנה באיילון"
הכוונה לאיילון הדרומי (הקו לראשל"צ מערב), או ליתר דיוק לקטע וולפסון-יוספטל שעובר בחפיר עמוק מאוד. מבחינתי זה מובן מאליו אחרי ביקוריי בתוואי ואינספור דיונים בפורום.
 

Rubim88

New member
מילות המפתח הן: "בדומה לאופן בו נבנה באיילון"
הכוונה לאיילון הדרומי (הקו לראשל"צ מערב), או ליתר דיוק לקטע וולפסון-יוספטל שעובר בחפיר עמוק מאוד. מבחינתי זה מובן מאליו אחרי ביקוריי בתוואי ואינספור דיונים בפורום.
את זה אתה קבעת..
וזה לא מובן מאליו אם רושמים שלא היה מתוכנן חפיר, כלומר רק קירות(!) וזה גם קיים באיילון. ואז התושבים ביקשו חפיר, כלומר התוואי שוקע. עניין פשוט של הבנת הנקרא.
 

easylivin

New member
את זה אתה קבעת..
וזה לא מובן מאליו אם רושמים שלא היה מתוכנן חפיר, כלומר רק קירות(!) וזה גם קיים באיילון. ואז התושבים ביקשו חפיר, כלומר התוואי שוקע. עניין פשוט של הבנת הנקרא.
עניין פשוט של היכרות עם השטח
בשני המקומות. הייתי יכול לשאול את בועז בעצמי (להתקשר אליו לנייד), אבל מכיוון שראיתי שאתה אוהב להתווכח על שטויות לא חשובות, אני משאיר את הכבוד לך.
אתה מוזמן לשאול את בועז בעצמך, רצוי בלי להתחכם: האם הכוונה "במה שיש באיילון" הייתה לחפיר, או לסתם קירות בלי שום חפיר. אתה גם לא חייב לכתוב לי את התשובה, כי היא לא באמת מעניינת אותי (כפי שאמרתי, אילו זה היה מעניין הייתי שואל את בועז בעצמי).
 

Rubim88

New member
עניין פשוט של היכרות עם השטח
בשני המקומות. הייתי יכול לשאול את בועז בעצמי (להתקשר אליו לנייד), אבל מכיוון שראיתי שאתה אוהב להתווכח על שטויות לא חשובות, אני משאיר את הכבוד לך.
אתה מוזמן לשאול את בועז בעצמך, רצוי בלי להתחכם: האם הכוונה "במה שיש באיילון" הייתה לחפיר, או לסתם קירות בלי שום חפיר. אתה גם לא חייב לכתוב לי את התשובה, כי היא לא באמת מעניינת אותי (כפי שאמרתי, אילו זה היה מעניין הייתי שואל את בועז בעצמי).
אין קשר לשטח, מה קשה להבין פה?
זה לא ויכוח, אלא ניסיון להסביר לך משפט פשוט שבועז רשם, ננסה שוב: אם הוא אומר שזה היה אמור להיות כמו באיילון עם קירות, מכאן לא ניתן להבין אם זה יהיה משוקע או לא משוקע, וזה לא קשור לשטח כי יש שם גם וגם.(וגם מבחינת שיפועים ביבנה ראינו שהם לא גבוליים) הוא מוסיף, התושבים רצו חפיר(!!!) ולכן לפי הגיון פשוט ניתן להבין שהכוונה במשפט הראשון היא קירות בלי שיקוע, כי קירות עם שיקוע זה כבר חפיר!(והם לא יבקשו דבר שכבר תוכנן) בחייאת אריק זה לא ויכוח זה הבנת הנקרא, את התשובה לשאלה הראשונה כבר קיבלתי.
 

easylivin

New member
אין קשר לשטח, מה קשה להבין פה?
זה לא ויכוח, אלא ניסיון להסביר לך משפט פשוט שבועז רשם, ננסה שוב: אם הוא אומר שזה היה אמור להיות כמו באיילון עם קירות, מכאן לא ניתן להבין אם זה יהיה משוקע או לא משוקע, וזה לא קשור לשטח כי יש שם גם וגם.(וגם מבחינת שיפועים ביבנה ראינו שהם לא גבוליים) הוא מוסיף, התושבים רצו חפיר(!!!) ולכן לפי הגיון פשוט ניתן להבין שהכוונה במשפט הראשון היא קירות בלי שיקוע, כי קירות עם שיקוע זה כבר חפיר!(והם לא יבקשו דבר שכבר תוכנן) בחייאת אריק זה לא ויכוח זה הבנת הנקרא, את התשובה לשאלה הראשונה כבר קיבלתי.
שיכנעת אותי. דיברתי עם בועז
והוא אמר שישתדל לחזור אליי בשבוע הבא ממנהל הקו המיתולוגי, דרור סופרו עם התשובה לשאלה: האם התכנון המקורי ביבנה היה לחפיר פתוח, או רק לקירות על הגבעה בלי שום חפיר בכלל.
 
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
למי שלא מתמצא , שאלה על משולש פלשת
זוהי נקודת החיבור של הרכבות מרחובות לאשדוד עם המסילה החדשה מתל אביב דרך ראשון לאשדוד? האם יש עוד התפצלויות? אשמח לתשובה
 
עוד דרך להמחשה: משולש פלשת ע"ג המפה.
לא הכי מקצועי שבעולם, אבל ממחיש היטב. החיצים בשחור מציינים מצב קיים. הקו העקלתוני הכחול (שיש לציין, שורטט בכישרון רב
) מציין את הקו החדש לראשל"צ מערב.
הבנתי- תודה,
אז זה יהיה מעוין פלשת אחרי שיסללו את המסילה מראשון.
 
עוד דרך להמחשה: משולש פלשת ע"ג המפה.
לא הכי מקצועי שבעולם, אבל ממחיש היטב. החיצים בשחור מציינים מצב קיים. הקו העקלתוני הכחול (שיש לציין, שורטט בכישרון רב
) מציין את הקו החדש לראשל"צ מערב.
תודה רבה רבה על שרשור מרתק ומעולה יא מנוול !!
אתה מנוול מארץ המנוולים ולכן השרשורים שלך מרתקים כל-כך !!!
כוס-אמו - אני נהנה לאללה !!!
אביה המלעון.
 

elitrou

New member
עוד דרך להמחשה: משולש פלשת ע"ג המפה.
לא הכי מקצועי שבעולם, אבל ממחיש היטב. החיצים בשחור מציינים מצב קיים. הקו העקלתוני הכחול (שיש לציין, שורטט בכישרון רב
) מציין את הקו החדש לראשל"צ מערב.
אגב, אני רואה שאין חיבור בין נמל אשדוד לקו
החדש. יש למישהו הסבר מדוע? האם מדובר בעניין יקר או שיש בעיה תפעולית כלשהי להעביר רכבות משא דרך הקו החדש (שיפוע ברמפת ההגנה למשל?)
 

easylivin

New member
אגב, אני רואה שאין חיבור בין נמל אשדוד לקו
החדש. יש למישהו הסבר מדוע? האם מדובר בעניין יקר או שיש בעיה תפעולית כלשהי להעביר רכבות משא דרך הקו החדש (שיפוע ברמפת ההגנה למשל?)
לדעתי בגלל השיפועים...
שהם באמת גדולים. כעיקרון, הקו תוכנן מראש כקו נוסעים בלבד, מה שאיפשר לבנות אותו בעלות נמוכה יותר עם שיפועים גדולים יותר (מה שמצריך פחות חפירות וגשרים). ייתכן שהועלתה גם דרישה מצד העיריות השונות שלא להפעיל רכבות משא בקו הזה.
 

LittleDevil

New member
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
שאלה שאלתית.....
לאחר השלמת הקו החדש דרך יבנה מערב, האם תשתנה תדירות הרכבות העוברות ברחובות או שהקו יתוגבר וימשיך לשמור על תדירות של רכבת כל 20 דקות בערך?
 

easylivin

New member
שאלה שאלתית.....
לאחר השלמת הקו החדש דרך יבנה מערב, האם תשתנה תדירות הרכבות העוברות ברחובות או שהקו יתוגבר וימשיך לשמור על תדירות של רכבת כל 20 דקות בערך?
הרשה לי לשער השערה השערתית בשלב הזה:
כי כמובן שהתשובה האמיתית והמדוייקת עדיין לא ידועה, או לפחות לא נמסרה ע"י הרכבת. ניתן יהיה לתגבר את התדירות גם בקו הישן, אבל רק אחרי שקטע רחובות-פלשת יוכפל (וזה אמור לקרות בשנים הקרובות). בשלב הראשון יותר סביר להניח שהתדירות בקטע שמדרום לרחובות לא תתוגבר ואולי גם תרד, אם כי באותו זמן מספר הנסיעות התפעוליות למיניהן בקו הישן צפוי לעלות בגלל הצורך להעביר מערכים מ/אל המוסכים בלוד עבור הקו החדש. תדירות הרכבות מצפון לרחובות לעומת זאת לא צפויה לרדת, כי תחנת רחובות היא אחת המבוקשות ביותר בישראל. יחד עם זאת, ככלל צפויות בעיות עם תגבור הקווים השנים לפחות בשנה הקרובה עקב המחסור בציוד נייד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה