אם לתושבי ראשון יש קו ישיר לירושלים כל שעה
וראשון ופתח תקווה פחות או יותר עם אותה כמות תושבים ואותו מרחק מירושלים ותל אביב, אז גם לפתח תקוואים מגיע קו ישיר לירושלים בתדירות של כל שעה כמו 431. והכישלון של 423 זה גם בגלל התדירות הנמוכה וגם בגלל ש947 מילא את הקישור מפ"ת לירושלים
.אם מבטלים את 947 צריך לפצל אותו למספר קווים מלבד קו מפ"ת לירושלים:
תושבי אור יהודה ויהוד יכולים להשתמש בקו 401.
קו ישיר מצומת רעננה לירושלים דרך כבישים 531 ו6.
קו ישיר לנתניה מירושלים דרך כבישים 6 ו57 עם עצירות בכפר יונה וצומת השרון (כנראה יהיה יותר מהיר מהפקקים של כבישי 2 ו4)
קו דרך כביש 2 מחוף הכרמל למרכזית נתניה.
קו מחוף הכרמל לצומת רעננה דרך כבישים 2 ו531. אלא אם כן עדיף שתושבי השרון הדרומי יסעו עם 921 לחיפה.
אם לתושבי ראשון יש קו ישיר לירושלים כל שעהאני לא אומר לתת ל-947 לעשות דרך ישירה יותר
לדרך הישירה יותר יש קווים אחרים כבר - 940 ו 930.
כיום לקו כמו 947 בין חיפה לירושלים אין זכות קיום וגם החלופה שלו בין נתניה לירושלים בעייתית. הקו הזה צריך להיות מפוצל.
ואין בהכרח הצדקה שחלופה תדירה שפועלת כל שעות היום בין השרון ופתח תקוה לירושלים תהיה ללא החלפה. החלפה בנתב"ג זו חלופה ראויה.
המצב היום הן מבחינת החלופות הקיימות והן מבחינת מצב התנועה בכבישים לא מצדיק קו כמו 947.
אם משווים את 947 היום לאפילו רק לפני כעשור, ההבדל גדול מבחינת התנועה בדרך.
נתניה שונה, כביש 4 בשרון שונה, הוד השרון שונה, כביש 40 בין הוד השרון לצומת אל על שונה.
לא כל מה שהיה מתאים לפני שנים מתאים גם היום.
423 היה קיים מפ"ת לירושלים בבוקר עד לפני כשנה - שנה וחצי, הרבה אחרי שהגעת לפתח תקוה.
אגב, לא צריך לעבור לצד השני של כביש 4 בבר אילן. 64 מגיע למחלף אלוף שדה.
בקשר לפתח תקוה - ירושלים: אם יש ביקוש מספיק אז יש הצדקה לקו 423, אם אין ביקוש שמצדיק את 423, אז 947 מחיפה ודאי אינו החלופה הראויה.
ואם 947 הוא הסיבה לאי קיום 423, אז זה ודאי לא לטובת תושבי פתח תקוה שצריכים להגיע לירושלים.
יש גבול לעירוב שימושים שניתן להעמיס על קו אחד. קו 947 כיום עבר את הגבול הזה. הקו הזה מחייב פיצול וכבר אי אפשר להדביק את הקטע הצפוני שלו ואת הקטע הדרומי שלו לקטע המרכזי שלו.
התאונה אתמול התרחשה בכביש איטי יחסית במהירות 60 קמ"ש. בקטעים הצפוני והדרומי אוטובוסים בקו הזה מגיעים גם ל 90-100 קמ"ש. 90-100 קמ"ש אחרי נהיגה של יותר משעתיים ללא מנוחה...
וראשון ופתח תקווה פחות או יותר עם אותה כמות תושבים ואותו מרחק מירושלים ותל אביב, אז גם לפתח תקוואים מגיע קו ישיר לירושלים בתדירות של כל שעה כמו 431. והכישלון של 423 זה גם בגלל התדירות הנמוכה וגם בגלל ש947 מילא את הקישור מפ"ת לירושלים
.אם מבטלים את 947 צריך לפצל אותו למספר קווים מלבד קו מפ"ת לירושלים:
תושבי אור יהודה ויהוד יכולים להשתמש בקו 401.
קו ישיר מצומת רעננה לירושלים דרך כבישים 531 ו6.
קו ישיר לנתניה מירושלים דרך כבישים 6 ו57 עם עצירות בכפר יונה וצומת השרון (כנראה יהיה יותר מהיר מהפקקים של כבישי 2 ו4)
קו דרך כביש 2 מחוף הכרמל למרכזית נתניה.
קו מחוף הכרמל לצומת רעננה דרך כבישים 2 ו531. אלא אם כן עדיף שתושבי השרון הדרומי יסעו עם 921 לחיפה.