דן מפסיק את פעילות הקווים הבאים

מצב
הנושא נעול.

רפורמר

New member
העיקר האובייקטיביות

התערבותי נדרשת יותר מתמיד:
נימוקים עניינים בלבד: 1. בקושי התחילו לעבוד החברות החדשות וכבר הן עברייניות תנועה בקנה מידה מסחרר - המון דו"חות חוטפים הנהגים שלהן המסכנים את התנועה הרבה פעמים. הם צריכים בהול השתלמויות אבל אין להן כסף לזה !! מדובר בחיי אדם ולא בעוד סתם ויכוח בפורום שאף אחד רציני לא רואה אותו... מה זה הפקרות ?? 2. המשק הלאומי מכניס לכיס שלו אוקיינוס של כסף ממיסים על רכישת אוטובוסים חדשים - ברובם מיותרים - ההיצע גדול מהביקוש בהרבה מקומות... 3. גם כאשר עורכים עסקת מכירת אוטובוסים משומשים יש אגרה ולאן הולך הכסף כתוצאה מתשלום האגרה בני ??? 4. זיהום אויר: הצחקתם אותי !!!!!!!!!!!!!!!! צא ולמד כיצד מזהמים את האויר עם כל הגרוטאות הישנות שפתאום חוזרות לכביש אחרי שזרקו אותן במיזבלה. זה נקרא לעשות כסף מזבל על חשבון הבריאות שלך ושלי ! 5. כל מיני אוטובוסים חדשים שנקנו בכל מיני קומבינות בחו"ל. כולם יודעים מה המקור שלהם. זה לא עובד עלי ! קונים כל מיני קומבינות בכל מיני מקומות שנשארו בהם שאריות... מה עם הבטיחות ?? יוק ! 6. ביצועים בהפעלה ?? על איזו הפעלה מדברים ? הרי האוטובוסים האלה חיים במוסך יותר מאשר על הכביש ומתקנים אותם בשאריות של חלקי מרצדס וכו" שקונים במגרשי פירוקים של אגד. מה אני לא רואה את זה ????????? 7. ניקיון ??? הצחקתם אותי !! הזוהמה שולטת והאוטובוסים מלוכלכים ומוזנחים. ראיתי בעיניים שלי !!!!! אגד ודן נקיים הרבה יותר - אין מקום להשוואה. 8. החזר השקעה ????? מי משקיע ?? מס הכנסה או מי בדיוק ??? הצחקתם אותי !! אם ניקח גרוטאה ישנה , נשקיע בה 100 לירות ישראליות, היא כבר נוסעת נכון ? היא תרויח עוד 100 לירות ישראליות אחרי שבועיים נכון ? אבל באיזה רמה ? עם כסאות מתפרקים ? עם אגזוז מעשן עד אימה ?? וכמה נוציא עליה על תיקונים ??? יש לנו מספיק ג'ובות לתקן אותה ??? נמשיך לנסוע איתה מקרטעת על הכביש ולהביא בקבוק של שתיה חריפה עטוף בעיתון לתת לטסטר ביום שיש לה טסט....... וזו המציאות אדון בני !!!!!!!! 9. לתת לעסק צ'אנס ?? עוד לא התחילו לעבוד והם עובדים עלינו עם הקומבינות ! הכל ישראבלוף אחד גדול. כנראה שגם הם שכחו שב-48 פרצה כאן מדינה.... מסקנה: איחוד אגד עם דן הוא כורח המציאות כדי למגר את כל השנוררים האחרים. "אגדן" זה הפתרון ! זה מה שיציל את התח"צ בארץ המתפוררת שלנו. שלנו ?? עדיין יש מדינה פה ?? אני באמת כבר לא יודע ואני לא צוחק !! לילה טוב.
העיקר האובייקטיביות
עקבתי די הרבה זמן אחרי ההשתלחויות ברפורמה, בחברות החדשות ובמשרד התחבורה, ורואה כיצד אף לא אחת מטענותיו של בני הספל נסתרת בצורה לוגית ושקולה. לא הצלחתי למצוא טיעון אחד שלא היה נגוע בחוסר אובייקטיביות (מובן, יש לציין, אחרי הכל נראה כי רוב הפורום מורכב מאנשי החברות "הישנות והטובות") והמעניין בכל זה הוא שאפילו לא ניסיתם להסתירו! שתי הערות: החברות החדשות: לא ברור לי מדוע כולן מוזכרות בנשימה אחת. יש לפחות חמש חברות פעילות, ומן הסתם יש הבדלים ברמת השרות הניתנת על ידם, בגיל האוטובוסים, רמת הנהגים ועוד עשרות פרמטרים כלכליים, תפעוליים, שרותיים וכד'. רפורמה ככלל: חיפשתי את שמותיכם בפורומי תקשורת. לא מצאתי. היכן הייתם כש"מאות" עובדי בזק נפגעו מפתיחת שוק התקשורת הבינ"ל לתחרות? האם נשארתם נאמנים לבזק בינ"ל או שהשתמשתם בשרותי החברות החדשות? האם בדקתם את גובה השכר שהן משלמות? את גילם של הכבלים והמחשבים במשרדיהן? מן הסתם, נראה לי שבני מסתדר טוב בלעדי, ולכן אפרוש כאן. רק זכרו דבר אחד - טענות ודעות שונות הן דבר לגיטימי, אם לא הכרחי. חשוב רק לדעת לנמקן. יום טוב לכולכם.
 
אם קראת אודות הפילוזוף קרל פופר אזי

העיקר האובייקטיביות
עקבתי די הרבה זמן אחרי ההשתלחויות ברפורמה, בחברות החדשות ובמשרד התחבורה, ורואה כיצד אף לא אחת מטענותיו של בני הספל נסתרת בצורה לוגית ושקולה. לא הצלחתי למצוא טיעון אחד שלא היה נגוע בחוסר אובייקטיביות (מובן, יש לציין, אחרי הכל נראה כי רוב הפורום מורכב מאנשי החברות "הישנות והטובות") והמעניין בכל זה הוא שאפילו לא ניסיתם להסתירו! שתי הערות: החברות החדשות: לא ברור לי מדוע כולן מוזכרות בנשימה אחת. יש לפחות חמש חברות פעילות, ומן הסתם יש הבדלים ברמת השרות הניתנת על ידם, בגיל האוטובוסים, רמת הנהגים ועוד עשרות פרמטרים כלכליים, תפעוליים, שרותיים וכד'. רפורמה ככלל: חיפשתי את שמותיכם בפורומי תקשורת. לא מצאתי. היכן הייתם כש"מאות" עובדי בזק נפגעו מפתיחת שוק התקשורת הבינ"ל לתחרות? האם נשארתם נאמנים לבזק בינ"ל או שהשתמשתם בשרותי החברות החדשות? האם בדקתם את גובה השכר שהן משלמות? את גילם של הכבלים והמחשבים במשרדיהן? מן הסתם, נראה לי שבני מסתדר טוב בלעדי, ולכן אפרוש כאן. רק זכרו דבר אחד - טענות ודעות שונות הן דבר לגיטימי, אם לא הכרחי. חשוב רק לדעת לנמקן. יום טוב לכולכם.
אם קראת אודות הפילוזוף קרל פופר אזי
אין דבר כזה "אובייקטיביות". גם היא סובייקט מסוג מסויים. בתור בן של מורה לכימיה בגמנסיה העברית ובמכללת בזק לשעבר, נלחמנו גם נגד הרפורמה בבזק. נשארנו נאמנים ל: בזק בינלאומי 014 לקול ישראל ולרשת ב' לערוץ 1 בלבד שלפי דעתי הוא הכי רציני ומעניין וכן, בדקתי את הנתונים השונים שעליהם אתה מדבר: אתה זורק דברים כלליים מבלי לפרט כלום. אתה בכלל לא מתעמק. בהודעה שלך היית צריך להוסיף טבלה משווה בין כל 6 החברות החדשות עם כל הפרמטרים השונים ובצע ניתוח מקיף מיד אח"כ. חבל שאתה סתם זורק "פצצה" לאויר ללא שום כיסוי. אגד ודן מנצחות בקלות בהשוואה כפי שפורט כאן בעבר. נגענו בכל פרמטר אפשרי ואני עדיין לא איש אגד. אני רק מעביר להנהלת החברה את כל השרשורים כאן הנוגעים לכל שרשור שהמילה "אגד" מופיעה בו , בתקווה שמישהו שם ירצה להגיב כאן בפורום.
 

רפורמר

New member
בנק הפועלים

אם קראת אודות הפילוזוף קרל פופר אזי
אין דבר כזה "אובייקטיביות". גם היא סובייקט מסוג מסויים. בתור בן של מורה לכימיה בגמנסיה העברית ובמכללת בזק לשעבר, נלחמנו גם נגד הרפורמה בבזק. נשארנו נאמנים ל: בזק בינלאומי 014 לקול ישראל ולרשת ב' לערוץ 1 בלבד שלפי דעתי הוא הכי רציני ומעניין וכן, בדקתי את הנתונים השונים שעליהם אתה מדבר: אתה זורק דברים כלליים מבלי לפרט כלום. אתה בכלל לא מתעמק. בהודעה שלך היית צריך להוסיף טבלה משווה בין כל 6 החברות החדשות עם כל הפרמטרים השונים ובצע ניתוח מקיף מיד אח"כ. חבל שאתה סתם זורק "פצצה" לאויר ללא שום כיסוי. אגד ודן מנצחות בקלות בהשוואה כפי שפורט כאן בעבר. נגענו בכל פרמטר אפשרי ואני עדיין לא איש אגד. אני רק מעביר להנהלת החברה את כל השרשורים כאן הנוגעים לכל שרשור שהמילה "אגד" מופיעה בו , בתקווה שמישהו שם ירצה להגיב כאן בפורום.
בנק הפועלים
אז בעצם, אתה מתגעגע לימים המוזכרים בקמפיין של יאיר לפיד לבנק הפועלים. לימים בהם אי אפשר היה לבחור, אי אפשר היה להחליף. נהדר. עם חזון כזה הרי אי אפשר להתווכח. כמה טוב היה לשלם 5 ש"ח לדקת שיחה לארה"ב, 80 אג' לדקת שיחה בפלאפון, וכמובן, אין כמו "פסוקו של יום" לסיום ערב משדרים מרגש בערוץ 1. מה שמעניין הוא, שהחברות הוותיקות (ובכלל זה אגד ובזק) גילו לפתע שניתן לספק את אותם שרותים במחירים נמוכים בהרבה. לגבי החברות החדשות - אין בכוונתי להשוות בינהן, בעיקר מאחר ואיני משתמש בשירותיהן, ויהיה זה צבוע מצדי לתת ציון (ואתם? שונאי הרפורמה? נסעתם אי פעם באוטובוס של אחת מהן?). בסה"כ חשבתי שראוי שלא להשמיצן (או לשבחן) כאחת, מאחר ואינן אחת! מדובר במספר חברות, אשר התחרות בינהן (במכרזי משרד התחבורה) מחייבת אותן להתחרות בעיקר על לב הצרכן, במחירים, תדירויות, מסלולים וכיו"ב. רמות הביצוע שונות, ואין זה הוגן להשוות. לחיי התחרות! בכל ענף ובכל מגזר!
 

mister K

New member
אגד לא קובעת את המחירים

בנק הפועלים
אז בעצם, אתה מתגעגע לימים המוזכרים בקמפיין של יאיר לפיד לבנק הפועלים. לימים בהם אי אפשר היה לבחור, אי אפשר היה להחליף. נהדר. עם חזון כזה הרי אי אפשר להתווכח. כמה טוב היה לשלם 5 ש"ח לדקת שיחה לארה"ב, 80 אג' לדקת שיחה בפלאפון, וכמובן, אין כמו "פסוקו של יום" לסיום ערב משדרים מרגש בערוץ 1. מה שמעניין הוא, שהחברות הוותיקות (ובכלל זה אגד ובזק) גילו לפתע שניתן לספק את אותם שרותים במחירים נמוכים בהרבה. לגבי החברות החדשות - אין בכוונתי להשוות בינהן, בעיקר מאחר ואיני משתמש בשירותיהן, ויהיה זה צבוע מצדי לתת ציון (ואתם? שונאי הרפורמה? נסעתם אי פעם באוטובוס של אחת מהן?). בסה"כ חשבתי שראוי שלא להשמיצן (או לשבחן) כאחת, מאחר ואינן אחת! מדובר במספר חברות, אשר התחרות בינהן (במכרזי משרד התחבורה) מחייבת אותן להתחרות בעיקר על לב הצרכן, במחירים, תדירויות, מסלולים וכיו"ב. רמות הביצוע שונות, ואין זה הוגן להשוות. לחיי התחרות! בכל ענף ובכל מגזר!
אגד לא קובעת את המחירים
משפט אחד בהודעתך משך את עיניי: "מה שמעניין הוא, שהחברות הותיקות (ובכלל זה אגד ובזק) גילו לפתע שניתן לספק את אותם שירותים במחירים נמוכים בהרבה." אז ככה: קודם כל הרפורמה בתחבורה הציבורית והתחרות בשיחות לחו"ל הם שני דברים שונים לחלוטין. לפתיחת ענף השיחות לחו"ל לתחרות אני לא אתייחס כאן מכיוון שאני לא מנסה להתעסק בעניינים שבהם אני לא מבין. מה גם שאנחנו עוסקים פה רק בתחבורה ציבורית. אך באשר לאגד ודן: אגד ודן לא קובעות את המחירים! הממשלה קובעת ובכך כובלת אותן על מנת שיתאפשר לה לפתוח את הענף לתחרות מיותרת לחלוטין! הממשלה אישרה לאגד להוריד מחירים רק לאחר שלקחה קווים והעבירה אותם לחברות חדשות וזאת על מנת להצדיק כביכול את הרפורמה. מיותר לציין כי מחירי החברות החדשות, שנועדו למשוך נוסעים, לא נשארו זולים בהרבה מהמחירים הקודמים של אגד וזינקו לאחר זמן מסויים של הרצה (ראה קווי ת"א-באר שבע של "מטרופולין", קווי אשכול נתניה-חדרה של "נתיב אקספרס" ויש עוד הרבה דוגמאות נוספות). אם תשאל אותי זה פשוט עבודה בעיניים על הנוסעים!
 

רפורמר

New member
"לא נשארו זולים בהרבה מהמחירים..."?

אגד לא קובעת את המחירים
משפט אחד בהודעתך משך את עיניי: "מה שמעניין הוא, שהחברות הותיקות (ובכלל זה אגד ובזק) גילו לפתע שניתן לספק את אותם שירותים במחירים נמוכים בהרבה." אז ככה: קודם כל הרפורמה בתחבורה הציבורית והתחרות בשיחות לחו"ל הם שני דברים שונים לחלוטין. לפתיחת ענף השיחות לחו"ל לתחרות אני לא אתייחס כאן מכיוון שאני לא מנסה להתעסק בעניינים שבהם אני לא מבין. מה גם שאנחנו עוסקים פה רק בתחבורה ציבורית. אך באשר לאגד ודן: אגד ודן לא קובעות את המחירים! הממשלה קובעת ובכך כובלת אותן על מנת שיתאפשר לה לפתוח את הענף לתחרות מיותרת לחלוטין! הממשלה אישרה לאגד להוריד מחירים רק לאחר שלקחה קווים והעבירה אותם לחברות חדשות וזאת על מנת להצדיק כביכול את הרפורמה. מיותר לציין כי מחירי החברות החדשות, שנועדו למשוך נוסעים, לא נשארו זולים בהרבה מהמחירים הקודמים של אגד וזינקו לאחר זמן מסויים של הרצה (ראה קווי ת"א-באר שבע של "מטרופולין", קווי אשכול נתניה-חדרה של "נתיב אקספרס" ויש עוד הרבה דוגמאות נוספות). אם תשאל אותי זה פשוט עבודה בעיניים על הנוסעים!
"לא נשארו זולים בהרבה מהמחירים..."?
איך אתה אומר דבר כזה כאשר המחירים עדיין נמוכים בעשרות אחוזים מאלו שהיו בימי אגד? נתת דוגמה של ת"א ב"ש - מחיר נסיעה היום נמוך בכ- 40% מזה שהיה בימי אגד, וזה עוד אחרי מספר התייקרויות תעריפים! המעניין הוא שדן ואגד מעולם לא בקשו הורדת מחירים טרם התחרות, ולפתע פתאום הן לנות על כך שלא נותנים להן להוריד. ומה אם יתנו? האם זה לא יבוא על חשבון הציבור בסובסידיות? לא יעזור - לצד הויכוחים האחרים בנושא שירות, בטיחות וכד', מהבחינה הכלכלית הן ספק שמדובר בבשורה משמעותית. הן לצרכן והן למדינה.
 

TDR

New member
כדאי להכין שיעורי בית לפני שזורקים

"לא נשארו זולים בהרבה מהמחירים..."?
איך אתה אומר דבר כזה כאשר המחירים עדיין נמוכים בעשרות אחוזים מאלו שהיו בימי אגד? נתת דוגמה של ת"א ב"ש - מחיר נסיעה היום נמוך בכ- 40% מזה שהיה בימי אגד, וזה עוד אחרי מספר התייקרויות תעריפים! המעניין הוא שדן ואגד מעולם לא בקשו הורדת מחירים טרם התחרות, ולפתע פתאום הן לנות על כך שלא נותנים להן להוריד. ומה אם יתנו? האם זה לא יבוא על חשבון הציבור בסובסידיות? לא יעזור - לצד הויכוחים האחרים בנושא שירות, בטיחות וכד', מהבחינה הכלכלית הן ספק שמדובר בבשורה משמעותית. הן לצרכן והן למדינה.
כדאי להכין שיעורי בית לפני שזורקים
דברים לאויר ראית פעם עם איזה אוטובוס נוסעת נתיב אקספרס לחניתה ? ראית פעם עם איזה אוטובוס נוסעת נתיב אקספרס למעלות ? ראית פעם מה קורה לשרות בטבריה בשעות בהן נדרשת "קונקס" להפנות אוטובוסים להסעות תלמידים? אז בוא ואגלה לך את התשובות! לחניתה נוסעים בפורד טרנזיט ועם הוא מלא גם מדלגים על כניסות לשלומי. למעלות נוסעים במיניבוס והגב נשבר עם במקרה יש נוסעים בעמידה ובטבריה פשוט מרווחים את השרות כי לא משתלם להביא עוד אוטובוסים, הנוסעים סובלים והמוניות חוגגות ובאשר למחיר גם כאן טעית בגדול את אגד חייבו לנסוע לחניתה באוטובוס ולהצליב עלויות את אגד מחייבים לקחת מחיר גבוה יותר ממתחריו בקווים בהם המסלול מקביל למרות שיש בכך פגיעה בנוסעים ולו רק כדי להעדיף את החברות החדשות המסקנה אם לא יחוקק בקרוב "חוק התחבורה הציבורית" נגיע מהר מאוד לאנרכיה בענף אין כאן תחרות ובטח שלא פיקוח חפש מי גוזר קופון ותקבל את כל התשובות !!!!!!!!!! ואתה ידידי ה"רפורמר" הפכת להיות פיון במשחק שח-מט שרק החל.........
 

רפורמר

New member
לא, לא ראיתי

כדאי להכין שיעורי בית לפני שזורקים
דברים לאויר ראית פעם עם איזה אוטובוס נוסעת נתיב אקספרס לחניתה ? ראית פעם עם איזה אוטובוס נוסעת נתיב אקספרס למעלות ? ראית פעם מה קורה לשרות בטבריה בשעות בהן נדרשת "קונקס" להפנות אוטובוסים להסעות תלמידים? אז בוא ואגלה לך את התשובות! לחניתה נוסעים בפורד טרנזיט ועם הוא מלא גם מדלגים על כניסות לשלומי. למעלות נוסעים במיניבוס והגב נשבר עם במקרה יש נוסעים בעמידה ובטבריה פשוט מרווחים את השרות כי לא משתלם להביא עוד אוטובוסים, הנוסעים סובלים והמוניות חוגגות ובאשר למחיר גם כאן טעית בגדול את אגד חייבו לנסוע לחניתה באוטובוס ולהצליב עלויות את אגד מחייבים לקחת מחיר גבוה יותר ממתחריו בקווים בהם המסלול מקביל למרות שיש בכך פגיעה בנוסעים ולו רק כדי להעדיף את החברות החדשות המסקנה אם לא יחוקק בקרוב "חוק התחבורה הציבורית" נגיע מהר מאוד לאנרכיה בענף אין כאן תחרות ובטח שלא פיקוח חפש מי גוזר קופון ותקבל את כל התשובות !!!!!!!!!! ואתה ידידי ה"רפורמר" הפכת להיות פיון במשחק שח-מט שרק החל.........
לא, לא ראיתי
ואתה? ראית את כל אלו? בפריסה ארצית? או שאתה ניזון מהשמצות הנזרקות לחלל הפורום מדי שעה? אולם, ראיתי הרבה דברים אחרים, ודווקא מהצד השני. מאד מפתה ללבות את הויכוח בדוגמאות שכנגד, אבל בשלב זה אני מעדיף להתמקד בהכללה שלא אגד ולא דן משחקות בדיוק לפי החוקים, ואת זה יודע כל "חבר" פה. לגבי החברות הפרטיות - בסה"כ ציינתי שאין זה הוגן להכלילן בנשימה אחת, ועל אחת כמה וכמה לא בטרם ביצעו נסיעה אחת! זה נראה לא ענייני...
 
מצטרף לחברי TDR: כל מילה שלו אמת!

לא, לא ראיתי
ואתה? ראית את כל אלו? בפריסה ארצית? או שאתה ניזון מהשמצות הנזרקות לחלל הפורום מדי שעה? אולם, ראיתי הרבה דברים אחרים, ודווקא מהצד השני. מאד מפתה ללבות את הויכוח בדוגמאות שכנגד, אבל בשלב זה אני מעדיף להתמקד בהכללה שלא אגד ולא דן משחקות בדיוק לפי החוקים, ואת זה יודע כל "חבר" פה. לגבי החברות הפרטיות - בסה"כ ציינתי שאין זה הוגן להכלילן בנשימה אחת, ועל אחת כמה וכמה לא בטרם ביצעו נסיעה אחת! זה נראה לא ענייני...
מצטרף לחברי TDR: כל מילה שלו אמת!
ואתה ידידי ה"רפורמר" הפכת להיות פיון במשחק שח-מט שרק החל......... הוא כתב לך ובצדק !!! בתור ד"ר למדע המדינה ומוסמך המכון ללימודים עירוניים ואזוריים באוניברסיטה העברית, אומר לך רק מילה אחת: אנרכיה ! זה גורלה של התחבורה הציבורית בארץ. יש רק סמל אחד להצלחה: זכור אותו באהבה אדירה: בבקשה: !!!
 

רפורמר

New member
סמל אחד?

מצטרף לחברי TDR: כל מילה שלו אמת!
ואתה ידידי ה"רפורמר" הפכת להיות פיון במשחק שח-מט שרק החל......... הוא כתב לך ובצדק !!! בתור ד"ר למדע המדינה ומוסמך המכון ללימודים עירוניים ואזוריים באוניברסיטה העברית, אומר לך רק מילה אחת: אנרכיה ! זה גורלה של התחבורה הציבורית בארץ. יש רק סמל אחד להצלחה: זכור אותו באהבה אדירה: בבקשה: !!!
סמל אחד?
אם לשפוט ע"פ האוטובוסים של אגד, אז יש הרבה יותר מסמל (או צבע) אחד...
 
2 הסמלים יפים ! בתוך שנה יהיו כל

סמל אחד?
אם לשפוט ע"פ האוטובוסים של אגד, אז יש הרבה יותר מסמל (או צבע) אחד...
2 הסמלים יפים ! בתוך שנה יהיו כל
האוטובוסים ירוקים (לצערי). כל מה שלא יצבע בעוד שנה, הולך להשבתה. רק אוטובוסים המסתיימים ב- 01 מועמדים לצביעה. כל השאר להשבתה (המעט שעוד יש).
 

רפורמר

New member
לפחות אנחנו מסכימים על הירוק...

2 הסמלים יפים ! בתוך שנה יהיו כל
האוטובוסים ירוקים (לצערי). כל מה שלא יצבע בעוד שנה, הולך להשבתה. רק אוטובוסים המסתיימים ב- 01 מועמדים לצביעה. כל השאר להשבתה (המעט שעוד יש).
לפחות אנחנו מסכימים על הירוק...
אגב, האוטובוסים של קווים די יפים, לא?
 
אגד רצתה להוריד מחירים עוד בשנת

בנק הפועלים
אז בעצם, אתה מתגעגע לימים המוזכרים בקמפיין של יאיר לפיד לבנק הפועלים. לימים בהם אי אפשר היה לבחור, אי אפשר היה להחליף. נהדר. עם חזון כזה הרי אי אפשר להתווכח. כמה טוב היה לשלם 5 ש"ח לדקת שיחה לארה"ב, 80 אג' לדקת שיחה בפלאפון, וכמובן, אין כמו "פסוקו של יום" לסיום ערב משדרים מרגש בערוץ 1. מה שמעניין הוא, שהחברות הוותיקות (ובכלל זה אגד ובזק) גילו לפתע שניתן לספק את אותם שרותים במחירים נמוכים בהרבה. לגבי החברות החדשות - אין בכוונתי להשוות בינהן, בעיקר מאחר ואיני משתמש בשירותיהן, ויהיה זה צבוע מצדי לתת ציון (ואתם? שונאי הרפורמה? נסעתם אי פעם באוטובוס של אחת מהן?). בסה"כ חשבתי שראוי שלא להשמיצן (או לשבחן) כאחת, מאחר ואינן אחת! מדובר במספר חברות, אשר התחרות בינהן (במכרזי משרד התחבורה) מחייבת אותן להתחרות בעיקר על לב הצרכן, במחירים, תדירויות, מסלולים וכיו"ב. רמות הביצוע שונות, ואין זה הוגן להשוות. לחיי התחרות! בכל ענף ובכל מגזר!
אגד רצתה להוריד מחירים עוד בשנת
1979 !!! כל השאר הסטוריה. הממשלות הן אלה שאינן נותנות להוריד מחיר. כן, נסעתי באוטובוסים רבים של חברות חדשות במהלך השנה האחרונה. זה ממש לא זה. אתה משווה את זה ל- 0404 של אגד ! נו בחייך ? הדיון מבחינתי סגור. אין טעם להמשיך לדבר על הרפורמה. חבל לבזבז אנרגיה קינטית על שטות נוראה כמו הרפורמה בתח"צ שתביא לעידן הרה אסון. זהו.
 
לא יהיה חכם להביע דעה בתחום לא מוכר

העיקר האובייקטיביות
עקבתי די הרבה זמן אחרי ההשתלחויות ברפורמה, בחברות החדשות ובמשרד התחבורה, ורואה כיצד אף לא אחת מטענותיו של בני הספל נסתרת בצורה לוגית ושקולה. לא הצלחתי למצוא טיעון אחד שלא היה נגוע בחוסר אובייקטיביות (מובן, יש לציין, אחרי הכל נראה כי רוב הפורום מורכב מאנשי החברות "הישנות והטובות") והמעניין בכל זה הוא שאפילו לא ניסיתם להסתירו! שתי הערות: החברות החדשות: לא ברור לי מדוע כולן מוזכרות בנשימה אחת. יש לפחות חמש חברות פעילות, ומן הסתם יש הבדלים ברמת השרות הניתנת על ידם, בגיל האוטובוסים, רמת הנהגים ועוד עשרות פרמטרים כלכליים, תפעוליים, שרותיים וכד'. רפורמה ככלל: חיפשתי את שמותיכם בפורומי תקשורת. לא מצאתי. היכן הייתם כש"מאות" עובדי בזק נפגעו מפתיחת שוק התקשורת הבינ"ל לתחרות? האם נשארתם נאמנים לבזק בינ"ל או שהשתמשתם בשרותי החברות החדשות? האם בדקתם את גובה השכר שהן משלמות? את גילם של הכבלים והמחשבים במשרדיהן? מן הסתם, נראה לי שבני מסתדר טוב בלעדי, ולכן אפרוש כאן. רק זכרו דבר אחד - טענות ודעות שונות הן דבר לגיטימי, אם לא הכרחי. חשוב רק לדעת לנמקן. יום טוב לכולכם.
לא יהיה חכם להביע דעה בתחום לא מוכר
בתחבורה עסקינן ולכן כאן נחווה דעתנו
 

yblumann

New member
Tendering and drivers wages- London

אני דווקא כן אכנס...:)
כי ממה שאני רואה בויכוח כאן, השוללים את הרפורמה מביאים טיעונים אולם לא מציינים שום קריטריונים לבסס את הטיעונים. וכך מופרחות סיסמאות (אסון) או מובאים טיעונים לא עניניים מימי מלחמות ישראל. אז כשיש חברה הקונה אוטובוסים יד שניה מאגד (שאגב, לא נתנה אותם בחינם...) אז מנפנפים בסחורה הפגומה. אבל כש"קוים" מביאה אוטובוסים טובים וחדשים אז אומרים שזה לא חכמה, שחר וקז ייבאו אותם. רמת הויכוח כאן היא כל כך נמוכה שאני מתפלא, האדון K, מדוע אני נגרר שוב ושוב ובכך אתה צודק... אפשר לגונן על אגד ודן, ואפילו הדעה שלא צריך רפורמה היא לגיטימית, אבל למען השם, תביאו נימוקים עניניים ולא רק ממראה עיניים. אבל כשאין נימוקים אז מלכלכים קצת..מה יש? זה כל כך נפוץ במקומותינו.. יש כל כך הרבה מדדים ליעילות הפעלת תחבורה ציבורית, החל מעלות תועלת של כל העסק למשק הלאומי, החזר השקעה, עבור דרך זיהום אויר, שביעות רצון של נוסעים (באמצעות שאלוני סקר ולתקופה ארוכה), ביצועים בהפעלה, כלומר איחורים, מהירות ממוצעת, בטיחות וכו, מחירים, ניקיון ועוד מיליון קירטריונים. אתם אפילו לא נותנים צ'אנס לעסק לעבוד, לעבור את תקופת ההרצה שמתאפיינת בליקויים ואז לבדוק, כן לבדוק ולא לאמר "ראיתי" "שמעתי". קצת מיקצועיות אפשר לדרוש גם מחובבים כמונו ובעיקר מהאקדמיים שבנינו. ובזאת אני אמרתי את המילה האחרונה בויכוח הנוכחי, אלא אם מישהו יענה, כנהוג כאן, לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.
Tendering and drivers wages- London
Allow me to comment on this subject; after all London bus routes were all issued for tender between 1985 and 1990: THere is no doubt that bus drivers wages went down in real terms. In 1985, the wages of a bus driver and a tube driver were the same. The tube was not sold off, so the wages of the drivers remained high. the current gap is 50%- in favour of the the tube drivers. Generally the old established firm- London Buses had a problem: They had unionised labour force and terms and conditions, while the new entrants did not . It is not true that in each case the drivers working for the new companies were paid less than those working for Lodnon Buses. After all, the new companies had to offer attractive terms to recruit enough drivers to provide the service they were contracted to provide! Over time, London Buses had to do something: The old timers had different terms and conditions than the new entrants, in fact creating a two tier workforce. But this has been going along in the UK for all firms that were privatised: telephone, British Airways, Airports, rail, water, electicity, coal, gas, the list is endless. It even became widespread in the private industry- I worked for a big international bank, and they did the same.. But the general practice is that the existing workforce retained much of their existing terms and conditions, while new entrants got less attactive terms. This was the best compronise and a good transistion arrangement that lasts for some years. I stated before that at time of full employment drivers wages would rise, in time of unemployment the wages would go down. Market forces and contract costs fix in effect the wages. This is true in every corner of the economy not just bus companies. Did it do the UK any harm? No, the country did benefit and so did everyone. Regards Yoram.
 

seffic

New member
מה עם קו 69?

דן מפסיק את פעילות הקווים הבאים
החל מיום ג 1.7.03 חברת האוטובוסים "דן" תבטל את הקווים ותעביר את הקווים שפעלו בבקעת אונו לחברת "קווים" 168 ,95 ,94 ,78 ,76 ,71 ,68 ,59 ,58 ,56 ,39 ,38 ,37 ,36 ,קו 1 תל השומר.
מה עם קו 69?
הוא יהפוך לקו היחיד של דן בבקעת אונו...
 

mister K

New member
לצערי כן

מה עם קו 69?
הוא יהפוך לקו היחיד של דן בבקעת אונו...
לצערי כן
קו 69 יישאר הקו היחיד של דן בבקעת אונו. הייתה כוונה להשאיר גם את קו 68 עתיר הנוסעים בדן אך לצערי לבסוף הדבר לא יצא אל הפועל וחבל. על אף שתחנות המוצא והיעד של שניהם זהות, לקו 68 תדירות גבוהה הרבה יותר מלקו 69 והוא גם יותר מהיר משום שהוא אינו נכנס לגבעת שמואל ולבני ברק.
 

נוסע99

New member
נדמה לי שגם את קו 2 תל השומר

דן מפסיק את פעילות הקווים הבאים
החל מיום ג 1.7.03 חברת האוטובוסים "דן" תבטל את הקווים ותעביר את הקווים שפעלו בבקעת אונו לחברת "קווים" 168 ,95 ,94 ,78 ,76 ,71 ,68 ,59 ,58 ,56 ,39 ,38 ,37 ,36 ,קו 1 תל השומר.
נדמה לי שגם את קו 2 תל השומר
הקו המעצבן ביותר בדן - כולו תחנה אחת מתל השומר ללשכת הגיוס ובמחיר נסיעה מלא על חשבון החיילים - בעצם אולי הקו הקצר ביותר בעולם.
 

יצחקA

New member
לא חושב.

נדמה לי שגם את קו 2 תל השומר
הקו המעצבן ביותר בדן - כולו תחנה אחת מתל השומר ללשכת הגיוס ובמחיר נסיעה מלא על חשבון החיילים - בעצם אולי הקו הקצר ביותר בעולם.
לא חושב.
הנידרפלור היחיד שראיתי בקו זה: 7010 שצולם פעם לטלויזיה לכתבה בחדשות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה