גנים יפניים

גנים יפניים

יש פה מישהו שיודע על צלילה לגנים היפניים בסופש? בזמנו עשינו את זה בטילוף עד למצוף הצפוני (מחוף בן הרוש כ500 מטר טילוף) וירידה דרך המשפך לקיר של הגנים היפניים וחזרה דרך סלע משה וקיר השמורה. מישהו יודע אם עדיין אפשר לבצע את הצלילה? (מבחינת הגורמים האוכפים בשמורה)
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
אין שום בעייה

בעבר ניסו אנשי רש"ט לאכוף תקנה בלתי קיימת לפיה הצלילה במקום אסורה שלא דרך המועדונים בצלילות מודרכות.
&nbsp
כיום גם הם יודעים שכולם יודעים שזו הנפצה שזמנה עבר.
&nbsp
תהנה ותדווח.
 
היה מטורף (תיאור הצלילה בפנים)

יציאה ממועדון אקווה ספורט (שהתגלה כמועדון בית נעים במיוחד) הליכה לכיוון הגדר הצפונית של שמורת האלמוגים. התנאים לטובתנו בינתיים רוח במהירות 9 קשרים שמרימה לנו גלונים פצפונים שסוחפים אותנו בטילופים מינימלים ל150 דרומית לגשר הדרומי של שמורת האלמוגים. פקחים מסתכלים עלינו מהחוף אך כנראה שבאמת אין להם מה לעשות. מבט למטה וזיהוי של המקום ויאללה תידרוך קצר ואנחנו יורדים. שלושה גברים בני 30 צריכת אוויר נהדרת ירידה חלקה לכיוון עומק 30 ואז הפתעה, יש לנו זרם צפוני! (רוח באה וזרם הולך, אחלה דרך לזכור איך מתארים אותם) נשמע כאילו מילאנו לוטו אנחנו נחים ונותנים לזרם לסחוף אותנו מצלמים קצת השטח נראה מהמם, "לא הרבה צללנו כאן" אני אומר לעצמי. לפתע אני שומע דפיקות מצוקה לאחד הצוללים נפלו המשקולות (מזל שלא על אלמוג). ברגע השני הבנתי ש30 מטר אנחנו לא ממש מושפעים מהציפה לאט לאט מגיעים למשקולות קושרים חזק יותר וממשיכים, 150 בר זמן טוב להרדיד לכיוון ה24 מטר וממשיכים עם זרם מדהים צפונה, תמנון ועוד אחד ושולחנות מטריפים (אם כי אני זוכר אותם גדולים יותר) מגיעים ל100 בר ואנחנו מטפסים על עבר עומק 15 מטר שם אנחנו פוגשים צב, אותו כן צילמתי והסרטתי והתלהבתי ווהזרם ממשיך לסחוף אותנו צפונה ואנחנו מרדידים טיפה והופה הנה סלע יהושע ושונית תמר והצריכת אוויר של כולם מאפשרת את ההמשך והחניית ביניים מתבצעת בשחייה ולפתע הצינור שמול המועדון שממנו יצאנו ואיזה כיף שאנחנו לא צריכים לטלף! מוציאים את הראש מהמים והדבר היחיד שיש זה לחייך. יוצאים עם 50 בר בדיוק לפי הספר.









 
למעלה