בריאת העולם באמונה הנוצרית

danielduyen

New member
בריאת העולם באמונה הנוצרית

מה האמונה הנוצרית ביחס לבריאת העולם האם הם מאמינים כמו היהדות שהעולם נברא לפני 5780 שנה? או שהאמונה שלהם מתיחסת לזמן אחר?
 

nrmlsr

New member
תשובה

שלום danielduyen, בברית החדשה לא מוזכר מתי נברא העולם במדוייק ובמקורות התנ"ך והברית החדשה לא מצויין במפורשות מתי נברא העולם שהרי יום אחד בעיני אלוהים הוא כאלף שנה. לגבי המושג:"האמונה הנוצרית" ניתן ליחס אותו לזרמים רבים בנצרות,אינני בטוח מהי הדעה של כל הזרמים ביחד,אך בעיקרון בכתבי הקודש לא מוזכר מועד הבריאה המדוייק ואף לא כתוב באיזו שנה נברא העולם בדיוק. אולי כוונתך היא מה יחס האמונה המשיחית לבריאת העולם,אז לגבי האמונה המשיחית לא מוזכר שום מועד שבו נברא העולם והאמונה מסתמכת רק על הכתוב בתנ"ך ובברית החדשה. כשאתה אומר "האמונה הנוצרית" השאלה הראשונה שעולה היא לאיזה זרם אתה מתכוון,אולי לקתולי,אולי לפרוטסטנטי,אולי לאנגליקני,אולי לעדי יהוה,אולי בכלל לפרובוסלבים וכו',לכן שאלתך לא תהיה ברורה אם תשתמש במושג "האמונה הנוצרית" שהרי שאלה זאת תעורר שאלות רבות,לאיזה זרם אתה מתכוון שהרי אי אפשר לתאר את כל הזרמים כזרמים בעלי אותה אמונה,יש זרמים נוצריים רבים בעלי אמונות שונות שסותרות זו את זו. אבל לגבי האמונה המשיחית מדובר אכן באמונה שמתבססת על התנ"ך והברית החדשה בלבד ולא על מקורות חיצוניים ולפיכך אין מועד כלשהו עם תאריך או שנה שלפי האמונה נברא העולם כי כאשר נברא העולם האדם עוד לא היה חכם בזמן הבריאה ולכן לא היה עד אחד בימי בראשית בימי אדם וחווה שיכל לקבוע במדוייק באיזו שנה נברא העולם. כל הטענות לפיהם העולם נברא בשנת ה' תש"ע(5770) הם לא בהכרח טענות אמינות משום שהן לא מוזכרות במפורשות בכתבי הקודש וכתבי הקודש לא מציינים אף שנה שמתארת את מועד הבריאה.
 

nrmlsr

New member
פרט ששכחתי לציין בתחילת ההודעה

"יום אחד בעיני אלוהים הוא כאלף שנים בעיני אדם" כלומר כל יום שאלוהים מונה לאדם היום הזה נראה כאלף שנה ולכן ייתכן והספירה שאלוהים מונה סותרת את האמונה היהודית-אורתודוקסית שהרי לא ניתן לקבוע במדוייק מתי נברא העולם ורק אם אלוהים בעצמו היה מציין מתי נברא העולם אז ניתן היה לדעת אבל כאשר קם אדם רגיל וקובע שהעולם נברא בשנת ה' אלפיים תש"ע לא ניתן להיות בטוח שהספירה הזאת אמינה משום שמקורה איננו בכתבי הקודש אלא זאת מסורת שקבעו האורתודוקסים ולפיכך גיל העולם איננו ידוע במדוייק,יכול להיות שגיל העולם הוא כגיל שהמדע קבע ויכול להיות שגיל העולם הוא מעל 5770 שנה ולכן ניתן לשער הרבה השערות,אם בתנ"ך עצמו היה מוזכר מתי נברא העולם או בברית החדשה אז הייתי יכול לומר לך מהו גיל העולם לפי האמונה המשיחית אך אין באמונה המשיחית גיל לעולם שניתן לקבוע אותו בוודאות אך יש רמזים שכל יום בעיני אלוהים הוא כאלף שנה בעיני אדם ולכן ייתכן שכל יום שעובר לפי החישוב של אלוהים,אותו יום נראה לאדם כאלף שנה ולפיכך אי אפשר לדעת מהו גיל העולם,יכול להיות שגיל העולם מאוד קרוב לשנת 6000 ואולי אף גיל העולם הוא עשרת אלפים שנה ואולי כל גיל אחר ולכן לא ניתן לקבוע את גיל העולם אם לא יודעים קודם כל מאיפה אלוהים מתחיל למנות את הימים וכמה ימים או שנים אלוהים מנה וכמה כל יום הוא בעיני אדם,ברגע שהפרטים יהיו ידועים אז ניתן יהיה לקבוע בוודאות עובדות אך כרגע אין את העובדות הללו בכתבי הקודש(התנ"ך והברית החדשה).
 
"יום אחד בעיני אלוהים הוא כאלף שנים בעיני אדם

בס"ד אתה צודק והנה הפסוק המדויק מספר תהילים,מזמור צ',פסוק ד':כִּי אֶלֶף שָׁנִים, בְּעֵינֶיךָ-- כְּיוֹם אֶתְמוֹל, כִּי יַעֲבֹר; וְאַשְׁמוּרָה בַלָּיְלָה. שבוע טוב.
 

margot

New member
עתה נבראו ולא מאז ולפני יום (ישעיה מח)

" עוד תבינו שאתם חיים לפני עידן ההתפכחות הכללית שבקרוב תחול. אתם חיים בעולם בו חפץ אלוהים שהעולם ינהג כמנהגו עם כל האמונות והתיאוריות שהבני האדם מאמינים בהן או לא מאמינים בהן. תבינו ש אלוהים ברא את העולם/היקום תוך ששתל את הכל בו כמו למשל את המאובנים וממצעים שונים וכו', וזאת בכדי שעד להתגלותו הקרובה בעולם במשיח, זה יראה לך/להם שהעולם קיים הרבה שנים שמלפני המאה הקודמת היא המאה ה20 כאשר תתפכחו לדעת מי מאיין ולאן באמת הולכים אתם מכאן ולמה, כולכם תבינו גם ובוודאות תדעו ש העולם נברא בזמן המודרני = ( עתה נבראו ולא מאז ולפני יום (ישעיה מח) = לא מלפני כמה אלפי מיליוני או מיליירדי שנים). אלא במאה ה 20 נברא העולם ובמאה ה 21 הוא יחרב. נקודה. "
 
במאה ה 20 נברא העולם ובמאה ה 21 הוא יחרב.

בס"ד וכבר נאמר:תיפח רוחם של מחשבי הקיצין. והנה מאותו הפרק מהנביא ישעיהו(מ"ח) שממנו צטטת ובהמשך לכותרת שים/י
לְמַעַן שְׁמִי אַאֲרִיךְ אַפִּי, וּתְהִלָּתִי אֶחֱטָם-לָךְ--לְבִלְתִּי, הַכְרִיתֶךָ. ועוד אמר הנביא ישעיהו(פרק י"א):כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.
 

ל נ צ ח

New member
"ותהילתי אחתם לך" ה' אומר < לבית>יעקב >

בית יעקב מכוון לרבים. וכך גם "תיפח רוחם של מחשבי הקיצין" לְמַעַן שְׁמִי אַאֲרִיךְ אַפִּי, וּתְהִלָּתִי אֶחֱטָם-לָךְ--לְבִלְתִּי, הַכְרִיתֶךָ. " לְמַעַן שְׁמִי " ו " לְמַעֲנִי לְמַעֲנִי אֶעֱשֶׂה כִּי אֵיךְ יֵחָל וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לֹא אֶתֵּן ז"א "למעני למעני" אומר אלהים עולם כמנהגו נוהג. למעני (א) = למען האלוהים (האב ) ו "למעני" (ב) למען אלוהים (הבן) המשיח. ישעיה מח (א) שִׁמְעוּ זֹאת בֵּית יַעֲקֹב הַנִּקְרָאִים בְּשֵׁם יִשְׂרָאֵל וּמִמֵּי יְהוּדָה יָצָאוּ הַנִּשְׁבָּעִים בְּשֵׁם יְהֹוָה וּבֵאלֹהֵי יִשְׂרָאֵל יַזְכִּירוּ לֹא בֶאֱמֶת וְלֹא בִצְדָקָה: (ב) כִּי מֵעִיר הַקֹּדֶשׁ נִקְרָאוּ וְעַל אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל נִסְמָכוּ יְהֹוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ: (ג) הָרִאשֹׁנוֹת מֵאָז הִגַּדְתִּי וּמִפִּי יָצְאוּ וְאַשְׁמִיעֵם פִּתְאֹם עָשִׂיתִי וַתָּבֹאנָה: (ד) מִדַּעְתִּי כִּי קָשֶׁה אָתָּה וְגִיד בַּרְזֶל עָרְפֶּךָ וּמִצְחֲךָ נְחוּשָׁה: (ה) וָאַגִּיד לְךָ מֵאָז בְּטֶרֶם תָּבוֹא הִשְׁמַעְתִּיךָ פֶּן תֹּאמַר עָצְבִּי עָשָׂם וּפִסְלִי וְנִסְכִּי צִוָּם: (ו) שָׁמַעְתָּ חֲזֵה כֻּלָּהּ וְאַתֶּם הֲלוֹא תַגִּידוּ הִשְׁמַעְתִּיךָ חֲדָשׁוֹת מֵעַתָּה וּנְצֻרוֹת וְלֹא יְדַעְתָּם: (ז) עַתָּה נִבְרְאוּ וְלֹא מֵאָז וְלִפְנֵי יוֹם וְלֹא שְׁמַעְתָּם פֶּן תֹּאמַר הִנֵּה יְדַעְתִּין: (ח) גַּם לֹא שָׁמַעְתָּ גַּם לֹא יָדַעְתָּ גַּם מֵאָז לֹא פִתְּחָה אָזְנֶךָ כִּי יָדַעְתִּי בָּגוֹד תִּבְגּוֹד וּפֹשֵׁעַ מִבֶּטֶן קֹרָא לָךְ: (ט) לְמַעַן שְׁמִי אַאֲרִיךְ אַפִּי וּתְהִלָּתִי אֶחֱטָם לָךְ לְבִלְתִּי הַכְרִיתֶךָ: (י) הִנֵּה צְרַפְתִּיךָ וְלֹא בְכָסֶף בְּחַרְתִּיךָ בְּכוּר עֹנִי: (יא) לְמַעֲנִי לְמַעֲנִי אֶעֱשֶׂה כִּי אֵיךְ יֵחָל וּכְבוֹדִי לְאַחֵר לֹא אֶתֵּן:
 
תמיד יש רעיונות חדשים

אני חייב להודות שאת הבדיחה הזאת עדיין לא שמעתי.
 

ל נ צ ח

New member
בעיני אנשים רבים גם משיח-אלוהים זה בדיחה.

אז מה? לא לך וגם להם לא מונופול על האמת. מסכים?
ל נ צ ח
נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם כָּמוֹךָ וְנָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיו וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ: (דברים יח ( טו,יח)
 
כן ולא

לי אין מונופול על האמת, אך לאלוהים יש ויש! ודבר ה' - התנ"ך והברית החדשה הם דברו והם האמת.
 

ל נ צ ח

New member
לאלוהים מונופול על האמת לאדם פרשנות לדברו.

נ.ב: - מעניין, באותו הרגע ב-ד-י-ו-ק שכתבתי את המילה פרשנות , בגלי צה"ל רינו צרור אמר לרב יעקב אריאל את אותה המילה פרשנות. תדיר שדברים כאלה קורים לי כאשר אני צופה בטלביזיה וברדיו.
ל נ צ ח
נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן נָבִיא אָקִים לָהֶם מִקֶּרֶב אֲחֵיהֶם כָּמוֹךָ וְנָתַתִּי דְבָרַי בְּפִיו וְדִבֶּר אֲלֵיהֶם אֵת כָּל אֲשֶׁר אֲצַוֶּנּוּ: (דברים יח ( טו,יח)
 
אין שום מקום לפרשנות אנושית

רוח הקודש הוא היחיד שמפרש את דבר ה' שנכתב בהשראתו. והוא נתן לגופו של המשיח - לקהילת המשיח התגלויות על דברו. וזה מעניין שהדרך בה אני רואה את דבר ה' מתוך ההתגלות שניתנה לי ברוח הקודש, כך גם רואה אח מאמין מהודו, מיפן, מסין, משוודיה, מארה"ב מאוסטרליה ומדרום אפריקה ועמים אחרים. איך יתכן הדבר? אני לא מכיר אותם, מעולם לא דיברתי אתם, ובכל זאת אני שומע על מאמינים מכל העמים שמאמין באותם הדברים בדיוק שאני מאמין. צירוף מקרים? ממש לא!
 

ל נ צ ח

New member
כי את אשר יאהב יהוה יוכיח. ../images/Emo88.gif

משלי ג (יב) כי את אשר יאהב יהוה יוכיח וכאב את בן ירצה: ________________________________ המשיח יודע שהוא המשיח.
ל נ צ ח
השיפוט של לנצח מחדיר חוכמה מקוריות חוסר-מנוחה והתעוררות הגורמת לסערת-רגשות להערצה לקנאה לתוקפנות ולבסוף גם להשלמה.
 
ברוכים הבאים דניאל

האמונה המשיחית מאמינה שהעולם אכן נברא לפני 5,770 שנה. אנחנו כן מאמינים שאלוהים ברא את העולם בשישה ימים, ושכל יום בבריאה היווה יום שלם. הכחשה לדבר הזה, משמעה שאנחנו לא בוטחים בעל-טבעיותו של אלוהים, ושהוא מסוגל להכל, אפילו לברוא ביום אחד את השמש הירח והכוכבים. נכון הוא שבברית החדשה אין ממש התייחסות לבריאת העולם, כמו גם אין צורך בהתייחסות נוספת למה שכתוב בתנ"ך כיוון שהברית החדשה היא המשך של התנ"ך ובלי התנ"ך לא ניתן להבין כלל את הברית החדשה. התנ"ך הוא חלק בלתי נפרד מדבר ה', כמו גם הברית החדשה, שניהם מהווים ספר אחד, שהוא המקור של האמונה המשיחית.
 
היי

לא הייתי כאן כמה שבועות... למעשה הברית החדשה לא שופכת אור חדש על מועד הבריאה, אלא מוסיפה משהו מכיוון אחר. הייתי אומר שהפסוקים שמתייחסים אל הבריאה מנקודת מבט משיחית, הם שהמשיח הוא האור, הוא ראשית הבריאה, הוא דבר אלוהים. "בראשית היה הדבר, והדבר היה עם האלהים, ואלהים היה הדבר. 2 הוא היה בראשית עם האלהים. 3 הכל נהיה על-ידיו, ומבלעדיו לא נהיה כל אשר נהיה. 4 בו היו חיים והחיים היו האור לבני האדם. 5 והאור מאיר בחשך והחשך לא השיגו.....14 הדבר נהיה בשר ושכן בתוכנו" [ הבשורה על פי יוחנן פרק א] כֹּה אָמַר הָאָמֵן הָעֵד הַנֶּאֱמָן וְהָאֲמִתִּי, רֵאשִׁית בְּרִיאַת הָאֱלֹהִים [ חזון יוחנן ג' 14 ] הפסוקים האלו לא מחדדים את מועד בריאת העולם, אבל הם עקביים עם התפיסה היהודית שראשית הבריאה, היא האור האלוהי, האור הגנוז. המשיח, ישוע, מדבר כאן הן כדבר אלוהים, והן כראשית הבריאה. ( היא האור הגנוז ). במקום אחר, ישוע מציין במפורש שהוא עצמו הוא האור האלוהי, אור החיים, אור העולם. וַיְדַבֵּר אֲלֵיהֶם לֵאמֹר אֲנִי אוֹר הָעוֹלָם כָּל־הַהֹלֵךְ אַחֲרַי לֹא יִתְהַלֵּךְ בַּחֲשֵׁכָה כִּי־אוֹר הַחַיִּים יִהְיֶה־לּוֹ [ הבשורה על פי יוחנן ח 12]. בריאת האדם הראשון לפי היהדות היא ( אוטוטו ) לפני 5772 שנים. ראש השנה היהודי מסמל את בריאת האדם הראשון. האמונה המשיחית לא חולקת על כך. לי לפחות אין ספק שהאדם הראשון אכן נברא לפני כמעט 5772 שנים, ואני דוחה מכל וכל כל תיאוריה אחרת בעניין זה. ששת ימי הבריאה, הם מעט בעייתיים, לפחות בעיניי. הרי לפי הטקסט המקראי, השמש נבראה רק ביום הרביעי. בכל זאת, מסופר שהיה ערב והיו בקרים קודם לבריאת השמש. איך זה יתכן? בנוסף- המילה "יום" בספר בראשית , היא הכינוי שבו אלוהים מכנה את האור שלו. יום- אלוהים מכנה את האור הגנוז "יום". "יום", אינו מהלך של 24 שעות. מה שאני מנסה לאמר, זה שיתכן שהמקרא מציין 6 ימי בריאה שהם זרים לנו מכל בחינה אפשרית. בוודאי שאנו לא מסוגלים להבין מהו "יום", קודם לבריאת השמש... זה הרי לא יתכן שיתקיים "יום" ללא שמש... ומה בדיוק מסיים את אותו יום אם אין שקיעה? המסקנה היא שכנראה מדובר על עידנים. 6 עידני זמן שקדמו לאדם הראשון. יש כאן מסתורין, שאף דת לא ממש פיצחה. ממילא, גם אם ננסה מאוד חזק לתחום את 6 ימי בריאה לזמן מדיד של שעון, נמצא שזו פעולה מאוד מסובכת, מפני ש"זמן" הוא דבר שאנו לא מסוגלים למדוד/ לתפוס, ללא נוכחות השמש. למעשה, זמן, הוא בלתי מדיד ללא השמש. זה קצת מצחיק אותי לפעמים שעד לעצם היום הזה, כשמדברים על מרחבי היקום האדירים, עדיין נזקקים לאור ולנתוני האור. "שנת אור" היא אמת מידה למרחק. לחילופין, אם יודעים בערך מהו המרחק המדובר ( למשל מקצה היקום לקצהו השני ) , אז ניתן לשערך באופן גס את הזמן שלוקח לאור לעבור דרך כל המרחק הזה, ( שהנו למעשה גיל היקום ). כלומר, האור- הנברא הראשון, הוא גם מדד הזמן האחרון... העיקר שכל אחד לא ייפול אל השקר הנורא הזה שאדם התפתח מן הקוף. זה הכי גרוע בעיניי. המדע ב 50 השנים האחרונות, עקבי עם שלושת הדתות המונותיאיסטיות, בכך שהיקום החל בנקודת זמן מסוימת. החל מחוכמת יוון ועד לפני 50 שנה בערך, העולם ה*מדעי* גרס כי היקום התקיים מאז ומעולם ללא נקודת זמן התחלתית. זה כמובן השתנה מאז הגילוי שהיקום מתרחב ללא הרף.
 
5771 שנה כמובן....ולא כפי שנרשם

אוטוטו מתחילה שנת התשעא- שהיא מניין 5771 שנים לבריאת האדם הראשון.
 

galgal21

New member
יש 2 גירסאות:

1. שהעולם נברא לפני כ-6000 שנה בששה ימים ובזמן הבריאה חוקי הטבע היו שונים מאשר היום ותהליכים שבדרך כלל מתחוללים תוך מליוני שנים התחוללו תוך שניות. 2. שהעולם נברא לפני תקופה ארוכה בהרבה (אולי מליוני שנים, אולי מילארדי שנים) וכל יום מציין תקופה ארוכה מאוד. כמובן שאלוהים יכל לברוא את העולם בשניות אבל הוא העדיף לעשות את זה מטעמים שונים (שלא ידועים לנו) בזמן ארוך. יש רמז לגירסה מספר 2. בדברי פאולוס באיגרת אל העבריים פרק ד (מפסוק 3 ועד סוף הפרק). אפשר להבין מקטע זה שביום השביעי המאמינים יכנסו אל המנוחה ואל הנחלה. בגלל שהאדם נוצר בסוף היום הששי ניתן אולי להבין שהיום השביעי נמשך מאז ועד היום והוא עדין ממשיך (כלומר היום השביעי נמשך כבר 6000 שנה ועדין לא הסתיים). יחד עם זאת הקטע הזה בברית החדשה הוא קשה להבנה ואני לא בטוח שהבנתי אותו נכון.
 

sha na na revol

New member
ואכן לא כל הנוצרים מאמין ב'כדה"א הצעיר',

אם אני לא טועה, הכנסיה הקתולית קיבלה את החישובים של המדע לגבי גיל היקום. שוב, אם אינני טועה.
 
למעלה