בקשת עזרה

מירב 007

New member
בקשת עזרה

לפני שבוע היתה לי פגישה עם פסיכולגית בית הספר של בני, היא רוצה שאבדוק הפרעות קשב וריכוז. הומלץ לי ללכת לנוירולוג ילדים. אני שייכת לקופת חולים מאוחדת. הבנתי שיש שתי אפשרויות אחת ללכת לנוירולוג של הקופה (ולחכות המון זמן בתור) או ללכת לנוירורלוג פרטי ובמידה והוא ראש מחלקה או ראש יחידה או פרופ' לקבל החזר מהקופה. אשמח לקבל שמות של נוירולוגים מומלצים, למי כדאי ללכת מה כדאי לעשות?
 

דליה.ד

New member
שלום לך מירב וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

חסרים לי כמה פרטים כדי שאוכל לתת לך תשובה לאן לפנות: בן כמה הילד, באיזה כיתה? על רקע איזה קשיים הוא מופנה לבדיקת קשב וריכוז? באיזה איזור אתם גרים? האם הילד עבר אבחון פסיכו דידקטי? רק אציין מראש שזמן המתנה לנוירולוג דרך הקופה הוא - בדרך כלל - ארוך מאוד (אבל אולי במאוחדת זה אחרת צריך לשאול...) ובאופן פרטי - בדרך כלל קצר יותר (נו טוב, כאן הכסף מדבר....
). אז לסיכום, תשובותייך על השאלות חשובות והייתי ממליצה על אבחון פסיכודידקטי מלא - חזרי ליועצת בית הספר בנדון.
 

מירב 007

New member
תודה על המהירות

הבן שלי בגן חובה- מלאו לו 6. בשיחה עם הפסיכולגית שצפתה בו נאמר לי שיש לו בעיה לשבת במפגש הוא יושב וזז ומשמיע רעשים. בקבוצות הקניה הוא מאד פעיל ומתקשה לחכות לתורו כדי לומר תשובה. הוא מיד קופץ ועונה. כל דבר מסיח את דעתו. במשחק חופשי בגן אין בעיה. בחצר הוא מטפס יתר על המידה על המתקנים (גם בגן השעשועים כשהוא נמצא איתי הוא מטפס גבוה מדי ומהר מדי, הוא כל הזמן רץ קשה לו ללכת) עשינו טיפולי ריפוי בעיסוי במשך שנה בגלל קשיים במוטוריקה עדינה. יש לחמוד שלי תחושתיות יתר הוא צריך מגע עמוק כל מגע קל מקפיץ אותו. כדי לענות על הצורך הזה הוא עושה דברים כמו לרדת ממדרגות בקפיצות של 5 מדרגות , לקפוץ מחומה די גבוהה להתנדנד בחוזקה בנדנדה וכו'. אנחנו גרים באזור המרכז. הילד לא עבר איבחון פסיכו דידקטי .
 

דליה.ד

New member
אז זהו מירב

אני מאוד ממליצה על אבחון פסיכו דידקטי, זהו ממש השלב הראשוני. אם יש בעית קשב היא תעלה ללא ספק גם באבחונים הנ"ל, והכי חשוב זה יתן מידע מדוייק על היכולות והכישורים של הילד ולא רק הקשיים. הייתי ממליצה לפנות למרפאת אורלנסקי בפתח תקווה שם תוכלי לקבל את האבחונים הדרושים. בקשר לבעית התחושה העמוקה אני מצרפת לך קישור חשוב. תנסי את זה בבית:
 

מירב 007

New member
האם האבחון הפסיכו דדיקטי

משלב בתוכו בדיקה של נוירולוג? האם המרפאה באורלנסקי היא מרפאה שעובדת עם קופ"ח מאוחדת? האם זו מרפאה פרטית?
 

דליה.ד

New member
שאלה שאלה...../images/Emo9.gif

אבחון פסיכו דידקטי, כשמו כן הוא: אבחון דידקטי שבודק את רמת הבנת הנקרא, רמת הקריאה, אסטרטגיות למידה, חשבון וכו' - כלומר הצד הלימודי יותר. ואבחון פסיכולוגי - כשהוא בודק דרכי חשיבה, זכרון (לטווח קצר וארוך), אוצר מלים, אסטרטגיות חשיבה, יכולת רכוז, פתרון בעיות, ידע עולם, אנלוגיות ועוד... אבחון דידקטי נערך ע"י מאבחנ/ת דידקטי ואבחון פסיכולוגי ע"י פסיכולוג חינוכי (שימי לב, לא ע"י פסיכולוג קליני!). אבחון נוירולוגי נערך ע"י נוירולוג ילדים מומחה או פסיכיאטר ילדים מומחה. עד כמה שידוע לי, במרפאת אורלנסקי ניתן לבצע את כל שלושת האבחונים, כדי לדעת יותר פרטים הייתי מציעה לך להתקשר האם מקבלים את כל הקופות. פשוט להרים טלפון ל144 ולבקש מרפאת אורלנסקי ברחוב אורלנסקי בפתח תקווה. כמובן שאבחון דידקטי ניתן לבצע גם ב"ניצן" או כל מיני מכונים פרטיים, במכונים להתפתחות הילד וכו'.
 

zivadina

New member
לפי הידוע לי,

ב"אורלנסקי" מאבחנים רק הפרעת קשב ורכוז, ולא לקויות נוספות. כמו כן, הם בפרוש מקבלים ילדים מכל הקופות, והמימון של האבחון נעשה על ידי משרד הבריאות, חוץ ממימון "מבחן טובה", אותו על ההורים לשלם (כ-400 ש"ח וקצת). הטלפון שלהם: 03-9331927 ואני מקוה שבגלל שזאת מרפאה ציבורית, "תפוז" לא יראו בזה פרסומת.
 
למעלה