גירושין

מצב
הנושא נעול.
גירושין

גירושין
החלטנו להתגרש!! יש לי כמה שאלות בעקבות ההחלטה. קודם כל מספר פרטים: יש לנו תאומים בני שנתיים. יש לנו דירה משותפת שרשומה על שם שנינו ועליה משכנתא. קיבלנו עזרה בקניית הדירה מאביו של בעלי ולכן בעלי טוען שצריך למכור את הדירה, להחזיר את המשכנתא ולהחזיר לאבא שלו את החלק שקיבלנו. בכל שיחה שלנו על הגירושין בעלי אומר בתוקף שאני לא אקבל את הילדים ושהוא ילחם בי על זה. והנה השאלות: האם קיימת אפשרות שלא אקבל את הילדים? זהו הפחד הגדול שלי. מה לעשות עם הדירה המשותפת? האם מגיע לאבא שלו חלק בעניין? מהו גובה המזונות שאני זכאית להם? האם אפשר להעלות את גובה המזונות בהמשך הדרך? (בעלי מפתח עכשיו איזשהו עסק שאמור להצליח בקרוב) איפה אוכל לקבל סיוע משפטי טוב במחיר סביר? אודה לתשובות.
 
תשובה

גירושין
החלטנו להתגרש!! יש לי כמה שאלות בעקבות ההחלטה. קודם כל מספר פרטים: יש לנו תאומים בני שנתיים. יש לנו דירה משותפת שרשומה על שם שנינו ועליה משכנתא. קיבלנו עזרה בקניית הדירה מאביו של בעלי ולכן בעלי טוען שצריך למכור את הדירה, להחזיר את המשכנתא ולהחזיר לאבא שלו את החלק שקיבלנו. בכל שיחה שלנו על הגירושין בעלי אומר בתוקף שאני לא אקבל את הילדים ושהוא ילחם בי על זה. והנה השאלות: האם קיימת אפשרות שלא אקבל את הילדים? זהו הפחד הגדול שלי. מה לעשות עם הדירה המשותפת? האם מגיע לאבא שלו חלק בעניין? מהו גובה המזונות שאני זכאית להם? האם אפשר להעלות את גובה המזונות בהמשך הדרך? (בעלי מפתח עכשיו איזשהו עסק שאמור להצליח בקרוב) איפה אוכל לקבל סיוע משפטי טוב במחיר סביר? אודה לתשובות.
תשובה
1. לפי החוק ילדים עד גיל 6 יהיו בחזקת אמם אלא אם הוכח שטובתם מחייבת שיהיו אצל אביהם. אם את אם סבירה אין סיבה שהילדים יוצאו מרשותך. 2. השאלה מהו אופי העזרה שקיבלתם מהאב. האם זאת היתה הלוואה או מתנת נישואין. בדרך כלל הורי בני הזוג עוזרים להם לרכוש דירה כמתנת נישואין ואם זה המצב אין לאב זכות לקבל בחזרה את חלקו. 3. מזונות משלמים לפי צורכי הילדים. עיקר הנטל מוטל על האב במיוחד לאור גיל הילדים. ניתן להגדיל מזונות אם חל שינוי מהותי בנסיבות כמו למשל עליה בכושר ההשתכרות של האב או עליה בצורכי הילדים. 4. עו"ד רצוי לקחת לפי המלצות.
 
עוד שאלה

תשובה
1. לפי החוק ילדים עד גיל 6 יהיו בחזקת אמם אלא אם הוכח שטובתם מחייבת שיהיו אצל אביהם. אם את אם סבירה אין סיבה שהילדים יוצאו מרשותך. 2. השאלה מהו אופי העזרה שקיבלתם מהאב. האם זאת היתה הלוואה או מתנת נישואין. בדרך כלל הורי בני הזוג עוזרים להם לרכוש דירה כמתנת נישואין ואם זה המצב אין לאב זכות לקבל בחזרה את חלקו. 3. מזונות משלמים לפי צורכי הילדים. עיקר הנטל מוטל על האב במיוחד לאור גיל הילדים. ניתן להגדיל מזונות אם חל שינוי מהותי בנסיבות כמו למשל עליה בכושר ההשתכרות של האב או עליה בצורכי הילדים. 4. עו"ד רצוי לקחת לפי המלצות.
עוד שאלה
קודם כל, תודה על תשובתך המהירה. יש לי שאלות נוספות: א. מה קורה אחרי גיל 6? האם יכול להגיד האב: "נהנית מהחוק עד גיל 6 ועכשיו תורי?" ב. מה זה מבחינת חוק אם סבירה? האם זה קשור גם בהכנסה חודשית? כרגע אני עובדת במשרה חלקית ובתחילת השנה הבאה רוב הסיכויים שיעבירו אותי למשרה מלאה? האם יש לזה השפעה על עניין החזקה? ג. הבנתי שלא רצוי להגיע לבי"ד רבני, אלא לפנות לגישור (בתקווה שהגירושין יהיו ידידותיים עד כמה שאפשר). האם גם בי"ד רבני לא יוכל להוציא את הילדים מחזקתי. ד. אם בעלי עוזב את הבית עכשיו לפני התחלת התהליך ושוכר דירה לעצמו - מה קורה עם תשלום המשכנתא ותשלום שכ"ד שלו. על מי זה חל ומה החלוקה. יש לציין שיש לנו חשבון בנק אחד בלבד שהוא משותף ורשום על שם שנינו. ה. מה קורה עם הרכב שיש לנו ונקנה מכסף פידיון ביטוח מנהלים של בעלי ורשום על שמו? האם יש לי חלק בעניין? שוב, תודה רבה על התשובה המהיר ומקווה שלא הצפתי אותכם בשאלותיי.
 
תשובה

עוד שאלה
קודם כל, תודה על תשובתך המהירה. יש לי שאלות נוספות: א. מה קורה אחרי גיל 6? האם יכול להגיד האב: "נהנית מהחוק עד גיל 6 ועכשיו תורי?" ב. מה זה מבחינת חוק אם סבירה? האם זה קשור גם בהכנסה חודשית? כרגע אני עובדת במשרה חלקית ובתחילת השנה הבאה רוב הסיכויים שיעבירו אותי למשרה מלאה? האם יש לזה השפעה על עניין החזקה? ג. הבנתי שלא רצוי להגיע לבי"ד רבני, אלא לפנות לגישור (בתקווה שהגירושין יהיו ידידותיים עד כמה שאפשר). האם גם בי"ד רבני לא יוכל להוציא את הילדים מחזקתי. ד. אם בעלי עוזב את הבית עכשיו לפני התחלת התהליך ושוכר דירה לעצמו - מה קורה עם תשלום המשכנתא ותשלום שכ"ד שלו. על מי זה חל ומה החלוקה. יש לציין שיש לנו חשבון בנק אחד בלבד שהוא משותף ורשום על שם שנינו. ה. מה קורה עם הרכב שיש לנו ונקנה מכסף פידיון ביטוח מנהלים של בעלי ורשום על שמו? האם יש לי חלק בעניין? שוב, תודה רבה על התשובה המהיר ומקווה שלא הצפתי אותכם בשאלותיי.
תשובה
1. לאחר גיל 6 יש לקבוע מי מבין ההורים מתאים יותר להחזיק בילד. באופן מעשי האם ממשיכה להיות משמורנית כמה שנים טובות לאחר פקיעת חזקת הגיל הרך אלא אם יש סיבות מיוחדות להורות אחרת. 2. האב חייב לזון את הילד ולכן מצבה הכלכלי של האם אינו מצדיק הוצאת הילד מרשותה. 3. גם ביה"ד הרבני מצווה לפסוק לפי טובת הילד וגם שם מכבדים את חזקת הגיל הרך שהוא למעשה עקרון הלכתי. 4. לפי הדין המשכנתה היא הלוואה שנטלתם יחד ולכן שניכם צריכים לפרוע אותה גם אם אחד מבני הזוג לא גר בבית. שכ"ד הוא הוצאה אישית של הבעל. 5. לגבי הרכב השאלה מה היתה כוונת הבעל. האם התכוון לרכוש את הרכב לעצמו או לשניכם? בדרך כלל בתי המשפט נוהגים לייחס לבני הזוג שותפות בנכסים שנרכשו בתקופת הנישואין.
 
תשובה

תשובה
1. לאחר גיל 6 יש לקבוע מי מבין ההורים מתאים יותר להחזיק בילד. באופן מעשי האם ממשיכה להיות משמורנית כמה שנים טובות לאחר פקיעת חזקת הגיל הרך אלא אם יש סיבות מיוחדות להורות אחרת. 2. האב חייב לזון את הילד ולכן מצבה הכלכלי של האם אינו מצדיק הוצאת הילד מרשותה. 3. גם ביה"ד הרבני מצווה לפסוק לפי טובת הילד וגם שם מכבדים את חזקת הגיל הרך שהוא למעשה עקרון הלכתי. 4. לפי הדין המשכנתה היא הלוואה שנטלתם יחד ולכן שניכם צריכים לפרוע אותה גם אם אחד מבני הזוג לא גר בבית. שכ"ד הוא הוצאה אישית של הבעל. 5. לגבי הרכב השאלה מה היתה כוונת הבעל. האם התכוון לרכוש את הרכב לעצמו או לשניכם? בדרך כלל בתי המשפט נוהגים לייחס לבני הזוג שותפות בנכסים שנרכשו בתקופת הנישואין.
תשובה
רצוי מאוד שתגישי תביעת מזונות, משמורת ורכוש בבית המשפט לענייני משפחה. מדברייך עולה שבעלך מבקש להלחם בך, ועל כן רצוי שתקדימי אותו ותוודאי שהדיון יתנהל בבית המשפט לענייני משפחה ולא בבית הדין הרבני. לענין המשמורת הילדים - באופן מעשי ובמצב המשפטי כיום בהעדר הסכמה אחרת ישארו הילדים בני השנתיים איתך, אלא אם את סובלת מבעיות תפקוד קשות (מחלת נפש, סמים וכיוצ"ב). בהצלחה
 
לכו על משמורת משותפת

גירושין
החלטנו להתגרש!! יש לי כמה שאלות בעקבות ההחלטה. קודם כל מספר פרטים: יש לנו תאומים בני שנתיים. יש לנו דירה משותפת שרשומה על שם שנינו ועליה משכנתא. קיבלנו עזרה בקניית הדירה מאביו של בעלי ולכן בעלי טוען שצריך למכור את הדירה, להחזיר את המשכנתא ולהחזיר לאבא שלו את החלק שקיבלנו. בכל שיחה שלנו על הגירושין בעלי אומר בתוקף שאני לא אקבל את הילדים ושהוא ילחם בי על זה. והנה השאלות: האם קיימת אפשרות שלא אקבל את הילדים? זהו הפחד הגדול שלי. מה לעשות עם הדירה המשותפת? האם מגיע לאבא שלו חלק בעניין? מהו גובה המזונות שאני זכאית להם? האם אפשר להעלות את גובה המזונות בהמשך הדרך? (בעלי מפתח עכשיו איזשהו עסק שאמור להצליח בקרוב) איפה אוכל לקבל סיוע משפטי טוב במחיר סביר? אודה לתשובות.
לכו על משמורת משותפת
(אם אין נסיבות מיוחדות להמנע ממשמורת משותפת)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה