ברכות על הפורום ושאלה

haim1975

New member
ברכות על הפורום ושאלה

לפני כשנתיים מומנה לי שנת לימודי ההנדסאי האחרונה מביטוח לאומי במסגרת שיקום כעת אני שנה שנייה לימודים לתואר ראשון ולא מצליח למצוא עבודה בתחום שכן הדרישה במקצוע זה (מחשבים) היא מינימום לתואר ראשון וכך גם לא ממש מצליח לעמוד בתשלומים של הלימודים וכבר חייב הרבה כסף לבנק. נכותי היא של כ-75% וכתבתי מכתב לוועדת חריגים שבה אני משטח את טענותיי ומבקש מימון התואר הראשון (גם רטרואקטיבי). מהם סיכויי לקבל מימון זה והאם יש תקדים לקבל שיקום פעמיים? בתודה מראש.
 
תקופת ההכשרה לשיקום מקצועי

תקופת ההכשרה לשיקום מקצועי נקבעה ב"הוראות בדבר שיקום מקצועי", בהוראה 6: (א) בתכנית השיקום המקצועי לא יקבע פקיד השיקום תקופת שיקום העולה על שנים-עשר חודשים, אלא אם בשים לב למסיבות המיוחדות של המקרה אישר סגן המנהל הכללית (גימלאות) או פקיד שיקום שהוסמך על ידיו תקופה ארוכה יותר, וכפי שאישר. (ב) האמור בסעיף האמור בהוראה 6(א) אינו חל לגבי שיקומו של נפגע שדרגת נכותו עולה על 65% או שבשעת הפגיעה בעבודה טרם מלאו לו 18 שנה והתכנית המוצעת אינה ניתנת לביצוע תוך שנים עשר חדשים. הוראות אלה רלבנטיות לשיקום מקצועי של נכים כלליים ונפגעי עבודה גם יחד. אני מניח שתנאי הוראה 6(א) רלבנטיים לגביך, היות ונכותך הרפואית עולה על 60% (בהנחה שהתכוונת לנכות רפואית ולא לדרגת אי-כושר, למרות שהדבר לא לגמרי ברור מההוראות). אשר לשאלת הסיכויים, קשה לי לומר.
 

haim1975

New member
המשך השאלה

דרגת נכותי היא 75% אי כושר ו40% רפואית מה שחסר לי בתשובה היא העובדה כי לימודי תואר ראשון ממומנים בשלמותם ע"י השיקןם למי שנכותו מעל 65% אני טועה?
 
למעלה