דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תודה בועז
(סליחה על האיחור בתגובה, עקב יום הזכרון לא הספקתי לעבור על כל הפורום אתמול ולהגיב. חזרתי לפני שעה מבית הקברות - היה תקדים: בפעם הראשונה מאז שאני זוכר את עצמי, נציג הממשלה - הפעם זה היה ברק - הגיע לביקור בחלקה "שלנו". אולי יש שם מישהו שהוא זוכר מיום כיפור).
זה בסדר. אין צורך להסביר דבר ביום כזה.
 

בועז ל

New member
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
*
 

בועז ל

New member
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
מדרום ליבנה ובקרבת משולש פלשת
תמונה אווירית מאזור שלא מפונק אצלנו בצילומי יתר. תוואי המסילה מתרחק דרום-מזרחה מכביש 4 בדרכו לעבר משולש פלשת. מועד צילום התמונה אינו ידוע לי. דני בוכמן, לטיפולך!
 
מדרום ליבנה ובקרבת משולש פלשת
תמונה אווירית מאזור שלא מפונק אצלנו בצילומי יתר. תוואי המסילה מתרחק דרום-מזרחה מכביש 4 בדרכו לעבר משולש פלשת. מועד צילום התמונה אינו ידוע לי. דני בוכמן, לטיפולך!
למה הרצועה כל כך רחבה?
זה הרבה יותר מדי רחב להיות מקרי. מה מתוכנן שם?
 
מדרום ליבנה ובקרבת משולש פלשת
תמונה אווירית מאזור שלא מפונק אצלנו בצילומי יתר. תוואי המסילה מתרחק דרום-מזרחה מכביש 4 בדרכו לעבר משולש פלשת. מועד צילום התמונה אינו ידוע לי. דני בוכמן, לטיפולך!
קשה לי לקבוע.. לדעתי גם היא צולמה בדצמבר 2010
 

בועז ל

New member
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
משולש פלשת - קודקודו הצפון-מזרחי של המשולש.
בדומה לתמונה הקודמת, גם תמונה זו צולמה מדרום לצפון והיא מספקת לנו פרטים רבים להתמצאות. אז מה בעצם אנו רואים בה? 1. את הקו המזרחי לעבר התחנה הישנה ביבנה שהמשכו לכיוון רחובות. 2. את הגעת התוואי של הקו החדש מכיוון צפון-מערב ובצמוד למאגר הגדול (שרק קצהו נראה בתמונה). 3. את הישוב הקרוב בן זכאי שידידנו רמי'ש סייר בו. אין ספק שרמי ישמח לפרט עבורנו מה התפתח בשטח מאז ימיה של תמונת האוויר הזו.
 
משולש פלשת - קודקודו הצפון-מזרחי של המשולש.
בדומה לתמונה הקודמת, גם תמונה זו צולמה מדרום לצפון והיא מספקת לנו פרטים רבים להתמצאות. אז מה בעצם אנו רואים בה? 1. את הקו המזרחי לעבר התחנה הישנה ביבנה שהמשכו לכיוון רחובות. 2. את הגעת התוואי של הקו החדש מכיוון צפון-מערב ובצמוד למאגר הגדול (שרק קצהו נראה בתמונה). 3. את הישוב הקרוב בן זכאי שידידנו רמי'ש סייר בו. אין ספק שרמי ישמח לפרט עבורנו מה התפתח בשטח מאז ימיה של תמונת האוויר הזו.
תמונה ישנה - ועדכון מהשטח
בועז, בתמונה זו טרם נראה ולו אחד (!) מעמודי/קירות התמך הנבנים באיזור בחודשים האחרונים. הייתי מהמר על דצמבר או נובמבר. אפשר כן לראות את הסוללה הארוכה המובילה אל הגבעה ולמעשה "בולעת" אותה. גשר המחלף, הפרדה מפלסית בדרך למאגר - יוק. והעדכון: אתמול בנסיעה הבחנתי כי מצפון לשני קירות התמך שנחשפו לאחרונה בהפרדה המפלסית (ועל כך דיווחתי כאן בתחילת השבוע) - נבנו תבניות יציקה לשניים נוספים. סה"כ (יחד עם התבנית הנוספת בגשר המחלף שרמי צילם) יש לא פחות משבעה קירות כאלה בשלבים שונים של הקמה על פני כ-400-500 מ'.
 

raminec

New member
משולש פלשת - קודקודו הצפון-מזרחי של המשולש.
בדומה לתמונה הקודמת, גם תמונה זו צולמה מדרום לצפון והיא מספקת לנו פרטים רבים להתמצאות. אז מה בעצם אנו רואים בה? 1. את הקו המזרחי לעבר התחנה הישנה ביבנה שהמשכו לכיוון רחובות. 2. את הגעת התוואי של הקו החדש מכיוון צפון-מערב ובצמוד למאגר הגדול (שרק קצהו נראה בתמונה). 3. את הישוב הקרוב בן זכאי שידידנו רמי'ש סייר בו. אין ספק שרמי ישמח לפרט עבורנו מה התפתח בשטח מאז ימיה של תמונת האוויר הזו.
בועז, להלן חלק מהשינויים שחלו לעומת הצילום
1. המסילה השמאלית ביותר מבין השלוש היא השלוחה המחודשת לכיוון אשדוד מיון. בתמונה השלוחה עדיין לא מחוברת לרשת, אולם כיום השלוחה במצב סופי ופעילה. 2. המסילה האמצעית מבין השלוש היא המסילה הראשית בין יבנה מזרח לאשקלון. המסילה הזו כיום היא במצב מפורק. המקום שבו עבר התוואי הוא לב איזור העבודות להקמת המחלף הרכבתי. 3. המסילה הימנית ביותר שבתמונה נראית כמסילה לא גמורה. זו היא המסילה החדשה הראשית שעליה עוברת כיום כל התנועה שבין יבנה מזרח לבין אשקלון. 4. בקצה השמאלי העליון של סוללה העפר הרחבה של קו ראשון - אשקלון רואים דרך עפר שמובילה מאיזור השדות לכיוון מאגר המים. כיום מעל הדרך הזו קיים גשר - הפרדה מפלסית. http://img2.timg.co.il/forums/1_151878508.jpg למעשה, מכיוון שהמסילה הראשית בתמונה עדיין בתוואי המקורי שלה, אפשר לראות שהגשר נבנה כך שהיא תחזור בדיוק למיקומה המקורי בתום תקופת העבודות על המחלף. עוד דבר שתומך בהשערה שלי משרשור המעקב אחרי העבודות במשולש. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151879781
 

בועז ל

New member
בועז, להלן חלק מהשינויים שחלו לעומת הצילום
1. המסילה השמאלית ביותר מבין השלוש היא השלוחה המחודשת לכיוון אשדוד מיון. בתמונה השלוחה עדיין לא מחוברת לרשת, אולם כיום השלוחה במצב סופי ופעילה. 2. המסילה האמצעית מבין השלוש היא המסילה הראשית בין יבנה מזרח לאשקלון. המסילה הזו כיום היא במצב מפורק. המקום שבו עבר התוואי הוא לב איזור העבודות להקמת המחלף הרכבתי. 3. המסילה הימנית ביותר שבתמונה נראית כמסילה לא גמורה. זו היא המסילה החדשה הראשית שעליה עוברת כיום כל התנועה שבין יבנה מזרח לבין אשקלון. 4. בקצה השמאלי העליון של סוללה העפר הרחבה של קו ראשון - אשקלון רואים דרך עפר שמובילה מאיזור השדות לכיוון מאגר המים. כיום מעל הדרך הזו קיים גשר - הפרדה מפלסית. http://img2.timg.co.il/forums/1_151878508.jpg למעשה, מכיוון שהמסילה הראשית בתמונה עדיין בתוואי המקורי שלה, אפשר לראות שהגשר נבנה כך שהיא תחזור בדיוק למיקומה המקורי בתום תקופת העבודות על המחלף. עוד דבר שתומך בהשערה שלי משרשור המעקב אחרי העבודות במשולש. http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151879781
עכשיו אתה מספר לי על כל זה?

בסיור שערכתי בשבת אכן הבחנתי בתקפותם של סעיפים 1-4 שכתבת. ביחס להשערתך, אני נוטה להסכים לה ומסתקרן לראות כיצד תיראה בשטח הירידה מהגשר של קו יבנה מערב למפלס הנמוך יותר של קו יבנה מזרח.
 

בועז ל

New member
דצמבר 2010 - ריחוף אווירי מעל קטע יבנה-פלשת
אהלן-אהלן-אהלן, בקוטנרית.
להלן מספר תמונות שהתקבלו אצלי מהנהלת פרויקט קו ראשל"צ מערב. חלקן הגדול של התמונות צולם ב-1.12.10, אך קיימות גם מספר תמונות ממשולש פלשת שע"פ הערכתי צולמו בתאריך שונה. אני מניח שמש"קי התשתיות החרוצים של הפורום (דני, אריק, רמי, אלון, ואפילו וילהלם שאף פעם לא מצלם
)יוכלו לתארך אותן ע"פ מצב העבודות. אודה לאלה מבינינו שיוכלו לציין מיקומים מדויקים של אתרי הצילום - במקומות בהם לא ציינתי זאת - לטובת חברי הפורום שאינם מכירים את כל התוואי. כלומר: בשבילי
אבקש להודות מקרב לב לר"י והנהלת הפרויקט על המשך שיתוף הפעולה עם הפורום, גם לאחר פרישתו של יקיר הפורום ומנהלו האגדי של הקו לראשל"צ, מר דרור סופרו. וכרגיל לשרשורים מסוג זה, כל הזכויות לתמונות שיוצגו בשרשור זה בידי ר"י וחברת אלבטרוס ואין לעשות בהן שימוש ללא אישורן.
אותו כיוון, אך בריחוק מה.
כל משולש פלשת בתמונה אחת. מימין, בתיו של הישוב כפר אביב. צלע המשולש הקרובה היא הצלע היוצאת מהקו לאשדוד לעבר נמל אשדוד. כביש 42 הוא הכביש הנראה בימין התמונה.
 
אותו כיוון, אך בריחוק מה.
כל משולש פלשת בתמונה אחת. מימין, בתיו של הישוב כפר אביב. צלע המשולש הקרובה היא הצלע היוצאת מהקו לאשדוד לעבר נמל אשדוד. כביש 42 הוא הכביש הנראה בימין התמונה.
אפשר לראות את רמפת הבטון
שנבנתה לפני כשנה במסילה לאשקלון (היא מטילה צל כהה מצד מערב - התמונה כמובן צולמה בבוקר כפי שמצביעים צלליהם של עמודי החשמל). בתחתית רואים את העבודות על הפיצול החדש לכיוון הנמל.
 

בועז ל

New member
אפשר לראות את רמפת הבטון
שנבנתה לפני כשנה במסילה לאשקלון (היא מטילה צל כהה מצד מערב - התמונה כמובן צולמה בבוקר כפי שמצביעים צלליהם של עמודי החשמל). בתחתית רואים את העבודות על הפיצול החדש לכיוון הנמל.
היכן ממוקמת הגבעה שאריק הזכיר קודם לכן?
האם מיקומה בסמוך לצדו המזרחי של המאגר או בקרבת הצלע המזרחית הסמוכה לכביש 42?
 
היכן ממוקמת הגבעה שאריק הזכיר קודם לכן?
האם מיקומה בסמוך לצדו המזרחי של המאגר או בקרבת הצלע המזרחית הסמוכה לכביש 42?
אם אתה מתכוון לגבעה שאני הזכרתי
היא נמצאת בקצה הדרום מזרחי של סוללת העפר, ממש לצד המסילה לכיוון הנמל. הגשר יתחיל מגבעה זו ויעבור על קירות התמך והעמודים שכבר קיימים בשטח לכיוון דרום מזרח. כיום צורת הגבעה מטושטשת כי כמו שאמרתי הסוללה התחברה אליה. אבל בתמונות האלבטרוס הישנות יותר שהעלית לא מזמן כאן בפורום ניתן לראותה בבירור לצד תוואי המסילה.
 

בועז ל

New member
אם אתה מתכוון לגבעה שאני הזכרתי
היא נמצאת בקצה הדרום מזרחי של סוללת העפר, ממש לצד המסילה לכיוון הנמל. הגשר יתחיל מגבעה זו ויעבור על קירות התמך והעמודים שכבר קיימים בשטח לכיוון דרום מזרח. כיום צורת הגבעה מטושטשת כי כמו שאמרתי הסוללה התחברה אליה. אבל בתמונות האלבטרוס הישנות יותר שהעלית לא מזמן כאן בפורום ניתן לראותה בבירור לצד תוואי המסילה.
אכן התכוונתי לגבעה "שלך", ויל.
נדרשות לי כמה הבהרות ביחס למה שכתבת בהודעה הראשונה שבה הזכרת את הגבעה. 1. האם הגבעה היא זו הראית ממש במרכז הגובה של הקצה השמאלי של התמונה? 2. ממה שנראה בשטח, מדובר בעצם בשדרוג הצלע הדרומית של המשולש ושיפור רדיוסים. 3. כתבת: "גשר המחלף, הפרדה מפלסית בדרך למאגר - יוק." האם גשר המחלף הוא בעצם גשר בכביש 4 מעל שלוחת הנמל? והאם גשר זה הוא ההפרדה המפלסית לה ההתכוונת? אוסיף רק, שע"פ מה שנראה לי, צריך לקום גשר/ון נוסף בצלע הדרומית של המשולש מעל ערוץ הוואדי הקטן.
 

בועז ל

New member
אכן התכוונתי לגבעה "שלך", ויל.
נדרשות לי כמה הבהרות ביחס למה שכתבת בהודעה הראשונה שבה הזכרת את הגבעה. 1. האם הגבעה היא זו הראית ממש במרכז הגובה של הקצה השמאלי של התמונה? 2. ממה שנראה בשטח, מדובר בעצם בשדרוג הצלע הדרומית של המשולש ושיפור רדיוסים. 3. כתבת: "גשר המחלף, הפרדה מפלסית בדרך למאגר - יוק." האם גשר המחלף הוא בעצם גשר בכביש 4 מעל שלוחת הנמל? והאם גשר זה הוא ההפרדה המפלסית לה ההתכוונת? אוסיף רק, שע"פ מה שנראה לי, צריך לקום גשר/ון נוסף בצלע הדרומית של המשולש מעל ערוץ הוואדי הקטן.
ותמונת הארכיון, שנשמטה.
 
אכן התכוונתי לגבעה "שלך", ויל.
נדרשות לי כמה הבהרות ביחס למה שכתבת בהודעה הראשונה שבה הזכרת את הגבעה. 1. האם הגבעה היא זו הראית ממש במרכז הגובה של הקצה השמאלי של התמונה? 2. ממה שנראה בשטח, מדובר בעצם בשדרוג הצלע הדרומית של המשולש ושיפור רדיוסים. 3. כתבת: "גשר המחלף, הפרדה מפלסית בדרך למאגר - יוק." האם גשר המחלף הוא בעצם גשר בכביש 4 מעל שלוחת הנמל? והאם גשר זה הוא ההפרדה המפלסית לה ההתכוונת? אוסיף רק, שע"פ מה שנראה לי, צריך לקום גשר/ון נוסף בצלע הדרומית של המשולש מעל ערוץ הוואדי הקטן.
לגבי הגבעה
בתמונת הארכיון היא נראית בדיוק במרכז, בין השדות הירקרקים לבין תוואי המסילה מיבנה מזרח לנמל (מצד שמאל של המסילה כמובן). לפניה שטח קטן שכבר פונה מצמחיה ומאחוריה - שדות ומטעים. כיום במקום השדה והמטע נמצאת שם הסוללה הגדולה שמגיעה עד הגבעה. גשר המחלף הוא הגשר שעליו תעבור המסילה מיבנה מערב לכיוון אשקלון. הוא מתחיל בגבעה וחולף מעל שתי המסילות - הקשת לכיוון הנמל וגם המסילה הישנה בקו לאשקלון. כיום כבר נבנו שם שני קירות תמך, קיר שלישי בבניה, וארבעה עמודים. הכל נראה היטב בתמונות שהעלה רמי מהשטח. ההפרדה המפלסית תשמש להעברת המסילה מעל הדרך המובילה אל המאגר מכיוון כביש 42. תוואי הדרך נראה בתמונת הארכיון כגבול בין שני שדות. כיום סוללת העפר מגיעה כמעט עד הדרך, שם היא מפסיקה, ושני קירות תמך כבר נבנו משני עברי הדרך. ההפרדה נמצאת בסמוך לפינה הצפון מזרחית של המאגר, היכן שנראית בריכה קטנה ומלבנית. קירות התמך החדשים הנבנים מצפון להפרדה משמשים כנראה לגשר על הנחל העובר ליד המאגר ("הוואדי הקטן" כפי שקראת לו).
 

בועז ל

New member
לגבי הגבעה
בתמונת הארכיון היא נראית בדיוק במרכז, בין השדות הירקרקים לבין תוואי המסילה מיבנה מזרח לנמל (מצד שמאל של המסילה כמובן). לפניה שטח קטן שכבר פונה מצמחיה ומאחוריה - שדות ומטעים. כיום במקום השדה והמטע נמצאת שם הסוללה הגדולה שמגיעה עד הגבעה. גשר המחלף הוא הגשר שעליו תעבור המסילה מיבנה מערב לכיוון אשקלון. הוא מתחיל בגבעה וחולף מעל שתי המסילות - הקשת לכיוון הנמל וגם המסילה הישנה בקו לאשקלון. כיום כבר נבנו שם שני קירות תמך, קיר שלישי בבניה, וארבעה עמודים. הכל נראה היטב בתמונות שהעלה רמי מהשטח. ההפרדה המפלסית תשמש להעברת המסילה מעל הדרך המובילה אל המאגר מכיוון כביש 42. תוואי הדרך נראה בתמונת הארכיון כגבול בין שני שדות. כיום סוללת העפר מגיעה כמעט עד הדרך, שם היא מפסיקה, ושני קירות תמך כבר נבנו משני עברי הדרך. ההפרדה נמצאת בסמוך לפינה הצפון מזרחית של המאגר, היכן שנראית בריכה קטנה ומלבנית. קירות התמך החדשים הנבנים מצפון להפרדה משמשים כנראה לגשר על הנחל העובר ליד המאגר ("הוואדי הקטן" כפי שקראת לו).
תודה רבה! בוא נראה אם הבנתי נכון.
נא אשר והשלם את החסר בתמונה. 1. האם ישנם סימנים בשטח לבניית גשר מעל הוואדי הנמצא בצלע הדרומית של המשולש? 2. האמנם קיים מפגש ממוספר במקום שציינתי. ואם כן, האם תיבנה במקומו הפרדה מפלסית?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה