ברוך הבא צביקה רייך!

Me007

New member
שוב, תודה רבה ../images/Emo140.gif אבל מה שאתה בעצם

אומר זה שזה די אבוד, לא? ואין הוצאות בארץ, נגיד, שידפיסו את זה באנגלית?
 
אפשר לומר שאת צודקת.

רק הוצאות ספורות נוגעות במו"לות אנגלית בישראל, ולא בתחומי הסיפורת.
 

Me007

New member
טוף, תודה רבה לך! ../images/Emo140.gif

הלוואי רק שהתשובה הייתה קצת יותר מעודדת... :)...
 

Me007

New member
אגב- (נדנוד אחרות... :])

מה עם אירופה- אנגליה, למשל? זה נכון ותקף גם לגביהן..? ותודה סופית..! :)
 
תתייעצי עם ה-LMP.

אפשר גם לפנות לסוכנים בישראל שמייצגים סופרים כלפי חוץ, אבל למען כבודכם העצמי, אנא ודאו לפני כן שיש לכם ביד כתב יד ראוי, ולא בוסר שרק יטריד אותם.
 
ראשית תודה לך

את החומר נתתי לקריאה אמנם לאנשים שאני מכירה , כולם אנשים קוראים , אחד מהם תסריטאי וגם לכאלה שכותבים. קיבלתי חוות דעת כנות וברור שכאשר זה יגיע להוצאה לעורך/ת יהיה גם מה לומר.אגב שלחתי את כתב היד גם לרם אורן בזמנו,שלא קרא את כולו אבל החמיא על הנושא,השפה הקולחת ועוד( רק לא בבית ספרו
). עלי לציין כי כתב היד אינו מדע בדיוני למרות שהחיים עולים על כל דמיון...
 
כדי לקבל המלצה על הוצאות רלוונטיות,

תני בבקשה רקע קצר על הספר - במה הוא עוסק, לאיזה קהל הוא מיועד, האם זו ספרות יפה, ספרות פופולרית וכיוצא באלה.
 
רקע

הספר עוסק במסע לחיפוש אהבה מבעד לעינה של אישה גרושה. החלומות איתם יצאה מחיי הנשואין והחוויות שעברה בדרכה. כמובן שקהל היעד הוא אנשים באמצע החיים. לא הייתי ממקמת את הספר במקום של ספרות יפה אך גם לא בקטגורית ספרי טיסה,זהו יותר מסמך אנושי רב גוונים עם הרבה פעילות מתחת לפני השטח.
 
אני ממליץ לך לנסות בהוצאות אלה:

מודן, כנרת, זמורה ביתן, ידיעות אחרונות. אם באלו לא הולך - לא להתייאש ולהמשיך לנסות גם בהוצאות אחרות. הדרך למצוא הוצאה מתאימה היא לגשת לחנות ספרים, לעמוד ליד המדף שבו יש ספרים דומים לזה שאת רוצה להוציא, להסתכל בספרים ולראות אילו הוצאות מוציאות אותם בצורה שהכי מדברת אלייך - כשקודם כל תשלחי לאלה, ובנוסף להוצאות שפחות מדברות אלייך אבל גם רלוונטיות לתחום. איני ממליץ להפריז בעניין ולשלוח לדוגמה, ספר בישול, להוצאה שעוסקת במיפוי, רק כדי להרגיש ששלחת לכל כתובת אפשרית. קבלת החלטות ליד מדף הספרים בחנות היא צעד נבון שיכול לספק מידע נוסף כגון שמות העורכים העובדים בהוצאה, נושאי עניין, רמת עריכה וגימור.
 

מוליטוז

New member
שאלה

לאילו הוצאות לאור בישראל ניתן להפנות קובץ סיפורים קצרים מכל הסוגים? מהם הסיכויים שהעורך יקרא את הסיפורים? מה הסיכויים שההוצאה לאור תהיה מעוניינת בקובץ? (אין לי כל נסיון אחר בפרסום) תודה!!
 
אין די מידע בהגדרה "סיפורים קצרים".

האורך במקרה זה הוא רק פורמט. השאלה היא האם זו ספרות יפה, סיפורים שכתובים בסגנון ספרותי חדש, שמתארים עולם ספרותי שלא שמענו עליו, שיש בהם כשרון גדול. הסיכוי אינו רב (פחות מאחד לעשרים, לפי מספר כתבי יד המגיעים לבתי הוצאה). העורך (והכוונה להוצאות המסודרות שיש להן בכלל עורכים כחלק מהצוות) קורא רק את כתבי היד שעברו סינון ראשוני בידי קוראים אחרים. כגודל הכשרון והמזל שלך כך גודל הסיכוי שהעורך יקרא את סיפוריך. מבין הסיפורים שהעורך כבר קורא, חלק קטן הוא מחליט בסופו של דבר להוציא לאור. גם בסיבוב הזה הכל תלוי בצירוף של כשרון ומזל. יש מקרים שכשרון איננו מספיק. דוגמאות לספרים מפורסמים שנדחו פעמים רבות: זן ואמנות אחזקת האופנוע, ג´ונתן ליווינגסטון השחף, מ-א-ש.
 
הצעה לתחום המדע הבדיוני:

כיוון שבהוצאות הספרים כיום אין ביקוש רב לכתבי יד בתחום המדע הבדיוני, וזה בלשון המעטה, אני מציע לכם לא לחכות ליוזמה של ההוצאות לאור, אלא לעשות מהלך שתהיה בו יוזמה שלכם והוא ייצור עניין להוצאות. דוגמה: עריכת תחרות פנימית, עם מנגנון שיפוט, של כתבי יד, כמו למשל באוסף סיפורים קצרים, באופן שכותבי מדע בדיוני יוכלו להציע סיפורים אל האוסף הזה, ואנשים המיומנים בתחום ובעלי כושר שיפוט ירכיבו אוסף סיפורים מובילים איכותיים, מובילים, מגרים, חדשניים. תחרות כזו יכולה להסתיים באוסף מגרה שמציג ספקטרום רחב של מיטב היוצרים או היוצרים הצעירים, או מגמות חדשות ומובילות בתחום המדע הבדיוני, וההוצאות שבדרך כלל אדישות קצת לנושא המדע הבדיוני, יסתקרנו לדעתי להוציא אוסף כזה, שגם יתן במה להרבה כותבים, וגם יכול לשבור שגרה - זה לא שעוד מחבר מציע עוד ספר שהוא כתב, אלא מדובר בדבר שעבר סינונים, השבחות ותחרות, ויכול להיות מוצר מעניין ומגרה.
 

הלדין

New member
יש פה בעיה

אינני מתיימר לדבר בשמם של האחרים אבל איך תנוהל התחרות באופן כזה שאיש מלבד הסופרים והשופטים יידע על תוכן הסיפורים? התחרויות שנוהלו עד כה היו באינטרנט(ואף באלה שנוהלו מחוץ לו, הגיעו חלק מהסיפורים לאינטרנט) ואנשים לא נוטים לקנות אוסף של סיפורים שקראו באינטרנט בחינם. חלק ניכר, כמדומני, מקהילת המד"ב והפנטזיה בארץ גולש לאתר האגודה ושם מתנהלות עיקר תחרויות הכתיבה באינטרנט(שלא לדבר על אתר ´העז הכאוטית´ ו-´דימונס´ ששם הוקמו פורומים במיוחד למטרה זו ויש שם בטח כמה פנינים). בינתיים הם אפילו לא החליטו על כותרת בזמן שלא נדמה לי שהם קיבלו ולוא סיפור אחד לאוסף(אני מתייחס לאספמי"ה) לכל הידוע לי. ואני? אני מעדיף לכתוב למגירה וההורים והאחות שלי לא מתעניינים בתחום ואני לא מכיר מישהו שמתעניין בתחום(בעצם, אני מכיר מישהי שמתעניינת בפנטזיה אבל מדובר בעיקר ברומח הדרקון) ולכן קשה לקבל ביקורת ממישהו שחושב שכל התחום הוא זבל או פשוט לא מתעניין מספיק.
 
אם האינטרנט פוגע ביעדים של התחרות,

תשקלו לקיים תחרות לא וירטואלית, כלומר לא ברשת. תפתחו את הדיון, תגבשו תקנון, אני מציע שיהיה צוות שיפוט בלתי תלוי ומיומן, הגדרה של כללי הגשה, שנוגעים לאורך וכדומה. נסו לעניין בית הוצאה ולצרף הצעת כוונות מבחינתו. את התוצאות נסו להגיש לבית ההוצאה. להגברת האטרקציה אפשר לנסות ולחשוב מי יכולים להיות ספונסרים של דבר כזה, אולי לארגן פרס ספרותי למה שיבחר כסיפור הטוב ביותר. צריך לבנות את התחרות כיצור חי, הוגן ותכליתי. הייתי מוסיף גם נאותות מבחינת הרמה המקצועית של החומר. אלה יבטיחו יופי של תחרות ולדעתי גם יופי של ספר.
 

gurfi

New member
שאלה לצביקה רייך

אם משהו רוצה להוציא ספר-מה הוא עושה?
 
אוהו, שאלה קטנה שאלת... ../images/Emo13.gif

נתתי על זה פעם קורס של סמסטר באוניברסיטה. אני דווקא מכיר ספר העוסק בנושא, אבל מכיוון שאני חיברתי אותו, אני מנוע מלהמליץ לך עליו...
 
למעלה