בעקבות הודעת של שחף77

בעקבות הודעת של שחף77

ולאחר שכולם ``ירדו`` על הדת בכלל ועל היהדות בפרט והגיעו עד לשנאת היהודים יש לי שאלה קטנה. האם מכל הכותבים יש אחד שלמד, הבין, התעמק, חשב, הרהר, קרא, חקר, את היהדות לעומקה או שמא כולם חוטאים בחטא של ``מה שרואים בתקשורת זה בטוח נכון`` ושופטים על פי מה מראים לנו אנשים צרי עין וצרי אופקים ובעלי אינטרס פוליטי אישי צר ועל סמך זה מפיקים מסקנות מוטעות? אור וטוב אוריאל מעוז (מנהל פורום רייקי)
 
זאת הייתה השאלה וכעת ל...

מס` דברים שעלו מכל ההודעות ועליהם אני רוצה להתייחס. שחף77 העלתה את הטענה כי מול ההתפתחות הטכנולוגית, חברתית, תרבותית הדת מיושנת - האומנם? הבה ונראה: בשנת 1969 יצאה נאס``א סוכנות החלל האמריקאית בהצהרה כי נתגלה מולד הירח והוא עומד על 87....29.5 ואילו בשנת 1994 סוכנות החלל הגרמנית יצאה בהצהרה כי נאס``א טעו בחישוביהם ואילו מולד הירח המדוייק הוא 89....29.5 עד כאן זה נפלא בהתפתחות הטכנולוגית ואילו בדת המיושנת כתוב:תלמוד בבלי מסכת ראש השנה דף כה עמוד א פעם אחת נתקשרו שמים בעבים ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש, כסבורים העם לומר: ראש חדש, ובקשו בית דין לקדשו. אמר להם רבן גמליאל: כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חדושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה ושני שלישי שעה ושבעים ושלשה חלקים. עשו חישוב בעצמכם וראו איזה פלא - אכן נאס``א טעו והגרמנים צדקו - בדיוק אותו דבר. ברמן הזכיר: המאחד בדת זה שנאה - האומנם? הבה נראה איך זה מסתדר עם ואהבהת לרעך כמוך או מה ששנוא עליך על תעשה לחברך? או שמא יש מדינה נאורה שיהיה לך חוק כתוב בל יעבור שאומר: כי תראה את חמור שונאך רובץ תחת משאו עזוב תעזוב עימו, כלומר בעברית של היום אם אתה רואה את השכן הבן ז.. מנ... שאתה שונא עם פנצ`ר בגלגל אתה חייב מכורח חוק לעזור לו עד שתצאו משם יחדיו? היכן השנאה? מאיה אמרה: הדת לא מגנה - הדת מכסה מתי לאחרונה קראת את התוכחות בספר דברים והעונש על עבירות של בן אדם לחברו? כתוב במפורש בהלכה כי יום כיפור אינו מכסה (מכפר) על עבירות בין אדם לחברו עד שילך וירצה את חברו ויסלח לו. עד מתי יבקש? עד שיסלח!!! האם זה כיסוי תח... או חיפוש אחר הוצאת האמת לאור על ידי וידוי וריצוי ומיצוי כל דרך אפשרית לתיקון המעוות? יעלי או אל הרעם אמר/ה: הנצרות יותר טובים הם מאפשרים למאמינים לחיות - האומנם? הבה נראה: משאות הצלב? האינקוויזיציה? שריפת המכשפות? כיבוש אפריקה? מיסיונרים? ממש נתנו לחיות את חייהם של האחרים ממש מושא להערצה! או לא נלך רחוק בהסטוריה (נושא שעלה מחדש לכותרות לאחרונה) טבח הנוצרים במוסלמים בסברה ושטילה ממש תענוג לעינים כיצד הם ``חיים`` היום. אז שוב אני מפנה אתכם לשאלתי בהודעה הקודמת. אור וטוב אוריאל מעוז
 

מאיה.

New member
תראה,

הרבה דברים שכתובים בספר התנ``ך יפים ונחמדים, ונשמעים באמת אחלה בתיאוריה, מראים על נכונות וצדק ורצון לחברה בעלת ערכים ישרים. אבל, ויש פה אבל גדול - בחברה של היום ישנם הרבה דברים שנשארים בגדר `כתובים בתנ``ך` ותו לא, הם לא מוצאים לפועל ולא מיושמים על ידי האנשים. גם החדרים וגם החילונים, ובעצם על ידי החברה באופן מאוד כללי. כשאמרתי שהדת מכסה, התכוונתי שזה מה שקורה בפועל, הרבה מקרים בחברה חרדית מוחבאים תחת השטיח מחשש לפגיעה בשמם הטוב של המדוברים - לעומת חברה חילונית שם מפרסמים את המדוברים בשלב זה או אחר ומוציאים הכל לאור, את הכיעור והרקבון המבעבע. לא, אני אישית לא חקרתי לעומק וקראתי והשכלתי, ויודע מה - לא תמיד זה הכרחי. מספיק הסתכלות אל תוך שתי החברות, החרדית והחילונית, כדי לראות מה באמת קורה שם. ולאחר שהתסכלתי, אני יכולה לומר שמה שרואות העיניים ושומעות האוזניים, מליוני ספרים בעלי כוונות טובות לא יכולים לתאר.
 
וזאת בדיוק הבעיה

שלא מספיק לראות את האחרים טועים על מנת להחליט לזרוק לפח את כל היהדות. זה הזמן ללמוד (גם את הטעויות) על מנת לשקם ולהפוך את העולם הזה למה שהוא מיועד להיות מלכתחילה = גן עדן עלי אדמות, ולהביא כבר את הימים שאנחנו רואים אותם כ``אוטופיה`` של וגר זאת עם כבש מה שאני מנסה בעצם לאמר שהגיע הזמן להפסיק להגיד ``יום יבוא`` אלא ``הביאו את היום`` וכל אדם צריך לשאול את עצמו בבוקר ``מה אני עשיתי כיהודי וכאדם לטובת האנושות היום`` ואידך זיל גמור. הבעיה היא שבגלל כמה חברות סגורות (חרדים) אנחנו בועטים בשאט נפש את כל הטוב שביהדות. אור וטוב אוריאל מעוז
 

softy

New member
אז אולי אוריאל...

לפני שאת כולכם מזמינים אותי לעשות שבת אצלכם, כדי לראות פעם אחת מה זה עונג שבת אמיתי, אולי תתחילו לעשות אצלכם ניקוי אורוות?! הרי גם היהדות שאמורה כאילו להיות מאמינה באל אחד, שאין אחר בילתו, גם היהדות הנאורה הזאת יש לה יותר מכמה דרכים להאמין באותו אל, גם בתוך היהדות עצמה ישנם מסעות צלב שבהם מנסים זרמים שונים של היהדות להוציא את מחוץ ליהדות זרם אחר, ואני לא מתכוון דווקא לרפורמים, הרי ידוע שגם בין החצרות השונים של הרבנים, אם הם אשכנזים או ספרדים זה לא משנה, הם פוסלים מזלזלים ובזים למי שלא מחצרם. אז לפני שאתם באים להטיף לחילוניים או לאטאיסטים, טלו קורה מבין עיניכם, כי טובלים אתם ושרץ בידכם. אם אתה מאוד רוצה לדעת אז דווקא היהודים הם אלו אשר ממאיסים את הדת היהודית על הישראלים, הישראלים יכלו לחיות עם הדת בשקט, אם היהודים לא היו רושמים את אלוהים בטאבו על שמם. סופטי ישתבח שמו לעד.
 
סופטי היקר/ה

כשאזמין אותך לשבת זה יהיה על מנת לעשות שבת בנחל דוד בעין גדי או נחל יהודיה בגולן או זוויתן, בדרך נעשה מדיטציה מתחת למפלים, נתחבר לאנרגיה של המים והצמחים, ונחזור מלאי אנרגיה וחיות לקראת השבוע שיבוא אחריו ונהיה נקיים מהאנרגיות השליליות של השבוע הקודם. כשאני לבד בבית עם אשתי אנחנו מקדישים (מקדשים) את השבת לחיבור לעצמינו, מטפלים אחד בשני ומודטים יחדיו, מיחדים את השבת יחד עם אהבתינו הגדולה מטיילים ברחובות ירושלים וגניה מתנתקים מהלחצים של חיי היום יום. אבל זאת לא הנקודה. בגלל ה``אנטי`` דת אף אחד לא קלט מה שאני מנסה לאמר, ואף אחד לא שם לב לשאלתי האמיתית. עזבו בבקשה את דעותיהם של האחרים (באשר הם) אל תגבשו דעה על פי האמונה של השכן. כדברי הזמרת הנודעת מדונה : מסכן האדם שתשוקותיו תלויות במחשבותיהם של האחרים. הביטו ביהדות כדברי חכמה שניתן ללמוד מהן, חפשו את האמת שלכם בתוכה, והפסיקו להיות שופטי האחרים. לי אישית לא מעניין אם מישהו עושה ``ניקוי אורוות`` או משייך את עצמו לזרם זה או אחר - זה הסרט שלו! כאדם מאמין באלוהים וכשייך לעם היהודי אני קורא את מקורותי ותרבותי ולומד ממנה כללי התנהגות אנושיים, כיצד יש להתנהג בחיי היום יום כלפי שכני, חברי, שונאי, הורי, אויבי, וסתם עוברי דרכים. מה שקשור בין אלוהים ולי זה נשאר בין אלוהים ולי ואין לאף אחד זכות להתערב ולהיות הדיין של אלוהים. זה הוא שיסגור איתי חשבון בעולם הבא! חישבו על כך, אם קבוצה של אנשים תגיד ששוקולד הוא מגעיל - אתם תתרחקו ממנו מבלי לטעום אותו קודם? וראו מה קורה בעולם: הנצרות מאמינה בתנך ובברית החדשה, האיסלם מאמינים בתנך ובקוראן, והיהודים מכחישים ומסרבים לקרא את התנך - לאן הגענו?
 

Tangled_Heart

New member
יהדות.

שלום אוריאל ובכלל, לכל המגיבים והמשתתפים בדיון : ) כרגע זה לא ממש משנה במה אני מאמינה ובמה לא...אני למדתי לעשות את ההפרדה שלי, בין אלוהים, אמונה והיותי יהודיה. עצוב לראות מה שקורה בארץ מהבחינה הזאת..אנשים מתכחשים להיותם יהודיים, מתרחקים מהדת, סולדים מדתיים וכן הלאה, כשבעצם הם לא טורחים לברר מה זה אותו נושא שהם כל כך סולדים ממנו. אנשים היום לא יודעים מה זה הדת היהודית (לפי מיטב הבחנתי...אני משתדלת שלא להציג זו כהכללה) וזה נורא עצוב, כי כשחושבים על זה, זה חלק מאיתנו, חלק מהזהות שלנו. אמי לומדת מסורת ולאחרונה אנחנו דנות בנושא הרבה, מה שאנחנו רואים בכל מה שקשור לפוליטיקה ואקטואליה זה שום דבר מעבר לזה....כשאתם עסוקים לסלוד מאנשים השונים מכם...אנשים ה``כופים`` עליכם דת, אתם גם מגלים שנאה מסויימת כלפי אותו דבר שהם מייצגים, וזו טעות ענקית, כי הדת זה דבר כל כך יפה, להפריד מאמונה, כלומר. מסורת ודת יהודית זה חלק מאיתנו, חבל שאנשים לא רואים את זה אלא רק את הפוליטיקה שבזה. רוני.
 
רוני...

זה בדיוק הנקודה שאני מנסה להעלות כאן. את מחזקת את דעתי בנושא. אור וטוב אוריאל מעוז
 

love my guitar

New member
ע``פ מה את קובעת?

שאת אומרת `` מספיק ההסתכלות על שתי החברות, החרדית והחילונית, כדי לראות מה באמת קורה שם`` עולה במוחי השאלה - איזה ``הסתכלות `` ערכת על החברה החרדית? מניחה אני שאת חילוניה - ולכן יודעת את ``מה קורה שם``, בחברה החילונית. אבל ע``פ מה את שופטת מה קורה בחברה החרדית? היית פעם במאה שערים? יש לך ניסיון חרדי? בילית באיזה סמינר לחרדים? התארחת אצל איזו משפחה חרדית לשבת וכו`, או שאת קובעת ע``פ מה שהתקשורת השמאלנית והחילונית (ועל עצם היותה שמאלנית - אין ויכוח) מראה לך, שהחרדים זורקים אבנים וצועקים ``שעבעס`` או שכל אנס שני, כשהוא מצולם לתקשורת, שם עליו כיפה לחילול ה`, או שהחרדים משטמתים מהצבא (לא נכנס לסוגייה הזו - רק אגיד בקצרה שיש גם המון חילונים שמשטמתים - ההבדל הוא שלחרדים מותר - חוק טל. וגם יש את הנחל החרדי והמון ישיבות ``הסדר``) אז על פי מה את שופטת? ועוד הערה: התנ``ך הוא איננו ``ספר בעל כוונות טובות``. אלא מין ``הוראות יצרן`` של הקב``ה. משל קטן: שאת קונה מכונת כביסה, את מקבלת אותה אם כל ההוראות כדי שהמכונה תפעל טוהב. ואם לא תפעלי ככתוב בהוראות - קרוב לוודאי שהמכונה תתקלקל. כך ה` ברא את האדם, וכתב את ``הוראת היצרן`` - התנ``ך.
 

Hell is beige

New member
היהדות כמקורה

וכמקורה מדבר על התנ``כ בלבד, להבדיל זוטות כתלמוד, משנה ופסקי הלכה. דץ פתוחה, אשר בניגוד לשאר הדתות, מטרתה בהגשמת האדם ולא בהגבלתו, היא אפילו חופפת את הפילוסופיה של המזרח. התנ``כ, בוארו ממנו (הזוהר, למי ששמע) דברים אשר הוכחו קיימים הרבה אחרי כתיבתה, פיזיקת הקוונטים, לדוגמא, באותו ספר הזוהר, אשר זה, לדעתי, הדבר היחיד שמבדיל אותו מהתלמוד וחבר מרעיו; אשר נכתבו רק בשביל להכתיב, לתת חוקים ופסקים לחיינו. היהדות מראה חפיפה לגיתא בדברים כגון גלגול נשמות, מיצוי עצמי והגשמה, אשר מנוגדים לסדירות ואדיקות אותה מפגינים החרדים. שיר השירים הוא יצוג ל``באקטי``, השלב שבו האדם מעבר לגשמיות, והוא אינו מפחד יותר, הוא אינו ירא אל, הוא אוהב את האל. תורת הקבלה היא דבר מדהים, אני ממליץ עליה לכולם, לא בתור דרך חיים, אלא בתור העשרה וגירוי לידע, בהחלט, בנוסף לעוד שלב בהבנה של הסובב, קבלה של עוד אספקט על מה שמסביבנו, ואולי אף אימוץ שלו. אני ממליץ על הספרים ``הצופן הסודי של היקום``, ו``הסוד לחיי נצח``, פריי עטו של הרב ברג. אם אלו ימשכו אותכם, קראו את הזוהר עצמו (21 כרכים, כ700 עמודים האחד, ראו הוזהרתם).
 

love my guitar

New member
אזהרה... אל תנסו בבית!!

שמחה אני על התענינותך בקבלה, אך ברצוני להזהיר אותך ואת כל הקוראים, שאסור לקורא בזוהר, אלא מעל גיל 40, ורק מי שהוא מבין גדול בתורה, כי הזוהר,, יכול לשגע אנשים פשוטים. התלבטי רבות האם לומר זאת, כדי שלא יתעוררו גירויים כדי לנסות דבר ``אסור`` ובגיור ובפיתוי ולראות האם באמת ``אשתגע``. אז כמו שאומרים, בבקשה, בשבילכם , אל תנסו את זה בבית.
 
ברמן אמרה....חוץ מזה, לא ממש אמרתי!

אני מעולם לא אמרתי שמה שמאחד את האומה היהודית זה שינאה. מעולם לא האמנתי בכך, ובטח שבטח לא אמרתי את זה. יכול להיות שהכוונה שלי לא היתה ברורה, ולכן אבהיר אותה: התכוונתי לומר שחלק מהעניין של חלוקה לדתות זה מציאת מכנה משותף, ותחושת השתייכות, שכוללת גם ערכי מוסר, תקווה, יחסי אנוש, ועוד אינספור מעלות נוספות. מה שכנראה היה לא ברור בדברי היה עניין השינאה: התייחסתי לגורם זה כגורם מאחד נוסף, קיצוניות נוספת של גיבוש חברתי על סוגיו. בשום אופן לא ניסיתי לקשר בין היהדות ושינאה. אני פרו - אמונתית לחלוטין (מושג שכרגע המצאתי???) ובמיוחד כשמדובר ביהדות, בשל כל הדברים שכבר הזכרת, וחבל שאלעה אותך בציון מטרות שאתה כבר מכיר... בתקווה שכוונתי הובהרה הפעם... zivi - (בת!)
 
למעלה