למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך
למיטב ידיעתי, בתוואי החדש המרחק הנו97ק"מ בערך
2 ק"מ מההגנה לת"א דרום תפעולית
24ק"מ מת"א דרום לנען
71ק"מ מנען לב"ש צפון
סה"כ 97 ק"מ.
ב53 דקות הרכבת תסע במהירות ממוצעת של 110קמ"ש. מהירות עלובה למדי יש לומר בהתחשב בהשקעה העצומה בקו.
אולי אפשר להתנחם בכך שתודות לעובדה שלא יהיו עצירות בין ב"ש צפון להגנה ובגלל שלא יהיו מפגשי רכבות בתוואי (תודות לקו הכפול), הרכבת תוכל תכופות להקדים את זמן הגעתה המתוכנן - אם כי "במחיר" של המתנה ארוכה מהמתוכנן לפני צאתה מתחנות ההגנה (לכיוון תחנת השלום) וב"ש צפון (לכיוון ב"ש מרכז).
לפי הגיאומטריה של הקו לא אמורה לדעתי להיות בעייה להגיע ל135קמ"ש (או יותר) ממוצע מהירות עם ציוד מתאים כמובן (הIC3, והקטרים החדשים שיגיעו לקראת סוף השנה בשילוב עם הקרונות החד-קומתיים). ב135קמ"ש, זמן הנסיעה יהיה 43 דקות. יש לזכור שבתכנון לו"ז, לא רוצים לחשב לפי המהירות המקסימלית האפשרית בכל קטע כדי להשאיר מרווח מסויים כדי להדביק איחורים. לכן לדוגמא, במהירות ממוצעת של 135קמ"ש, הרכבת תוכל למשל לסוע במהירות של 150קמ"ש חצי מהתוואי ו120קמ"ש בחצי השני עם מרווח לעלות מ150 ל160 לדוגמא כשיש איחורים לא צפויים שצריך "לכפות" עליהם.