בעצמאות הרכבת מנהריה תעבור בנתב"ג בדרך לב"ש

מצב
הנושא נעול.

samgr

New member
הרכבות בתוואי הזה לא אמורות לנסוע ב160 קמ"ש?

בטח שלא בשמים וקטן על ה-IC3. שמרנות, אמרנו?
הרכבות בתוואי הזה לא אמורות לנסוע ב160 קמ"ש?
מה פשר שמרנות זו? כל העניין הוא לקרב את הפריפריה למרכז. ומה מקרב יותר, אם לא קיצור זמן הנסיעה?
הרי זה היה חלק מהסיבה לבניית התוואי החדש לא?
 

amit1270

New member
160 זו מהירות מרבית, וגם לא בכל הקטעים

הרכבות בתוואי הזה לא אמורות לנסוע ב160 קמ"ש?
מה פשר שמרנות זו? כל העניין הוא לקרב את הפריפריה למרכז. ומה מקרב יותר, אם לא קיצור זמן הנסיעה?
הרי זה היה חלק מהסיבה לבניית התוואי החדש לא?
160 זו מהירות מרבית, וגם לא בכל הקטעים
 

samgr

New member
מהירות ממוצעת של 105 או אפילו 125 קמ"ש בקטעים

160 זו מהירות מרבית, וגם לא בכל הקטעים
מהירות ממוצעת של 105 או אפילו 125 קמ"ש בקטעים
האמורים זו סוג של בדיחה אני חושב.
ביחוד שיש אפשרות הן מבחינת הציוד והן מבחינת התוואי למהירויות גבוהות בהרבה.
 

amit1270

New member
מהירות ממוצעת של 125 קמ"ש זה לא רע בכלל

מהירות ממוצעת של 105 או אפילו 125 קמ"ש בקטעים
האמורים זו סוג של בדיחה אני חושב.
ביחוד שיש אפשרות הן מבחינת הציוד והן מבחינת התוואי למהירויות גבוהות בהרבה.
מהירות ממוצעת של 125 קמ"ש זה לא רע בכלל
ואני מדבר על מהירות ממוצעת לכל אורך התוואי, שכולל לא מעט תחנות שמחייבות האטה מסוימת.
 

samgr

New member
אז בתוואי ב"ש-ת"א ישירה, מדובר על 104 קמ"ש,

מהירות ממוצעת של 125 קמ"ש זה לא רע בכלל
ואני מדבר על מהירות ממוצעת לכל אורך התוואי, שכולל לא מעט תחנות שמחייבות האטה מסוימת.
אז בתוואי ב"ש-ת"א ישירה, מדובר על 104 קמ"ש,
מה הסיבה לכך? הרכבת יכלה לרדת אפילו מ50 דקות ורבים היו מברכים על כך.
 

אורי404

New member
נוסעת 2 מטר 160 קמ"ש

הרכבות בתוואי הזה לא אמורות לנסוע ב160 קמ"ש?
מה פשר שמרנות זו? כל העניין הוא לקרב את הפריפריה למרכז. ומה מקרב יותר, אם לא קיצור זמן הנסיעה?
הרי זה היה חלק מהסיבה לבניית התוואי החדש לא?
נוסעת 2 מטר 160 קמ"ש
ובפרסומים מבליטים, שאפשר להבין שזוהי מהירות הנסיעה לאורך רב מסלול הקו.
ב"רכבת ישראל" אלופים בבלופים.
 

luckydude

Active member
זו אכן מהירות הנסיעה ה א פ ש ר י ת לאורך רוב

נוסעת 2 מטר 160 קמ"ש
ובפרסומים מבליטים, שאפשר להבין שזוהי מהירות הנסיעה לאורך רב מסלול הקו.
ב"רכבת ישראל" אלופים בבלופים.
זו אכן מהירות הנסיעה ה א פ ש ר י ת לאורך רוב
הקו. הבעייה היא שפעם ההגבלות בקו היו תשתיתיות: עיקולים רבים וחדים ומסילה יחידה. בעייה זו נפתרה אמנם אבל עדיין קיימת בעייה אחרת והיא מחסור בציוד נייד שיכול להגיע למהירות הזו. גם בזה מטפלים ולקראת סוף השנה אמור להתחיל להגיע היורו 3200 שמסוגל להגיע מהירות הזו, בנוסף לIC3.

כדאי גם לציין את חשיבות ההכפלה עצמה (ללא קשר לשיפור התוואי). לא רק שהשדרוג מאפשר להפעיל רכבות יותר מהירות אלא שתודות להכפלה הוא אמור גם להעלות משמעותית את אמינות השירות וצמצום איחורים, בנוסף להגדלת קיבולת המסילה.
 

samgr

New member
אם כך זמן ראלי בין התחנות אמור להיות 44 דקות

אם כך זמן ראלי בין התחנות אמור להיות 44 דקות
אם בין חיפה חוף כרמל לת"א אוניברסיטה יש 82 ק"מ והרכבת עושה את זה לפי הלו"ז העכשוי ב39 דקות.
הגיוני שבמרחק בין ב"ש אוניברסיטה לת"א ההגנה יקח לרכבת כ44 דקות לעבור את ה92 ק"מ בין התחנות.

אז מה פשר המרווח של כמעט 10 דקות?
 

בועז ל

New member
קוראים לזה: מרווחי זמן תפעוליים.

אם כך זמן ראלי בין התחנות אמור להיות 44 דקות
אם בין חיפה חוף כרמל לת"א אוניברסיטה יש 82 ק"מ והרכבת עושה את זה לפי הלו"ז העכשוי ב39 דקות.
הגיוני שבמרחק בין ב"ש אוניברסיטה לת"א ההגנה יקח לרכבת כ44 דקות לעבור את ה92 ק"מ בין התחנות.

אז מה פשר המרווח של כמעט 10 דקות?
קוראים לזה: מרווחי זמן תפעוליים.
אני מניח שמומחה התפעול, סר אשבי, כמו גם אגף תנועה, יוכלו למצוא בנקל אלף ואחד עניינים מדוע יש לשמר זמנים אלה במלואם.
 
הריפוד קיים תמיד כדי לכסות על הבדלים

קוראים לזה: מרווחי זמן תפעוליים.
אני מניח שמומחה התפעול, סר אשבי, כמו גם אגף תנועה, יוכלו למצוא בנקל אלף ואחד עניינים מדוע יש לשמר זמנים אלה במלואם.
הריפוד קיים תמיד כדי לכסות על הבדלים
ביח' כח מניע על סוגיו שפועל בקו למשל IC3 בהשוואה ליורו 4000, וכן על נסיעה איטית בקטע מתחם לוד/ לוד- ת''א דרום.
אני מעריך שזמן הנסיעה לפחות ברכבת הישירה יעמוד לאחר כמה חודשים על 50 דק' ברכבת הישירה עם הסרת הגבלת מהירות בתוואי החדש והמשודרג.(מטרופולין בקו 370 מתחיבת על נסיעה של שעה וחצי בקו מקביל כולל ''ריפוד'') .
לעניות דעתי לקו המשודרג צפויה הצלחה גדולה, אך כפי שנכתב כאן ובצדק ע''י חברי הפורום תושבי ב''ש והדרום יש לשפר את הקישוריות של מטרודן בין השכונות השונות לתחנות הרכבת בעיקר לתחנת ב''ש צפון.
מטרודן כידוע לא ''תתנדב'' לשפר את הקשר לתחנות הרכבת , זוהי מלאכה שאמורה להעשות ע'י משרד התחבורה בצו ! וכן ע''י לחץ ישיר של מר דנילוביץ הנמרץ על השר כץ.
 

luckydude

Active member
למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך

למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך
2 ק"מ מההגנה לת"א דרום תפעולית
24ק"מ מת"א דרום לנען
71ק"מ מנען לב"ש צפון
סה"כ 97 ק"מ.

ב53 דקות הרכבת תסע במהירות ממוצעת של 110קמ"ש. מהירות עלובה למדי יש לומר בהתחשב בהשקעה העצומה בקו.

אולי אפשר להתנחם בכך שתודות לעובדה שלא יהיו עצירות בין ב"ש צפון להגנה ובגלל שלא יהיו מפגשי רכבות בתוואי (תודות לקו הכפול), הרכבת תוכל תכופות להקדים את זמן הגעתה המתוכנן - אם כי "במחיר" של המתנה ארוכה מהמתוכנן לפני צאתה מתחנות ההגנה (לכיוון תחנת השלום) וב"ש צפון (לכיוון ב"ש מרכז).

לפי הגיאומטריה של הקו לא אמורה לדעתי להיות בעייה להגיע ל135קמ"ש (או יותר) ממוצע מהירות עם ציוד מתאים כמובן (הIC3, והקטרים החדשים שיגיעו לקראת סוף השנה בשילוב עם הקרונות החד-קומתיים). ב135קמ"ש, זמן הנסיעה יהיה 43 דקות. יש לזכור שבתכנון לו"ז, לא רוצים לחשב לפי המהירות המקסימלית האפשרית בכל קטע כדי להשאיר מרווח מסויים כדי להדביק איחורים. לכן לדוגמא, במהירות ממוצעת של 135קמ"ש, הרכבת תוכל למשל לסוע במהירות של 150קמ"ש חצי מהתוואי ו120קמ"ש בחצי השני עם מרווח לעלות מ150 ל160 לדוגמא כשיש איחורים לא צפויים שצריך "לכפות" עליהם.
 

euronitzan

New member
לגביי זמני היציאה מהתחנה הלפני אחרונה

למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך
2 ק"מ מההגנה לת"א דרום תפעולית
24ק"מ מת"א דרום לנען
71ק"מ מנען לב"ש צפון
סה"כ 97 ק"מ.

ב53 דקות הרכבת תסע במהירות ממוצעת של 110קמ"ש. מהירות עלובה למדי יש לומר בהתחשב בהשקעה העצומה בקו.

אולי אפשר להתנחם בכך שתודות לעובדה שלא יהיו עצירות בין ב"ש צפון להגנה ובגלל שלא יהיו מפגשי רכבות בתוואי (תודות לקו הכפול), הרכבת תוכל תכופות להקדים את זמן הגעתה המתוכנן - אם כי "במחיר" של המתנה ארוכה מהמתוכנן לפני צאתה מתחנות ההגנה (לכיוון תחנת השלום) וב"ש צפון (לכיוון ב"ש מרכז).

לפי הגיאומטריה של הקו לא אמורה לדעתי להיות בעייה להגיע ל135קמ"ש (או יותר) ממוצע מהירות עם ציוד מתאים כמובן (הIC3, והקטרים החדשים שיגיעו לקראת סוף השנה בשילוב עם הקרונות החד-קומתיים). ב135קמ"ש, זמן הנסיעה יהיה 43 דקות. יש לזכור שבתכנון לו"ז, לא רוצים לחשב לפי המהירות המקסימלית האפשרית בכל קטע כדי להשאיר מרווח מסויים כדי להדביק איחורים. לכן לדוגמא, במהירות ממוצעת של 135קמ"ש, הרכבת תוכל למשל לסוע במהירות של 150קמ"ש חצי מהתוואי ו120קמ"ש בחצי השני עם מרווח לעלות מ150 ל160 לדוגמא כשיש איחורים לא צפויים שצריך "לכפות" עליהם.
לגביי זמני היציאה מהתחנה הלפני אחרונה
בד"כ ברכבת ישראל, כאשר נותרת תחנה אחת בלבד לנסיעה (למשל מב"ש צפון לב"ש מרכז, או מפאתי מודיעין למודיעין מרכז), לאחר שהנוסעים יורדים, הרכבת ממשיכה בדרכה ללא תלות בלו"ז. זוהי דווקא גמישות חיובית בעיניי. אני מניח שכך יונהג גם בקו המשודרג. מהצד השני, אם הרכבת שמגיעה לתחנת ת"א הגנה צריכה להמשיך לחיפה/נהריה, כבר לא תוכל להקדים את יציאתה וע"כ אני מעריך שהיא תמתין את רוב זמן הריפוד בלוד (בתחנת ההגנה אין איפה לאפסן רכבת במשך 10 דק' בשעות העומס).
 

luckydude

Active member
העניין הוא שבלוד אין עצירה מתוכננת בכלל.

לגביי זמני היציאה מהתחנה הלפני אחרונה
בד"כ ברכבת ישראל, כאשר נותרת תחנה אחת בלבד לנסיעה (למשל מב"ש צפון לב"ש מרכז, או מפאתי מודיעין למודיעין מרכז), לאחר שהנוסעים יורדים, הרכבת ממשיכה בדרכה ללא תלות בלו"ז. זוהי דווקא גמישות חיובית בעיניי. אני מניח שכך יונהג גם בקו המשודרג. מהצד השני, אם הרכבת שמגיעה לתחנת ת"א הגנה צריכה להמשיך לחיפה/נהריה, כבר לא תוכל להקדים את יציאתה וע"כ אני מעריך שהיא תמתין את רוב זמן הריפוד בלוד (בתחנת ההגנה אין איפה לאפסן רכבת במשך 10 דק' בשעות העומס).
העניין הוא שבלוד אין עצירה מתוכננת בכלל.
כנראה פשוט ייסעו יותר לאט לכיוון ת"א מאשר ב"ש.
 

amit1270

New member
חישוב מהירות ממוצעת

למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך
2 ק"מ מההגנה לת"א דרום תפעולית
24ק"מ מת"א דרום לנען
71ק"מ מנען לב"ש צפון
סה"כ 97 ק"מ.

ב53 דקות הרכבת תסע במהירות ממוצעת של 110קמ"ש. מהירות עלובה למדי יש לומר בהתחשב בהשקעה העצומה בקו.

אולי אפשר להתנחם בכך שתודות לעובדה שלא יהיו עצירות בין ב"ש צפון להגנה ובגלל שלא יהיו מפגשי רכבות בתוואי (תודות לקו הכפול), הרכבת תוכל תכופות להקדים את זמן הגעתה המתוכנן - אם כי "במחיר" של המתנה ארוכה מהמתוכנן לפני צאתה מתחנות ההגנה (לכיוון תחנת השלום) וב"ש צפון (לכיוון ב"ש מרכז).

לפי הגיאומטריה של הקו לא אמורה לדעתי להיות בעייה להגיע ל135קמ"ש (או יותר) ממוצע מהירות עם ציוד מתאים כמובן (הIC3, והקטרים החדשים שיגיעו לקראת סוף השנה בשילוב עם הקרונות החד-קומתיים). ב135קמ"ש, זמן הנסיעה יהיה 43 דקות. יש לזכור שבתכנון לו"ז, לא רוצים לחשב לפי המהירות המקסימלית האפשרית בכל קטע כדי להשאיר מרווח מסויים כדי להדביק איחורים. לכן לדוגמא, במהירות ממוצעת של 135קמ"ש, הרכבת תוכל למשל לסוע במהירות של 150קמ"ש חצי מהתוואי ו120קמ"ש בחצי השני עם מרווח לעלות מ150 ל160 לדוגמא כשיש איחורים לא צפויים שצריך "לכפות" עליהם.
חישוב מהירות ממוצעת
חשוב לדעת שמהירות ממוצעת על-פני מרחק מחושבת באופן שונה מממוצע חשבוני רגיל, כי זמן הנסיעה במהירות הנמוכה ארוך יותר. מסיבה זו, מהירות מקסימלית היא פחות דומיננטית ממהירויות נמוכות וככל שיש יותר האטות הדומיננטיות יורדת עוד יותר.

לדוגמה: תוואי של 60 ק"מ, חצי מאורכו נוסעים ב-60 קמ"ש וחצי ב-120, זמן הנסיעה הכולל יהיה 45 דקות, ולכן המהירות הממוצעת תהיה 80 קמ"ש ולא 90.
 

luckydude

Active member
צודק, זה היה להמחשה בלבד.

חישוב מהירות ממוצעת
חשוב לדעת שמהירות ממוצעת על-פני מרחק מחושבת באופן שונה מממוצע חשבוני רגיל, כי זמן הנסיעה במהירות הנמוכה ארוך יותר. מסיבה זו, מהירות מקסימלית היא פחות דומיננטית ממהירויות נמוכות וככל שיש יותר האטות הדומיננטיות יורדת עוד יותר.

לדוגמה: תוואי של 60 ק"מ, חצי מאורכו נוסעים ב-60 קמ"ש וחצי ב-120, זמן הנסיעה הכולל יהיה 45 דקות, ולכן המהירות הממוצעת תהיה 80 קמ"ש ולא 90.
צודק, זה היה להמחשה בלבד.
במציאות, בקטעים נרחבים מהקו (הרבה יותר ממחציתו) יכולים לתמוך במהירות של 160קמ"ש. כל הקו מנען לצפון באר שבע הוא כזה למשל, חוץ ממספר קילומטרים בודדים בסביבות תחנת קרית גת ששם יהיו צריכים הגבלת מהירות.
 

amit1270

New member
אני מניח שגם בלהבים ואולי על חלק מהגשרים

צודק, זה היה להמחשה בלבד.
במציאות, בקטעים נרחבים מהקו (הרבה יותר ממחציתו) יכולים לתמוך במהירות של 160קמ"ש. כל הקו מנען לצפון באר שבע הוא כזה למשל, חוץ ממספר קילומטרים בודדים בסביבות תחנת קרית גת ששם יהיו צריכים הגבלת מהירות.
אני מניח שגם בלהבים ואולי על חלק מהגשרים
 

אורי404

New member
126 קמ"ש והם מתגאים ב-160 קמ"ש?


המרחק מחוף הכרמל לת"א-אוניברסיטה הוא כ-82 ק"מ
המהירות הממוצעת ברכבת המהירה בין שתי התחנות היא 126 קמ"ש. אני חושב שגם בקו לבאר שבע אפשר יהיה להגיע למהירויות דומות בסופו של דבר.
126 קמ"ש והם מתגאים ב-160 קמ"ש?

אז נכון, שיש מהירות ממוצעת ומהירות גבוהה. ועדיין יש משהו די כוזב בפרסומים שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה