אני בטוח שיש סיבה, אנחנו פשוט לא יודעים אותה
לרוב - בכל זאת מדובר בסימניות בנות אלף או שתיים שעברו שינויים עם הזמן - הסיבות המקוריות ללמה כתבו אותן איך שכתבו אבדו כבר מזמן (לדעתי). מה שנשאר הוא סיפורים (יפים מאוד) על מקור הסימניות, או מיתולוגיה של הסימניות. אני בטוח שגם הסיפורים מאחורי הסימניות משתנים עם הזמן, בהתאם לסביבה ולתנאים. קחי לדוגמה את הסימניה לחירש שהוא ציין שם כמישהו עם דרקון באוזן - 聋 - זוהי סימניה שמתחלקת לשניים: חלק המשמעות, שהוא האוזן, והחלק הפונטי שמרמז על איך אמורים להגות אותה (long). רוב הסימניות הן מהסוג הזה (משהו כמו 70%). הסיפור של הדרקון באוזן הוא בסה"כ אנקדוטה נחמדה.