בקשר לרפורמת התעריפים מה1.1.2016

מצב
הנושא נעול.
לא יכול להיות שתעריפי הרכבת הבסיסיים לא יעודכנו

כן. הרכבת נכללת בחופשי יומי,שבועי וחודשי.
זה הפרט הרשמי. איפלו בבאר שבע החופשי יומי,שבועי וחודשי הפנימי של רק באר שבע יכלול שימוש גם ברכבת ישראל (בין שתי תחנות הרכבת) וכמובן שהטבעות האחרות יאפשרו נסיעה גם ברכבת, נניח משדרות לבאר שבע, גם רכבת וגם אוטובוסים ובכל המפעילות.
לא יכול להיות שתעריפי הרכבת הבסיסיים לא יעודכנו
נניח שהרפורמה מתייחסת רק לכרטיסים התקופתיים במטרופולינים ולא עושה בשלב הראשון שום שינוי אחר.

החלת המעברים החופשיים בתוך המטרופולינים ברכבת משפיעה (מעבר לדוגמאות שכבר ניתנו בשרשור הזה) גם על נסיעות בינעירוניות ופשוט לא יכול להיות שיהיה עיוות כה גדול במערכת התעריפים.
למשל: נוסע מחיפה לרמלה וחזרה באותו יום החל מ-1 לינואר 2016.
אם ירכוש כרטיס הלוך-חזור חיפה-רמלה ישלם 65.5 ש"ח ללא מעברים חופשיים.
אם ירכוש כרטיס הלוך-חזור חיפה-תל אביב משולב עם אזור מרכזי בגוש דן (שמ-1.1.2016 יכלול את רמלה) ישלם 57.5 ש"ח ויהיה זכאי לנסיעה חופשית ברכבת בין תל אביב לרמלה ולמעברים חופשיים לאוטובוסים.

האם מישהו בקופה בתחנת הרכבת בחיפה יידע לספר לו על כך? כנראה שלא.
האם מקרים כאלה יופיעו בפרסומים הרשמיים של הרכבת או של משרד התחבורה? כנראה שלא.
יבוא נוסע שיגלה ש"סידרו" אותו (אי מתן אינפורמציה רלוונטית וגביית סכום גבוה יותר זה "סידור") והדרך להגשת תובענה ייצוגית תהיה קצרה.

אם אכן לא יעדכנו את תעריפי הבסיס (כולל של נסיעות בינעירוניות) כבר ב-1 בינואר, משרד התחבורה והרכבת פשוט יכניסו את עצמם לתוך בור.
הרבה נוסעים שלא בקיאים בפרטים ולא יודעים כיצד לבדוק את הפרטים, ישלמו במצב כזה הרבה יותר מדי כסף.
זה פשוט לא הגיוני שמשרד התחבורה והרכבת לא ייערכו מראש למנוע מצבים כאלה.
 

olli3

New member
מנהל
אני מתפלא עליך. משרד התחבורה לא מכיר את כל התעריפים אפילו.

לא יכול להיות שתעריפי הרכבת הבסיסיים לא יעודכנו
נניח שהרפורמה מתייחסת רק לכרטיסים התקופתיים במטרופולינים ולא עושה בשלב הראשון שום שינוי אחר.

החלת המעברים החופשיים בתוך המטרופולינים ברכבת משפיעה (מעבר לדוגמאות שכבר ניתנו בשרשור הזה) גם על נסיעות בינעירוניות ופשוט לא יכול להיות שיהיה עיוות כה גדול במערכת התעריפים.
למשל: נוסע מחיפה לרמלה וחזרה באותו יום החל מ-1 לינואר 2016.
אם ירכוש כרטיס הלוך-חזור חיפה-רמלה ישלם 65.5 ש"ח ללא מעברים חופשיים.
אם ירכוש כרטיס הלוך-חזור חיפה-תל אביב משולב עם אזור מרכזי בגוש דן (שמ-1.1.2016 יכלול את רמלה) ישלם 57.5 ש"ח ויהיה זכאי לנסיעה חופשית ברכבת בין תל אביב לרמלה ולמעברים חופשיים לאוטובוסים.

האם מישהו בקופה בתחנת הרכבת בחיפה יידע לספר לו על כך? כנראה שלא.
האם מקרים כאלה יופיעו בפרסומים הרשמיים של הרכבת או של משרד התחבורה? כנראה שלא.
יבוא נוסע שיגלה ש"סידרו" אותו (אי מתן אינפורמציה רלוונטית וגביית סכום גבוה יותר זה "סידור") והדרך להגשת תובענה ייצוגית תהיה קצרה.

אם אכן לא יעדכנו את תעריפי הבסיס (כולל של נסיעות בינעירוניות) כבר ב-1 בינואר, משרד התחבורה והרכבת פשוט יכניסו את עצמם לתוך בור.
הרבה נוסעים שלא בקיאים בפרטים ולא יודעים כיצד לבדוק את הפרטים, ישלמו במצב כזה הרבה יותר מדי כסף.
זה פשוט לא הגיוני שמשרד התחבורה והרכבת לא ייערכו מראש למנוע מצבים כאלה.
אני מתפלא עליך. משרד התחבורה לא מכיר את כל התעריפים אפילו.
כל הבעייתיות עם התעריפים היא פועל יוצא של ירושה מאגד. פעם אגד קבע הכל, את קודי התעריף, את התעריפים של כל קוד וכו'. המדינה ירשה מאגד ואז התחיל כל הבלאגן.
&nbsp
והדבר היחיד שעדיין לא ממוחשב זה תעריפים. אף אחד במשרד התחבורה לא יכול לגשת למחשב ולהוציא על ידי הזנת מוצא ויעד את התעריף. צריך להיכנס פרטנית לכל קו ולראות את פרמידת התעריפים (כמו הטבלה של המרחקי דרך בין יישובים שהייתה מאד נפוצה פעם).
&nbsp
אז אני דווקא בטוח שאף אחד לא עלה על זה שיש בעיות תעריף. ועזוב את זה, נוסע שגר ממש ליד הטבעת אך לא נכלל בה יוכל לנסוע באוטובוס בערך צבור מנקודת המוצא ועד היעד (לצורך העניין ת ל אביב), אך יוכל גם לנסוע קילומטר או שניים עד לכניסה לטבעת ולשלם פעמיים אך פחות + לזכות למעברים חופשיים של 90 דקות.
&nbsp
אז לא נראה לי שחשבו על הכל...
 
אגד לא קבע מעולם ולא הוריש את תעריפי הרכבת

אני מתפלא עליך. משרד התחבורה לא מכיר את כל התעריפים אפילו.
כל הבעייתיות עם התעריפים היא פועל יוצא של ירושה מאגד. פעם אגד קבע הכל, את קודי התעריף, את התעריפים של כל קוד וכו'. המדינה ירשה מאגד ואז התחיל כל הבלאגן.
&nbsp
והדבר היחיד שעדיין לא ממוחשב זה תעריפים. אף אחד במשרד התחבורה לא יכול לגשת למחשב ולהוציא על ידי הזנת מוצא ויעד את התעריף. צריך להיכנס פרטנית לכל קו ולראות את פרמידת התעריפים (כמו הטבלה של המרחקי דרך בין יישובים שהייתה מאד נפוצה פעם).
&nbsp
אז אני דווקא בטוח שאף אחד לא עלה על זה שיש בעיות תעריף. ועזוב את זה, נוסע שגר ממש ליד הטבעת אך לא נכלל בה יוכל לנסוע באוטובוס בערך צבור מנקודת המוצא ועד היעד (לצורך העניין ת ל אביב), אך יוכל גם לנסוע קילומטר או שניים עד לכניסה לטבעת ולשלם פעמיים אך פחות + לזכות למעברים חופשיים של 90 דקות.
&nbsp
אז לא נראה לי שחשבו על הכל...
אגד לא קבע מעולם ולא הוריש את תעריפי הרכבת
לא צריכה להיות למשרד התחבורה ו/או למשרד האוצר שום בעיה לבדוק את כל תעריפי הרכבת ואת המחירים של כל כרטיסי הרכבת.
למשרד התחבורה לא צריכה להיות שום בעיה לקבל מהרכבת את מטריצת התעריפים הפשוטה שלה.
גם לא צריך לבדוק הכל, מספיק לבדוק מדגם מייצג.

אני לא מקבל את זה שאין אף אדם במשרד התחבורה ו/או במשרד האוצר שיכול לעשות.את מה שאני יכול לעשות ויותר מכך.
אני גם לא מאמין שאין אף אדם בשני המשרדים הללו שלא מבין שאי אפשר לעדכן ולשנות באופן כה מהותי מחירי כרטיסים תקופתיים מבלי לעדכן את תעריפי הבסיס ושאי אפשר לקיים במקביל שתי מערכות תעריפים סותרות.
זה דבר בסיסי ברפורמת תעריפים.

לא צריך ידע מעמיק, חוכמה יתירה או נסיון מופלג בשביל להבין דבר בסיסי כזה.
את הדוגמאות שהובאו בשרשור הזה על ידי איליה ועל ידי, כל אדם ללא מגבלות פיסיות שמונעות זאת ממנו, יכול היה למצוא בקלות.
ואני באמת מתקשה להאמין שבמשרד התחבורה ובמשרד האוצר, שלא לדבר על הרכבת, לא מודעים לכך ומתכוונים לבצע רפורמה בכרטיסים תקופתיים מבלי להתאים את התעריפים הבסיסיים.
אם זה יקרה זו תהיה דוגמה לחוסר מקצועיות שיהיה אפשר ללמד בקורסי ניהול ומדיניות ציבורית באקדמיה.
 

סנוי

New member
לדעתך יהיה מעבר חופשי 90 דקות כולל רכבת בתוך המטרופולין?

אני מתפלא עליך. משרד התחבורה לא מכיר את כל התעריפים אפילו.
כל הבעייתיות עם התעריפים היא פועל יוצא של ירושה מאגד. פעם אגד קבע הכל, את קודי התעריף, את התעריפים של כל קוד וכו'. המדינה ירשה מאגד ואז התחיל כל הבלאגן.
&nbsp
והדבר היחיד שעדיין לא ממוחשב זה תעריפים. אף אחד במשרד התחבורה לא יכול לגשת למחשב ולהוציא על ידי הזנת מוצא ויעד את התעריף. צריך להיכנס פרטנית לכל קו ולראות את פרמידת התעריפים (כמו הטבלה של המרחקי דרך בין יישובים שהייתה מאד נפוצה פעם).
&nbsp
אז אני דווקא בטוח שאף אחד לא עלה על זה שיש בעיות תעריף. ועזוב את זה, נוסע שגר ממש ליד הטבעת אך לא נכלל בה יוכל לנסוע באוטובוס בערך צבור מנקודת המוצא ועד היעד (לצורך העניין ת ל אביב), אך יוכל גם לנסוע קילומטר או שניים עד לכניסה לטבעת ולשלם פעמיים אך פחות + לזכות למעברים חופשיים של 90 דקות.
&nbsp
אז לא נראה לי שחשבו על הכל...
לדעתך יהיה מעבר חופשי 90 דקות כולל רכבת בתוך המטרופולין?
 

סנוי

New member
וואו! ממש מעולה!

כן. הרכבת נכללת בחופשי יומי,שבועי וחודשי.
זה הפרט הרשמי. איפלו בבאר שבע החופשי יומי,שבועי וחודשי הפנימי של רק באר שבע יכלול שימוש גם ברכבת ישראל (בין שתי תחנות הרכבת) וכמובן שהטבעות האחרות יאפשרו נסיעה גם ברכבת, נניח משדרות לבאר שבע, גם רכבת וגם אוטובוסים ובכל המפעילות.
וואו! ממש מעולה!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
"רפורמה" גאונית! המחיר בירושלים רק יעלה.

בקשר לרפורמת התעריפים מה1.1.2016
במטרופולין חיפה
1. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לקריות?
2. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לעכו?
3. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לנהריה?
4. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לכרמיאל?
5. כמה תעלה נסיעה בתוך הקריות?
6. האם החופשי חודשי איזור קריות יבוטל?
"רפורמה" גאונית! המחיר בירושלים רק יעלה.
כנראה לכבוד הירידה במחירי הנפט.
&nbsp
מתוך אתר סיטיפס:
14.12.15
לקוחות יקרים,
בעקבות הרפורמה החדשה במחירים שתתקיים ב- 1.1.16,
חוזה מסוג חופשי חודשי יעלה 250 ש"ח במקום 246 ש"ח.
עקב אילוצים טכניים שלא תלויים בנו , החודש בלבד ניתן יהיה להטעין את החוזה חופשי חודשי החל מהתאריך 25/12 (ולא מה- 20/12 כפי שהיה עד היום).
בברכה,
 
גם במטרופולין ירושלים יהיו יותר מרוויחים ממפסידים.

"רפורמה" גאונית! המחיר בירושלים רק יעלה.
כנראה לכבוד הירידה במחירי הנפט.
&nbsp
מתוך אתר סיטיפס:
14.12.15
לקוחות יקרים,
בעקבות הרפורמה החדשה במחירים שתתקיים ב- 1.1.16,
חוזה מסוג חופשי חודשי יעלה 250 ש"ח במקום 246 ש"ח.
עקב אילוצים טכניים שלא תלויים בנו , החודש בלבד ניתן יהיה להטעין את החוזה חופשי חודשי החל מהתאריך 25/12 (ולא מה- 20/12 כפי שהיה עד היום).
בברכה,
גם במטרופולין ירושלים יהיו יותר מרוויחים ממפסידים.
המחיר של 250 ש"ח הוא לטובת סטנדרטיזציה של המחירים בין המטרופולינים השונים.
ואם הרווח הגדול לתושבי המטרופולין עולה עוד 4 ש"ח, זה כסף כל כך קטן שבכלל לא שווה להתלונן עליו לדעתי.
 
גם במטרופולינים האחרים המחיר כיום הוא 246 ועולה ל-250

גם במטרופולין ירושלים יהיו יותר מרוויחים ממפסידים.
המחיר של 250 ש"ח הוא לטובת סטנדרטיזציה של המחירים בין המטרופולינים השונים.
ואם הרווח הגדול לתושבי המטרופולין עולה עוד 4 ש"ח, זה כסף כל כך קטן שבכלל לא שווה להתלונן עליו לדעתי.
גם במטרופולינים האחרים המחיר כיום הוא 246 ועולה ל-250
אבל במטרופולינים האחרים באה לידי ביטוי ההכללה של יותר מפעילות, כולל הרכבת, בחוזים.
מהבחינה הזו ירושלים נמצאת במצב שונה כי בנסיעות בתוך הטבעת הראשונה של מטרופולין ירושלים אין משמעות לרכבת (וגם לא תהיה בעוד שלוש שנים) וגם לא כל כך לצירוף מפעילות נוספות מעבר לאלו שכבר נכללות כיום בחופשי חודשי של ירושלים. לכן, העליה הזו של 4 ש"ח בחודש מקבלת יותר הבלטה בירושלים.
 
כתבה על רפורמת התעריפים שיש בה סקופ דווקא בנושא אחר:

בקשר לרפורמת התעריפים מה1.1.2016
במטרופולין חיפה
1. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לקריות?
2. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לעכו?
3. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לנהריה?
4. כמה תעלה נסיעה בין חיפה לכרמיאל?
5. כמה תעלה נסיעה בתוך הקריות?
6. האם החופשי חודשי איזור קריות יבוטל?
כתבה על רפורמת התעריפים שיש בה סקופ דווקא בנושא אחר:
"
כדי לעודד נסיעה ברכבת אנו מבקשים לשפר את האטרקטיביות של קווי ההזנה לרכבת. זה יהווה אתגר במיוחד בתל אביב כשדרך בגין תיסגר בין הקריה לתחנה המרכזית, האוטובוסים שיגיעו מדרום יסיימו את נסיעתם בתחנה המרכזית ואלו שבאים מהצפון – בארלוזרוב, ואז יהיה צורך בריבוי מעברים".
"
[URL]http://www.pc.co.il/news/201983/[/URL]
 

olli3

New member
מנהל
זה ידוע, דובר על כך עוד לפני שהחלו החפירות.

כתבה על רפורמת התעריפים שיש בה סקופ דווקא בנושא אחר:
"
כדי לעודד נסיעה ברכבת אנו מבקשים לשפר את האטרקטיביות של קווי ההזנה לרכבת. זה יהווה אתגר במיוחד בתל אביב כשדרך בגין תיסגר בין הקריה לתחנה המרכזית, האוטובוסים שיגיעו מדרום יסיימו את נסיעתם בתחנה המרכזית ואלו שבאים מהצפון – בארלוזרוב, ואז יהיה צורך בריבוי מעברים".
"
[URL]http://www.pc.co.il/news/201983/[/URL]
זה ידוע, דובר על כך עוד לפני שהחלו החפירות.
יהיה השלב בו קווים שמגיעים מצפון יסיימו בארלוזורוב (רק לא יודעים איך לבצע את זה, אין שם מקום) וקווים מדרום, דנים אלו יקוצרו ולא יגיעו לרכבת מרכז למשל.
 
אני יודע שדובר על כך, אני עצמי כתבתי על כך. אבל כעת זה ממש

זה ידוע, דובר על כך עוד לפני שהחלו החפירות.
יהיה השלב בו קווים שמגיעים מצפון יסיימו בארלוזורוב (רק לא יודעים איך לבצע את זה, אין שם מקום) וקווים מדרום, דנים אלו יקוצרו ולא יגיעו לרכבת מרכז למשל.
אני יודע שדובר על כך, אני עצמי כתבתי על כך. אבל כעת זה ממש
נאמר במפורש.
אתה דווקא כתבת בעבר שהקווים יסעו דרך איילון.

רק שבישראל כמו בישראל זה ודאי יתבצע במקביל לסגירת קטע מסילת הרכבת בין הרצליה לתל אביב ואז יהיה "נחמד" להגיע מכיוון צפון למרכז תל אביב.
 

olli3

New member
מנהל
כן, זה היה התכנון. מאז איילון הפך לפקוק יותר בשעות רבות

אני יודע שדובר על כך, אני עצמי כתבתי על כך. אבל כעת זה ממש
נאמר במפורש.
אתה דווקא כתבת בעבר שהקווים יסעו דרך איילון.

רק שבישראל כמו בישראל זה ודאי יתבצע במקביל לסגירת קטע מסילת הרכבת בין הרצליה לתל אביב ואז יהיה "נחמד" להגיע מכיוון צפון למרכז תל אביב.
כן, זה היה התכנון. מאז איילון הפך לפקוק יותר בשעות רבות
אז עד כמה שהבנתי, בוחנים גם את האופציה של קיצור קווים ואלו קווים יקוצרו. אם ניקח את הקווים מדרו ם שנוסעים בתוך תל אביב על המסגר או בגין כיום, אז או שהם יוסטו למסגר ויתקעו בוואחד פקק (כמו כיום, למרות שני מסלולי הנת"צ) או שהם יסעו באיילון וידלגו על המקומות האלו ובעצם יקשרו רק את רכבת מרכז ועזריאלי אל ערי הדרום אליהם הקווים נוסעים. אבל מכיוון שאיילון גם סיוטי, יכול להיות שהם יקוצרו למרכזית, יכול להיות עם מעבר בתחנת צומת חולון או תל אביב ההגנה, דבר שיאפשר מעבר לרכבת עבור המשך לעזריאלי ורכבת מרכז או לקווי אוטובוס.
&nbsp
זה כל מיני דברים מעורפלים שהבנתי ששוקלים אותם כך שיש עוד זמן להבין בדיוק מה יקרה עם הקווים מהדרום. לגבי הקווים מהצפון כבר יש החלטה יותר ברורה.
 
דווקא הבעיה היותר גדולה היא הקווים מהצפון, כי צריך לקחת

כן, זה היה התכנון. מאז איילון הפך לפקוק יותר בשעות רבות
אז עד כמה שהבנתי, בוחנים גם את האופציה של קיצור קווים ואלו קווים יקוצרו. אם ניקח את הקווים מדרו ם שנוסעים בתוך תל אביב על המסגר או בגין כיום, אז או שהם יוסטו למסגר ויתקעו בוואחד פקק (כמו כיום, למרות שני מסלולי הנת"צ) או שהם יסעו באיילון וידלגו על המקומות האלו ובעצם יקשרו רק את רכבת מרכז ועזריאלי אל ערי הדרום אליהם הקווים נוסעים. אבל מכיוון שאיילון גם סיוטי, יכול להיות שהם יקוצרו למרכזית, יכול להיות עם מעבר בתחנת צומת חולון או תל אביב ההגנה, דבר שיאפשר מעבר לרכבת עבור המשך לעזריאלי ורכבת מרכז או לקווי אוטובוס.
&nbsp
זה כל מיני דברים מעורפלים שהבנתי ששוקלים אותם כך שיש עוד זמן להבין בדיוק מה יקרה עם הקווים מהדרום. לגבי הקווים מהצפון כבר יש החלטה יותר ברורה.
דווקא הבעיה היותר גדולה היא הקווים מהצפון, כי צריך לקחת
בחשבון שבמהלך השנה-שנתיים הקרובות תהיה תקופה של מספר חודשים שאי אפשר יהיה להסתמך על הרכבת כמקשרת בין מה שמצפון לתל אביב לבין תל אביב.
אנשים לא באמת יסעו מנתניה או מחדרה לתל אביב דרך רעננה, הוד השרון, ראש העין, פתח תקוה ובני ברק.
משרד התחבורה צריך לקחת את הנתון הזה בחשבון.
 

olli3

New member
מנהל
כן, אבל לא באמת צריך אינספור קווים שנוסעים כמו שכיום.

דווקא הבעיה היותר גדולה היא הקווים מהצפון, כי צריך לקחת
בחשבון שבמהלך השנה-שנתיים הקרובות תהיה תקופה של מספר חודשים שאי אפשר יהיה להסתמך על הרכבת כמקשרת בין מה שמצפון לתל אביב לבין תל אביב.
אנשים לא באמת יסעו מנתניה או מחדרה לתל אביב דרך רעננה, הוד השרון, ראש העין, פתח תקוה ובני ברק.
משרד התחבורה צריך לקחת את הנתון הזה בחשבון.
כן, אבל לא באמת צריך אינספור קווים שנוסעים כמו שכיום.
הקווי םיוכלו להסתיים באיזור רכבת מרכז/עזריאלי ומשם נוסעים יוכלו להמשיך בקווים אחרים ליעדיהם. זה יהיה פחות נוח, אבל זה ג ם לא הגיוני להעביר כל כך הרבה אוטובוסים בצירים צפופים רק עבור הנוחות של נסיעה באוטובוס אחד.
&nbsp
באותה מידה יכלו בחיפה להאריך את כל הקווים שמגיעים מצפון לחיפה אל מרכזית חוף הכרמל.
 
נכון ואני אחד מחסידיה הגדולים בפורום של השיטה החיפאית, אבל

כן, אבל לא באמת צריך אינספור קווים שנוסעים כמו שכיום.
הקווי םיוכלו להסתיים באיזור רכבת מרכז/עזריאלי ומשם נוסעים יוכלו להמשיך בקווים אחרים ליעדיהם. זה יהיה פחות נוח, אבל זה ג ם לא הגיוני להעביר כל כך הרבה אוטובוסים בצירים צפופים רק עבור הנוחות של נסיעה באוטובוס אחד.
&nbsp
באותה מידה יכלו בחיפה להאריך את כל הקווים שמגיעים מצפון לחיפה אל מרכזית חוף הכרמל.
נכון ואני אחד מחסידיה הגדולים בפורום של השיטה החיפאית, אבל
אתה בעצמך כתבת "רק לא יודעים איך לבצע את זה, אין שם מקום".
ומשרד התחבורה צריך לקחת בחשבון שדווקא התחבורה הציבורית בין הצפון לתל אביב תתבסס בעתיד הקרוב במשך מספר חודשים על קווי האוטובוס, כי רכבת לא ממש תהיה.
 

olli3

New member
מנהל
כבר העלתי משבה שאולי יהפכו את המהנהרה הדי שוממת למסוף

נכון ואני אחד מחסידיה הגדולים בפורום של השיטה החיפאית, אבל
אתה בעצמך כתבת "רק לא יודעים איך לבצע את זה, אין שם מקום".
ומשרד התחבורה צריך לקחת בחשבון שדווקא התחבורה הציבורית בין הצפון לתל אביב תתבסס בעתיד הקרוב במשך מספר חודשים על קווי האוטובוס, כי רכבת לא ממש תהיה.
כבר העלתי משבה שאולי יהפכו את המהנהרה הדי שוממת למסוף
אוטובוסים כזה או כמו שהיה פעם המת"צ שם.
 

Ofekalef1

New member
מה השינויים שיהיו ברכבת, על מי משפיעים?

נכון ואני אחד מחסידיה הגדולים בפורום של השיטה החיפאית, אבל
אתה בעצמך כתבת "רק לא יודעים איך לבצע את זה, אין שם מקום".
ומשרד התחבורה צריך לקחת בחשבון שדווקא התחבורה הציבורית בין הצפון לתל אביב תתבסס בעתיד הקרוב במשך מספר חודשים על קווי האוטובוס, כי רכבת לא ממש תהיה.
מה השינויים שיהיו ברכבת, על מי משפיעים?
 
לאילו שינויים אתה מתכוון? השינויים בתעריפים או השבתת קטע

מה השינויים שיהיו ברכבת, על מי משפיעים?
לאילו שינויים אתה מתכוון? השינויים בתעריפים או השבתת קטע
ת"א אוניברסיטה - הרצליה - רשפון מתישהו במהלך השנה-שנתיים הקרובות שהתייחסתי אליה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה