עדכון עבודות מחברת נת"ע
שאלה למבינים ויכולים להסביר כאן .....
אנחנו כולנו יודעים ששלוש מכונות TBM חצאו לדרך, שתיים כבר חופרות מגלי גיל דרומה (מערבה) ואחת צפונה (מזרחה).
מה שברור שהמכונות לבטח כבר הגיעו לתחנות הקרובות, כלומר לתחנת ארלוזורוב (מרחק "אפס" מנקודת המוצא) ותחנת אבא הילל בכיוון השני.
אם ה TBM חופר וממקם את פלטות הבטון בהטבעתיות, שהרי איך חופרים את התחנה, כלומר מהצד החיצוני של טבעת הבטון ? ואם כן, אז מדוע בצילומים של התחנות ההולכות ונחפרות לא רואים את טבעות הבטון הללו מהצד החיצוני שלהן.
לחילופין, אם לאורך התחנה מכונת ה TBM רק חופרת מבלי למקם את טביות הבטון, אך למה לא קורסת כל הקרקע הנמצאת מעל לתוואי החפירה בשטח התחנות (ארלוזורוב ואבא הילל, אולי אפילו כבר שאול המלך שהרי לא מפרסמים לאן הגיעה זה מכבר מכונת ה TBM)
אשמח אם מי מהקוראים יידע להסביר איך העניין מתבצע ?
עדכון עבודות מחברת נת"ע
שלום לכל גולשי הפורום, בעקבות השאלות הרבות שעלו כאן, אנחנו רוצים לעדכן אתכם לגבי התקדמות העבודות.
שתי המכונות הראשונות שיצאו, גולדה ומרגרט, יצאו מגלי גיל מערבה ועומדות להגיע לתחנת שאול המלך.
המכונה השלישית, רוזה, יצאה מגלי גיל מזרחה וכיום היא נמצאת מתחת לתחנת אבא הלל. בעוד מספר שבועות תצא המכונה המקבילה אליה, שטרם נקבע לה שם.
המכונה הרביעית, וונדר וומן, יצאה מפיר הדיפו ועברה את מסילת רכבת ישראל בדרכה לתחנת אם המושבות.
במקביל למכונות, אנחנו חופרים את התחנות התת קרקעיות. התחנות המתקדמות ביותר מבחינת החפירה הן אלנבי, ארלוזורוב ואבא הלל. מכונות ה-TBM אכן מגיעות לרוב התחנות לפני סיום החפירה. המטרה, כמו תמיד, היא לקדם את הפרויקט על פי לוח הזמנים עד להפעלת הקו באוקטובר 2021.
מוזמנים להמשיך ולעקוב בעמוד הפייסבוק שלנו
https://www.facebook.com/NTAIsrael/
ובאתר
http://www.nta.co.il