בעקבות דיון קטנטן שנערך בשרשור

מיכלצי

New member
אבל...

לדעתי מידת האהבה שאנשים יכולים לרכוש למשהו, לאו דווקא קשורה בכמה שהם יודעים/מאמינים במטרות התנועה וכו'. טרומ"פים יכולים לאהוב את התנועה שלהם מאוד גם בלי שיהיה להם את כל הידע של המטרות והכל... יכול להיות שזו תהיה אהבה יותר שטחית אבל מה זה משנה? הם אוהבים את התנועה בדיוק כמוך, רק שהידע שלהם פחות נרחב כי הם לא עברו את הקורסים וההשתלמויות שאתה כן. אז הם אוהבים מאוד את מה שהם מכירים ויודעים, ועם הזמן הם ידעו וילמדו עוד, אבל כמות הידע שלהם לא בהכרח קשורה לכמות האהבה (אפשר לכמת את זה בכלל?) שיש להם לתנועה.
 

fate spinner

New member
לא אמרתי שהם פחות יאהבו את התנועה

אמרתי שהם פחות יבינו אותה, (את הערכים, המטרות ודרכי הפעולה). יכול להיות שהפ מאוד אוהבים את התנועה. אבל הידע שלהם לא מספיק נרחב ורוב הפעילות שלהם היא די עיוורת לדעתי. כלומר הם עובדים בשביל סיסמאות ולא משהו שהם בחנו לעומק.
 

נופ123

New member
שאלה טובה....

דיי נעלמתי אבל חשוב לי להגיב על זה..... קראתי את התגובות ותסלחו לי אבל אני אגיב לכולם יחד... אני חושבת שהראיה של "עברת קורס עכשיו אתה מורעל" או כל דבר בסגנון היא ראיה הפוכה-כלומר,היא לא באה מהאנשים עצמם אלא מהשאר.למשל,אני השנה מדצי"ת,בשנה שעברה דיי דיי התייחסו אלינו מגעיל או בתור הפחות טובים כי אנחנו טרומפי"ם (כך לפחות רוב הצוות).פתאום כשעברנו קורס ויש לנו קבוצה הפכנו להיות אנשים איכותיים,אכפתיים,מורעלים וראויים לכבוד.והאמת ברורה,מי שהיה כזה לפני כן נשאר כזה,ומי שלא היה לא ישתנה מקצה לקצה במהלך 10 ימים ביער עזריקם.כי עם כל הכבוד לקורס מדצי"ם ולתכנים שלו (ובאמת שיש המון כבוד והערכה לקורס עצמו ולאנשים המדהימים שהיו בו)אבל אם לא היה את הרצון ואת האמונה - אפשר לחפור בשכל שעות על ערכים וזה פשוט לא יכנס. כמו שאמר פה מישהו בשרשור,אי אפשר לשפוט אדם לפי הגיל שלו או התפקיד שלו בתנועה,בשנה שעברה אחד מצורן ואני היינו בועידת נוער,עברנו לועדת הקמה וכו' וכו' וכו' וכל זה בהיותינו טרומפי"ם בלבד ובגלל זה אני חושבת שממש חבל שהשנה הועידה מראש לא הייתה פתוחה לטטניקים. טרומפי"ם הם בורג מאוד חשוב במערכת ויש להם את התפקיד והמקום שלהם ולהגיד שהם פחות טובים כי הם לא עברו קורס זה כמו להגיד שהחניכים חרא כי הם לא מדקלמים את המטרות בעל פה...ככה לפחות אני רואה את זה...אולי זה קיצוני אבל ככה אני רואה את זה. לדור-ההכללה שלך ממש לא במקום ובטח ובטח שלא נכונה,אני מזמינה אותך לבוא ביום שלישי הקרוב לצורן ולראות אירוע שיא של כל הקבוצות לסיכום חודש סובלנות שבו כל הקבוצות משתתפות יחד עם המדריכים שלהם בפעילויות הקשורות בנושאי השכבות השונות. מעבר לזה,אני יכולה להעיד על עצמי שאני יודעת את ערכי התנועה,מאמינה בהם(כמעט בכולם) ומשתדלת לחנך אליהם.אז נכון מה שאמרת שליד החניכים זה עוד יותר,אבל זה לא שזה לא ככה.עצוב לי אם אתה רואה את הדברים ממקום שאנשים מחנכים לדברים שהם עצמם לא מאמינים בהם ועושים את זה רק ליד החניכים. אולי באמת,אני לא דוגמא במקרה הזה כי קעקעתי על עצמי את סמל בני המושבים (מסיבות שאני לא אפרט פה...)אבל עדיין ההכללה לא במקום... למומין טרול-מסכימה איתך.יותר קל להגיד "אצלנו רע אצלנו רע,תראו כמה עושים בתנועות אחרות וכמה משנים שם וכמה עושים שם",לעשות אצלך זה הרבה יותר קשה וזו עובדה. לעדי-על מה שאמרת שהועידה לא פתוחה לטרומפי"ם השנה,זו שאלה שבאמת צריך להעלות כי לועידה מטרה ברורה ואני חושבת שבניגוד למפעלים אחרים,לשם טרומפי"ם או כל אדם אחר לא היה מגיע רק בשביל לעשות כיף. ושוב למומין טרול-"היו טרומפי"ם שלא מצאו עצמם בתוך כל ההמולה הכחולה הזו"....אולי אני אשתחצן קצת אבל ההכללה הזו היא הוכחה שהכי קל להגיד "טרומפי"ם ככה טרומפי"ם ככה" כי בתור אחת שפעילה בועדת הקמה שבונה את התשתית למועצת הנוער כבר קרוב לשנה אני יכולה להגיד לך שמצאתי את עצמי יפה מאוד בתוך ההמולה הכחולה. (טרומפיות מגזר,אתם יכולות לשאול את טוקר על עלילות שני הטרומפים מצורן מקבוצת הפוליטקאים בועידה הקודמת). מעבר לזה,באמת שכל מקרה לגופו וכמו שיש טרומפי"ם שחיים את התנועה יש מדריכים שבאים רק בשביל הכיף וכמובן שיש גם את המקרה ההפוך. עד כאן חפירתי ללילה זה.... לילה טוב
 
וואו. ואני עוד קראתי את זה ../images/Emo9.gif

מסכימה עם כל מילה
 

SHiRA110

New member
../images/Emo142.gifהוו.התגעגעתי../images/Emo9.gif וכרגיל-../images/Emo45.gif

מסכימה עם כל מילותייך.:) ואוהבת אותך כל כך.
 
אוי נופ, את משהו...

תגובה רצינית כתבת לנו ועוד לעניין, מה עובר עלייך? :) מת עלייך, אריק
 

עוף מפה

New member
דעתי

אני לא אחפור כמו כל האחרים אני לא מי יודע מה טוב בזהא בל אני כן יגיד כמה מילים. אחד אני כן מסכים עם מי שלא כתב את זה נראה לי בר שאחרי קורס והדרכה את תראי את התנועה בצורה אחרת אני לא אומר שזה ישפיע על כל הוצרת ראייה שלך על התנועה וכו' אבל כן גם קצת זה משהו. אני חושב גם כמו נופנאפ שמישלא רוצה להיות מורעל לא יהיה מורעל ומי שכן כן. עם היא מספיק מאמינה בתנועה ואוהבת אותה למה שזה לא ישאר אחרי זה.
 
ממש לא... שמעי משו

אני הלכתי למדתי"ם, למדמי"ם ולמשצי"ם לא הלכתי מסיבות אשיות שלא קשורות כרגע לשרשור... אבל אני הכי אוהבת את התנועה בעולם, אין אני מורעלת שיש. אני רואה את התנועה כמשו מאוד חשוב לחברה, כל תנועה בכלל, זה חינוכי, זה כייף, זה תורם לחניך ולמדריך. (כמובן שעדיף את חטב"ם אבל דיברתי בכלליות) ואגב אני ממש מצטערת שלא הלכתי למשצים, באמת אני עדד עכשיו מצערת על זה וכשאני בלילה חושבת עם עצמי- אני נייהת קצת עצובה (עכשיו קצת, פעם זה היה ממש עצובה....) ובאמת אם זה היה ההיתי יודעת כמה אני יצטער לא ההיתי מוותרת על זה בחייםםם יום טוב שיהיה!
 

P o M i K i

New member
אני לא עברתי שום קורס

ואני גרעינר, אני יכול להבטיח לך שהרגש שיש לי לתנועה הוא לא שיטחי ואני מכיר עוד אנשים כאלו. ואני מבין טוב מאוד את הערכים של התנועה ומאמין בהם(ברובם לפחות). מה זה אומר להכיר את התנועה מבחינתך? את הערכים, מפעלים, היסטוריה ועוד כל מיני מילים גדולות שכאלה או את אופי ו"צחוקים" שלה?
 

justsilly

New member
שאלות קשות יש לך..

אני לא חושבת שזו שאלה שאפשר לענות עליה ממש.. כי זה משתנה מאחד לאחד- יש טרומ"פים שגדלו על התנועה (אחים גדולים שהיו בתנועה וכו'), ואז הם כן מכירים אותה וכן מחוברים אליה, אולי אפילו יותר מכאלה שעברו קורסים. ואז האהבה שלהם לתנועה היא לא שטחית.. והם כן מבינים ערכים. גם בלי אחיפ גדולים זה יכול לקרות.. אבל יש הרבה שלא ככה- הם במסגרת הזאת בגלל ש"ככה זה במושב", ולא ממש איכפת להם. זה תמיד כיף שיש תנועה להתגאות בה, ויכול להיות שהם מתגאים בתנועה רק כי זה כיף, ולא בגלל שהם ממש מכירים אותה ושמחים על הערכים שבה. אין ספק שהקורסים מוסיפים הרבה- גם לידע על התנועה, וכך גם למורעלות שלך..
אני גם יכולה להגיד לך שאני מד"מית, אבל עדיין לא מכירה כל דבר בתנועה למרות שאני בשנת הדרכה שלישית (התחלתי להדריך כבר בט')... אבל גם בלי להכיר כל פרט קטן- אין ספק שאני גאה בתנועה, ולא בצורה שטחית. (ווי.. חפרתי..)
 
למעלה