דיון אבקות חלבונים...

FearThis

New member
דיון אבקות חלבונים...

בעד ונגד האבקות בחפיפה עם עבודה במכון הכושר. מה אתם אומרים, תעלו כתבות, דעות ועובדות. אם כן, אז איזה אבקות הן טובות יותר ואיזה פחות טובות ? לאיזה תוצאה יותר קל להגיע עם האבקות ? - הגדלת מסה של השריר, עיצובו...
 

אלי ו.

New member
אבקות חלבון זה אוכל

כמו כל אוכל אחר. יש בהם חלבונים איכותיים, זה הכל. תוכל למצוא חלבון איכותי גם בביצים, טונה, עוף ועוד. כל מי שימליץ לך על אבקת חלבון (מחברות ידועות) יכול להמליץ לך על טעם ומחיר. לאף אחד כאן אין מעבדה לבדיקת הרכבי האבקות וכולנו סומכים פחות או יותר על היצרנים שלא ירמו אותנו. (לפעמים לא בצדק כמו במקרה של האבקות של צבי הרלב) ועשה לי טובה, אל תדבר על עיצוב שריר, זה סיפור מעשיות שמוכרים לבחורות. אי אפשר "לעצב" שריר. עיצוב זה מה שעושה מעצב פנים בחולצה ורודה לסלון שלך, לא מה שעושים בחדר כושר. אפשר לעבות שריר, אפשר להוריד שומן. זהו.
 

ספיידי1

New member
אלי, שאלה בקשר למשהו שאמרת

רשמת: "אבקות חלבון זה אוכל כמו כל אוכל אחר. יש בהם חלבונים איכותיים, זה הכל." החלבון שלהם איכותי? או פשוט ניספג יותר מהר? כי ממה שזכור לי פעם יוסי רשם שהחלבון אינו איכותי כל כך ולכן לא כדאי לצרוך אותו בתור חלבון בחיי היום יום, אלה רק לאחר אימון מכיוון שהספיגה שלו מהירה. אז התבלבלת? או שאני התבלבלתי? אני פשוט רוצה להיות בטוח בתשובה ותודה מראש
 

אלי ו.

New member
חלבון מי גבינה הוא חלבון איכותי

יש קריטריונים שונים לאיכות חלבון (פירוט תמצא במאמר של יוסי על חלבונים) חלבון מי גבינה לפי כל הקריטריונים הוא איכותי. היתרון הגדול של אבקות חלבון מי גבינה הוא מהירות הספיגה.
 

tommythecat

New member
היתרון וגם החסרון

מהירות הספיגה של חלבון מי גבינה מהווה יתרון בתרחישים מסויימים (לאחר אימון) וחסרון בתרחישים אחרים (למשל דיאטה). כמו כן, בגלל מהירות הספיגה של חלבון מי גבינה, יותר ח"א של חלבון מי הגבינה חומצנו (הכבד שורף עודפים כדי לנסות ולחזור להומיאוסטזיס). גם מאזן לאוצין היה גבוה יותר עבור קזאין. היה מחקר שאני לא מוצא כרגע שגילה שחלבון מי גבינה מעודד סינטיזה של חלבונים מבלי להשפיע על פירוק החלבונים, בעוד קזאין מנע פירוק חלבונים מבלי להשפיע על סינטיזה של חלבונים. כמו כן, חלבון מי גבינה האיץ את שריפת לאוצין יותר מאשר קזאין, כפי הנראה בגלל קצב הספיגה המהיר שלו. בנוסף, מאזן הלאוצין (כמות הלאוצין שעוכלה לעומת הכמות שנשמרה) היה גבוה יותר אצל קזאין. כדי לסכם בקצרה, בזמן של דיאטה ומאזן קלורי שלילי קזאין הוא החלבון העדיף. לעומת זאת אם אתה מפתח גוף שאוכל כל 3 שעות ואתה צורך את החלבון שלך עם נוטריאנטים אחרים (מסתבר שהוספת פחמימות, שומן וכו' לחלבון מי גבינה/קזאין מצמצמת את ההבדלים), זה לא ממש ישנה את מי משניהם אתה צורך. יוסי
 

sgold666

New member
הלכתי לאיבוד עם כל המושגים

את הסיכום אפשר להגיד שהבנתי
 
מה זה חלבון מי גבינה?

אולי נאיבי מצידי אבל הכוונה לנוזלים שבתוכם נמצאות הגבינות (צפתיות למשל)?
 
יש פיתוח גוף ויש אימוני כוח.....

עיצוב שריר זה סתם ביטוי שנשמע טבו ויפה, אבל אין בה שמץ של היגיון...
 

FearThis

New member
עיבוי שריר...

אבל בכל זאת ישנם שרירים מעוצבים יותר עם חיטובים ברורים ויפים ויש שריר שהוא פשוט גדול. חזרה לנושא - אני יודע שמי שמשתמש באבקות הנ"ל "גודל" מהר יותר ולממדים גדולים יותר, ראה את תחרות "מר עולם" במשך השנים - איך יש הבדל בין היום לבין 10 שנים. בכל אופן העלתי את הדיון כי חשבתי שאולי זאת אשלייה של האבקות האלה זאת אומרת ברגע שתפסיק לקחת את האבקות האלה תפסיק לגדול, או יותר גרוע "תקטן". חוץ מזה אם אפשר לקבל הסבר יותר מפורט על איך בכל זאת השריר נעשה מחוטב ויפה יותר, אני אשמח. דבר אחרון - האם ממולץ להשתמש באבקות האלה או כדאי לאכול דולפין אחרי כל אימון. דניאל.
 

ספיידי1

New member
בקשר לחיטובים

יש הרבה דברים שיכולים לגרום ל"חיטובים" או לפחות לגרום לך לראות חיטובים. כגון: גנטיקה (כמובן שאצל כל אחד השריר יהיה בצורה שונה בגלל הגנטיקה למורות שיש צורה בסיסית כמובן לכל דבר הגנטיקה רק טיפה תשנה את זה) צבע גוף (על בנאדם שזוף\שחום השריר יראה ויבלוט יותר ויראה חטוב יותר מאשר אל משהו בעל צבע גוף לבן ועוד הרבה סיבות... (האורות, צל ועוד)
 

FearThis

New member
זאת אומרת

ללכת למכון שיזוף להשתדל לעבוד באור \ צל ולהוולד לבן אדם הנכון ?!?!?!? נשמע לך הגיוני לי לא ... אני לא מדבר על אחרי שנים של עבודה אלא על התחלת עבודה ועיצוב השריר, יש תרגילים שעובדים על עיצובו ולא רק על גודלו (?). זאת אומרת כל בן אדם גם אם הוא לבן כמו סיד יש לו גנים של קבב ומסתובב בחושך
, יכול להיות שריר וחטוב כמו בפירסומת בצד שמאל (?).
 

ספיידי1

New member
תקשיב

אני יכול להראות לך תמונות של בנאדם שבגלל האור נראה שזוף והוא נראה סוס!!! ואחרי זה אותו בנאדם באור לבן והוא יראה בסדר(אתה תראה הבדלים משמעותיים) שום הרמת משקולות באיזשהי דרך לא יכולה "לעצב" את השריר! זה גנים! אם החזה שלך יהיה מרובע או מלבן או עגול, זה גנים! ואני חוזר, חיטוב, משמעותו ירידה במסת שומן ועליה במסת שריר, לכן כל עוד תעלה במסת שריר ותרד במסת שומן אתה תראה חטוב יותר, אבל לא כי תעצב את השרירים בצורה מסויימת אלה כי הם יותר יבלטו ויראו לעין, זה הכל.
 

sgold666

New member
מסכים איתך

אני לבן כמו סיד ויש הבדלים באיך שאני נראה עם תאורה שונה
 

FearThis

New member
אז יש אנשים מתוסכלים במכון כושר...

תחשוב שהיית בא מתאמן כל יום ונראה עדיין כמו איזה שריר אחד גדול בלי שום פרופורציות לכלום... מבעס ! אני לא אומר שכולם מתפתחים אותו דבר אבל בטוח שגם בן אדם עם גנים שמתאימים למתאבקי סומו יכול להיות שרירי וחטוב - אתם לא חושבים ? פשוט קשה לי המחשבה שאולי אני מבזבז את זמני היקר בחדר הכושר בלי שום תוצאות. נ.ב. רשמתי למעלה בגוף ראשון בשביל להמחיש את שאלתי, בכל אופן אני לא ושב שלי יש את הבעייה הזאת (אני מקווה).
 

אלי ו.

New member
לא מגיעים לרמות כאלה עם אבקות חלבון

אני לא ראיתי אף אדם שהגיע להיקף יד של 55-60 בעזרת אבקות חלבון. ההבדלים בין מפתחי גוף לפני 20 שנה להיום הם בעיקר פרמקולוגיים. בעזרת תוספים מאוד לא חוקיים מפתחי גוף תחרותיים מגיעים לעיבוי שריר מפלצתי ולאחוזי שומן מאוד נמוכים. הייתי מביא שוב תמונות של רוני קולמן כדי להמחיש, אבל כבר אמרו לי שיש ילדים בפורום שהטראומה קשה מידי עבורם. עשה חיפוש בגוגל תמונות על Ronnie Coleman ותראה למה אני מתכון. כן, לשתות שייק חלבונים יחד עם פחממות זה מומלץ מיד אחרי אימון, אבל גם סנדוויץ עם טונה (בטונה כבר אין דולפינים וטוב שכך, הבשר שלהם שומני מדי) יעשה את העבודה. ושוב אני מסביר, אבקות חלבון זה אוכל, לא משאבה לניפוח שרירים. אין בהם שום דבר פילאי.
 

RozwareZ

New member
תמיד עיניין אותי הבייספס הזה

על הבייספס שלו איך מגיעים למצב כזה? ואיזה שריר זה
 

אלי ו.

New member
הפיק של הבייספ

כידוע לך הבייספס מורכבים משני ראשים, הארוך והקצר. אצל מר קולמן הראש הקצר מאוד בולט. בכלל יש לו בייספס ענקיים, דבר שאף פעם לא מפריע בתחרויות. איך מגיעים למצב כזה? גנטיקה בלבד. (טוב, אפשר להזריק סינטול או להשתיל שתל סיליקון) לארי סקוט (מר אולימפיה) פיתח בזמנו את דוכן הפריצ'ר (נקרא גם דוכן סקוט בקנדה) כדי לפתח את הפיק של הבייספס. כמו מפתחי גוף רבים הוא לא ידע שזה בלתי אפשרי אבל השאיר לנו תרגיל נחמד.
 
למעלה