בעיקר שהראשונה יכולה להיות ברת פתרון
והאחרונה היא מחלה כרונית ללא תרופה כיום.
תשישות כרונית הוא סמפטום שיכול לנבוע ממספר גדול מאד של גורמים. לפעמים זה לוקח זמן, ולפעמים צריך להגדיל ראש ולהגיד לרופאים מה לבדוק, אבל ברב הגדול של המקרים מוצאים את הסיבה ופותרים אותה.
תסמונת התשישות הכרונית (יש בעייתיות עם השם של המחלה, הרבה זמן מדברים על זה וכבר הוצע שם חדש) היא מחלה מוגדרת, שתשישות כרונית היא רק סמפטום אחד שלה.
אלה שני דברים אחרים, שנוטים לטעות בהם בשל הקרבה בשם.
תסמונת התשישות הכרונית, שבעולם כבר מזמן נקראת ,ME הולכים לשנות את שמה ל: מחלת אי סבילות מערכתית למאמץ.
זה עדיין לא ממש מסביר אותה מספיק טוב אבל לפחות יוציא אותה מטווח ה"עייפים / תשושים" שאנשים לא מבינים שזה סוג של תשישות שלא דומה לשום דבר שקורה לאדם בריא. והמינוח הנכון לזה הוא: post exertional malaise
שאפשר לתרגם אותו ל: תחושת חולי לאחר פעילות.
המודעות בארץ כל כך מאחורה שאפילו לא משתמשים במונחים הנכונים וזה עושה בלגאן, גם ובעיקר לחולים.