בניית בית חדש - ללא איטום?! הייתכן?

בניית בית חדש - ללא איטום?! הייתכן?

שאלת תם (שיודע לשאול...!) אנחנו בונים בפרוייקט של בנייה מרוכזת. כאשר שאלנו את הקבלן, לפני שבוצעו עבודות טיח חוץ, למה אין לנו את חגורת האיטום השחור סביב לבית (צמוד קרקע), הוא טען, שהשתמשו בחומר שקוף (סיקלטקס?). ולמרות מחאתנו, המשיכו לשלב טיח החוץ. 2 בודקי בנייה, ומומחה איטום שהבאנו, טענו שגם אם יש שם משהו (והם לא ראו משהו כזה מחוץ לבית או בתוכו!) הוא לא נעשה כמו שצריך, כי יש גבה מינימום ואין שם בכלל כלום... 1. אחרי ביצוע טיח חוץ - מה אפשר לעשות כדי להבטיח את האיטום? 2. האם הם יכולים עכשיו על הטיח לבצע שכבת איטום בלי שיראו אותה דרך שליכט הסופי, או שחייבים לקלף את הטיח, לחפור מסביב לבית, ולהשים איטום, ואז לטייח מחדש? 3. האם יש תקן בנייה המחייב קבלן לבצע עבודות איטום באופן כזה או אחר? תודה רבה!!!
 

BRONCO

New member
בית חדש

היי פילפילונה ראשית חומר האיטום השקוף שהקבלן טוען שהוא ביצע אינו מותאם לסוג איטום כזה חד משמעי וכל מה שהוא מספר זה שקר מערכת איטום לבית לפני טייח צריכה להיות מערכת איטום צמנטי גמישה חזקה ויציבה שיכולה לעמוד בלחץ מים אשר יגע מין האדמה לכן בשלב ראשון הייתי במקומכם דורש לדבר עם המפקח ולדרוש לפרק את הטיח ולבצע מערכת איטום כפי שצריך ורק אז לבצע טיח חוזר בנוסף הייתי מבקש לראות את מפרט האיטום שנתן המהנדס או יועץ האיטום לפרויקט ולבדוק מדוע לא ביצעו את העבודה לפי המפרט. במידה ואין מפרט עבודה כזה אתם צריכים לדרוש מערכת איטום יציבה על בסיס צמנטי גמיש ולא לוותר לקבלן יש כאן כשל בעבודה באופן ברור
 
תודה BRONCO

ממשרדו של היזם/קבלן טוענים בתוקף, שבוצע איטום "כנדרש" ואינם מוכנים לדבר איתנו אפילו... נקבעה לנו פגישה עם מהנדס הפרוייקט (שהוא זה שטוען שהכל כסדרו...) לסוף החודש, ואנחנו בינתיים נאלצים לעכב שלב תשלום (טיח חוץ...) כדי שלא יתקדמו לריצוף, לפני שישלימו את האיטום כנדרש... איכשהו - המצב מאד לרעתנו, כי מה שלא יהיה - הם טוענים שהם ורק הם יכולים לקבוע אם בוצע או לא... אתה יכול להפנות אותי לתקן בנייה כזה או אחר? לפי החוזה (והחוק?) הם מחוייבים לעמוד לפחות במינימום שדורש התקן... רק שאנחנו ממש לא מבינים בזה... אגב - את הסיקלטקס הזה אתה מכיר? כי הראו לנו שבבתים אחרים יישמו אותו בתוך הבית, לפני הריצוף - נשמע סביר? תודה!!!
 

BRONCO

New member
אני מתחיל להבין שיש לך כאן אולי בילבול

ניסתי להבין מהו החומר המדובר והיה קשה לי עד שירד לי האסימון החומר הוא סיקה לטקס אבל עדיין שלעצמו זה לא אומר כלום החומר הוא סוג של תוסף אני מציע שתבדקי הייטב את שם חומר האיטום אז אוכל באמת להבין אני חושב שכן עשו מערכת איטום רק את אולי התבלבלת בשמות והבנת דברים אחרים לאחר שתיבדקי ניהיה יותר חכמים
 
לצערי לא התבלבתי...

הם טוענים שהם השתמשו בסיקה-לטקס (סיקה 107?) בתור שכבת האיטום עצמה, על פני הקורות שבתחתית הבית, אשר לאחר השלמת הבנייה לא יהיו גלויות, אלא מכוסות בעפר. יותר מזה - הם הראו לי שלקראת ריצוף, הם מורחים את החומר על גבי קירות פנים, בתור שכבת איטום נוספת... בכל זאר הבתי ביצעו שכבת איטום "שחור", ואצלנו - בגדי המלך החדשים. השאלה היא אם סיקה-לטקס יכול לשמש כשלעצמו (לא כאשר הוא מעורבב בחומר אחר) כשכבת איטום??? תודה!
 

BRONCO

New member
סיקה טופ 107 בהחלט מקובל כחומר לאיטום הקורות

עכשיו את יכולה להישאר רגועה ניתן לבצע את איטום הקורות גם עם חומר ביטומני שחור לדעתי 107 חומר עדיף ועמיד יותר
 
למעלה