בס"ד על ניירת רשמית - כן או לא?

vizini

New member
כנראה שהחרדים ששורפים את הדגל

לא יודעים את זה. או שיש הבדל בין "לסמל" ובין הדבר עצמו.
 

masorti

New member
חחח....

החרדים לא יודעים מה יש בטלית. נו בטח, רק במועצת שינוי מתעטפים בטלית כל בוקר.
 

saar7650

New member
נכון! כל החרדים שורפים את דגל

המדינה... כמו ש"כל" החילונים (אביב גפן כמדומני) מכסים את ערוותם בדגל המדינה! תפסיק להכליל את כולם. *כדי שלא "תקפוץ על המציאה" רק אומר שלא כללתי את החילונים כשאמרתי "כל" אלא רציתי להביא דוגמא להכללה גורפת.
 

vizini

New member
"כל החרדים"? איפה נמצא ביטוי כזה

במה שכתבתי? אני אמרתי "חרדים". לא "כל", ולא "החרדים".
 

vizini

New member
יותר בעייתי מהדגל הוא ההמנון.

תאר לך מה צריך להרגיש קצין דרוזי בטקס רשמי כשהוא צריך לשיר "נפש יהודי הומיה"...
 

masorti

New member
ואיך הוא מרגיש כשלמדינה קוראים...

בשם "ישראל"? בוא ונבטל את כל היהדות, ובהזדמנות זו נחליף גם את שם המדינה. אני מציע שלכבוד "ניו יזרעאל" שחבריך רצו להקים, נקרא למדינה בשם "יזרעאל". דרך אגב, איך מרגיש קצין יהודי שוויצרי/שוודי/נורבגי/יווני המצדיע לצלב בדגל ארצו? אופס... שכחתי שאתה שונא רק את היהדות, ואין לך בעיה עם צלב.
 

masorti

New member
זה שמו של העם הדרוזי?

לי נדמה שזה שמה של אחת הקבוצות האתניות במדינה. לא?
 

vizini

New member
אחת הקבוצות האתניות במדינה?

באמת? יש עוד קבוצה אתנית במדינה בנוסף ליהודים, ערבים, דרוזים, צרקסים וכו'?
 

masorti

New member
בור ועם הארץ...

"עם ישראל" (או "בני ישראל") הוא כינוי נרדף לעם היהודי. תכף תטען שאין קשר בין עם ישראל לשמה של המדינה. (ואם תתחכם ותטען שזה על שם ממלכת ישראל, אשמח לשמוע מדוע מדוע ממלכה זו נקראה כך והאם זה חלק מהמורשת הדרוזית.)
 

masorti

New member
ערבי אזרח מדינת ישראל.

תשאל את אחמד טיבי האם הוא מרוצה מהשם הזה.
 

masorti

New member
לא. ולכן אחמד טיבי לא מבין...

מדוע המדינה שהוא חי בה צריכה להיות קרויה על שם עם זר לו.
 
ערבי בן עם ישראל?

המושג סותר את עצמו!!! השם ישראל בא משמו השני של יעקב אבינו (סממן יהודי מובהק) הערבים הם בניו של עשו שהיה אחיו של יעקב לא הגיוני שהוא יהיה גם ערבי (בן עשו) וגם ישראלי (בן יעקב)
 

SupermanZW

Well-known member
פיספסת

עם ישראל הם העם אשר ישב בממלכת ישראל, אשר ע"פ התורה היה מורכב מצאצאי יוצאי מצרים אשר כללו בתוכם ערב רב וגם מתושבים אשר ישבו בממלכת ישראל לפני שהגיעו לשם בני ישראל (והפכו לחלק מהעם מתוקף הממלכה), בכל אופן גם עדויות היסטוריות מוכיחות כי בין תושבי ממלכת ישראל היו גם אנשים שלא היו מבני ישראל, לכן אין צורך בתימוך של יציאת מצרים (סיפור ללא הוכחות ארכיאולוגיות). הערבים אינם בניו של עשיו, אם היית לומד תלמוד היית לומד כי השבטים הגרמאנים הם בני עשיו (בשום מקום בתלמוד לא כתוב כי הערבים הם בני עשיו), כמובן שגם לטענת התלמוד בדבר היות השבטים הגרמאנים בני עשיו אין שום הוכחות היסטוריות אך גם אין בכך שום בסיס לדבריך. הערבים הם העמים אשר מקורם בחצי האי ערב, כאלה היו קיימים עוד לפני הישמעאלים (רמז: רוב העמים השמים הם ערבים), לכן לא יתכן כי הערבים הם בני עשיו.
 
לא דייקתי

עם ישראל נקרא כך על יעקב אבינו (השם השני שלו), אנשים אשר מתנגדים למסורת של יעקב אבינו אינם מעוניינים בעצמם להיקרא על שמו!!!
 

SupermanZW

Well-known member
תגובה

השומרונים והקראים הם חלק מעם ישראל, השומרונים אינם צאצאיו של יעקב אבינו והקראים אינם יהודים.
 

SupermanZW

Well-known member
מה שאלת?

אך לגבי טענתך, טענת: "אנשים אשר מתנגדים למסורת של יעקב אבינו אינם מעוניינים בעצמם להיקרא על שמו!!!" השומרונים והקראים טוענים כי דווקא הם מקיימים את מסורתו של יעקב אבינו ובהחלט מעוניינים להקרא בני ישראל ואף קוראים לעצמם בני ישראל, טענתך הופרכה. בשום מקום לא טענתי כי הערבים מעוניינים להיקרא בני ישראל.
 
למעלה