בצק פריך

  • פותח הנושא cake
  • פורסם בתאריך

cake

New member
בצק פריך

צריכה מתכון קל לבצק פריך, ובצק לפשטידות.
 

y.n

New member
בצק פריך

מתכון לבצק פריך: 2 כוסות קמח מעט מלח כף סוכר 125 גרם חמאה קרה 1 ביצה 2-3 כפות מים קרים. שמים את הקמח, המלח והסוכר בקערה גדולה. חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומוסיפים לקמח. לשים עד שנוצרים פירורים. מוסיפים את הביצה ואוספים את התערובת לכדור בצק. אם יש צורך- מוסיפים את המים. שמים במקרר לפחות לשעה. מרדדים את הבצק לעיגול בעובי חצי ס``מ, ומניחים בזהירות בתבנית פאי עגולה. מהדקים אל הדפנות והתחתית, וחותכים את השאריות מהשוליים. דוקרים את הבצק במזלג. מניחים על הבצק נייר אפייה או נייר אלומיניום ועליו שעועית יבשה (השעועית מהווה משקולת ומונעת מהבצק לתפוח) אופים כ-15 דקות, מסירים את השעועית והנייר אלומיניום ואופים עוד כ-15 דקות עד שמזהיב מעט.
 

y.n

New member
בצק לפשטידות

אני מצרפת מתכונים לפשטידות ובהן יש הוראות איך מכינים את הבצק לפשטידות. מקווה שעוזר.
 

שיגריס

New member
מתכון מעולה לבצק פריך

יש לי מתכון מדהים לבצק פריך המתאים לפאי-מתוק. אם רוצים לפשטידות יש להוריד את הסוכר, כמובן: 1/2 2 כוסות קמח (350 גרם) 1/2 כוס סוכר 2 חלמונים 1 כף חומץ (כאן נעוצה ההצלחה !) 200 גרם מרגרינה 1 כף תמצית וניל 1 כף קליפת לימון מגוררת לגיוון: להוסיף לנ``ל 1/4 כוס ברנדי או חלב או מיץ תפוזים או: להוסיף 3 כפות שמנת
 
1,2,3

הבצק הפריך הזה נקרא 1,2,3 זהו בצק מתוק והספרות מתייחסות ליחס הכמויות בין המצרכים העקריים: 100 גר` סוכר 200 גר` חמאה או מרגרינה 300 גר` קמח 1 חלמון ביצה תמצית וניל. יש לבחוש את המרגרינה והסוכר קלות (לא להקציף), להוסיף את כל הקמח בבת אחת וללוש. ברגע שהבצק מראה סימנים של התגבשות (עוד לפני שהוא הופך לגוש בצק שלם), יש להפסיק את פעולת הלישה. לפני שימוש בבצק יש לקרר אותו לפחות למשך שעה אחת. בימים חמים במיוחד, רצוי אף שעתיים או שלוש. כעיקרון, ככל שלשים את הבצק יותר הוא הופך לפריך (וכמובן שמתפורר), לאחר האפיה. היחס משתנה ככל שאת/ה מגדיל/ה את הכמויות.
 
למעלה