בערד מתכוננים לפסטיבל מחר...,

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
עניין של נוחות וטעם.
תנוחות הניגה שונות ולכן על כל נהג שיעדיף את הנהיגה ב-OC אפשר להביא נהג אחר (או אפילו שניים) שיעדיפו את הדאף או את הוולבו. סידרת ה-B12B האחרונה מצויינת, אין איתה בעיות מיוחדות ובסה"כ ההבדלים בין סקאניה K340, וולבו B12B, מ.א.ן R33, ומרצדס OC500 זעומים. כולם טובים, לכולם יתרונות וחסרונות וברור מאוד שאין דגם עם יתרון בולט על האחרים.
ומה עם אמינות?
דווקא מבחינת תנוחת נהיגה, גם אותם נהגים, שמעדיפים OC500 ציינו, שזו עדיפה בדאפים. מבחינת התנהגות כביש ואחיזת כביש היתרון הוא ב-OC500. דרך אגב, מבחינת שלדות קיימת גם שלדה (אמנם בישראל לא נמצאת בכמות גבוהה, אך עדיין קיימת) איווקו. השאלה היא מבחינת אמינות מה עדיף ואיך האמינות לאורך זמן במאנים R33 ובסקניות.
 
ומה עם אמינות?
דווקא מבחינת תנוחת נהיגה, גם אותם נהגים, שמעדיפים OC500 ציינו, שזו עדיפה בדאפים. מבחינת התנהגות כביש ואחיזת כביש היתרון הוא ב-OC500. דרך אגב, מבחינת שלדות קיימת גם שלדה (אמנם בישראל לא נמצאת בכמות גבוהה, אך עדיין קיימת) איווקו. השאלה היא מבחינת אמינות מה עדיף ואיך האמינות לאורך זמן במאנים R33 ובסקניות.
עם תחזוקה נכונה אין סיבה שיהיו תקלות
שים לב לאוטובוסים בקב' עפיפי שמתוחזקים ברמה יוצאת מן הכלל בהשוואה לאגד ותחשוב לבד כמה מהם נתקעים וכמה לא. יש להם לא מעט וולבו ואינני זוכר שראיתי אחד מהם תקוע. דווקא O303 שלהם, כן ראיתי תקוע...
 

אורי404

New member
עם תחזוקה נכונה אין סיבה שיהיו תקלות
שים לב לאוטובוסים בקב' עפיפי שמתוחזקים ברמה יוצאת מן הכלל בהשוואה לאגד ותחשוב לבד כמה מהם נתקעים וכמה לא. יש להם לא מעט וולבו ואינני זוכר שראיתי אחד מהם תקוע. דווקא O303 שלהם, כן ראיתי תקוע...
אולי גם תנאי נסיעה שונים.
יש הבדל בין נסיעה למושבים או קו נתניה-תל אביב, בהשוואה לקווים עם עליות בינעירוניים ארוכים ב"אגד", ששם בעיקר הבעיות.
 
עדיין יש הבדלים.
מבין האוטובוסים החדשים יותר של "אגד", באוטובוס, שבו יש עדיין תקלות הוא וולוו B12B. כך שמבחינת אמינות יש יתרון לדאפים ולמרצדס, כאשר לאחרונים יש הבדל קילומטראז' משמעותי באורך חיי מנוע. זה מבחינת אמינות. מבחינת נהיגה, נהגים מספרים לי, שמעדיפים OC500. למשל בסניפים הרצליה וכפר סבא אין OC500, כבעבר והם הוחלפו בדאפים שונים. למרות יתרונות שונים של הדאפים על הOC500, חלק מהנהגים סיפרו לי על געגועים בנסיעות לגליל או לאילת עם הOC500. לכן עדיין יש יתרון לOC500 על חלק ממתחריו.
דיי כבר עם הנהגים מספרים לי הזה שלך
שבוע שעבר נהג סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על OC500 כי יש לו הגה קשה, אחר סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על מאן כי הדוושות תלויות מלעלה, אח שלו אמר לי שהוא לא אוהב וולוו כי הוא נוטה להתחמם, ובן דוד שלו אמר לי שהדאף שלו עגלה כי יש לו תאוצות חרא. תפסיק כבר לקחת את כל מה שנהגים אומרים לך כתורה מסיני , על כל דעה של נהג X על אוטובוס Y אני יכול למצוא 70 נהגים שיסתרו את הדעה שלו ועוד 140 נהגים שיסתרו את הדעה של ה - 70 הקודמים. ובלי קשר לזה הידעת שבסדרה השניה של ה OC500 שכללה 30 אוטובוסים הוחלפו קרוב לעשרה מנועים!
 

אוהד11

New member
דיי כבר עם הנהגים מספרים לי הזה שלך
שבוע שעבר נהג סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על OC500 כי יש לו הגה קשה, אחר סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על מאן כי הדוושות תלויות מלעלה, אח שלו אמר לי שהוא לא אוהב וולוו כי הוא נוטה להתחמם, ובן דוד שלו אמר לי שהדאף שלו עגלה כי יש לו תאוצות חרא. תפסיק כבר לקחת את כל מה שנהגים אומרים לך כתורה מסיני , על כל דעה של נהג X על אוטובוס Y אני יכול למצוא 70 נהגים שיסתרו את הדעה שלו ועוד 140 נהגים שיסתרו את הדעה של ה - 70 הקודמים. ובלי קשר לזה הידעת שבסדרה השניה של ה OC500 שכללה 30 אוטובוסים הוחלפו קרוב לעשרה מנועים!
תרגע, לא צריך להגיב כך, זו דעה שנשמעה וזכות
הכותב להשמיע אותה, בה במידה שזכותך להביע את דעתך
 
תרגע, לא צריך להגיב כך, זו דעה שנשמעה וזכות
הכותב להשמיע אותה, בה במידה שזכותך להביע את דעתך
 

אורי404

New member
תרגע, לא צריך להגיב כך, זו דעה שנשמעה וזכות
הכותב להשמיע אותה, בה במידה שזכותך להביע את דעתך
אוהד זה ממש לא כמו שזה נשמע/נקרא
אנו ידידים מזה שנים ותמיד שמח בשבילי לדבר עמם ובמפגש לא מזמן שמחתי להפגש
.
 

אורי404

New member
דיי כבר עם הנהגים מספרים לי הזה שלך
שבוע שעבר נהג סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על OC500 כי יש לו הגה קשה, אחר סיפר לי שהוא לא אוהב לעבוד על מאן כי הדוושות תלויות מלעלה, אח שלו אמר לי שהוא לא אוהב וולוו כי הוא נוטה להתחמם, ובן דוד שלו אמר לי שהדאף שלו עגלה כי יש לו תאוצות חרא. תפסיק כבר לקחת את כל מה שנהגים אומרים לך כתורה מסיני , על כל דעה של נהג X על אוטובוס Y אני יכול למצוא 70 נהגים שיסתרו את הדעה שלו ועוד 140 נהגים שיסתרו את הדעה של ה - 70 הקודמים. ובלי קשר לזה הידעת שבסדרה השניה של ה OC500 שכללה 30 אוטובוסים הוחלפו קרוב לעשרה מנועים!
אתה צודק בזה שי.
אני מודה ומתוודה, שאני לא נהג אוטובוס, כך שזה לא בגוף ראשון, אלא בשם אחרים. בכל מקרה הייתי שמח לדעת מה קורה במבחנים מקצועיים בין האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים השונים. אני סומך על אנדי, אליך ועל אחרים ותמיד אני שמח למלוד מכם ומאחרים דברים שונים בתחום התחבורה, אבל בדבר ספציפי זה, לדעת גם על חוות דעת ברחבי העולם [זהו אמנם לא תחביב עיקרי שלי, אבל בחלט תחום, שמדבר אליי, כמו כלי תחבורה שונים]. מה עוד שאולי הדברים הוצגו כשחור וכלבן ממני ומובן לי, שההבדלים לא כה גדולים, אבל באופן אישי (על סמך נהגים, מנהלי מוסך ומקצועיים אחרים) מבחינתי עדיין קיימת עדיפות ליצרן/יצרנים מסויימים באוטובוסים בינעירוניים. בעירוניים אני חובב את המעט שאני מכיר טוב ואשמח להכיר טוב יותר אוטובוסים, כמו למשל סקניות עירוניות עם מרכב אלומיניום.
 

846

Active member
כל האוטובוסים היום טובים. ההבדלים קטנים עד
מאוד. דווקא היום יש בעיות שונות ומשונות עם ה-OC500 בגלל מערכות האוריאה, בעיות שעולות כסף רב למפעילים. כנ"ל עם הדאף.

לא שמעתי על אף בעיה עם מנועי היורו 5 של המרצדס......
 

אורי404

New member
לא "זקן" מדי?
חלק מ"אחיו",בעיקר מהסדרה של 84-7XX-01,כבר נמכרו לחברות פרטיות.
דבר נוסף, אלון זוהי האמינות ב"מרצדס"
במרצדסים הבינעירוניים השונים המנועים מסוגלים לנסוע יותר ממליון ק"מ ללא החלפת מנוע, בהשוואה ל 700-800 ק"מ אצל יצרנים אחרים. גם במרצדסים O405 העירוניים לחלק מן הסגולים (או ירוקים אחרי צביעה, בסדרת ה-85) רק לאחרונה לאחר כעשור החלו להחליף מנועים. גם בהם למעשה אפס תקלות.
 

אלון 58

New member
דבר נוסף, אלון זוהי האמינות ב"מרצדס"
במרצדסים הבינעירוניים השונים המנועים מסוגלים לנסוע יותר ממליון ק"מ ללא החלפת מנוע, בהשוואה ל 700-800 ק"מ אצל יצרנים אחרים. גם במרצדסים O405 העירוניים לחלק מן הסגולים (או ירוקים אחרי צביעה, בסדרת ה-85) רק לאחרונה לאחר כעשור החלו להחליף מנועים. גם בהם למעשה אפס תקלות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה