ברלין 36'

קוכולין

New member
הם טאבו לשאלות ודיונים

משום שהם עלולים לדרדר אותנו לויכוחים פוליטיים. אם תראה איך נראים פורומי האקטואליה ברשת- תבין את ההיגיון שמאחורי העניין.
 

Boogieman

New member
אבל בוא נהיה ישרים עם עצמינו...

אנחנו לא באמת מפרידים בין הסטוריה ופוליטיקה משום שלא ניתן לעשות הפרדה כזאת, בעצם לכל הודעה של כל אחד מאתנו יש הקשר פוליטי כזה או אחר. מה שאנחנו עושים הוא להמנע מנושאים וצורות דיון שאנחנו יודעים בוודאות (נסיון עבר עשיר) שיובילו לריבים אישיים. אז הפורום הזה סובל פוליטיקה עד גבול מסויים, כל זמן שזה נעשה בצורה מכובדת. על הסטוריה בהקשר יותר פוליטי, בלי חוק 20 השנה אפשר לדבר בקומונה בתנאי שזה נעשה בצורה תרבותית ונשאר קשור להסטוריה.
 
לפי הסגנון של ורדה בשירשור זה

הקיצוניות והחריפות של הביטוי של משנתה האנטי ציונית או לפחות הפוסט ציונית , ברור לך שהפורום הזה יהרס אם היא תוביל כאן דיונים פוליטיים. זוכר איזה הרס גרם ימני כאן, מטרניך, בשעתו ? לא שווה לנו לחזור לאותו מצב....
 

Boogieman

New member
דיעות פוליטיות לא קשורות לזה בכלל

וגם לא "קיצוניות" (מה שזה לא יהיה). במקרה של מטרניך לא היתה שום בעיה עם הדיעות שלו, והיו גם "קיצוניים" ממנו בפורום, הבעיה היתה עם סגנון הדיון, עם הטרוליות והגסויות. ורדה עדיין לא עשתה שום דבר שנכלל בקטגוריה הזאת, מה שהיא עשתה זה לבטא דיעות שרוב האנשים לא מסכימים להן. מה שצריך זה פשוט להסכים על כללי המשחק, זה הכל. אם אתה רוצה להגביל את הכניסה לפורום לבעלי דיעות מיינסטרימיות בלבד אז אני הראשון שהולך.
 
מה שהיא עשתה היה "לדחוף"

אנלוגיות פשטניות, בשתי שורות קצרות ופסקניות לכל מיני הודעות היסטוריות. אנלוגיות שקופות, מילא היתה תורמת לדיון באריכות ובצורה מנומקת ואנלוגיה היתה משתמעת במרומז ... אבל היא הפכה את הפורום לקיר עליו מורחים סיסמאות פוליטיות פשטניות , במסווה של תגובה לדיון היסטורי. מסכים איתך שאין קשר בין דעות לזכות לכתוב כאן, כמעט עד אין גבול... למשל הקישור של ליתיום לאתר גזעני, פשיסטי אנטישמי אמריקני נראה לי כבר עובר את הגבול ואמרתי לו שלא יגיב להודעותי.
 

Boogieman

New member
אני בטוח שאם מישהו יהווה בעיה

המנהלים ידעו איך לטפל בו, או בה (אני מוכן לתרום גרזן ושקיות זבל לצורך העניין). כל זמן שאין בעיה כזאת, לא צריך ליצור אותה.
 

masorti

New member
אתה טועה. מה שהיא עשתה...

היה לכתוב בצורה הכי ברורה וגלויה תעמולה אנטי-ישראלית ופרו-פלשתינית. אני מודיע לך בזאת שהפיוזים שלי התקרבו לנקודה הרתיחה למקרא דבריה, ורק בגלל כבוד הפורום ומנהלו התאפקתי מלענות לה תשובה ציונית הולמת. אם יוחלט על מדיניות של "שמיים פתוחים" בנושאים פוליטיים, אנא הודיעוני ואשמח לעשות ממנה קציצות. אני משום מה התרשמתי שזה עלול להרוס את הפורום. מה שכן, לא יהיה מקובל עלי שרק צד אחד (השמאל הקיצוני ההזוי) יורשה להציג כאן את משנתו. נ.ב. אני ממליץ לבדוק האם ורדה5 קשורה ל"ורדה טלמון", הידועה כשמאלנית סהרורית המשתתפת בפורומים פוליטיים בתפוז (ומן הסתם גם במקומות אחרים).
 

Boogieman

New member
אני יכול לדבר בשם עצמי.

ולי אין בעיה עם אנשים הזויים משום צד, כל עוד הם מתנהגים יפה. היתה תחלופה בהנהלה, יש חוקים חדשים וברורים, אם היא תעמוד בהם היא תשאר אם לא היא תעוף. יותר פשוט מזה? החוקים אומרים שלא עוסקים באקטואליה בפורום, אם איזה שמאלן הזוי או ימני הזוי רוצה לדבר על הסטוריה אז סבבה. מן הסתם, ההשקפה ההסטורית לא נפרדת מההשקפה הפוליטית ולכן אמת המידה היא צורת הדיון בפורום ועמידה בחוקיו ולא הדיעות הפוליטיות. מבחינתי, הרוחות של ברוך גולדשטיין ואחמד יאסין יכולות לכתוב בפורום כל זמן שהן שומרות על חוק 20 השנה ולא שואלות על בגרויות. אבל בנקודה הזאת אני לא בטוח שהמנהלים יסכימו אתי.
 

masorti

New member
כל אחד יכול לכתוב פה אם יתנהג יפה..

אבל אם בתגובה להודעה שמזכירה את הפצצת נגסאקי תתקבל תגובה כזו, אזי מבחינתי זה ייחשב קאזוס בלי. אני לא מוכן לשחק את שוטה הכפר שאינו מבין למה התכוון המשורר בהערה: "להסתכל וללמוד על פשעי מלחמה כנגד אזרחים וכנגד החלטות נפשעות של אנשי צבא כשהם מטילים פצצות ממטוסים על אוכלוסיה אזרחית."
 

Boogieman

New member
לך קל לדבר, אתה עוסק בהסטוריה עתיקה

כשמדברים על הסטוריה מודרנית, רמזים לדיעותינו הפוליטיות מפוזרים בכל מקום אם נרצה ואם לא, וזה לא מוגבל לאף צד של המפה הפוליטית. צריך להשתדל לא להגזים עם זה. אין פה עניין של לא להבין, אני רואה אצל הרבה אנשים רמזים עבים לדיעות פוליטיות שלא מקובלות עלי, כל זמן שהדיון עצמו לא גולש לפוליטיקה אני לא אריב עם אף אחד בגלל זה.
 

קוכולין

New member
מסורתי, לא עניינינו לבדוק מי היא

או ליתר העניין- מי כל משתתף אחר בפורום. גם אתה וגם אני, למשל, כותבים בניק ניים, ואין שום בעיה עם העניין הזה. באינטרנט יש זכות לאנונימיות. פוליטיקה לא תהיה בפורום הזה. נקודה. אני מבקש מורדה ומכולם לא לרמוז באופן בולט מדי. מצד שני- אני לא מתכוון לחפש רמזים בכל הודעה, ואני מציע גם לך לא לעשות את זה- כי אין לזה סוף. אם אתה מזהה רמזים, אתה יכול מצדי לרמוז בעצמך לכיוון שלך- כל עוד לא מתנהל כאן ויכוח פוליטי. ושוב- כל הודעה שתאזכר אירועים מ-20 השנים האחרונות תימחק.
 

I Was Hoping

New member
אני בעד שהפורום הזה לא יסבול

בכלל, ולא יסבול פוליטיקה בפרט. לשם כך נועדו הפורומים העוסקים באקטואליה, וישנם רבים כאלה כאן בתפוז. אני מודעת לבעייתיות שבהפרדה, אך כן מבקשת להתעקש עליה, בעיקר כדי לשמר את נושא הפורום, המכיל בעיקרו את העבר ואת השלכותיו, ללא התמקדות בהווה.
 
למעלה