"בצלם"

בהה...

אירגון "בצלם" הוא לא אירגון פוליטי. מובן שלא... אירגון פוליטי הוא אירגון של אנשים בעלי אותה דעה פחות או יותר, ששואפים להביא לאיזו שהיא מטרה ברמה המדינית (הגדרה נכונה?) המטרה של אירגון "בצלם" היא פשוט לדווח על זכויות האדם בשטחים, מטרה לא פוליטית לשום דעה. מה כן, כל האנשים החברים באירגון הזה מחזיקים באותה דעה (שמאל קיצוני) ומטרתו של כל אחד מהם היא להביא לפירוק ההתנחלויות וחזרה לקווי 67 (או, לדעתם של הבאמת קיצונים - לקווי 48´ דעת ההכי קיצונים - לחזור לגרמניה, פולין, מרוקו ועוד, מטעמים של "לא הייתה לנו שום זכות מוסרית" וכו´ לא מושמעת שם, כי הם רוצים שגם אנשים שפויים עוד יטו להם אוזן) לכן, האירגון מדווח, מטעמי נוחות - כמובן - בעיקר על ההפרות של הישראלים ולא דן כמעט במה הפלסטיניאים עושים, אולי בגלל שהם חושבים שלירות על אמבלונסים ולהתפוצץ בפאבים זה לגיטימי (או, יש שם כמה פרקים שמוזכרים בהם חוסר ההומניות של הפלסטינאים. צריכים לחפות על המצפון איך שהוא) מה כן, תייר שיכנס ויקרא את הדיווחים יחשוב שהרשות הפלסטינאית היא דמוקרטיה נאורה והומניטרית שפשוט נאבקת באנשים רעים, החיים תחת שלטון דיקטטורי אפל לתפארת ושכל עניין החיילים שנמצאים בשטחים כדי לפגוע באנשים תמימים ונשים יולדות. ובכלל, הרעיון להכנס, להרוס בתים לעצור תנועה וכו´ - זה באשמת הישראלים, רעיון שלהם (!) והם מאוד רוצים לשלוח אנשים ללכת למילואים ולעצור אמבולנסים - הרי כל רצונה של מדינת ישראל הוא לדכא את העם הפלסטינאי, המסכן העלוב, שכל הזמן קופח - ושלא צריך לשלם, חלילה, את תוצאות החלטותיו שלו (לפתוח באינטיפדה מזויינת). אה... קצת נסחפתי עם הציניות. מצטער. ובכל מקרה. אירגון "בצלם" הוא לא ארגון פוליטי. בכלל לא. סתם מנהלים אותו שמלאנים קיצונים. סתם הם כותבים בצורה חד צדדית ומופגנת. סתם יש להם מטרה *מדינית* ברורה (מצטער, לצאת משטחים זה החלטה שנקבעת בדרג המדיני...) אבל ארגון פוליטי? לאא...
 

aharon5

New member
בצדק

ארגון בצלם כפי שיפה אמרת הוא כמובן ארגון של צדק אנושי טהור. נותרה רק השאלה: ממה בדיוק סובל העם הזה שחלקים רבים שבו מפקדים כל הזמן כיודנראט מודרני ונאבקים למען הצלחתו של האויב?
 

רעות כ-ץ

New member
אה..

אני מבולבלת.. אחרי קריאת כל ההודעות (הלא ממש מגוונות) שלכם, עדיין לא הצלחתי להבין מה אתם מנסים לומר. "בצלם" הוא בסך-הכל גוף *ישראלי*, אחד מני רבים. הוא לא אוביקטיבי, כי אין דבר כזה אוביקטיבי, בטח שלא בסכסוך הישראלי - פלסטיני. בוודאי שהוא גוף פוליטי: זכויות-אדם זה דבר פוליטי; השטחים הם איזור פוליטי; שליטת מדינת ישראל בשטחים היא פוליטית; למעשה, גם גלידה בטעם מוקה היא פוליטית, כמו כל דבר אחר בעולם, ולכן להטיח בדברים את הכינוי הבזוי (?) "פוליטי", זה מיותר. מטרתו המוצהרת של ארגון "בצלם" היא להוות מרכז מידע להפרות זכויות-האדם בשטחים מתוך מגמה *לצמצם* אותן. הוא לא חיב להיות נייטרלי או אוביקטיבי או כל ירק בלתי-מבושל אחר. הוא מחויב בעיקר לדיווחי-אמת אמינים לגבי המצב בשטח, ורק על-סמך ההתחיבות הזאת אפשר לבוא אליו בטענות. "בצלם" בוחר להתמקד בהפרות זכויות-האדם של *פלסטינים* בשטחים ע"י *מדינת ישראל*, ולא של מתנחלים ע"י הרשות הפלסטינית, או כל דבר אחר (כמדומני יש די הרבה גופים שעוסקים גם בזה). אם אתם רוצים לייצר אלטרנטיבה ל"בצלם", אתם יכולים להקים מרכזים משלכם להפצת מידע בנושא הפרת זכויות הפלסטינים/ המתנחלים בשטחים ע"י הרשות הפלסטינית, הפרת זכויות הצרצרים במערב-סין ע"י הקולאקים, או כל דבר אחר שעשוי לעלות בדעתכם. אם וכאשר אכן תממשו יזמה מבורכת זו, אני בטוחה ש"בצלם" לא ינסו להכתיב לכם מה אתם אמורים לחקור ואיזו תמונת-מצב אתם אמורים להציג.
 
למעלה