במסלול

מצב
הנושא נעול.

feedback

New member
תמונות נהדרות ו......מבלבלות!!!

במסלול
החלטתי להתחיל לפרסם כל מיני חומרים שיש לי על הרכבת בארץ מכל מיני שנים. עד עכשיו הייתי משתתף פסיבי בפורום אבל אחרי שקראתי את הכתבה החלטתי שאני חייב להיות יותר פעיל. אז ככה השם שלי זה מישאל,אני בן 18 וחצי ואני אוהב רכבות מגיל אפס. אני לא יודע איך זה התחיל ולמה אבל העובדה היא שאני חולה על רכבות והחדר שלי מלא בתמונות של רכבות וברכבות חשמליות. בנוסף לזה היו לי שני קרובי משפחה שעבדו ברכבת : אחד - שולומוביץ אפרים ז"ל שנפטר לפני שנה, עבד בסדנאה בקישון וממנו יש לי את רוב החומר. והשני - זאב שיסל שהיה אחראי על מוסך הקטרים בחיפה והוא זה שגם נסע לדנמרק ללמוד על הקרונועים(מהסדרה הראשנוה כמובן),עזב את התפקיד מסיבות לא נעימות. החוברת הראשונה שאני מפרסם זו חוברת במסלול מינואר 1957. תסלחו לי אם הסריקה לא טובה,קניתי את הסורק אתמול ואני לא כל כך יודע להתשמש בו.
תמונות נהדרות ו......מבלבלות!!!
בכל פעם אני מופתע מחדש: כמה סוגי צביעות של קטרים וקרונות היו נהוגים ברכבת ישראל מיום הקמתה? לדעתי, לא דנו מספיק בפורום בנושא זה שהוא מעסיק אותי היום יותר מהכל. ההצעה שלי היא להוסיף למדור הציוד הנייד ב"חדשות הרכבת", דף מיוחד שיעסוק בנושא. איזו צביעה היתה נהוגה בשנים X עד Y בליווי שרטוט או צילום.
 
צביעת רכבות

תמונות נהדרות ו......מבלבלות!!!
בכל פעם אני מופתע מחדש: כמה סוגי צביעות של קטרים וקרונות היו נהוגים ברכבת ישראל מיום הקמתה? לדעתי, לא דנו מספיק בפורום בנושא זה שהוא מעסיק אותי היום יותר מהכל. ההצעה שלי היא להוסיף למדור הציוד הנייד ב"חדשות הרכבת", דף מיוחד שיעסוק בנושא. איזו צביעה היתה נהוגה בשנים X עד Y בליווי שרטוט או צילום.
צביעת רכבות
אם אני זוכר נכון, הרי ממש ציטטו אותי בכתבה כמציין שאני חוקר את נושא צביעת הרכבות, 'למרות שאני היחיד שזה מעניין אותו' (אמירה שמסתברת בדיעבד כלא נכונה...). אמנם בשנים האחרונות הזנחתי קצת את המחקר הזה לטובת העבודה במוזיאון ובארכיון, אבל החומר (בדיוק במתכונת שהצעת) נשאר אצלי ואני גם זוכר בעל-פה את הרוב, כך שאשמח לענות על שאלות בנושא. דווקא יש לי כוונה ותיקה להוסיף חומר מפורט במידה כזו או אחרת לאתר 'חדשות הרכבת', אבל כמו שאתם רואים, אני בקושי מספיק לעמוד בקצב ההתפחויות החדשותיות, ולפיכך קשה לי לטפל בנושאי רקע, אפילו אם הם מאוד חשובים לי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה