מצד אחד, מסובך.. מצד שני, לא כזה מסובך..
מה "נכון לעשות" אכן מסובך לקבוע ולבדוק, ועשויות להיות פרשנויות שונות גם על תוצאות הבדיקה.
מצד שני -" מה יעיל" ו"מה עובד" סה"כ די פשוט לבדוק ולקבוע (נראה לי שאישית לפחות זה חלק ממה שמשך אותי לאמנויות לחימה, בסופו של יום 'מבחן התוצאה' כאן הוא די פשוט, ואם שומרים דברים 'אמיתיים' סליחה על שאילת הביטוי מלעז - אז אין הרבה מקום לבולשיט) וכך גם "מה רלוונטי " לימינו (התגוננות מהתקפה בשתי ידיים לפתיחת הקשר של החגורה בקימונו פחות רלוונטי, התגוננות מהתקפת סכין/לאטמה לפנים יותר רלוונטית, התגוננות ממי שמנסה להשתלט לך על הנשק - בין אם זה חרב או אקדח - ממוקמת באמצע ועשויה להיותר רלוונטית בהתאמות מסויימות)
החוכמה היא לא להתבייש, אם מישהו מראה משהו ולא מסוגל לגבות אותו, אז גם אם הוא ראש-שיטה ו/או מתאמן עשרים שנה יותר ממך, יש בעייה בחומר הנלמד.
אני מניח שאם אתה מתמטיקאי ו/או מהנדס והמורה שלך היה מראה תרגיל שגוי, או מתכנן גשר שלא יעמוד בעומסים - לא היית מתבייש לקבוע לעצמך דיעה... לטעמי המצב באמנויות לחימה לא אמור להיות מאד שונה, לפחות לא כאשר מדובר בתחום בו יש לך מספר דו-ספרתי של שנות ניסיון...