דה-מרקר: "חג שמח לבעלי המכוניות - כל השאר שיישארו בבית"

trilliane

Well-known member
מנהל
דה-מרקר: "חג שמח לבעלי המכוניות - כל השאר שיישארו בבית"

תקופת החגים חשפה שוב את הפער בין מי שבבעלותו רכב פרטי למי שאין לו * ח"כ איילת שקד, המתנגדת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, פירסמה בפייסבוק צילום מטיול שערכה בחג והעלתה את חמת הגולשים, שטוענים כי "בלי מכונית, כל חג הופך לעוצר"
15.10.2014 מאת: דניאל שמיל
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2459299

ציטוטים נבחרים:
רק שבועיים לפני פרסום התמונה התראיינה שקד בתוכניתו של אייל קיציס והביעה התנגדות לתחבורה ציבורית בשבת. "לפתוח את כל האוטובוסים בשבת זה לא דבר שניתן לו יד", אמרה שקד והוסיפה כי "בעלי לא דתי, וגם הוא אוהב את השקט בשבת".

בשיחה עם TheMarker נשמעה שקד נחרצת פחות: "לא פרסמתי שאני מטיילת בחג, וזה לא חשוב מתי הייתי שם. אני לא מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת, אבל אני לא רוצה להתעסק בזה. לא נבחרתי כדי לשבור את הסטטוס קוו ואני רוצה לקדם נושאים אחרים".

בניגוד למפלגת הבית היהודי, שמעולם לא הבטיחה תחבורה ציבורית בשבת, שותפה בכירה אחרת בקואליציה דווקא התייחסה לעניין במצע המפלגתי שלה - "יש עתיד". במפלגה מכינים כבר זמן רב הצעת חוק לפיה תהיה לרשויות המקומיות סמכות לקבוע אם תופעל בתחומן תחבורה ציבורית גם בשבת ובחג. ראש המפלגה, שר האוצר יאיר לפיד, אף כתב על כך לפני כשנה: "אני חושב שצריך תחבורה ציבורית בשבת. אמרתי את זה בקמפיין שלי ואני אומר את זה שוב - לא באזורים דתיים אלא בשכונות ובערים חילוניות, מפני שזה לא עניין של דת ומדינה אלא עניין סוציאלי פשוט. אין סיבה שסבא שיש לו כסף יוכל לקחת מונית לבקר את הנכדים שלו, וסבא שאין לו כסף לא יוכל, כי אין לו אוטובוס שייקח אותו לבקר את הנכדים שלו". לפיד לא הגיב לגל המחאה הנוכחי.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שקידמה את נושא התחבורה הציבורית בשבת בכהונתה כחברת מועצת עיריית תל אביב־יפו, תוקפת את "יש עתיד" על ההשתהות בהגשת הצעת החוק: "הזמן עובר ושום דבר לא קורה. אי אפשר לקיים חיים עירוניים נורמליים בלי תחבורה ציבורית בשבת". עם זאת, זנדברג אופטימית כיוון שלדבריה "מה שהשתנה זה המעורבות של הציבור. במשך הרבה זמן קיבלנו זאת כגזירה משמים, אך המחאה נגד שקד מעידה על חוסר הסבלנות בציבור לכך שפוגעים בו".
___________________________________________________________

אני לא יודעת לגבי העתיד של "יש עתיד" אבל אני שומרת על אופטימיות זהירה בשל ההתעוררות החברתית שחלה במדינה בשנים האחרונות. מי יודע, אולי לא ירחק היום ובור נבחרי הציבור יתחילו אפילו להיענות לצורכי הציבור שבחר בהם, או שיבינו במהרה שלא יבחר בהם שוב...
 

רון סי

New member
אני מקווה שהגברת שקד למדה מעכשיו לשמור את התמונות שלה לעצמה

 

Hameln

New member
להפך, טוב שהציבור רואה מי הם נבחריו

וצפוי שהגברת הנ"ל "רוצה לקדם נושאים אחרים". כאמור, לה כבר יש רכב פרטי.
 

לאונידס

Active member
למה? פוליטיקאי מפרסם עצמו גם בתמונות ווידאו

למה שח״כ שקד תנהג אחרת מכל פוליטיקאי בעולם? אפילו הדיקטטור של צפון קוריאה מפרסם עצמו בתמונות ווידאו.
 
תוכל לספק קישור למקום במצע של יש עתיד שתומך בתחב"צ בשבת?

למיטב זכרוני, יאיר לפיד דאג לתמוך באופן אישי ובעל פה בתחב"צ בשבת, אבל לא השאיר לזה רמז במצע המפלגה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
באותה מידה שאתה יכול... איני מכירה את המצע של יש עתיד

לא קראתי אותו מעולם, לא הצבעתי למפלגה ולא כתבתי את הכתבה הזאת.
 

לאונידס

Active member
כל עוד תקציבי השלטון המקומי מגיעים ממשרד הפנים

ומשרד הפנים בד״כ נשלט ע״י שר ממפלגה חרדית ופקידי המשרד חרדים נראה לי שראשי השלטון המקומי יישרו קו עם הנציב החרדי העליון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רק שבממשלה הזאת אין מפלגות חרדיות, ועדיין... יוק.

לפיד דאג שהן לא יהיו, אבל בזאת הסתכמה דאגתו.
 
זה לא משנה אם יש או אין מפלגות חרדיות בקואליציה

ביבי יודע שמפלגת יש עתיד עשויה להמחק מהכנסת (או "סתם" לצנוח למספר מגוחך של מנדטים) בבחירות הבאות, בדיוק כמו שינוי, מפלגת הגימלאים, וקדימה. לכן הוא רוצה לשמור על המפלגות החרדיות כשותפות פוטנציאליות בקואליציות עתידיות, ומגביל את כוחו של לפיד בהתאם.

מעבר לזה, חיפשתי התייחסות לתחב"צ בשבת במצע של יש עתיד, ולא מצאתי. אולי תוכל להאיר את עיני. שוב, הסוגיה איננה דעתו האישית של יאיר לפיד כפי שהביע אותה בתקשורת, אלא מצע המפלגה (שלמרבית הצער איננו מסמך מחייב בפוליטיקה של ימינו).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ולכן, כפי שכתבתי, עדיין יוק

אני לא יודעת למה אתה מתעקש לפנות אליי בלשון זכר (החתימה והשימוש בפעלים בנקבה לא מספיקים?) או לשאול אותי שוב ושוב על מצע של מפלגה שלא קשורה אליי וכבר הבהרתי שאיני מכירה. הסוגיה היא שציטטתי מתוך כתבה שלא אני כתבתי, ואפילו בה לא כתוב שהנושא מופיע במצע של "יש עתיד".
 

Hameln

New member
אם מצע מפלגה איננו מסמך מחייב בפוליטיקה של ימינו

מדוע הוא הסוגיה לדעתך?
&nbsp
לדעתי אגב, האשם בכך שמצע מפלגה איננו מסמך מחייב בפוליטיקה של ימינו הוא ציבור הבוחרים.
 
אחלק את תשובתי לשניים

א. אם משהו לא נמצא במצע המפלגה, למה למישהו לצפות מהח"כים שלה לפעול להשגתו?

ב. על אחת כמה וכמה כאשר המפלגות לא עושות מה שמובטח במצע שלהן.

האשם איננו בציבור הבוחרים, אלא בשיטת הבחירות שמחייבת את ראש הממשלה להתפשר על המצע שלו כדי להקים ממשלה, ולכן הציבור לא מצפה ממנו, נו, להתפשר על המצע שלו. היום הציבור כבר מספיק ציני בשביל להבין שראש הממשלה יתפשר לא רק עם החברות בקואליציה הנוכחית, אלא גם בחברות הפוטנציאליות בקואליציה הבאה, והליכוד מספיק ציני בשביל לא לטרוח לפרסם מצע.

לכן אני לא טורח יותר להצביע יותר בבחירות - הדבר היחיד שזה משנה הוא איזה סוחר סוסים מושחת יהיה בקואליציה הבאה.
 

Hameln

New member
נקודת המוצא 'מפלגות ממילא לא מקיימות את מצע המפלגה'

הופכת את מצע המפלגה לחסר תוקף וערך.
&nbsp
פשרה היא כורח המציאות. כאשר פשרה משרתת עקרונות מסוימים ולו באופן חלקי, כלומר מאפשרת לפחות קיום חלקי מההבטחות לבוחר שבמצע, ניתן עוד איכשהו להצדיק אותה. לעומת זאת, כאשר פשרה משרתת שרידות פוליטית של נבחר ציבור כזה או אחר ותו לא והיא משוללת עקרונות, דבר לא מצדיק אותה זולת האינטרס הצר באותה שרידות.
&nbsp
מה שמטריד אותי זה למי באמת אני מצביע. לסוחר הסוסים או לפטרון שלו.
 

Hameln

New member
לא כתבתי בהכרח על מפלגות חרדיות

עד כמה הן מממשות את המצע שלהן, איני יודע. מעולם לא קראתי מצע של מפלגה חרדית משום שאיני חפץ באג'נדה אורתודוקסית, שהיא, סביר להניח, מרכיב חשוב בעקרונות המנחים מפלגות חרדיות.
&nbsp
הנקודה שלי הייתה בהקשר להודעה של אלן שמיטי, שביקש לברר מה כתוב במסמך שהוא בעצמו שלל את הרלוונטיות שלו. נבחר ציבור שאין קווים אדומים לפשרות שהוא מוכן לקבל על מנת להמשיך בקדנציה שלו הוא כעלה נידף ברוח ואינו מייצג דבר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
א. למשל אם ח"כ הצהיר שהוא יפעל להשגת אותו משהו

או שהוא רואה בו דבר חשוב לציבור. אם הוא כנציג ציבור לא פועל למען מה שחשוב לציבור או מה שהוא עצמו הצהיר שהוא חושב שחשוב לציבור ושהוא יפעל למענו, מה הוא עושה בכנסת?
(כן, אני יודעת, מעשים לחוד ומציאות לחוד; אבל לדרוש ממנו את שהבטיח והצהיר עליו, אפשר גם אפשר).
 

Hameln

New member
אפשר גם לא להצביע לו שנית

הכל חוזר לבוחר. האחריות היא על הבוחר. העם הוא הריבון - כל שנדרש הוא שהעם יאמין בכך ויתבע את ריבונותו.
 
למעלה