בעית מעמד האישה.
הדיבורים על מעמד האישה ושיויונה,הם חיזיון נפרץ בדור האחרון.רבות נשים עושות חיל,על מנת להריץ, והעלות את מעמד האישה. הדברים באים לביטוי בדרישה להעדפה מתקנת,ובשאר הטבות הנדרשות לצורך העניין.כן, יש דרישה להחמיר עם גברים אלימים, המטילים חיתתם על נשותיהם.ללא ספק,חל מהפך בתפיסה החברתית ביחס אל הנשים. והוא מהגילויים של החשיבה המודרנית.עם זאת, דומה, כי מבלי משים עצם הדיבורים על העדפה מתקנת ועל הצורך לחזק את מעמדה האישה,במובן העמוק, הם רק מחלישים את מעמדה האמיתי.שהרי העדפה מתקנת מתפרשת במובן זה, שלאישה עושים ´טובה´,כדי לקדם את מעמדה.נמצא שהיתרון בעצם ניתן לגבר.שכן הוא זה שנדרש לתת את ההעדפה המתקנת.כמו כן,הפגנות נשים על שהם חשופות לאלימות של בעליהן, רק מחזקים את הגישה העוינת לפיה, האישה הינו יצור חלש הזקוק להגנה.ואם כן מה הועילו הפימינסטיות בתקנותיהן
לכן הנראה בעיניי,כי הדרך הנכונה היא לא לדבר על מעמד האישה,אלא על מעמד האדם באשר הוא אדם. ומימלא תבא רווחה גם לנשים,מבלי התוצאות השליליות שנמנו לעיל. אשמח קבל התייחסות לדבריי
הדיבורים על מעמד האישה ושיויונה,הם חיזיון נפרץ בדור האחרון.רבות נשים עושות חיל,על מנת להריץ, והעלות את מעמד האישה. הדברים באים לביטוי בדרישה להעדפה מתקנת,ובשאר הטבות הנדרשות לצורך העניין.כן, יש דרישה להחמיר עם גברים אלימים, המטילים חיתתם על נשותיהם.ללא ספק,חל מהפך בתפיסה החברתית ביחס אל הנשים. והוא מהגילויים של החשיבה המודרנית.עם זאת, דומה, כי מבלי משים עצם הדיבורים על העדפה מתקנת ועל הצורך לחזק את מעמדה האישה,במובן העמוק, הם רק מחלישים את מעמדה האמיתי.שהרי העדפה מתקנת מתפרשת במובן זה, שלאישה עושים ´טובה´,כדי לקדם את מעמדה.נמצא שהיתרון בעצם ניתן לגבר.שכן הוא זה שנדרש לתת את ההעדפה המתקנת.כמו כן,הפגנות נשים על שהם חשופות לאלימות של בעליהן, רק מחזקים את הגישה העוינת לפיה, האישה הינו יצור חלש הזקוק להגנה.ואם כן מה הועילו הפימינסטיות בתקנותיהן