זה בגלל שאת לא מסוגלת לקיים כזה דיון
אין לך את הכלים להתמודדות עם האמת. מצחיק, את מדברת על גזענות ומשתמשת בה בעצמך, ובאותה התגובה. את מחלקת לקבוצות לפי מוצא ומכלילה את הקבוצות. אם נסכים על איפיונים של הקבוצות האלה אז כדאי שלא נאשים זה את זה בגזענות. אין בדברי שום גזענות וגם לא תוכלי להדגים כזו. לא טענתי שנולדים כך או אחרת. גם לא טענתי שום דבר שאינו עובדתי. אם אגיד לך שעדות המזרח נוהגים לעשות יותר ילדים מהאשכנזים, ואם זה נכון, אז מה גזעני בזה ? אם תטעני שזה לא נכון, אז נאלץ לדבר על האפשרות של גזענות בדברי. מסכימה או לא ? יהודים עניים ? השד העדתי ? כן, גם אצלם נהוג לעשות הרבה ילדים עד כדי עוני. זה לא ממש בגלל המוצא, המוצא לא אשם, האשמה היא בדרך החיים של אותו המוצא, האשמה בעצמם. אני לא האשם בבחירה שלהם לעשות הרבה ילדים עד כדי עוני ויאוש, הם בחרו בזה. לא עיוור לסבל. אבל אני וישראל גם לא האשמים בסבל שאנשים מביאים על עצמם. אז למה אני נדרש לתקן את הסבל הזה ? ואני מוכן לתקן, אבל יש להבהיר שזו התנדבות ואני לא חייב להם ולא אשם במצבם. מה גם שאני אמור לעזור לאוכלי בשר עלובי נפש ? למה ? הרי שהם מצדיקים פגיעה בחלש, הם מצדיקים מצב שבו החזק יפגע בהם, מגוחך. נכון, זה מתחיל בבע"ח, חפים מפשע שנידונו למוות רק בגלל שהם שונים. אבל את מגנה על אלה שפוגעים בהם, בבע"ח. אני לא פוגע בבע"ח, גם לא פוגע בערבים, נשים, או כל קבוצה אחרת, לא חייב כלום לאף אחד. אם אבחר לעזור אז אבחר לעזור לחפים מפשע, לבע"ח. לא אני הבאתי למצבם של בני אדם אלה או אחרים, הם הביאו את זה על עצמם בהקשר של הבאת ילדים ומצב של עוני..