בעלי "שיאומי" "וואן פלוס" "סמסונג" "רילמי" נמאס לכם מהפרסומות בממשק הטלפון.

רוב הזמן נח

Well-known member
כבר מעל שנתיים שזה עובד - וזה לא אחריות של גוגל ושיאומי

בחלק מהמשחקים זה לא עובד, ויש טיפול
למשל בדואלינגו - מזהים שאין פרסומות, אז שמים במקומן רק פרסומות שבהן דואלינגו מפרסמים את עצמם
במשחקים שבהם הפרסומת מביאה נקודות - לרוב אין נקודות, כי לא ראית את הפרסומת
במקרים אחרים - המשחק פשוט נתקע
במשחקים אחרים - יש באג, ולא בודקים האם הפרסומת נצפתה.
בשני המקרים - לתקן באגים במשחקים זה לא אחריות של גוגל או שיאומי
יש גם משחקים שאתה צריך את פרסומות. הפעלה יזומה של פרסומת נותנת לך משהו במשחק שחסר לך. אחרת זה או להיות מטורף ולהזין פרטי אשראי ולקנות בכסף מה שחסר לך, או להמתין כמה דקות/ שעות.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
בשיאומי יש דבר מעצבן שבמנהל הקבצים לפעמים מופיעים פרסומות. נראה שהשיטה עוזרת גם בזה.
בסמסונג עוד לא יצא לי לראות שיש פרסומות בממשק של מהנהל הקבצים. אז שם בנתים לא צריך את השינוי הזה.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הינה משהו שאולי חשוב בהבדל בין שתי הכתובות:


AdGuard DNS רגיל (dns.adguard.com)

Primary DNS: 94.140.14.14

Secondary DNS: 94.140.15.15

חוסם פרסומות, מעקבים ותוכן זדוני. לא חוסם תוכן למבוגרים.






AdGuard DNS Family Protection (dns-family.adguard.com)

Primary DNS: 94.140.14.15

Secondary DNS: 94.140.15.16

כולל את כל ההגנות של הרגיל. בנוסף חוסם אתרים פורנוגרפיים ומפעיל חיפוש בטוח.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
זה מעניין. אם אני יזין את זה במחשב זה יחסום לי פרסומות ביוטיוב?
יהיה אפשר לסגור את חוסם הפרסומות בדפדפן? 🤔
 

em28

Well-known member
בוקר טוב אליהו.
כבר למעלה מעשור אפליקציות כמו AdAway, DNS66 ו-AdGuard עושות את העבודה.
לגבי פרסומות ביוטיוב NewPipe עושה עבודה מצויינת.
למי ששאל, למחשב ביתי (Windows) נדרשות אפליקציות אחרות, אבל קודם כל לזרוק את הכרום שהוא שער הכניסה של כל הפרסומות.
במחשב הביתי אני ממליץ על פיירפוקס עם ההרחבה uBlock Origin שגוגל חסמה לכרום.
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
בוקר טוב אליהו.
כבר למעלה מעשור אפליקתיות כמו AdAway, DNS66 ו-AdGuard עושות את העבודה.
לגבי פרסומות ביוטיוב NewPipe עושה עבודה מצויינת.
למי ששאל, למחשב ביתית (Windows) נדרשות אפליקציות אחרות, אבל קודם כל לזרוק את הכרום שהוא שער הכניסה של כל הפרסומות.
במחשב הביתי אני ממליץ על פיירפוקס עם ההרחבה uBlock Origin שגוגל חסמה לכרום.


אנדרואיד זה של גוגל, יוטיוב זה של גוגל. דפדפן כרום זה של גוגל.
אז ברור שלגוגל אין שום אינטרס לעזור לך לחסום פרסומות.

uBlock Origin
זה התוסף חוסם הפרסומות הראשון שעולה כשנכנסים בפיירפוקס בסלולרי לחיפוש הרחבות, עושה את העבודה בפיירפוקס. גם במחשב וגם בסלולרי.
 

אודי-911

New member
נושא מעניין, זה מאוד לא נעים כל הזמן פרסומות.
עוד משהו חברים, רציתי לאחל לכולנו שנה מבורכת וחג שמח לכולם.
עוד משהו אחרון, אם מישהו מחפש לקנות מתנות לחג ממליץ בחום על האתר הזה : https://giftou.co.il/product/קופת-חיסכון-אישית/

יש להם מחירים פגז ושירות מהיר מאוד.
 

SHERME

Well-known member
מישהו רכש סמסונג A17 חדש מכשיר יבואן רשמי פרטנר
אי אפשר לשנות את הDNS מאוטומטי לפרטי
ניסיתי כמה פעמים ברגע שמקישים על פרטי לא קורה כלום על המסך לא מופיע שום דבר
למישהו יש הסבר לדבר המוזר הזה
מענין האם במכשיר יבואן מקביל גם יש את החסימה הזאת
המישהו ממש אבל ממש כועס
עושה בלגן גדול לפרטנר
 

רוב הזמן נח

Well-known member
מישהו רכש סמסונג A17 חדש מכשיר יבואן רשמי פרטנר
אי אפשר לשנות את הDNS מאוטומטי לפרטי
ניסיתי כמה פעמים ברגע שמקישים על פרטי לא קורה כלום על המסך לא מופיע שום דבר
למישהו יש הסבר לדבר המוזר הזה
מענין האם במכשיר יבואן מקביל גם יש את החסימה הזאת
המישהו ממש אבל ממש כועס
עושה בלגן גדול לפרטנר
נו? זה קרה יותר מהר ממה שציפיתי. אם יש פרצה שמאפשרת לחסום פרסומות אז די מהר ימצאו דרך לחסום אותה. במיוחד בסלולרי, בגלל סוג המאסה העיקרית שמאכלסת את התחום הזה.

אגב, בסמסונג A26 יבואן רישמי, אפשר לשנות DNS.
אבל למי שמעדכן את המכשיר בכל פיפס שהחברות האלה זורקות לו, וזה לא נותן לו, כנראה אחד מעידכוני המערכת עשה את זה.
 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Well-known member
נו? זה קרה יותר מהר ממה שציפיתי. אם יש פרצה שמאפשרת לחסום פרסומות אז די מהר ימצאו דרך לחסום אותה. במיוחד בסלולרי, בגלל סוג המאסה העיקרית שמאכלסת את התחום הזה.

אגב, בסמסונג A26 יבואן רישמי, אפשר לשנות DNS.
אבל למי שמעדכן את המכשיר בכל פיפס שהחברות האלה זורקות לו, וזה לא נותן לו, כנראה אחד מעידכוני המערכת עשה את זה.
הבעיה נפתרה
לשביעות רצון הלקוח
הם נתנו לו מכשיר חדש במקום החדש הקודם
ובחדש אפשר להחליף את כתובת הDNS
הקודם החדש עבר צריבה מחדש של הרום אצל פרטנר, וגם אצלו נפתרה הבעיה של הDNS
 

רוב הזמן נח

Well-known member
הבעיה נפתרה
לשביעות רצון הלקוח
הם נתנו לו מכשיר חדש במקום החדש הקודם
ובחדש אפשר להחליף את כתובת הDNS
הקודם החדש עבר צריבה מחדש של הרום אצל פרטנר, וגם אצלו נפתרה הבעיה של הDNS


אם אחרי התקנה מחדש של הכול הבעיה נפתרה, אז צריך להזהר מעדכוני המערכת. יש סיכוי טוב שאחד מהם עשה את הבעיה.

ואם בגלל זה הבעיה, אז במכשירים החדשים שיגיעו עם מערכת הפעלה חדשה או מעודכנת מראש, הבעיה הזאת תצוץ שוב והפעם אי אפשר יהיה לתקן אותה בכזאת קלות.
 
נערך לאחרונה ב:

SHERME

Well-known member
אם אחרי התקנה מחדש של הכול הבעיה נפתרה, אז צריך להזהר מעדכוני המערכת. יש סיכוי טוב שאחד מהם עשה את הבעיה.

ואם בגלל זה הבעיה, אז במכשירים החדשים שיגיעו עם מערכת הפעלה חדשה או מעודכנת מראש, הבעיה הזאת תצוץ שוב והפעם אי אפשר יהיה לתקן אותה בכזאת קלות.
לא חושב שזה קשור
בכל מקרה עשינו עדכון בטלפון החדש חדש לאנדרואיד 16 ולממשק ONE UI 8.0 כולל פאצ' אבטחה לאוקטובר 2025
וזה לא שינה כלום
 

רוב הזמן נח

Well-known member
לא חושב שזה קשור
בכל מקרה עשינו עדכון בטלפון החדש חדש לאנדרואיד 16 ולממשק ONE UI 8.0 כולל פאצ' אבטחה לאוקטובר 2025
וזה לא שינה כלום
אז מה גרם לבעיה שם? במקרה בנקודה שאפשר לחסום פרסומות היתה תקלה שמנעה את זה בלי קשר לשיאומי/ גוגל ?
 

SHERME

Well-known member
אז מה גרם לבעיה שם? במקרה בנקודה שאפשר לחסום פרסומות היתה תקלה שמנעה את זה בלי קשר לשיאומי/ גוגל ?
כרגע סמסונג A17 5G
מכשיר לא יבואן רשמי
דגם 256/8
אין אפשרות למעבר לDNS ידני בכלל
רק אוטומטי
זאת נראית חסימה של סמסונג דווקא
לא של גוגל
 

רוב הזמן נח

Well-known member
איך גוגל מתמודדת עם העניין הזה. תשובה מה- AI של גוגל:


גוגל לא מנהלת "מלחמה" גלויה בטכניקה זו, אך היא מתמודדת עם הצורך לשמור על מודל ההכנסות מפרסומות באמצעות שינויים רחבים יותר בפלטפורמת אנדרואיד ובדפדפן כרום.



1. המאבק הנוכחי: Privacy Sandbox (ממשקי API חדשים)​



המהלך המרכזי של גוגל שמטרתו לעקוף את חוסמי הפרסומות היעילים הוא פרויקט ה-Privacy Sandbox. במקום לנסות לחסום שינויי DNS, גוגל משנה את הדרך שבה הפרסומות והמעקב פועלים מלכתחילה:

  • ב-Chrome וב-Android: גוגל מחליפה את שיטת המעקב הקלאסית (צד שלישי) בממשקי API חדשים המובנים בתוך הדפדפן (כמו Topics API ו-FLEDGE/Protected Audience API).
  • התוצאה: הפרסומות לא מסתמכות יותר על כתובות חיצוניות הניתנות לחסימה ב-DNS, אלא על נתונים שנשמרים מקומי במכשיר שלך ומשותפים רק דרך ממשקי API פנימיים.
  • האתגר לחוסמים: חוסם DNS פועל על ידי מניעת גישה לכתובות אתרים ידועות כשרתי פרסום. אם הפרסומת מוצגת דרך קוד של גוגל עצמה בתוך המערכת או הדפדפן, חוסם ה-DNS לא יכול לדעת שזו פרסומת ולחסום אותה.


2. שינויים טכניים באנדרואיד וב-DNS​



עד כה, גוגל לא חסמה את האפשרות לשנות שרת DNS פרטי באנדרואיד; למעשה, היא שיפרה את זה על ידי הוספת תמיכה ב-DNS over HTTPS (DoH) ו-DNS over TLS (DoT), שמעלים את רמת הפרטיות. עם זאת, היא יכולה לנקוט בצעדים עתידיים שיקשו על הטכניקה:

  • הגבלת ממשקי API של VPN: גוגל יכולה להגביל אפליקציות צד שלישי המשתמשות ב-VPN או בשירותי נגישות כדי להפעיל חסימת פרסומות ברמת המערכת (שכן אלה האפליקציות שרבות משתמשות בהן כחלופה ל-DNS פרטי).
  • קידוד חזק יותר: על ידי קידוד מחדש של פרוטוקולי הפרסום וה-Telemetry שלה כדי שיהיה קשה יותר לזהות ולסנן את השרתים שלהם מתוך רשימות החסימה הפופולריות.


3. אסטרטגיית ה"קרב האבוד" (The Losing Battle)​



גוגל מבינה שהיא לא יכולה לחסום את כל הדרכים הטכניות של המשתמשים לשנות הגדרות ברמת המערכת (DNS, קובץ hosts). לכן, האסטרטגיה העיקרית שלה היא:

  • הפיכת החסימה ללא יעילה: על ידי מעבר למודל Privacy Sandbox, היא מנטרלת את האפקטיביות של חוסמי הפרסומות הקלאסיים (כולל DNS) מבלי לחסום את השיטה עצמה.
  • שיפור הפרטיות הרשמי: גוגל מציגה את השינויים הללו כצעד לשיפור הפרטיות עבור כלל המשתמשים, בעוד שבתכלס היא מחזקת את השליטה שלה במערכת האקולוגית של הפרסום.
לסיכום: גוגל לא צפויה לחסום את שינוי ה-DNS, אלא לצמצם משמעותית את האפקטיביות שלו על ידי שינוי הדרך שבה פרסומות מוגשות באנדרואיד ובכרום.


עד כאן התשובה של ה- AI.

---------------------------------------



אז תהנו כמה שאפשר מזה שאין פרסומות. ותדעו שבעדכונים הבאים גוגל יעשו את השינויים האלה והפרסומות יחזרו.
 
נערך לאחרונה ב:

רוב הזמן נח

Well-known member
ושאלת ההמשך המתבקשת:

וכמה זמן זה בערך יקח עד שגוגל יעדכנו את כל התוכנות שלהם בשביל שהשיטה של שינוי DNS תהיה לא יעילה?





המעבר של גוגל משיטות מעקב ישנות (שחוסמי DNS מצליחים לחסום) לשיטות חדשות, שבהן הם עובדים בתוך המערכת (כמו Privacy Sandbox), הוא תהליך הדרגתי.
נכון לאוקטובר 2025, ניתן לומר שהתהליך נמצא בשלב מתקדם מאוד, אך עדיין לא הושלם במלואו.
להלן פירוט לגבי שני התחומים המרכזיים שמשפיעים על חסימת פרסומות:

1. דפדפן Chrome (אתרי אינטרנט)​


בכל הנוגע לפרסומות שמוצגות בתוך דפדפן Chrome:
  • המצב הנוכחי: גוגל התחילה את תהליך הפסקת השימוש ב-"קובצי קוקיז של צד שלישי" (Third-Party Cookies) עבור 1% מהמשתמשים כבר בתחילת 2024.
  • השינוי הגדול: לאחר עיכובים רבים ומשוב רגולטורי, גוגל שינתה את הגישה שלה באפריל 2025. במקום לבטל לחלוטין את הקוקיז של צד שלישי, היא שמרה על האפשרות להשתמש בהם תוך הוספת ממשקי ה-Privacy Sandbox API (כמו Topics API).
  • המשמעות: כל עוד גולשים משתמשים ב-Chrome, רוב האתרים הגדולים עדיין מסתמכים חלקית על שיטות פרסום שאינן נחסמות על ידי DNS. גוגל ממשיכה להטמיע את כלל ממשקי ה-Privacy Sandbox, והיא עושה זאת בצורה הדרגתית, ככל שהמפתחים מתאימים את עצמם.

2. אפליקציות Android (ברמת המערכת)​


זהו התחום הקריטי ביותר לחוסמי DNS שמנסים לחסום פרסומות בתוך אפליקציות.
  • המצב הנוכחי: ממשקי ה-Privacy Sandbox לאנדרואיד (כולל Topics API, Protected Audience API ועוד) כבר שוחררו למפתחים ונמצאים בבדיקות (Beta) כבר מאז 2023.
  • צפי לכיסוי רחב: עד אוגוסט 2025 (ועם אפשרות להארכה עד נובמבר 2025), גוגל דורשת מכל האפליקציות החדשות ועדכוני האפליקציות ב-Google Play שיפעלו על מכשירי אנדרואיד חדשים (Android 14 ומעלה) לתמוך ב-API חדש. דרישה זו דוחפת את מפתחי האפליקציות לאמץ את ממשקי ה-API החדשים של הפרסום, אשר אינם מסתמכים על כתובות DNS חיצוניות הניתנות לחסימה.

סיכום לוח הזמנים


השיטה של שינוי DNS תישאר יעילה רק עבור:
  1. מכשירי אנדרואיד ישנים שלא יקבלו את עדכוני המערכת.
  2. אפליקציות ישנות שלא יתעדכנו.
הירידה המשמעותית ביעילות צפויה לקרות בהדרגה לקראת ועד סוף 2025, ככל שרוב המשתמשים יעברו למכשירים וגרסאות אנדרואיד עדכניות יותר (Android 14/15) וככל שמפתחי אפליקציות יאמצו את ממשקי ה-Privacy Sandbox החדשים כדי לציית לדרישות Google Play.
אבל חשוב לזכור, גוגל לעולם לא יכולה לחסום 100% מהשיטות העוקפות, והקהילה של חוסמי פרסומות תמיד מחפשת דרכים חדשות.


סוף התשובה של ה- AI.
--------------------------------


אז נוספה עוד סיבה למה לא להתקין עדכונים.
 
עכשיו זה סופי.
כל דגמי A17 4G. מכשיר יבואן רשמי. שמשווקים בישראל.
הDNS הידני חסום לשימוש.
רק הDNS האוטומטי עובד.
סאני שלום.
גוגל להתראות.
 

SHERME

Well-known member
עכשיו זה סופי.
כל דגמי A17 4G. מכשיר יבואן רשמי. שמשווקים בישראל.
הDNS הידני חסום לשימוש.
רק הDNS האוטומטי עובד.
סאני שלום.
גוגל להתראות.
מילא מכשיר יבואן רשמי חסום לDNS ידני
אבל למה טלפון סמסונג A17 5G דגם 256/8 מכשיר יבואן מגביל חסום???
 
מילא מכשיר יבואן רשמי חסום לDNS ידני
אבל למה טלפון סמסונג A17 5G דגם 256/8 מכשיר יבואן מגביל חסום???
אני חושב שזה קשור לסמסונג.
וזה לא כ"כ משנה אם הטלפון מכשיר יבואן רשמי או מכשיר יבואן מקביל.
הטלפונים החדישים מגיעים עם אנדרואיד 15 וממשק ONE UI 7.0.
והם כבר חסומים מראש מקו הייצור למעבר בין אוטומטי לידני.
 
למעלה