ברק מדבר

Deathatred

New member
לפי אותו עיקרון

>> בוא ננקה את האורוות שלנו לפני שאנו מטיפים מוסר לפלסטינים << לפי אותו עיקרון תנקו את האורוות במחנה הסברנית לפי שאתם באים להטיף מוסר לשאר עם ישראל. חשבון-נפש נעים לך.
 

yeshgvul

New member
הניקוי הזה נחוץ, אבל הסרבנות תימשך

לא זה ינוקה. באופן כללי הכוונה היא שכל אדם צריך לפשפש במעשיו לפני שהוא מטיף לאחרים. גם אם אתה חושב שאני אינני עושה זאת, זה לא פוטר אותך מלנהוג ביושר.
 

Asaf p

New member
ברק צודק

לא הישיבה בממשלת האחדות זה מה שהרס את ממשלת האחדות. זו היציאה הבלתי אחראית של פואד ממשלת האחדות בגלל 50 מיליון שקל, וההצהרה התמוהה והבלתי מתפשרת של מצנע שלא ישב באחדות בשום מחיר. שמעתי את יולי תמיר בליל הבחירות טוענת כי הישיבה בממשלת האחדות זה מה שגרם להתדרדרות של מפלגת העבודה. אני לא מבין איך הם הגיעו למצב שראשם טמון כך כך בחול. הרי אם זו הייתה הסיבה מרצ הייתה קופצת לשחקים ושינוי שהצהירה שוב ושוב בתמיכתה באחדות לא הייתה נוסקת עד המנדט ה15. הלך הרוח היום העם הוא בעד אחדות. אם שרון למשל היה מצהיר לפני הבחירות שלא ישב עם מצנע בשום מחיר אני משוכנע שהליכוד לא היה מגיע למה שהשיג בבחירות . עכשיו מצנע מתנהג כמנהיג של מפלגה קטנה ,ומוביל אותה נגד אחדות. הרי מפלגת העבודה שווה פוטנציאלית מספר כפול מ19 המנדטים שאותם השיגה. הרעיון הוא להעתיק את השיטה הפופוליסטית של טומי לפיד. לשבת מחוץ לממשלה בתקופת חירום, להביא את הממשלה להסתמך על קולותיהן של מפלגות סחטניות קטנות וקיצוניות ובכך לסנדל כל אפשרות לבצע תוכניות רציניות במדינה,כלכליות ומדיניות. התוצאה: המצב לא ישתפר בהרבה אם בכלל ובחירות הבאות מצנע יקטוף את קולות המאוכזבים.
 
הישיבה בממשלה בשנתיים האחרונות

גרמה לכך שלא תהיה אופוזציה משמעותיות לממשלה. כתוצאה מכך לא נערך דיון רציני בתקשורת ובציבור בכלל על מחדלי הממשלה. לכן הליכוד עלה כל כך, אף על פי שרק גרם לנו נזק. לגבי מצנע, הוא צודק - במה הועיל למדינה ישיבתה של העבודה בממשלת שרון בשנתיים האחרונות? הם פשוט חסרי השפעה.
 

Asaf p

New member
חסרי השפעה?

העבודה הייתה בשלטון חסרת השפעה? אם היית רק עושה מאמץ להיות קצת בקיא היית מגלה ששרון היה מסונדל לפרס בשנתיים האחרונות,ולא לקח שום החלטה בעצמו ואילו פואד חלש על משרד הבטחון, המשרד הכי חשוב. מספיק שני הדברים האלה בשביל להבין את גודל החשיבות שהייתה לעבודה בממשלה. נוסיף על כך, הרי כמה ימים אחרי שהעבודה פרשה הממשלה נפלה, אז איך זה שלא הייתה להם השפעה אם הם בעצם יכלו להפיל את הממשלה בכל זמן? הקביעה שלא הייתה אופוזיציה לא נכונה. כי מרצ הייתה האופוזיציה. כלומר הייתה פה הזדמנות פז למרצ להוות אלטרנטיבה שלטונית לגדול ולהפוך למשהו שקצת קרוב למפלגת שלטון. אבל לא, היא ירדה ל6 מנדטים. דבר שלישי, אם נבחן את התנהגות הממשלה עד חומת מגן וגם אחרי זה, נמצא אותה די מתונה. שרון נתן לעראפת הרבה מאוד הזדמנויות. הרי הממשלה הנוכחית לא הייתה ניצית, וקיבלה החלטות מתונות ויוניות בהתחשב בכך שפיגועי טרור מתרחשים השכם וערב בערים שלה. רביעי, העבודה צנחה בסקרים ב5 מנדטים אחרי שמצנע הצהיר שלא ישב בממשלת האחדות. כלומר היו לפחות 5 מנדטים שהם שמאלנים אבל מעדיפים את האחדות, כי הם רוצים שלטון יציב ולא שלטון שנסמך על מפלגות קטנות.
 
כן, חסרי השפעה.

מה שרון היה עושה בממשלת ימין צרה שלא עשה בממשלת אחדות? להפציץ במטוסי קרב? לכבוש את ערי הגדה? להמשיך את ההשקעות האדירות בהתנחלויות? הרי את כל אלו הוא עשה בכל מקרה גם בממשלת אחדות. הדבר היחיד שהוא עוד לא עשה זה לכבוש את עזה... הממשלה לא נפלה - שרון החליט על בחירות כי העריך (ובצדק) שהליכוד יגדיל את כוחו וכך גם הימין בכלל, וכך יהיה לו קל יותר לשלוט. מכיוון שמרצ היתה האופוזציה השמאלית היחידה כמעט, היא לא זכתה לדיון רציני בתקשורת בעמדותיה, ולכן לא היה דיון אמיתי על אלטרנטיבה לשלטון, עד לאחר פיזור הכנסת, אבל זה כבר היה מאוחר מדי בשביל לשכנע את העם. זו גם הסיבה שהעבודה נפגעה מהחלטתה שלא לשבת בממשלת אחדות.
 

Alexco

New member
אני כל כך שונא אותו!

הוא מנסה להציג את עצמו כמלאך שלא עשה שום טעויות אז הוא מעיף את האשמה כולה על הצד הפלשתינאי כדי שהוא יוכל לחזור לפוליטיקה...הוא יצר את המיתוס של "הצענו להם הכל והם לא הסכימו"...
 

ricardo18

New member
בקשר למצנע - אני רואה בו נקודת אור

רעיונית עבור מפלגת הראשונה. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן - הציבור יודע בדיוק מה מייצגת מפלגת העבודה. מצנע הנהיג מדיניות של חיסול העמימות שאופפת את הרשימה, ודאג להבהיר בדיוק את מהלכיו העתידיים. לכן אני מקווה שמצנע יישאר כמה שיותר זמן בראשות העבודה וכמובן יעמוד במילתו וייסרב לשבת באחדות מדומית.
 

ricardo18

New member
ובקשר לטענתך אסף, כי ראש ממשלה

צריך להיות בעל רקורד בעשייה. אם היית טורח להתעניין בעשייה של אילן גלאון למשל, היית מוצא שהעביר בתוך קדנציה אחת שלו בכנסת - 7 חוקים חברתיים לבדו. אין ספק שהוא בעל רקורד מרשים הרבה יותר משרון. ואילו במי אתה תומך לראשות ממשלתנו? אדם שבכל תפקיד מדיני בו שם ידו הביא לאסון. לשרון אין נסיון מדיני - משום שהוא פישל בינתיים בכל תפקיד. ולחלוטין לא מעניין אותי איזה לוחם היה שרון.
 

Asaf p

New member
אתה יודע מה

חשבתי לעשות כאן השוואה בין הרקורד של גילאון לשרון כדי להראות לך מי יותר מתאים לתפקיד ראש ממשלה (ושוב, זה בלי שום קשר להשקפה אידאולוגית) . אבל זה דבר כל כך טריויאלי שאני לא רוצה לעשות ממך צחוק.
 

ricardo18

New member
נסה אותי. אין לי כל ספק שכל אחד

ב15 הראשונים של מרצ מתאים יותר להיות ראש ממשלה משרון או מכל אחד אחר בחבורה שעומדת מאחוריו. אמנם גם זו לא חכמה גדולה.
 
למעלה